Rıdvan Kocabaş 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Amerika Birleşik Devletleri'nde gerçekleştirilen bir çarpışma testinde otomotiv endüstrisinin güvenlik konusunda 50 yılda ne kadar yol katettiği açıkça görülüyor. Testte yüzde 50 örtüşme ile önden çarpıştırılan 1959 Chevrolet Belair ve 2009 Chevrolet Malibu'dan elde edilen veriler incelendiğinde bir tabu da yıkıldı. Testin sonuçları incelendiğinde eski otomobillerin sanıldığı kadar güvenli olmadığı ve böyle bir kazada Chevrolet Malibu sürücüsünün dizinden önemsiz bir yara ile aracından yürüyerek çıkabileceği görülürken, Belair sürücüsünün ise olay yerinde hayatını kaybedeceği anlaşılıyor. haber linki : http://www.haber7.com/haber/20091002/Eski-...a-saglam-mi.php Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Mantık olarak eski bir aracın yenisinden daha sağlam olması mümkündür. Güvenli olması ise dünyanın en saçma şeyidir. Bence Belair Malibu'dan kesinlikle sağlamdır ama Malibu - Belair'den güvenli olmak zorundadır. Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 2 Ekim 2009 Yazar Paylaş 2 Ekim 2009 (düzenlendi) Sezgin Geridönmez yazdı: Mantık olarak eski bir aracın yenisinden daha sağlam olması mümkündür. Güvenli olması ise dünyanın en saçma şeyidir.Bence Belair Malibu'dan kesinlikle sağlamdır ama Malibu - Belair'den güvenli olmak zorundadır. videoya bakarsanız belair pek sağlam da gözükmüyor 2 Ekim 2009 tarihinde R?dvan Kocaba? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Güvenlik sadece saç kalınlığı ve ağırlık ile sağlanır sananlar halen var. Malibu'nun ön camına bile birşey olmadı galiba. Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Şüpesiz evet eski araclar özellikle kaporta ve şase olarak çok saglam yaklaşık 3 mm sac kaporta kullanılmış aracın agırlıgı yaklaşık 2 ton geliyordu tabi malum 6 silindir motor gerekli çogu 6 silindirdi yakıt ucuzdu neydi o günler. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 (düzenlendi) Eski araçlar pek sağlam sayılmaz. saglamlık bozukmamaksa eski araçlar sağlam değil. 1990 lardan itibaren 100bin mil sonuna kadar motora ayar gerekmeyen araçlar yapıldı. eskiden her 5-10 bin milde bişeyler bozulurdu. sanayiden çıkmazdık. şimdi araçlarımızı sadece periyodik bakıma götürüyoruz ya da onu da yapmayanlar var. ufak bir sensör arızası çıktığında da "bu ne yahu araç kalitesiz" diyoruz. ha, öndeki arabaya dokunduğunuzda tampon çiziliyor. o zaman mat tampon araç alacaksınız. eski araçların sağlamlığı çürüme açısından da bugünküler kadar iyi değil. zıplamalı bir san francisco takibinde hayatta kalmak olarak bakarsanız sağlamlığa evet. eski araçlar sağlamdı. "bullitt steve mc queeen" videosunu izleyin. ne dediğimi anlarsınız. http://www.youtube.com/watch?v=Z-7IEPTAoTg bana bu takibi bugünkü ford focus ile yapabileceğinizi söyleyin. 2 Ekim 2009 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Sağlamlık kavramı değişti tabii. Eskiden kalın mm. saç herşeyi çözümler sanılırdı. Günümüzde daha az ağırlık - metal ile, darbe enerjisini sönümlemeyi öğrendik. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 (düzenlendi) İngilizcesi "overbuilt" Türkçesi muhtemelen "kafi üstü mamul" artık maliyet nedeni ile pek yapılmıyor. Eski araçlar teknik yönden geride olsalar da, bu araçlar o zamanın kar marjlarının rahat olması nedeniyle kafi gelenden çok daha sağlam yapılmıştır. Bunun bir başka nedeni de ne kadar sağlam olduğunun tam hesaplanamaması nedeniyledir. Bu şartlar eski televizyonlar, eski çamaşır makineleri, buzdolapları, eski mobilyalar hepsi için geçerlidir. Yeni mamuller sadece "gerektiği kadar" sağlamdır. Eski mamullerdeki sağlamlık kavramını "arıza" ile karıştırmamak gerekir. Yeni mamullerin arıza ihtimali çok daha düşüktür. Bahsettiğim malzemenin fazlaca kullanılması ile oluşan sağlamlık. Ericcson Ch 337 telefonları hatırlayın. Retro çıkarsalar hiç durmam alırım. 2 Ekim 2009 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 'Daha ağır araç, daha güvenlidir ya da sağlamdır' tabuları günümüzde yıkıldı.Bariz örneği yakınen bildiğimiz Yeni Fiesta. Bence, bir aracın sağlam ya da güvenli olması ayrı konulardır. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 (düzenlendi) ciddi kaza geçirmemiş birisi genelde araç sağlamlığını farklı algılıyor. evet sağlamlık ile güvenlilik aynı şeyler değil. Videodaki sahnedeki gibi hırpalansa acaba ne durumda kalır fiestalar? hadi bilemedin yeni mustang. Yine de aynı yaştaki büyük araç daha güvenli olabilir. fiesta mı güvenli şimdi mondeo mu? tartışmaya gerek var mı? 2 Ekim 2009 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Mondeo güvenli olabilir.Büyüklüğünün avantajıyla.Çarpışma anında ön tarafı uzun olduğundan, katlanma (darbeyi emme daha fazla olacaktır.) Yeni Fiesta' yı örnek gösterdim, eskisine oranla daha hafif, daha sağlam ve güvenli. Yorum bağlantısı
Serkan Çok 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 her iki arabada fabrikadan bugün cıksaydı aynı sonuç alınırmıydı? Yorum bağlantısı
Kıvanç Palamutlu 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 sağlamlıktan kasıt güvenlikse yeni araçlar çok daha güvenli. aşağıdada iki çarpışma videosu var. Eski bir volvoyla yine yeni model bir renault Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Sağlamlık duvara çarpınca içindeki adamı korumak mıdır? Yoksa PTT çukuruna düşünce rot balansın kaymaması mıdır? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Yeni araçlar tartışma götürmez daha güvenlidir. Ancak yüksek ve ağır araçlar her zaman avantajlıdır. 4 yıldızlı Kia Sorento ile 5 yıldızlı Golf çarpışsa , Kia açık ara çok daha güvenlidir. Biri 2200 kg civarı diğeri 1300 kg. Sonuçta doğa olaylarını fizik kuralları belirler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Sağlam araç, kazada içindeki sürücüyü sağlam bırakan araçtır... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Bazı örnekler: http://www.youtube.com/watch?v=L4k0FWvGoSM Ne yazık ki ekon :lol2: omik nedenlerle küçük bir araç kullanıyorum. Yorum bağlantısı
Serkan Çok 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 videoda cıkan toz ve pas bulutu için ne diyorsunuz? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 (düzenlendi) Çok yakın bir akrabamı kazada başını karosere kaynaklı sapı olan demir dikiz aynasına vurduğu skoda kamyonette kaybettim uzun süre önce. Bir lise arkadaşım lisede arka koltukta otururken kapı açıldı izmirde vefat etti. Bir öğrencim minibüs kaza yapınca (gebze-koop) vefat etti. Bu araçlar modern araçlar olsalardı şimdi yaşıyor olacaklardı. teknoloji her yönüyle insanı koruyor. araçlar da daha az bozuluyor. paslı maslı bile olsa eski araçlar daha sağlam diye bişey yok. Ayrıca yeni malibu da öyle böyle değil kocaman sağlam bir araçtır. fiesta değildir. eski araçların sağlam yönü, ufak darbelerde saç kalın olması nedeniyle "bişey olmaması" dır. parkederken felan. bi de fazladan yapılı olduklarından düşmeye kaldırıma vurmaya vb daha dayanıklı olabilirler. ona da tam emin değilim. Eski reno 12 ile şimdiki clio yu karşılaştırın. 2 Ekim 2009 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erhan Bulut 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 Video çok şeyi açıklar sanırım. (youtube izleyemeyenler için açıklayalım: boyu en aşağı 5-6 metre olan 60'lı yılların dev gibi amerikan arabalarının çarpışma testleri var. Arabadan fırlayıp yola saçılan yolcular, yerinden çıkıp şoförü delip geçen direksiyon milleri, ptt'nin parklara koyduğu banklar gibi koltuklar, arkadan çarpmada boynu kopan yolcular, aracın içinde astronot gibi uçuşan insanlar vs.vs.) Yorum bağlantısı
Ufuk Kılınçarslan 3 Ekim 2009 Paylaş 3 Ekim 2009 Hakan Gürsoy yazdı: 80 model volvolar, mersolar; şimdiki arabaları perte çıkartır ama o kazada şimdiki pertlerin içinden sağlam insanlar çıkar. ufak bir örnek model yılını pek bilmiyorum ama muhtemelen 85-86 model volvo iki gün önce konya yolunda bir ağacı devirerek(ağaç dediysem çam ağacı değil tabi refüjlerde bulunan ağaçalardan) karşı şeride geçiyor sadece plaka düşüyor.yolda oluşan izleri ve devrilen ağacı görmesem kaza yapan aracın orda duran volvo olduğuna inanmazdın,birde aracın sürücüsü şok geçirmişti,dreksiyona yapışmış bırakmıyor aracı, yaşlı bir adamdı,birdaha araba sürmez herhalde.... Yorum bağlantısı
Recommended Posts