Engin Evni 2 Kasım 2009 Paylaş 2 Kasım 2009 Türkiye yağış kuşağında olan bir ülke. Yılın yarısını yağışlı geçiren bir ülkede yağmurlu havalarda sürücülerin çok dikkat etmesi gereken hayati noktalar var. Peki bunlar neler? -Sollama esnasında aracın silecekleri en yüksek hızında çalıştırılmalıdır. -Kısa farlar devamlı açık tutulmalıdır. -Yoğun yağışlı ve çamurlu yollarda ön, arka farlar, stoplar, sinyaller ve fren lambaları belli aralıklarla silinmelidir. -Su birikintilerine girildikten sonra ıslanan fren balatalarını kurutmak için kısa bir süre frene hafifçe basılmalıdır. -Araca binmeden önce ıslanan ayakkabıların acil bir durumda fren pedalından kaymasını engellemek için bir bezle taban kısmı silinmelidir. -Yağmurlu havalarda gaza gereğinden fazla basmak, sert bir şekilde frene basmak, ani bir şekilde direksiyonu çevirmek ve debriyajdan ayağın hızlıca çekilmesi kayma hareketini daha kolay başlatacağından bu hareketlerden özellikle kaçınılmalıdır. -Yağmurun ilk yağdığı an yol yüzeyinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı için bu dakikalarda hız yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır. -Sağanak yağmur esnasında oluşan su birikintilerine girerken aquaplaning (su yastığı üstünde kayma) olayı oluşur. Bu durumlarda direksiyon sıkıca tutulmalı ve hız kesmek için ayak gazdan çekilmeli, frene çok yavaş basılmalı (eğer ABS varsa sonuna kadar basılmalıdır) ve ani haraketlerden kaçınılmalıdır. -Özellikle lastiklerinizin dış derinliği 3 mm'den az ise öndeki aracın lastik izleri takip edilerek kayma riski azaltılabilir. Bu önlemler sizin alabileceğiniz türden. Yağışlı havalarda bir sürprizle karşılaşmamak için her zaman otomobilinizin bakımını yaptırmayı unutmayın. İyi sürüşler Not: Alıntıdır. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 2 Kasım 2009 Paylaş 2 Kasım 2009 lastiklerinizin dış derinliği 3 mm'den az ise yeni lastik alınması tavsiye olur. öndeki araç aniden durduğunda sizin takip ettiğiniz izler hedefe toslatabilir Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam 2 Kasım 2009 Paylaş 2 Kasım 2009 yağmurlu havalarda araç normal şartlarda yaktığının 1 litre fazlasını yakıyor.(100 kmde 1 litre). eğer mümkünse yağmurlu havalarda uzun yol yapılmamalı. samsun ankara arası kuru havada yakıtım 5,90lt/100 km iken sürekli yağmurda geldiğim önceki gün yakıtım 6,80lt/100 km idi. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 2 Kasım 2009 Paylaş 2 Kasım 2009 Paylaşım için teşekkürler,güzel bilgi. Yorum bağlantısı
Nuri Atasever 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 daha dün başıma geldi dik bir yokuşta sağnak yağmurda, lastiklerim daha 3 aylık yani yeni, fazla gaz vermediğim halde araç acayip pati çekti ben önce araç gidiyor zannettim 2 ye attım sonra istop etti. el freni yardımıyla zor kaldırdım aracı 1. viteste burda benim yaptığım mantıklı olan mıdır acaba yoksa değişik taktiklerde var mı ?? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 (düzenlendi) + Camlarınız iyice temiz olsun temizleyin buğu yapmasın silecek de sağlam olsun. Buğu gidene dek aracı pek kullanmayın. Kar yağmışsa aracın üstünde orasında burasında bagajında kar bırakmayın. Gaza basma konusunda benim bildiğim kayma teklikesi olan yerlerde gazdan ayak çekilmez. mesela hafif buzlanma varsa çekilmez. çeker çekmez araç kaymaya başlar. Hafif gaza basara yüksek viteste hızlanmaya çalışmadan gitmek en iyisidir. Tabi ayrıca yavaş gidiceniz. öndekinin dibine girmiyeceksiniz ki söylendi zaten. 4 Kasım 2009 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Can Karacaer 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 Gündüz otoban, uzunyol gibi hızlı seyredilen ve yakın takip olmayan yerlerde arka sis lambasını yakmakta fayda var. zaten gri puslu hava bir de arkadan kalkan yağmur bulutu ile tüm arabalar görünmez oluyor. Bugün otobanda dikkat ettim sadece arka sisleri yanan araçlar uzaktan belli oluyor... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 daha dün başıma geldi dik bir yokuşta sağnak yağmurda, lastiklerim daha 3 aylık yani yeni, fazla gaz vermediğim halde araç acayip pati çekti ben önce araç gidiyor zannettim 2 ye attım sonra istop etti. el freni yardımıyla zor kaldırdım aracı 1. vitesteburda benim yaptığım mantıklı olan mıdır acaba yoksa değişik taktiklerde var mı ?? Özellikle sıfır asfallata, hangi lastik olsa o şartta patinaj yapabilir.. Buzda kalkıyormuş gibi kalkmak lazım.. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 Engin hocam güzel paylaşım.. önemli konular bunlar.. daha dün başıma geldi dik bir yokuşta sağnak yağmurda, lastiklerim daha 3 aylık yani yeni, fazla gaz vermediğim halde araç acayip pati çekti ben önce araç gidiyor zannettim 2 ye attım sonra istop etti. el freni yardımıyla zor kaldırdım aracı 1. vitesteburda benim yaptığım mantıklı olan mıdır acaba yoksa değişik taktiklerde var mı ?? Tork işte.. patinaj eğilim çok fazla.. ben çipten sonra ön lastiklerin yarı ömrünü yedim.. ıslak kuru 1-2-3. vites farketmiyor.. aslında iyi birşey değil.. patinaj anında araç kontrol dışı oluyor.. ama kalkarken ayrı bir zevk verdiği de yalan değil. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 Engin hocam güzel paylaşım.. önemli konular bunlar..Tork işte.. patinaj eğilim çok fazla.. ben çipten sonra ön lastiklerin yarı ömrünü yedim.. ıslak kuru 1-2-3. vites farketmiyor.. aslında iyi birşey değil.. patinaj anında araç kontrol dışı oluyor.. ama kalkarken ayrı bir zevk verdiği de yalan değil. Tork da sanki 500nm Kontrollü kaldırmayı bilirseniz hiç bir zaman patinaja düşmezsiniz. Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 -Yağmurlu havalarda gaza gereğinden fazla basmak, sert bir şekilde frene basmak, ani bir şekilde direksiyonu çevirmek ve debriyajdan ayağın hızlıca çekilmesi kayma hareketini daha kolay başlatacağından bu hareketlerden özellikle kaçınılmalıdır. bunun eğitimini almadıysanız boş bir alanda denemenizi tavsiye ederim. Arabanın limitlerini bilmek önemlidir her zaman için. bunu söylüyorum çünkü trafikte ne olucagı bilinmez. her an önünüze bişey çıkabilir. direksiyonu birden kırdıgınızda araba kafadan kayma eğilimi gösterebilir. siz ne yapıcagınızı biliyor olsanız bile panikle kitlenip kalabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 17 Aralık 2009 Paylaş 17 Aralık 2009 Kafama takılan bişey oldu bu su birikintisine girince neden frene basıyoruz ki ağırlık öne binip tutunma sağlansın diyemi yoksa yavaşlamak için mi Yorum bağlantısı
Bilgin Uluoğlu 17 Aralık 2009 Paylaş 17 Aralık 2009 (düzenlendi) Islak yolda veya yağmurlu bir günde, olması gerekenden yüksek vitesle viraja girmişseniz, bu nedenle motor titremiş ve vites düşürmenizi istemişse, daha virajın içindeyken debriyaja basıp vites küçülteyim derseniz olduğunuz yerde 180 derece dönersiniz. peki böyle bir durumda yapılması gereken nedir? 17 Aralık 2009 tarihinde Bilgin Uluo?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 Islak zeminle ilgili sormak istediklerim var deneyimli arkadaşlar bilgi verebilir mi acaba? (Araç abs'li) 1- Yağmurlu havada giderken ileride önümüze bir köpek çıktı diyelimki, vites küçültüp mü yavaşlamak daha güvenlidir yoksa frenle mi? 2- Seyir halindeyken geç farkettik diyelimki bir su birikintisi ile karşılaştık, hızımız da 90-100 km/h ve suya girmemize 10-15 metre var yok.. Ne yapmak lazım? 3- ABS nin devreye girmesi hangi durumlarda avantaj hangi durumlarda dezavantal sağlar? Süreniz 40 dakikadır, başarılar dilerim:) Kendimi yazılı sorusu hazırlıyor zannettim. Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 Kafama takılan bişey oldu bu su birikintisine girince neden frene basıyoruz ki ağırlık öne binip tutunma sağlansın diyemi yoksa yavaşlamak için mi Bence yapılmaz.Ayağı gazdan çekmek ve lastiklerin yere tutunmasını beklemekten başka yöntem olacağını sanmıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 Islak zeminle ilgili sormak istediklerim var deneyimli arkadaşlar bilgi verebilir mi acaba? (Araç abs'li)1- Yağmurlu havada giderken ileride önümüze bir köpek çıktı diyelimki, vites küçültüp mü yavaşlamak daha güvenlidir yoksa frenle mi? 2- Seyir halindeyken geç farkettik diyelimki bir su birikintisi ile karşılaştık, hızımız da 90-100 km/h ve suya girmemize 10-15 metre var yok.. Ne yapmak lazım? 3- ABS nin devreye girmesi hangi durumlarda avantaj hangi durumlarda dezavantal sağlar? Süreniz 40 dakikadır, başarılar dilerim:) Kendimi yazılı sorusu hazırlıyor zannettim. 1- Debriyaj ve frene birlikte basılmalıdır. 2- Suya kadar frene basılır suda fren bırakılır. 3- Abs'nin dezavantajı sadece fren mesafesinin uzamasıdır. Bu da avantajları yanında hiç sayılır.. Çünkü her sürücü abs'den iyi frene basamaz.. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 peki böyle bir durumda yapılması gereken nedir? Savrulmayı farkettiğiniz anda fren ve gaza dokunmadan arabanın arkasının savrulduğu yönün tersine direksiyonu çevirip dönüşün aksi yönde hareket etmeye çalışmalısınız... Islak zeminle ilgili sormak istediklerim var deneyimli arkadaşlar bilgi verebilir mi acaba? (Araç abs'li)1- Yağmurlu havada giderken ileride önümüze bir köpek çıktı diyelimki, vites küçültüp mü yavaşlamak daha güvenlidir yoksa frenle mi? 2- Seyir halindeyken geç farkettik diyelimki bir su birikintisi ile karşılaştık, hızımız da 90-100 km/h ve suya girmemize 10-15 metre var yok.. Ne yapmak lazım? 3- ABS nin devreye girmesi hangi durumlarda avantaj hangi durumlarda dezavantal sağlar? Süreniz 40 dakikadır, başarılar dilerim:) Kendimi yazılı sorusu hazırlıyor zannettim. 1. Vites küçültürseniz köpek ölür, sizin arabanın ön taraf dağılır...Çarpma kaçınılmaz olur...Abs varsa fren yaparken yanından geçmeye gayret edebilirsiniz. Tabi o hareket etmezse... 2. Hiçbirşey yapmamak en iyisi galiba... 3. Eğer önünüzdeki engele çok yaklaşmışsanız dezavantajlı olabilir. Kaçacak yeriniz yoksa durma mesafesini artırdığına inanıyorum ben...Ancak kontrol kaybı yaratmadığı için kaçabiliecek bir yer varsa arabanın kontrolünüzde kalmasına yardımcı olur... Ne zaman puanlarsınız sayın hocam... Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 1- Debriyaj ve frene birlikte basılmalıdır. 2- Suya kadar frene basılır suda fren bırakılır. 3- Abs'nin dezavantajı sadece fren mesafesinin uzamasıdır. Bu da avantajları yanında hiç sayılır.. Çünkü her sürücü abs'den iyi frene basamaz.. Benimde kafamda bir ikilem oluştu şimdi, bu başlığın ilk mesajında anlatılan önlemlerde abs li araçlarda su birikintisine girince frene sert basıp abs nin devreye sokulması gerekiyor şeklinde bir açıklama var, Mehmet abi suya kadar frene basılmalı suda çekilmeli diyor.. Ben mi yanlış anlıyorum? Arabamla sörf yapmak istemiyorum Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 (düzenlendi) Peki bazı görüşlere göre ani fren yapılacaksa debriyaj olmadan direkt olarak frene basılması gerekli deniyor, motor freninden dolayı? ani fren anında sadece fren mi yoksa debriyaj fren mi? 16 Ocak 2010 tarihinde Erkan Sa?lam tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 1-2-3-vb. sorularının cevapları, aslında lastik satın alınırken verilmiştir. Makul seviyede lastik alınmış ise, ıslak zeminde daha yavaş gidilmesi baştan kabul edilmiş demektir. Ok yaydan çıktıktan sonra, geri döndürmesi imkansızdır. Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 merhabalar,geçenlerde fII aracımla yağmurlu havada tem de sol şeritten 110 la giderken hiç farkında olmadığım su birikintisine girdim ciddi anlamda su birikmiş nasıl farkedemedim anlayamadım,aracı biraz sarstı ve araç sağ-sol yaptı devam etti.ucuz atlattım Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 (düzenlendi) + araçtaki sağ ve sol camları kullanılmaz hale getiren(özellikle geri geri giderken) su damlacıkları ve onların neden olduğu ışık kırılmalarını önlemek için aracın camlarını açıp kapamak veya zorunlu hallerde cam açık manevra yapmak. 16 Ocak 2010 tarihinde Haluk ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 17 Ocak 2010 Paylaş 17 Ocak 2010 (düzenlendi) gecen gun anadolu hisarinin oradan sahilden beykoz civarina gidiyorduk arkadasimla virajin bi tanesinde araba arkadan kaydi arabayi toplamaya calistim ama bir turlu basaramadim cokda hizli degildim kenarlara carpmadim ama oldugumuz yerde yolda 2-3 tur dontuk diyebilirim en son arkamdan gelen adamla karsi karsiya geldim o bana bakio ben ona sonra stop etti araba tekrardan motoru claistirip dondum lastiklerin yeni olmasina ragmen 20-30 km hizda bile bazen kontrol bi kere gittimi oldugun yerde donuyosun bu olaydan 2 gun sonra amortusorcude 2 tane patlak olani yaptirdim ve rot ayarlarini da yaptirdim nedeni anlasilmis oldu 17 Ocak 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ocak 2010 Paylaş 17 Ocak 2010 Peki bazı görüşlere göre ani fren yapılacaksa debriyaj olmadan direkt olarak frene basılması gerekli deniyor, motor freninden dolayı? ani fren anında sadece fren mi yoksa debriyaj fren mi? Olayda panik havası yoksa yani amaç bir kavşaktan dönmek için yavaşlamaksa debriyaja basmadan fren yapılabilir yada pren yapmadan da yavaşlar zaten araba.. Ama olay ani durmaysa yada ani yavaşlama ise, debriyaj şarttır.. Aksi takdirde fren gücünün bir kısmını motoru durmurmak için harcamış olursunuz.. Yorum bağlantısı
Hakan Baha 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 Yağmurda yavaş gidin hatta çok yavaş gidin, yolu boş görüp 130-140 kaptırmayın, otobanda bile 90 ı geçmeyin, bir yere yetişeceğim diye gereksiz sollamalar yapmayın hiçbir şey olmaz. Bir de benim şahsi tecrüben yokuş bitimlerine gelirken iyice yavaşlayın çünkü biriken su arabayı bir an için gemi gibi yüzer hale getirebiliyor. Bir de arabasına güvenip yağmur altında hız denemesi yapanlara fazla takılmayın. nedense yağmurlu havada etrafında ambulans itfaye vb. toplanmış pert arabalar gençlerin kullandığı 2 kapılı mercedes, audi veya bmw gibi markalardan çıkıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts