İçeriğe Yönlendir

Ankara'daki trafik uygulamaları


Ufuk Kılınçarslan

Recommended Posts

Çağdaş İbiş

Tabi kimseyi zorla bindirecek halleri yok, paranız ve sabrınız vardır, akrabalık ilişkilerinden de pek hoşlanmıyorsunuzdur otomobilinizle istediğiniz yere gidersiniz.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Kemer tamam,aşırı sürat de (uygun olan yerde-Konya yoludur,Eskişehir yoludur vs-) tamam. Ama arabada jant olsa ne olmasa ne? Egzozun ucu büyük olsa ne olmasa ne? Arkadaşımın orjinal egzozlu impisini bağlamaya çalıştı adamlar. :)

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu
Ankarada bi kulağımızın arkası kaldı alt-üst geçit yapılmadık daha nereye yapacaklar. Şehir baştan başa otoban olmuş, Kızılay meydanda dos doğru gitmek dışında bi seçeneğin kalmamış, tüm sola dönüşler nedendir bilinmez iptal edilmiş sonra 50 ile gideceksin deniliyor, bana tek bir araç gösterinki kentin en yoğun yerinde 50 ile gidiyor, mümkün değil tekrar söylüyorum mümkün değil.

Akay, Kuğulu, Genelkurmay, Milli Kütüphane geçitlerinin altına ve üstüne bir bakın ne hale geliyor yoğun saatlerde, Mithat Paşa ve Sıhhıyeyi söylemiyorum bile. Özel araçlarla trafiğe çıkmayı değil toplu taşımın özendirilmesi ve kaliteli hale getirilmesi lazım, ondan sonra zaten ne radara girer insanlar, ne cezadan şikayet eder, ne de trafikte saatler harcar.

Çağdaş bey inşaat mühendisiymişsiniz bende elk-elktronik mühendisliği okuyorum bu sola dönme olayı tamamen matrsilerle alakalı araçların sayısı,Trafik lambaları sağa sola dönüşler vs hepsinin hesaba katılmasıyla trafiğin daha akıcı olması için mühendisler tarafından yapılan bi çalışmadır ki lamba süreleri de bunda etkendir...Yapılabilecek en iyi sistem mevcuttur o yoğunluğa rağmen akıcı sayılabilir...Matrisleri diferansiyel derslerini almışsanız görmüşsünüzdür..

Asıl trafiği toplu taşım araçları katlediyor taksilerin ego otobüsleri ve özellikle özel halk otobüsleri trafiği mahvediyor dar caddelerin ortasında durup yolcu alan özel halk otobüslerine ne denilmeli bilmiyorum...

Alt ve üst geçitlerin amacı trafik yoğunluğuna çözüm bulmaktır..Bu kadar yoğun diyoruz bu kadar araç varsa yapılabilmeli ki Çankaya ile Büyükşehir belediyeleri arasında dava konusu orası diye biliyorum...

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Ayrıca toplu taşımanın büyük kısmını metro,ankaray ve banliyo trenlerine kaydırmak şart gözüküyor...Mesela mamak köprüden saimekadına oradan şehitlik oradan dikimevi cebeci kurtuluş kolej kızılay istikametine bakın...Bi otobüs durakta durdumu arkada ki araçlar da onunla birlikte duruyor yollar 2 aracı alacak kadar bile geniş değil...Otobüsler tıkış tıkış melih gökçek ile özel otobüsler para kazansın diye halk olarak kendi rahatlığımdan vazgeçemem hele ki yazın sıcağında....Meyve sebze taşıyan kamyonlar gibi ve çok tehlikeli kullanıyorlar..Taksici ve dolmuşcuları da katmadan edemem kesinlikle onlarla arana mesafe koyman gerekiyor adamların ne zaman ne yapacağı belli değil onlarda ki sinyalleri ve aynaları boşa koymuşlar bence adamlar hiç kullanmıyor direk önüne kırıyor sen tedbirini alıp duruyorsun arkadan gelen de sana çarpa biliyor çok tanık oldum o yolda böyle kazalara sonra taksici basıp gidiyor kaza sana ve arkanda ki araca kalıyor...Bence büyük çapta düzenleme yapılmalı ulaşım daha kaliteli ve ucuza gelmeli ticari araçlara kısıtlama getirilmeli kızılaya her taksi girmemeli katlediyorlar trafiği sen yolunda seri bi şekilde ilerliyorsun sağa girdin mi taksi otobüs dolmuş bekle allah bekle...Milli gelir düşünülüyorsa o zaman tüm taşıma araçlarına düzenleme getirilsin daha kaliteli olsun belli merkezlere özel araç girmesin...Ama böyle birşey şimdilik hayal...2 şerit cadde 1 ine park edenler...Diğerinde maganda gibi araç kullanan otobüs,dolmuş,taksiciler...Suçu kendimde arayamam...

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar
(düzenlendi)

azami hızın 50 km levhası bulunduğu yolda 4 gün önce samsun yulunda trafik polisiyle 90 km hızla beraber peş peşe gidiyorduk..

yurdumun polisi nasıl örnek olacak vatandaşa acaba.. şimdi o polislere sorsan derlerki acil bir durum olduğundan hızlı kullanmamız gerekiyor derler..bilenler iyi bilir o yolun hakkı 90 km hızdır ..

tarihinde ?lker Kad?lar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Alt geçit çözüm olsaydı, sabah trafiğinde hiç ışık olmayan konya yolunda, Aydındıkevlerden Aştiye kadar hiç durmadan gidebilmem gerekirdi.Alt geçit yokken de duruyodum, yine duruyorum. Bunun neresi çözüm?

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş
(düzenlendi)

Volkan bey pek bilimsel açıklama yapmışsınız teşekkür ederim. İnşaat mühendisiyim; matematik ve diferansiyel ile birlikte karayolu ve ulaştırma dersleri de aldım trafik nasıl ve neye göre düzenlenir öğrendik merak buyurmayınız.

Uzaktan Gökcek ve özel halk otobüsü hayranı gibi gözüküyorum herhalde, oysaki tam tersi neyse mevzu bu değil. Toplu taşıma elbette ki raylı sistemle ve yeraltından çözülecek. Söylemek istediğim ne kadar çok araç trafikte olursa o kadar ilerlemek güçleşecek bunun aksi mümkün mü ve onun için toplu taşıma tercih edilmeli dedim. Yoksa kimse üstüste kucak kucağa yolculuk yapma meraklısı değil.

Sola dönüş ve alt üst geçit meselesini şehir içi trafiği hızlı hale getirdiği ve böylece 50km/h gibi süratlerin çok üzerine çıkıldığı için söyledim. Ayrıca bu konu ile ilgili üç meslek örgütü var, İnşaat Mühendisleri Odası, Mimarlar Odası ve Şehir Bölge Plancıları Odası, bunların hangisi olumlu görüş bildirmiş yapılanlar hakkında, ya da hep mi yanlı siyasi görüş bildirir bu odalar.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Ünal
,ama polisimiz neden bu kadar sıkıyor anlamak mümkün değil;eksozun çok gürültülü olması diğer insanları rahatsız edebilir ama cam filminin kimseye zararı yoktur.Görüş mesafesini engelleyebilir diyenler çıkacaktır muhakkak ama kimse o koyuluktaki cam filmini aracına takmaz herhalde...

Cam filmi sizin görüşünüzü etkilediği için değil , dışarıdan araç içinin görünmediği için yasaktır.

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Çağdaş bey sadece yapılan uygulamanın bi ön çalışması yapıldığını bildiğimi ve hatta bu çalışmada bi hocamın da katıldığı için az çok bildiğim için söylemek ihtiyacı duydum evet sola dönüş yasak olması gerçekten can sıkıcı...

Alt-üst geçitin öyle bir dezavantajı var ama kolejdeki kavşaktan sonra belli saatler haricinde araçlar zaten bu 50 km hızına ulaşması mümkün olmuyor ha ulaşmasında kızılay işlek bi yer yayalar için çok büyük tehlike unsurudur..Taşıma araçlarında ki eleştirim size değil...O araçları denetlemeyenlere...Ankaranın trafik problemini çözmek çok güç ve bence ilerleyen süreçte daha kötü olacak...Yorumumda sizi yargılamak amacında değildim uslubumdan bu anlaşılıyorsa affola burada herhangi birisi suçlu olmadığı gibi mağdur olanlar biziz...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Tayfun Karakuş

arkadaşlar biz bu emniyet müdürünü kayseride yıllarca çektik

çok farklı vedğişik uygulamaları vardı

şimdi ankarada sizin başınızda

ama duyduğum kadarıylada İstanbul için adı geçiyormuş şu sırlarda

yani diyeceğim İstanbul dikkat edin kontrollere hazrılıklı olun

Ankaraya da sabır diliyorum , kayseride çok şikayet eden vardı ama adam terfi aldı

demekki yaptıkları takdir ediliyor :)

Yorum bağlantısı
Taner Dağlıgil

Bölgemiz sınırları içinde 68 trafik kazası meydana gelmiştir. Kazalar sonucunda 15 kişi yaralanmıştır.

Trafik Denetleme Şube Müdürlüğünün yapmış olduğu çalışmalarda 6730 araç kontrol edilmiş, bu araçlardan 3289 araca çeşitli suçlardan işlem yapılmıştır. Kusurlu görülenlere 250,920.00 TL tutarında ceza uygulanmıştır.

Yukarıdaki bilgiler 31.12.2009 gününe aittir.

Yaklaşık 5 ay önce tutar günlük ortalama 120.000.00 TL civarlarındaydı.

Dikkat edin GÜNLÜK !

Amaçlarının Atatürk sevgisi olduğuna iyice inanır oldum artık!. Gülen yüzüne kurban olayım Atam. 50, 100, 200 TL'ne ..

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Yav kusurları var ki ceze kesiyorlar. Herşeyi düzgün muazzam kurallara uyan bir araca neden ceza yazsınlar ki?

Bunu ben de sordum akşam. Kesmem lazım kardeşşş dedi memur abim. :good1: Emniyet kemeri dahil hiç bir şey bulamayınca,sinyal vermeden şerit değiştirdin dedi. :good1: Nerede gördüyse artık. Ah dedik vah dedik,yanımdan bi tane baştan aşağı neon+xenon kaplı tofaş geçince,git sen git dedi. :good1: Durum bu Yavuzum.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Senin dediğin durum var ama amaç bütçe değil. Toplam yıllık bütün adli ve idari para cezalarının toplamı (vergi, spk, rekabet vb. hariç) bütçenin binde biri bile değil.

Amacı söyleyeyim, Ankara emniyet müdürünün performans kriterleri :rolleyes:

120bin TL Ankara'da olsa, Türkiye'de günde 1 milyon tl yapar. 365 günde 365 milyon TL yapar. Bu kadar abartılı hesaplamayla bile bütçenin binde biri ancak yapıyor.

Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olmayınız.

Dedim ama yine okumadan bir sürü yorum gelecek.

Abi tabi ki bütçe değil. Öyle olsa ne yapar eder bana da yazardı. Hatta yolu keser geçen tüm arabalara yazardı.

Dediklerine +06. :(

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Ne derece doğrudur bilmiyorum ama ankarada ocak ayından itibaren trafik lambalarına kamera takıldığı ve kırmızı ısıklarda geçenlerin bu şekilde tespit edilerek cezalandırılacağını duydum. Belki farketmişsinizdir son zamanlarda nerdeyse her trafik lambasının çevresinde bir kazı ve kablolama yapıldı. Örneğin ulus heykel ve oran tarafı (benim gördüğüm)

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

EDS kamerası ışıktan 50m önce yerleştirilen ve dışarıdan kabak gibi belli olan bir kameradır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Yanlış. (muhalefetiz ya).

EDS kameraları normal ışıkların içine gizlenseydi, hepimiz "ahanda acaba eds kamerası var mıdır" korkusuyla tüm ışıklarda dikkat edecektik. Şimdi ise tüm ışıklara kamera koymak zorunda kalıyorlar. Benim önerdiğim durumda %5 oranında koysa hepsine koymuş kadar etkili olur.

Türkiye'deki emniyet g.m. sisteminin başlıca hatası (kararı) bu. Herşeyi alenen yapmak.

Gizli trafik polisi niye yok mesela?

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Can Karacaer
Uygulama doğru. Amaç cezalandırma değil kırmızı da geçişi engelleme olmalıdır.

+1

Zaten çoğu muhafzanın içi boş, ama dolusuna denk gelirsen arabanın çamuruna kadar çekiyor fotoğrafı...

Bir de EDS'den sonra sarıyı görünce frene asılanlar çoğaldı, her gün sahil yolu ışıklarda en az 2 tane arkadan çarpma var. Sarı ışık zaten duramayacaksan geç diye yanıyor, 10m kala frene asıl diye değil...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
+1

Zaten çoğu muhafzanın içi boş, ama dolusuna denk gelirsen arabanın çamuruna kadar çekiyor fotoğrafı...

Bir de EDS'den sonra sarıyı görünce frene asılanlar çoğaldı, her gün sahil yolu ışıklarda en az 2 tane arkadan çarpma var. Sarı ışık zaten duramayacaksan geç diye yanıyor, 10m kala frene asıl diye değil...

Kırmızı kontrolunu hız kontrolu ile birlikte yapmak lazım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
EDS kamerası ışıktan 50m önce yerleştirilen ve dışarıdan kabak gibi belli olan bir kameradır.

Bu EDS kamerasımıdır bilmem ama...

Ankara emniyet müdürü Ankara'ya gitmeden önce Kayseri'de bazı kavşaklara koydu bundan..

Kırmızı ışıkta geçenin fotoğrafını çekiyor..

Geçen gün salağın biri ışıkta durdu bekledi bekledi yeşile 3 saniye kala fırladı ve gördüm, flaş patladı :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu
Bu EDS kamerasımıdır bilmem ama...

Ankara emniyet müdürü Ankara'ya gitmeden önce Kayseri'de bazı kavşaklara koydu bundan..

Kırmızı ışıkta geçenin fotoğrafını çekiyor..

Geçen gün salağın biri ışıkta durdu bekledi bekledi yeşile 3 saniye kala fırladı ve gördüm, flaş patladı :)

bana ankarada bulunan kameraların nerde oldukları hakkında mail geldi.. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bana ankarada bulunan kameraların nerde oldukları hakkında mail geldi.. :rolleyes:

Oraları takip etmene gerek, yakında her yere koyar o müdür...

Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu
Maile gerek yok ki. Zaten EDS olan yerde hem kameranın kendisi kocaman, görmemek imkansız hem de her yerde bas bas "Bu kavşakta EDS vardır" tabelaları. Yani gizli saklı birşey yok.

ben ankara'da öle bir tabela görmedim halen abi...

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Benim duyduğum kadarıyla ankaradaki sistem istanbuldakinden farklı. Kameraları kırmızı ışığın içine koyuyorlarmış. Bu bir şehir efsaneside olabilir ama özellikle trfiğin yoğun olduğu kavşaklarda lambaların sağında solunda mutlaka bir asfalt kazma mevzusu gördüm

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

O neyse de ne oalcak bu Ankara'nın trafiği. Her geçen gün işkence haline gelmeye başladı. Etimesgut-etlik arası gidiyorum hergün. Zırhlı birliklerin önünden gitmeye çalışıyorum bazen; resmen rezalet. Orda askerin eline vermişler ışığın kontrolünü, zırt pırt basıyor. 25 dakikada geçebiliyorum o arayı. İstanbul yolunun tıkanıklığı şaşmaza kadar uzanmaya başladı. Alternatif yol var mı başka.

Çevre yolundan basıp gideyim diyorum ama 45 km mesafe.

Yorum bağlantısı
Emre Laçin

ankaradaki sıkılaşmanın nedeni nedir bilemiyorum ama 5 gün arayla 2 kere 128 tl ceza yedim cam filminden..bu cezanın bir tampon suresi yokmudur diye merak ettim tamam 1. si kabul ama bir süre zarfında telafi şansı ver insanlara...ve inanın bahçelide bana ceza yazan memurun diğer memura ''hadi kota dolduysa gidelim'' diyebilmesi beni çileden çıkarıyor..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...