Cem Sezgin 27 Ekim 2009 Paylaş 27 Ekim 2009 Selam arkadaşlar öncelikle aranızda olmaktan çok mutluyum ford kullanıcılarının katılması gereken bi forum soruma gelice 2010 connect glx 110 ps aracım var araba haraket etmeden önce yerinde çalıştrılması doğrumu yani 3-5 dakika felan rölantide çalışmalımı şimdiden teşekkürler Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Ekim 2009 Paylaş 27 Ekim 2009 1 dakika çalışsın yeter.Rolantide fazla çalıştırmaya gerek yok.Motor alt viteslerde araç yürürken daha çabuk ısınır.Ben aracımı belkide 1 dakika bile rolantide bırakmıyorumdur..Yol müsaitse 2.viteste değilse 1.vites uygundur. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ekim 2009 Paylaş 27 Ekim 2009 Düşük vites ve düşük devirde yolda ısıtılması daha ekonomik... Yürütmeden, ısıtıp yürütmek daha doğru.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 27 Ekim 2009 Paylaş 27 Ekim 2009 Örnek sabahları ilk çalıştırmada rölentide 1 dak. çalışması kafi zaten 1 vitesle beraber harekethaline geçince araç ısınması hızlanacaktır. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 27 Ekim 2009 Paylaş 27 Ekim 2009 Bu aracın olduğu yerde ısınanını gören varmı ki araç gaz ile gitmedikçe zaten ısınan bir araç değilki. Isınmadan ziyade karterde yoğunlaşan motor yağının belki daha akışkan hale gelmesi için 10-15 saniye çalıştırılabilir. Ancak ben marşa basar vitese takarım. Durduğu yerde yaktığı mazot direk masrafa yazılıyor....Isınma zaten dediğiniz gibi mümkün değil, ısınmış araba soğuyacak neredeyse soğuk havalarda.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Ekim 2009 Paylaş 27 Ekim 2009 evet ama rektifiye de masraf ? onu başkası mı veriyor? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 27 Ekim 2009 Paylaş 27 Ekim 2009 evet ama rektifiye de masraf ? onu başkası mı veriyor? Hocam, rektefiye nerden aklınıza geldi şimdi... Eğer hemen hareket etti diye motor rektefiye isteyecekse şimdiden yolarımızı ayıralım... Eksi 10 - 15 derecelerde dediğim gibi 10-15 saniye çalıştırmak gerekir doğru ama olmadı altına ateş yakalım... Yorum bağlantısı
Cem Sezgin 28 Ekim 2009 Yazar Paylaş 28 Ekim 2009 Bülent arkadaşımıza katılıyorum araba gaz yemeden ısınmaz gibime geldi en iyi 1 dk. rölantide yağlama yapsın sonra düşük vites 1. yada 2. 2000 devir en iyisi bence yorumlarınız için teşekkürler Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 28 Ekim 2009 Paylaş 28 Ekim 2009 Araç rolantide ısınır fakat yüke binice daha çabuk ısınır,doğrusu ısınmasını bekleyip hareket etmektir fakat illa ki 3-5 dk beklemeye gerek yoktur 1 dk çalışması motorun ve yağın gerekli ısıya gelmesi için yeterlidir.Soğutma suyunun soğuk olması motorun soğuk olduğu anlamınada gelmez. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Ekim 2009 Paylaş 28 Ekim 2009 Sabaha kadar bekleseniz o araç ısınmaz rolantide. En iyisi fazla zorlamadan yavaş yavaş gitmek. Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 28 Ekim 2009 Paylaş 28 Ekim 2009 Ben, sabahları motor çalıştırdıktan sonra ortalama 1 dk süre içersinde( aşırı soğuklarda 2 dakikayı buluyor ) motordan "tık" diye bir ses geliyor ve motor devri ve sesi normale dönüşüyor. ancak bu 1 dk süre içersinde motor düzensiz çalışıyor yada gürültülü çalışıyor. Bu sesi neden yapmakta ya da neyi ifade ediyor acaba. ? ( ilk günden beri bu şekildeydi. ) Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 28 Ekim 2009 Paylaş 28 Ekim 2009 Otomatik cikle rolanti motor sogukken ısınana kadar motoru yüksek devirde çalıştırır ve ısınınca normal rolantiye iner. gayet normal bir durum. Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 28 Ekim 2009 Paylaş 28 Ekim 2009 Teşekkürler Mehmet Bey, peki bu süreci beklemelimiyiz ? Kışın 30-40 sn yeterli diyerek yavaş bir şekilde mi,yoksa bu sesi duyduktan sonra yavaşca harekete mi geçmeliyiz ? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 28 Ekim 2009 Paylaş 28 Ekim 2009 Örnek sabahları ilk çalıştırmada rölentide 1 dak. çalışması kafi zaten 1 vitesle beraber harekethaline geçince araç ısınması hızlanacaktır. +1 Yorum bağlantısı
Cem Boneval 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 Net ve açık yazayım: Durduğu yerde rölantide bekleyerek ısıtmaya çalışmanın motora hiçbir faydası yoktur. Düzenli çalıştığı anda yürüyün. Neden? Motorun ısınması yağın akışkan hale gelmesi ve daha iyi yağlama yapması için gereklidir. Motorun ısınması silindir içindeki patlamaların yaydığı ısı enerjisi ile olur. Rölantide bu enerji en düşük seviyededir, ancak hareket halinde yük altında patlama şiddeti ve enerjisi doğal olarak artacaktır. Bu nedenlerle kışın aşırı soğuklarda kendi vücudunuzun uyum sağlaması için bir 10-15 saniye beklemek dışında motoru ısıtma için bekleme gereksizidr. Ancak ilk seyir halinde gaz pedalı yumuşak kullanılmalı ve 1500-2500 dd aralığında kalınmalıdır. Tekrarlıyorum durduğu yerde rölantide ısıtmak bilnçli kalkıp yürümeye göre motora daha çok zarar verir. Bununla ilgili Almanya'da yapılmış çok açıklayıcı bir çalışma vardı ama bulamadım... Yorum bağlantısı
Cem Sezgin 30 Ekim 2009 Yazar Paylaş 30 Ekim 2009 Dün arabayı çalıştırdım 1dk. felan bekledim sonra yola çıktım düşük devirde 2bin in üzerine çıkmadım zorlanmasın diiye 1-2 km yol gittim ama hararet ibresi yerinden oynamadı bunun sebebi ne olabilir gazete sıkıştırmam gerekirmi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 30 Ekim 2009 Paylaş 30 Ekim 2009 Dün arabayı çalıştırdım 1dk. felan bekledim sonra yola çıktım düşük devirde 2bin in üzerine çıkmadım zorlanmasın diiye 1-2 km yol gittim ama hararet ibresi yerinden oynamadı bunun sebebi ne olabilir gazete sıkıştırmam gerekirmi Yapmayın allah aşkına 2010 model araca ne gazetesinden bahsediyorsunuz Duymamış olalım. 1-2 km de ibre oynamasa bile motor ısınmaya başlamıştır merake tmeyin.Sonraki 2 km içinde bir bakmışsınız ibre normal pozisyonuna gelmiş olacaktır. Yorum bağlantısı
Cem Sezgin 30 Ekim 2009 Yazar Paylaş 30 Ekim 2009 bundan önce minibüs vardı ona gazete sıkıştıyorduk bundada olabilirmi die yazdım yardımn için saol biraz biraz daha gitseydim ısınırdı heralde Yorum bağlantısı
Recommended Posts