İçeriğe Yönlendir

Yazlık Lastik Tavsiyesi


Kurtuluş Karatay

Recommended Posts

Hakan Gürsu

Fiyat performans istiyorsanız Falken derim. 3 sene Michelin kullandıktan sonra geçtim aralarında fark yok.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Şimdilik %60 ihtimal continental piremium contact 6 alacağım. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Hakan Gürsu yazdı:

Fiyat performans istiyorsanız Falken derim. 3 sene Michelin kullandıktan sonra geçtim aralarında fark yok.

Yaz lastiğinde Falken'i bende düşünüyorum. Bakalım kışlıkları Lassa aldık ama yazlıklar için Falken deneyeceğim insallah 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Falken çabuk sertleşiyor onun yerine Lassa öneririm, mişleni ise hiç önermem, Türkiye iklim ve şartlarına uygun değil bence...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Yaz lastiğinde Falken'i bende düşünüyorum. Bakalım kışlıkları Lassa aldık ama yazlıklar için Falken deneyeceğim insallah 
Kışlık Lassa çok iyi.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Önceki aracımda kumho ecsta kullandım, 40binKm kadar. Yeni aracımda da kumho aldım. Ondada 3bin oldu. Menmunum.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

denemedim ama kumho yada fena değil diyorlar, aslında çokta düşünmeye gerek yok, hemen hemen hepsi aynı orta sınıf lastik sonuçta, yerli tercih etmeye çalışmak en doğrusu bu zamanda diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Eski mondeomda 215/50 17 aracımın orjinal lastikleri goodyear efficient (performansı olmayan) vardı, 3~4 yıl sonra pul pul atmaları oldu. Sert ama dayanıklı bir lastikti. Ondan sonra nokian z line performans lastiği aldım adeta yola yapışıyordu. Fiesta aracımda orjinal hankook lastik var performansı idare eder yenileme zamanı gelince nokian düşünüyorum. Nokian lastik 4~5 takım kullandım tek sıkıntısı ilk zamanlardaki kadar ekonomik değil. Fiyat avantajını günden güne kaybetti. 

Yorum bağlantısı
Ali Kangal
Hankook 1 sezon yazlık kullandım. Kısa zamanda sertleşmişti. Ama epey ucuzdu. Yerli üretim lassa, dayton, petlas , dunlop , falken ..  tercih etmenizi öneririm. 
dunlop yerlimi hocam
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)
Ali Kangal yazdı:
Erhan Doruk yazdı:
Hankook 1 sezon yazlık kullandım. Kısa zamanda sertleşmişti. Ama epey ucuzdu. Yerli üretim lassa, dayton, petlas , dunlop , falken ..  tercih etmenizi öneririm. 

dunlop yerlimi hocam

Çankırı da üretiliyor. Sumitomo fabrikasında. 

 

https://www.sumitomorubberako.com.tr

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Ayhan Şentürk yazdı:

Arkadaşlar merhaba. 205 55 16 ebatlarında yaz lastiği almam gerekiyor ama araştırdıkça kafam karıştı.

2 takım goodyear efficientgrip performans kullandım ve bu lastiği kesinlikle listeden çıkarttım.
Goodyear efficent grip nasıl bir lastiktir derseniz? Uzun yol yapanlar için ve 2 yılda 40bin km yapanlar için mükemmel bir lastik. Yağmurlu havada çok iyi ama bu lastik kesinlikle şehir içi lastiği değil ve yılda 10bin km'nin altında yol yapanlar için uygun değil. 3. yıl ve sonrasında aşırı sertleşiyor.

Aradığım lastikte kriterlerim şunlar;
-3 yıl yumuşaklığını korusun ve yumuşak hamurlu bir lastik olsun
-km performansı önemli değil. 30bin km'de tamamen bitebilir
-Şehir içinde parlamış ve tozlu asfaltta fren performansı iyi olsun.

Nette biraz araştırma yaptım, her lastikten çok memnun olanda var, aynı lastikten memnun olmayanlarda var fakat bizim forumdaki yorumların diğer forumlara göre doğruluğu daha fazla olduğu için sizlerden de yorum ve tavsiyeler istiyorum.

Teşekkürler.
 

Conti premium contact 5 tam aradığınız lastik olabilir. Islakta iyi, ömrü kısa bile olsa uzun süre sertleşmediğini tecrübe ettim.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Alpay Sumer yazdı:

E tabi imkan varsa iyisi secilmeli,  ama orta halli durumda yerli lastikler de gayet iyi sayilirlar.Cok ta haklarini yemeyelim.

Barum un eksik kalır bir yanını göremedim ben de. Araç C180 komp.

Premium lastiklerin en önemli farkı, orta ayar lastiklerin eskiyip kaymaya başladıkları km lerde hala yeterli tutuş sağlaması. Hepsi bu. Ama lastik araç üzerinde bu km lere gelmeden 40 bin km vs yapıyorsa para sokağa atılmış demektir bana göre. Mesela testlerde eskiyen lestikler içinde en iyi tutuşu Michelin yapıyormuş.

 

Premium lastik takacağım tek tür araç, gerçekten yüksek performanslı araçlar olurdu.

Ali Cihangiroğlu yazdı:

Falken çabuk sertleşiyor onun yerine Lassa öneririm, mişleni ise hiç önermem, Türkiye iklim ve şartlarına uygun değil bence...

Falken in oto lastikleri diyelim. Çünkü 4x4 lastiği, en iyi dayanan lastiklerden birisi oldu benim deneyimimde.

Muhittin Kaplan yazdı:

Önceki aracımda kumho ecsta kullandım, 40binKm kadar. Yeni aracımda da kumho aldım. Ondada 3bin oldu. Menmunum.  

Kumho kadar kötü bir lasitk görmedim. Ömrü iki senedir. KM den bağımsız. Beni hiç şaşırtmadı. Petlas alırım daha iyi yerli malı yurdum malı hiç olmazsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Arıkan yazdı:

Aynı ölçüde Lassa Driveways kullanıyorum. 10.000km yaptım. Nisan ayında bol yağmurlu uzun yol tecrübesi de yaşadım. En ufak problemim olmadı. Su birikintileri ile dolu yol boyunca sabit 120km hız ile hiç tedirginlik yaşamadan 2000km yaptım. 

Lastik etiketi de baten B-B. Ses olarak (71dB) belki biraz fazla gelebilir. Yalıtımı zayıf araçta rahatsız edebilir.

tamamen katılıyorum. Emanet jetta da yıllara meydan okuyorlar tutuş iyi balans vs problemsiz. Epey kalın materyalden üretilmiştilmişler ve ağır lasitkler. Ancak gerçekten gürültülü neden bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
Evren Erakçora yazdı:

Doğru, 195 ebatta çok fark edemezsin ama yabancı 175 tabanla bile yola yapışıyor.

Benim fiestadan sonra arkadaşın trende biniyorum arada çok fark var. 

Benim araba bu kadar yatmıyordu kesinlikle.

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Genelde "kişisel algımızla"  seçim yaparız. Analitik Yaklaşımlar bizlere göre değildir. Araca göre İklime göre vb etkenlere göre seçim yapmalı, test sonuçları verilere göre davranmalıyız. Yoksa oradan ses geldi, lastik sertleşti, balon yaptı iki yılı doldurunca bitti gibi düşüncelerle kullanıma yönelik değil algıya yönelik yanlış seçim yapmış oluruz.

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-Auto-Bild-Summer-Tyre-Test.htm

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Muhittin Kaplan yazdı:

Genelde "kişisel algımızla"  seçim yaparız. Analitik Yaklaşımlar bizlere göre değildir. Araca göre İklime göre vb etkenlere göre seçim yapmalı, test sonuçları verilere göre davranmalıyız. Yoksa oradan ses geldi, lastik sertleşti, balon yaptı iki yılı doldurunca bitti gibi düşüncelerle kullanıma yönelik değil algıya yönelik yanlış seçim yapmış oluruz.

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-Auto-Bild-Summer-Tyre-Test.htm

Dediklerinizde haklısınız ama bu testler yeni lastikle yapılan testlerdir. Lastiğin 2 yıl 30 bin km sonraki davranışı hakkında bilgi vermez. Bu sebeple bu testlere ilave olarak kullanıcı yorumu da almak gerekir. Verdiğiniz sitede güzel yorumlar da var. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Arkadaşlar şunu belirtmek isterim.
Yurtdışındaki lastik testlerinin hic birini dikkate almayın. Emin olun komşunuzun lastik yorumu o testlerden daha doğrudur. Nedenmi ?

Yurtdışında yapılan testlerdeki asfalt, kalın zımpara gibi, içinde köşeli taşların olduğu, bitik lastikte bile abs'nin zor devreye girdiği bir asfalt.
Bu tür asfaltta sert lastikler iyi performans sunar. Aynı lastik bizim mermer gibi parlamış asfaltta çok kötü performans sergiler.
Zımpara gibi asfaltta uzun lastik ömrü için  sert lastikler üretilir. Yumuşak lastikler çok kısa sürede erir. Aynı zamanda yumuşak lastiklerin zımpara gibi asfaltta yol tutuş ve fren performansları kötüdür. Bizim asfaltımızda ise yumuşak lastik iyi yol tutar.

Üsteki bilgilere dayanarak özetle, testlerdeki en kötü lastik bizim en iyi lastiğimiz olabilir veya oradaki en iyi lastik bizim asfaltın en vasat lastiği olabilir.

Örnek olarak almanya üretimi sert hamurlu bridstone turanzalardan  birçok kişi memnun değil iken, Türkiye'de üretilen yumuşak hamurlu bridstone turanza çok daha iyi yol tutuyor. İkiside aynı kalıp..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ayhan Şentürk yazdı:

Arkadaşlar şunu belirtmek isterim.
Yurtdışındaki lastik testlerinin hic birini dikkate almayın. Emin olun komşunuzun lastik yorumu o testlerden daha doğrudur. 

Benim bi komşum hep en ucuz lastiği alır sonra da o ucuza kapattım kafası ve tatminkarlığıyla bu lastik çok çok iyi muazzam yol tutuyor yorumunu yapar ona ne yapacağız 😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ayhan Şentürk yazdı:

Arkadaşlar şunu belirtmek isterim.
Yurtdışındaki lastik testlerinin hic birini dikkate almayın. Emin olun komşunuzun lastik yorumu o testlerden daha doğrudur. Nedenmi ?

Yurtdışında yapılan testlerdeki asfalt, kalın zımpara gibi, içinde köşeli taşların olduğu, bitik lastikte bile abs'nin zor devreye girdiği bir asfalt.
Bu tür asfaltta sert lastikler iyi performans sunar. Aynı lastik bizim mermer gibi parlamış asfaltta çok kötü performans sergiler.
Zımpara gibi asfaltta uzun lastik ömrü için  sert lastikler üretilir. Yumuşak lastikler çok kısa sürede erir. Aynı zamanda yumuşak lastiklerin zımpara gibi asfaltta yol tutuş ve fren performansları kötüdür. Bizim asfaltımızda ise yumuşak lastik iyi yol tutar.

Üsteki bilgilere dayanarak özetle, testlerdeki en kötü lastik bizim en iyi lastiğimiz olabilir veya oradaki en iyi lastik bizim asfaltın en vasat lastiği olabilir.

Örnek olarak almanya üretimi sert hamurlu bridstone turanzalardan  birçok kişi memnun değil iken, Türkiye'de üretilen yumuşak hamurlu bridstone turanza çok daha iyi yol tutuyor. İkiside aynı kalıp..

 

Koray Demir yazdı:

Benim bi komşum hep en ucuz lastiği alır sonra da o ucuza kapattım kafası ve tatminkarlığıyla bu lastik çok çok iyi muazzam yol tutuyor yorumunu yapar ona ne yapacağız 😀

Koray Bey doğru söylüyor. Bu sebeple test ve yorum birlikte bakmak lazım. 

Çünkü testlerde iyi puan alan bir lastik bir yıl sonra sertleşip sorun çıkarabiliyor. Bunu ancak genel kullanıcı yorumları ile öğrenebiliriz. Bu yorumlarda hata payını azaltmak için olduğunca çok yorum ve uzun km sonundaki fikirler önemli.

Ben hep http://www.tyrereviews.co.uk sitesindeki yorumlara da bakarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Selçuk Bakış yazdı:

Komşuyu değiştir emoji3.png

Mahallenin yarısı komşunun zaten kira vergisi rekortmenidir kendileri ilk 100’e giriyor her sene gecekondu zengini malum en nezih semtte oturuyor bir de. Money talks yani💰  Vakti zamanında tüm boş tarlaları parsellemişler😀

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Mahallenin yarısı komşunun zaten kira vergisi rekortmenidir kendileri ilk 100’e giriyor her sene gecekondu zengini malum en nezih semtte oturuyor bir de. Money talks yani[emoji383]  Vakti zamanında tüm boş tarlaları parsellemişler[emoji3]
Demek böyle böyle zengin olunuyor [emoji848][emoji3]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Buğrahan Murat

Herkese Merhabalar.

Aracımın üstünde şuan 205/55/16 ebatında Good Year Eagle Sport modeli var. Lastik kuru zeminde gerçekten çok iyi sessiz gidiyor ve yol tutuyor fakat büyük sorunu ise ıslak zemin performansı. Dün aracımı kullanırken 60-70 km hızla gitmeme rağmen çok keskin olmayan virajda aracım kaydı. Esp ve yavaş gitmem nedeniyle aracı toparlayabildim fakat lastiklere artık hiç güvenim kalmadı. Kısacası ıslak zemin performansı iyi olan fazla ses çıkarmayan bir lastik lazım. Bütçem 300-350 TL arası. İnternette yaptığım araştırmalar sonucu Kumho Ecowing ES01 KH27 ve Hankook Kinergy Eco 2 modelleri biraz daha öne çıkıyor gibi. Good Year Efficeint Grip kullanıp çok memnun kalanlarda olmuş lastik çok kayıyor diyende. Bu lastik hakkında bilginiz var mı hangi marka ve model lastik tavsiye edersiniz.

Orjinal ebatlı lastik almak istiyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Şu sıralar ben de lastik bakıyorum. Petlas Velox Sport serisini tavsiye ederim. Bu ebatlarda alıp kullanmıştım. 4 mevsim harika bir lastiktir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...