İçeriğe Yönlendir

Arabada temizlik anlayışı.


Bedri Baki

Recommended Posts

Bedri Baki

Arkadaşlar arabada temizlik deyince ne anlıyoruz. Yani arabanın temiz olması boyasız değişensiz olması mı yoksa motorunun bakımlı olması mı.bazı ilanlarda karşılaşıyorum. Arabam çok temiz diyor, ardındanda şurası değişmiş burasa boyalı yazıyor. Aracın temizliği konusunda fikri olan varsa paylaşalım. bir de bazı plaka sorgulamalarında araç iki renkli gözüküyor. Mesela renk1: gri renk 2: siyah. Bu ne demek.

Yorum bağlantısı
Serkan Öz
(düzenlendi)

Yıkanmış araba temizdir :)

tarihinde Serkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akif Özkan
Arkadaşlar arabada temizlik deyince ne anlıyoruz. Yani arabanın temiz olması boyasız değişensiz olması mı yoksa motorunun bakımlı olması mı.bazı ilanlarda karşılaşıyorum. Arabam çok temiz diyor, ardındanda şurası değişmiş burasa boyalı yazıyor. Aracın temizliği konusunda fikri olan varsa paylaşalım. bir de bazı plaka sorgulamalarında araç iki renkli gözüküyor. Mesela renk1: gri renk 2: siyah. Bu ne demek.

Sizin araba çok temiz görünüyordu mesela.Ordan pay biçin:)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gri= dış renk, siyah= koltuk rengi olması %99 muhtemeldir. İkinciel de kişiye göre değişir ama; bence, kapı-kaput-tampon değişmiş-boyanmış olabilir, ileride masraf açacak hadiseler değildir, ama bakımsız motor-fren-şanzıman, ileride bir araba parası daha harcattıracak hadiselerdir.

Cila atıp , arabam temiz demek te , sıfatın yanlış kullanılmasıdan başka bir şey değil.

Yorum bağlantısı
Mehmet Barın
Hamamdan yeni çıkmış olan temizdir :good1:

İyice keselenmiş olsun değil mi?

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan

bu hangi taraftan baktığınıza bağlıdır.bence temizlik kriterleri aracın yaşına göre değişir.yani genç araçta küçük kusurlar göze batar,yaşlı araçta aranmaz...

Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir

Araç iki renk gözüküyorsa 'görsel modifiye' edilmiştir :good1: Yarısı gri, yarısı siyah vb. durumlarda polisle başı ağrımasın istiyorsa çift renk olarak ruhsata işletmiş olabilir.

bunun gibi

CRW_4198_JFR.jpg

Yorum bağlantısı
Bedri Baki
Sizin araba çok temiz görünüyordu mesela.Ordan pay biçin:)

İşte benim araba temiz görünüyordu ama bagaj kapağı değişikti ve sol arka çamurluğunda boya vardı. Onu için benim arabam çok temizdir diyemiyordum. Ama motor kısmına lafım yok. Oynama yapmadılarsa 45000 km.'de idi. Sattığımda alan kişinin ustası da motoru çok iyi, hiçbir problem yok dedi. Ama benim yine de gönlüm çok ısınamamıştı. Ayrıca satarken de sorun oluyor boya vs.. gibi şeyler.

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

Araç küçük kazalardan dolayı -aracın yol tutuşunu ve başka aksamları etkilemeyecek şekilde-parça değişimi ve boya yapılmışsa bence bir mahzuru yoktur.En temiz araba sahibine problem çıkarmayan ve özellikle uzun yolda emniyetli ve keyifli bir yolculuk yapılabilen arabadır.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Mondeo yu boyattığını düşünerek takas teklifimde indirime gidiyorum. 3,675 lira üste veririm... :blink:

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

İzmir'den Batman'a kadar 1600 km yol geldim. İlk 1000 km'sinde yarm saat dışında hiç mola vermedim. Araba da tık demedi. Şu ana kadar da bir kez olsun sanayiye gitmemiştim. Yani arabanın motoru temizse ve kendisini zırt pırt sanayiye götürtmüyorsa temizdir diyebilir miyiz. Ciddi kazalar haricinde değişen ve boya önemli değil mi diyorsunuz. Malum ben arabayı sattım ve zaman içinde araba bakmaya başlayacağım. Özellikle değişensiz e boyasız olanlara bakıyordum. Belçikaya da gittim adamların umrunda değil boya vs.. Motoru temizse kaportada çürüme yoksa alıp geçiyor.

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Bakımlı araba bir bütündür zaten. Ben pek rast gelmedim kaportası dökülürken, bir kaç parça değişeni kazası varken, motoru yürüyeni çok düzgün olan, sanayi tabiri ile pıtır pıtır olan, bir araba. Sahibi özenli bir şekilde kullanıyorsa aracını kaportasına da özen gösterir, mekaniğine de.

Tabi bi de temiz araba temiz adamdan alınır, yamyamdan, apaçiden, kasaptan araba alırsanız temiz felan olmaz. :blink:

Yorum bağlantısı
Bedri Baki
Tabi bi de temiz araba temiz adamdan alınır, yamyamdan, apaçiden, kasaptan araba alırsanız temiz felan olmaz. :)

Abi adamın öyle olduğunu nereden anlayacağız. önceki arabayı almadan önce 3-4 ay araba baktım internetten. Sonra abim gel bir Soma'ya gidelim dedi. Bakmaya diye gittik, gördük beğendik aldık geldik. Bu da öyle olacak herhalde :blink: internetten bakmayla olmuyor.

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan
İzmir'den Batman'a kadar 1600 km yol geldim. İlk 1000 km'sinde yarm saat dışında hiç mola vermedim. Araba da tık demedi. Şu ana kadar da bir kez olsun sanayiye gitmemiştim. Yani arabanın motoru temizse ve kendisini zırt pırt sanayiye götürtmüyorsa temizdir diyebilir miyiz. Ciddi kazalar haricinde değişen ve boya önemli değil mi diyorsunuz. Malum ben arabayı sattım ve zaman içinde araba bakmaya başlayacağım. Özellikle değişensiz e boyasız olanlara bakıyordum. Belçikaya da gittim adamların umrunda değil boya vs.. Motoru temizse kaportada çürüme yoksa alıp geçiyor.

Avrupanın genelinde bu düşünce hakim.Ben de katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin
Bakımlı araba bir bütündür zaten. Ben pek rast gelmedim kaportası dökülürken, bir kaç parça değişeni kazası varken, motoru yürüyeni çok düzgün olan, sanayi tabiri ile pıtır pıtır olan, bir araba. Sahibi özenli bir şekilde kullanıyorsa aracını kaportasına da özen gösterir, mekaniğine de.

Tabi bi de temiz araba temiz adamdan alınır, yamyamdan, apaçiden, kasaptan araba alırsanız temiz felan olmaz. :D

ben bu yoruma aynen katılıyorum. temiz adamın arabası da temiz olur. değilse bile temiz adam arabasının kusurunu saklamaya çalışmaz.

Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu
Abi adamın öyle olduğunu nereden anlayacağız. önceki arabayı almadan önce 3-4 ay araba baktım internetten. Sonra abim gel bir Soma'ya gidelim dedi. Bakmaya diye gittik, gördük beğendik aldık geldik. Bu da öyle olacak herhalde :D internetten bakmayla olmuyor.

bende bundan önceki aracımı almak için, netten gördügüm focusa bakmaya istanbula gitmiştim araç resimdeki gibi degildi resmen şok oldum gittigim gibi geri geldim masraflarda cepden gitti malesef...

Yorum bağlantısı
İdris Arıcı
Abi adamın öyle olduğunu nereden anlayacağız. önceki arabayı almadan önce 3-4 ay araba baktım internetten. Sonra abim gel bir Soma'ya gidelim dedi. Bakmaya diye gittik, gördük beğendik aldık geldik. Bu da öyle olacak herhalde :D internetten bakmayla olmuyor.

soma deyince uyarma gereği duydum Soma'da km si ile oynanmış çok araba var diyorlar haberiniz olsun. birde bu durum var aracın km si ile oynanım oynanmadığı tespit edilebiliyormu. edilebiliyorsa kimler anlayabilir bunu?

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy
soma deyince uyarma gereği duydum Soma'da km si ile oynanmış çok araba var diyorlar haberiniz olsun. birde bu durum var aracın km si ile oynanım oynanmadığı tespit edilebiliyormu. edilebiliyorsa kimler anlayabilir bunu?

Km si oynanmış araba hemen, hemen anlaşılır. Mesela sürücü koltuğu ,pedallar , ve direksiyon simidine bakın. Bunlar yıpranmış ve km side 30 binlerde veya modeline göre hiç km yapmamış süsü verilmiş olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Araç satıcıları genelde orjinal yerine temiz kelimesi kullanıyorlar buda haliyle yanlış anlaşılıyor :lol:

Yorum bağlantısı
Bedri Baki
soma deyince uyarma gereği duydum Soma'da km si ile oynanmış çok araba var diyorlar haberiniz olsun. birde bu durum var aracın km si ile oynanım oynanmadığı tespit edilebiliyormu. edilebiliyorsa kimler anlayabilir bunu?

Soma ve Kırkağaç'ı bilenler oranın tanınmış galerisini duymuştur. Forumda isim vermek doğru mu bilmiyorum ama Hacı Güngör diyorlar. Oradan araba alan çok kişi duydum ve hepsi de tavsiye ettiler. biz de tavsiye üzerine gittik. Araba da ne var ne yok söylediler ve istdiğin servise gösterebilirsiniz dediler. Arabadan bir şikayetim olmadı. Sadece km'den şüpheliydim ama km için de kime gösterirseniz gösterin deyince biraz güvendim. Güvenim de dedğim gibi o kişiden araba alanların hiçbirisinden şikayet duymayışımdan oldu. Onun dışında galericilere zaten güvenmem.

bende bundan önceki aracımı almak için, netten gördügüm focusa bakmaya istanbula gitmiştim araç resimdeki gibi degildi resmen şok oldum gittigim gibi geri geldim masraflarda cepden gitti malesef...

Dediğinize katılıyorum. Malesef resimler ile gerçek biraz farklı olabiliyor. Her yere araba görmeye gidersek de araba alıncaya kadar 1-2 milyar yollara harcarız :lol2: :) İstanbul arabaları ile ilgili olumsuz şeyler duyuyordum ama benim focus da aldığımda 34 LCZ 42 plaka idi hiçbir sorun yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Orjinal ile karışıyor bu terim...

Araba alırken hangi amaçla aldığınıza göre değişir...

Araçda parça değişimi varsa bunu gerektirecek kadar şiddetli bi çarpışma geçirmiş olma ihtimali yüksektir...Belki aracın yürürü ön takımına herhangi bi problem yapmamıştır fakat bi araba alırken en önemlisi içime sinmesidir arabadan şüphelenirsem ondan tad almam...Bu nedenle ben değişeni olan araçlara pek sıcak bakmıyorum...

Bi kaç parça boyası olabilir...Ben aracımı alırken 2 parça boya vardı satan kişiden resimlerini alıp baktık çiziklerden oluşmuş kasko boşa gitmesin diye boyatılmış...Zaten computest de boyanın kalınlığını algıladığı için bunu pek önemsemedim..Bende 2 parça boyattım aynı şekilde çiziklerden kaynaklı evin önünde arabayı çizmişler...Fotoğraflarını güzelce çektim...Boyattım..Çünkü o çiziklerle arabaya binmek içimi sıkıyordu her bindiğimde sinir oluyordum...Satarken sattığım kişiyede ayrıntılı olarak gösteririm eğer dert edecek olursa da güle güle derim şahsen...Fotoğrafları mevcut olup computest uygulatıldıktan sonra ufak tefek boyanın sakıncası yok...Bir de önemli olan sadece dıştan boyanması içten boyanırsa o araca sıcak bakmam büyük ihtimalle kazası şiddetli olmuştur...

Servis bakımlı olup bakımlarının zamanında yapılmış olması da çok önemli bence...Aracın uzun ömürlü olması için ilerleyen süreçte büyük masraflar açmaması için çok gerekli...Servis bakımlarının kayıtlarını incelemek ayrıca km yi de ortaya koyar mağlumunuz km ile oynanmasını hiç bir alet edevat ile anlayamıyoruz...Sadece vites,direksiyon ve debriyaj fren gaz pedallarının eskiliği ile tahmin edebiliriz fakat buda ne kadar doğru olur tartışılır...Servis kayıtları ile daha güvenli bilgilere ulaşmak mümkünken servis bakımlı araç tercih ederim...Hemde bakımların kaç km de bir yapılıp hangi işlemler yapıldığını öğrenebiliriz...

Bunlardan daha önemlisi ne amaçla alındığı bugün parça değişeni olan araçın yürürü temiz ise ve kaportası sizi enterese etmiyorsa da alınabilir...Ama tercihim değildir : ) Mümkün olduğunca bayiden çıkmış kadar orjinal bi ikinci el almaya çalışırım...Bence temizden kasıtta bu...

Yorum bağlantısı
Yusuf Esin

Bence temiz demek, sorunsuz sıkıntısız binilecek araç demektir. Yani vergisi senedi sepeti motorda yürüyeninde sorunu olmayan araç. ancak herkes aracına temiz diyorya; genel bir tanım oldu çıktı son günlerde.

Yorum bağlantısı
Bedri Baki
Bence temiz demek, sorunsuz sıkıntısız binilecek araç demektir. Yani vergisi senedi sepeti motorda yürüyeninde sorunu olmayan araç. ancak herkes aracına temiz diyorya; genel bir tanım oldu çıktı son günlerde.

İşte ben de bu sebeple bu başlığı açtım ya. Herkes arabasına temiz diyor ama neye göre temiz diyor. Temiz deyince kim ne anlıyor onu merak ettim :)

Yorum bağlantısı
Vural Sarı

Çarpık kentleşmeden kaynaklanan plansız yapılan çukurlarla dolu yetersiz şehiriçi yollarımızı,kapasiteyi aşan araç yoğunluğunu göz önüne alırsak ve son model cep telefonu alan fakat blutooth gibi özelliklerinden haberi bile olmadığı için tek eliyle araç kullanan,saygısız,önündeki aracı sollayan veya sağlayan gerekirse tehlikeye düşürerek ego'sunu tatmin eden sürücülerin çoğunlukta olduğu trafikte günlük kaza oranına (resmi kurumların yayınlarından öğrenilebilir) baktığımızda,özellikle büyük kentlerimizdeki araçların ne kadarının temiz olduğunu anlayabiliriz.

Bir aracın fabrikadaki montajında robot kullanılsa dahi kapı,kaput,çamurluk v.b. alınıp takılıyor.Kaza yapmış bir araçta da bu saydığım parçalar alınıp takılır.Sorun değildir.İyi bir usta,iyi bir boyacı tarafından yapılması yeterlidir.Düzeltme yerine yenisiyle değişmesini (hasar boyutuna göre)tercih ederim .Araç alırken zaten test yapılır.Kaportada değişen değil çürüme olmaması önemlidir.Yürüyen mekanik aksamlar şaseye bağlı olduğu için şasede hata olmaması tercih edilir.

2.el araçlarda zaten parçaların çalışma ömrü vardır.Sonunçta bunlar zaten yenilenecektir.Örnek triger kayışını 60K da değişmesi gerekirse aracın 150K olması önemli değildir.Değiştirdikten sonra zaten sıfır parça konumundadır.

Forumdaki değerli üstadların cevaplarını almadan yorumladığım için kusura bakmayın.Kendi görüşümdür.

Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.Egosu ezik sürücülerle karşılaşmamanız dileğiyle.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...