Misafir 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 Yağmurlu havalarda hiç bir şey yapılamıyorsa varsa orta şerit en güvenli yer. Muhtemel su birikintisi olan mevkilerde sollama yapmak ve bilinçsizce hızlanmak aracı girdap gibi su birikintisine çekecektir. Yağmurlu havalarda mümkün olduğunca frenden kaçınmak ve bu nedenle takip mesafesinin de biraz daha gerisinden öndeki aracı takip etmek riski azaltacaktır. Düz vites araçlarda yavaşlama gereken durumlarda sert dozajlı fren yerine, daha yumuşak fren ama yardımcı olarak motor freni yapmak güvenli olacaktır. Durma gerektiren durumlarda ABS'li araçlara tam dozajlı fren uygulamak gereklidir. Su birikintisini farkettiğinizde ve girmek kaçınılmazsa mesafeniz varsa Mehmet Bey'in dediği gibi su birikintisine kadar fren yapın. Su birikintisi içinde fren aracı önden kaydırabilir. Eğer fren yapamayacaksanız gazdan çekin ve su içinde direksiyonu sıkı tutmaya gayret edin. Eğer herhangi bir şekilde bu da kafi gelmez ve aracın savrulması gibi bir durum hissettiğinizde Serkan Bey'in dediği şekilde kaymanın aksi istikametin doğru aracı yönlendirmek gerekiyor. Tabi suyun derinliği, lastik durumu, aşırı sürat, zamanlama hatası gibi nedenlerle yukarıda bahsedilenlerin yapılamayacağı durumlarda maalesef istenmeyen kazalar olabilir. Ancak olabildiğince kontrollü şekilde çarpmalarda can güvenliğimizi koruyabiliriz. Bu aralar Ankara hiç olmadığı kadar yağmurlu günler geçiriyor ve araç kullananlar kuru hava şartlarındaki alışkanlıkları ile araç kullanmaya devam ediyorlar. Herkese kazasız, belasız, hayırlı yolculuklar. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Hakan Amasyalı 21 Ocak 2010 Paylaş 21 Ocak 2010 Su birikintisine girdiğin andan itibaren arabaya direksiyon kontrolünden başka hiç bir müdahalede bulunmamak, arabada savrulma olmadıkça direksiyonu da sabit tutmak, virajlara çok daha kontrollü ve mümkünse yolun yüksek tarafından girmek(su birikintisiyle karşılaşmamak için), direksiyonu tek elle değil iki elle tutmak önemli noktalardır. Özellikle virajdayken çıkan su birikintileri an önden savrulmalara yol açabiliyor hele sıfır asfaltta su birikintisini anlamadan kaymaya başlıyor araç.. Kazasız günler herkese.. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 22 Ocak 2010 Paylaş 22 Ocak 2010 Yağmurda sol şerit su birikintileri yüzünden çok tehlikeli. Yağmurlu havalarda aracın içine buğuyu arttıracak ıslak şemsiye vb. gibi eşyaları da koymamak lazım. Havalandırma ve cam-ayna ısıtma sistemlerini hemen çalıştırmak da gereklidir. Lastik ve silecek kalitesinin özellikle böyle havalarda sorun yaratacağı düşünülerek bunların kalitesine özen gösterilmelidir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts