Nuri Başer 2 Kasım 2009 Paylaş 2 Kasım 2009 Selamlar.. Daha önce FII başlığı altında 1.6 TDCi motor için devir-güç-tork grafiğini paylaşmıştım.. aşağıdaki grafik ise 1.4 TDCi motor için aynı verileri içermekte.. Beygir gücü kW olarak gösterilmiş.. 50 kW yaklaşık 68 beygire tekabül ediyor.. umarım yardımcı olur.. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 2 Kasım 2009 Yazar Paylaş 2 Kasım 2009 benzinlilerinde varmı nuri. Bir bakayım.. Bulursam hemen eklerim.. 2.0 tdci da var mı o olcaktı.. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 2 Kasım 2009 Yazar Paylaş 2 Kasım 2009 2.0 tdci da var mı konu linki aşağıda Çağlar abi.. http://www.otoclubturkiye.com/forum/20-TDCi-Mo...To-t186137.html Yorum bağlantısı
Nuri Atasever 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 şimdi bu aracın daha az yakması ve verimli kullanım için hangi devirler arasında kullanılmalı ? Yorum bağlantısı
Nuri Başer 4 Kasım 2009 Yazar Paylaş 4 Kasım 2009 2000-3000 devir arası ideal torkun yakalandığı beygir artışının da kafi derecede olduğu devir bandı gibi gözüküyor.. Yorum bağlantısı
Nuri Atasever 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 hmm teşekkürler zaten bende o devir aralığında kullanıyordum Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 tork 150 mi? ford 160 demiş nerdeyse max torku marşta verecek ondan az yakıyor olsa gerek Yorum bağlantısı
Ahmet Kaysal 17 Mart 2010 Paylaş 17 Mart 2010 Arkadaşlar bu durumda aracımızı yakıta bi artısı olma yönünden ortalama 1700 - 1800 devirde yani max. torkta kullanmak motora bir zararı dokunur mu? Normalde 2000 devirin altına inmiyorum... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Mart 2010 Paylaş 17 Mart 2010 2000 devrin altında kullanmayın, kuruma sebeb oluyorsunuz ve araç ani hızlanamıyor, ideal gidiş 5. viteste 2100 devir civarıdır, hızda ibrede 95km/h gösterir, erçek hız ise yaklaşık 90 km/h dir, ibre herzaman azıcık fazla gösterir, aracı test modunda hızı dijital gösterecek modda kullanırsanız farkı göreceksiniz. 2000 devrin altında kullanmayın, kuruma sebeb oluyorsunuz ve araç ani hızlanamıyor, ideal gidiş 5. viteste 2100 devir civarıdır, hızda ibrede 95km/h gösterir, erçek hız ise yaklaşık 90 km/h dir, ibre herzaman azıcık fazla gösterir, aracı test modunda hızı dijital gösterecek modda kullanırsanız farkı göreceksiniz. İdeal vites değişim devri ise, 1. 2. vitesler hariç 2750 devirdir, bu devirde bir üst vitese geçtiğinizde devir 2000 e düşer buda en uygun hızlanma ve tork için alt seviyedir zaten, az yakmak için çok fazla bastırmadan hemen en üst viteslere geçerek sakin sürüş ve devri 2100 civarı tutarak ulaşabiliyorsunuz. Yorum bağlantısı
Ahmet Kaysal 17 Mart 2010 Paylaş 17 Mart 2010 Ali bey izlenimleriniz çok güzel.. Bilgiler için teşekkürler. Bi kaç şey daha sorayım 1. ve 2. vitesler hariç demişsiniz. Bunlar için vites değişimlerinde tavsiye edeceğiniz motor devri nedir acaba...? Ayrıca EGR sensörünü iptal etmeyi düşünüyorum. Siz de iptal etmiştiniz memnunmusunuz şuan ki motorun performansından ve yakıtından? Bi zararı oldumu sisteme? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 17 Mart 2010 Paylaş 17 Mart 2010 (düzenlendi) Grafiği kendim hazırladım. Fiesta için uyarladım. Hangi devirde hangi viteste kaç km hız ile gittiğinide görebilirsiniz. Hızlarda kırmızı çizgiler 1.4 tdci fiesta içindir. Yeşiller 1.4 tdi polo için olması gerek. 17 Mart 2010 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 17 Mart 2010 Paylaş 17 Mart 2010 (düzenlendi) 4500 den yukarı pek gitmiyor zaten bizim arabalar... Benim devir bandım baya geniş örneğin 4. viteste 1 devirde de gidiyorum 4500 den yukarıda çıkıyorum 17 Mart 2010 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 17 Mart 2010 Paylaş 17 Mart 2010 (düzenlendi) 4. viteste 1000 devirde nasıl gidiyorsunuz. Gitmesine giderde motora çok zararlı. 4. viteste 1000 devir demek aracın çok yavaş olması demek ve motorun güçsüz olması demek. En ufak gaz hareketinde arac gaza çok zor tepki verir ve hızlanmak için gaza fazla basarsınız. Yakıtın bir kısmı yanar bir kısmı yanmaz. Yazılımın çok iyi olması gerek. Gaza fazla basılsada fazla yakıt göndermemesi gerek, aynı zamanda turbonunda motora yeterli hava basabilmesi gerek. Motorda güç arttıkca güçlü devir bandıda genişler. Sanırım araçınız çipli. Bu güçün artmsı motor ömrünüde epey kısaltmaya başlar. Pistondaki aşırı basınctan dolayı gömlekteki aşınmalar artar.gömlek bir süre sonra ovalleşmeye başlar. Çünkü pistonda segmanların baskısı tam dairesel bir şekilde deil. Aynı zamanda piston kollarının yataklarında aşınmalar artar. Bu aşınmalar zamanla boşluk yaparak vuruntuya dönüşür. Çip ile piston, piston kolları ytaklarda iyileştirilirse sorun olmaz. 17 Mart 2010 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 18 Mart 2010 Paylaş 18 Mart 2010 Tabiki devamlı olarak gitmiyorum ama eğer yokuş değilse toparlıyor o yüzden 3. vitese düşürmüyorum. Bu sırada öyle aman aman bi sarsıntıda yaratmıyor. 3.viteste hiç gaza basmadan kendi kendine rolantiyle gidiyor mesela. Herhangi cip yazılım gibi birşey mevcut değil. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 18 Mart 2010 Paylaş 18 Mart 2010 Tabiki devamlı olarak gitmiyorum ama eğer yokuş değilse toparlıyor o yüzden 3. vitese düşürmüyorum. Bu sırada öyle aman aman bi sarsıntıda yaratmıyor. 3.viteste hiç gaza basmadan kendi kendine rolantiyle gidiyor mesela. Herhangi cip yazılım gibi birşey mevcut değil. Vuruntu dediğim net hissedilecek derecede değil zaten. Kol yataklarındaki çok hafif boşluk oluşmasını kastettim. Düz yolda araba hızını alınca kolaystop etmez. Benim arabamda 3. 4. viteste rolanti seviyelerinde olsada basınca hızlanıyor ama motor gürültülü bir şekilde titremeye başlıyor. Düzeni bozuluyor. Km'si fazla olan araclarda performans düştüğünde güç azaldığı için düşük devirde bu gürültülü titreşimleri yapmıyor. Turbosuz dizel gibi krakter göstermeye başlıyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Mart 2010 Paylaş 18 Mart 2010 Vuruntu dediğim net hissedilecek derecede değil zaten. Kol yataklarındaki çok hafif boşluk oluşmasını kastettim. Düz yolda araba hızını alınca kolaystop etmez. Benim arabamda 3. 4. viteste rolanti seviyelerinde olsada basınca hızlanıyor ama motor gürültülü bir şekilde titremeye başlıyor. Düzeni bozuluyor. Km'si fazla olan araclarda performans düştüğünde güç azaldığı için düşük devirde bu gürültülü titreşimleri yapmıyor. Turbosuz dizel gibi krakter göstermeye başlıyor. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Mart 2010 Paylaş 18 Mart 2010 Ali bey izlenimleriniz çok güzel.. Bilgiler için teşekkürler. Bi kaç şey daha sorayım 1. ve 2. vitesler hariç demişsiniz. Bunlar için vites değişimlerinde tavsiye edeceğiniz motor devri nedir acaba...? Ayrıca EGR sensörünü iptal etmeyi düşünüyorum. Siz de iptal etmiştiniz memnunmusunuz şuan ki motorun performansından ve yakıtından? Bi zararı oldumu sisteme? 1. ve 2. vites oranları çok düşük olduğundan 2000 devir civarı idare eder, özellikle 1. vites için fazla bile, şöyle söyleyeyim 2. vitese taktığınızda devir 1800 civarına geliyorsa sorun yok demektir, kısaca araba yürümeye başlayınca fazla basmadan 2 ye devir 2500 civarıda 3 e takın devam edin. EGR iptaliden sonra çekiş biraz daha iyi oldu, bunun dışında motor ısınma süresi azıcık uzadı ama çok fazla değil, hiçbir zararı olmaz aksine faydalıdır, şuana kadar bir sorunla karşılaşmadım üstelik kurum olayıda azalmıştır mutlaka. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Mart 2010 Paylaş 18 Mart 2010 Bunları nasıl yapıyorsunuz motor ağlamıştır vallahi, asla 3.4.5 viteslerde 1000 devirde falan kullanmayın, yani rampa yerde gaza hiç basmadan bu devre kadar yavaşlana bilir bişey olmaz ama asla gaz vermeyin, canına okursunuz motorun üstelik bunu yapınca beyine saça sapan verilerde gittiğinden ecu alt üst oluyor araba bi süre saçmalıyor, bence yapmayın tasarrufuda yok zaten, başınıza iyi iş açarsınız ona göre, her viteste uygun devirde kullanın dizeli, yoksa bir bozuldumu servise gitmenize gerek kalmaz direk gidin 0 motor alın daha ucuza gelir, basın gaza, zaten abansanızda 6 lt ortalamayi zor geçiyor fiesta, motora acımıyorsanız bana acıyın, benim bile canım yandı bu duruma... Yorum bağlantısı
Ahmet Öksüz 18 Mart 2010 Paylaş 18 Mart 2010 Anlamadığım bi konu var 5. vites de 1800,1900 devirde 75km ile gitmek normal mi benim aracım öle bi problemi var mı nasıl test ederim normal mi değil mi diye yrd bekliyorum tşk. . . Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 18 Mart 2010 Paylaş 18 Mart 2010 5 vites 1800 devir yerine 4 viteste 2500 devirde gidin. Emin olun çok daha az yakarsınız. Şirketin fiorinosunda yol bilgisayarına bakarak o arabadada test ettim, 5. vitese erken attığımda yol bilgisayarı 4. vitese göre çok daha fazla tüketim gösteriyor. Testi düz yolda yaptım. Turbo dizellerde ekonomiyi sağlayan turbodur. Amac yanma odasına daha fazla hava alıp daha iyi yanma sağlamak ve sıkıştırma oranını yükseltmektir. Düşük devirde silindire yeteri kadar oksijen girmez, aynı zamanda yanma öncesi basıncta düşük kalır. Turbo 2000 devirin altında tam basıncını üretemiyor. Sonucunda sıkıştırma sonucu silindir içerisindeki basınc düşük kalıyor. Aynı yakıt ile silindire 3 bar basınc uygulamak var, birde turbo desteğiyle 4 bar uygulamak var.. Turbo nekadar devredeyse okadar ekonomik olur. Tabi dip gaz ile maksimum turbo basıncı elde etmeyi kastetmiyorm. Anlamadığım bi konu var 5. vites de 1800,1900 devirde 75km ile gitmek normal mi benim aracım öle bi problemi var mı nasıl test ederim normal mi değil mi diye yrd bekliyorum tşk. . . Sizin aracınız benzinli. Gaza basınca hızlanma eğilimi gösteren istedğiniz en düşük devirde bile kullanabilirsiniz. Hızlanma eğilimi yoksa vites düşürürsünüz. Benzinli bir fiestada 80 ile 5. viteste gidilebilir ama dizelde sakıncalı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts