İçeriğe Yönlendir

CFI Escort Beyin Resetleme


Osman Dumanlı

Recommended Posts

Osman Dumanlı

1-Akü kutup başının sadece artı olanı sökülür ve 15 dakika sonra geri takılır..

2-Sigorta kutusundaki 7 nolu sigorta çıkarılıp marş yapılır ve araç 45 sn. 2000 Ddk çalıştırılır..

3-Sigorta yerine takılır ve 1dk rölantiye bırakılır..

Ayrıca bunları yapmadan önce beyinin üzerine bağlı bir şase kablosu var,onun bağlı olduğuna emin olmak gerekir..

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Aynı uygulama EFİ plastik manifoltlular içinde yapılabilir mi Osman Ustam?

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı
(düzenlendi)

Hayır.EEC IV EFI Motorlarda şöyle oluyor..Aracın beyni soketinden sökülür(sebep kablolardaki statik yükü beyinden ayırmak).30 dk sonra yerine takılır. Sigorta kutusundaki 3 nolu sigorta sökülerek düz bir yolda 20 dk araç 2500D dkk sürüş yapılır..Böylelikle beyin tüm yazılımı tekrar etüt etmiş olur..Kenara çekilir sigorta yerine takılır ve 3 dk rölantiye bırakılır..

tarihinde Osman Dumanl? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Akmermer
Hayır.EEC IV EFI Motorlarda şöyle oluyor..Aracın beyni soketinden sökülür(sebep kablolardaki statik yükü beyinden ayırmak).30 dk sonra yerine takılır. Sigorta kutusundaki 3 nolu sigorta sökülerek düz bir yolda 20 dk araç 2500D dkk sürüş yapılır..Böylelikle beyin tüm yazılımı tekrar etüt etmiş olur..Kenara çekilir sigorta yerine takılır ve 3 dk rölantiye bırakılır..

ustam benim araçta el kitapçığında 3 nolu sigorta sağ park lambası olarak geçiyo 7 nolu sigorta EEC IV modülü yazıyo araç efi 7 nolu sigorta sökülecek değilmi, birde merak ettiğim konu sigorta sökülü iken 20 dk. sürüş yapılır demişiniz beyine elektirik gitmezken sürüş ne işe yarıyor ?

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Akif Tanık

Ben CFI motorun beynininin nerede olduğunu bilmiyorum bu bir..Ayrıca bu beyin resetleme işlemi ne içi yapılır?Artıları ve eksileri nelerdir? öğrenebilirsem çok memnun olurum osman ustcağım...

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
Ben CFI motorun beynininin nerede olduğunu bilmiyorum bu bir..Ayrıca bu beyin resetleme işlemi ne içi yapılır?Artıları ve eksileri nelerdir? öğrenebilirsem çok memnun olurum osman ustcağım...

Beyinle zaten bir işiniz yokki yerini bilseniz bile.Yanlış bilgi olmasın yine osman usta gelince tamamlar,Bu araçlarda sanırım arıza tespit cihazı bağlanılmıyor ben karşılaşmadım sadece bir tahmin.Bu yüzden arıza eski usul şekilde gideriliyor.Daha sonra göstergede arıza lambasını söndürmek içinde beyin resetleniyor.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Cenk Öncü
1-Akü kutup başının sadece artı olanı sökülür ve 15 dakika sonra geri takılır..

2-Sigorta kutusundaki 7 nolu sigorta çıkarılıp marş yapılır ve araç 45 sn. 2000 Ddk çalıştırılır..

3-Sigorta yerine takılır ve 1dk rölantiye bırakılır..

Ayrıca bunları yapmadan önce beyinin üzerine bağlı bir şase kablosu var,onun bağlı olduğuna emin olmak gerekir..

bilgi için teşekkürler.meğer yanlış resetleme yapılıyormuş benim araca şu ana kadar.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Özgen Şeremet
Hayır.EEC IV EFI Motorlarda şöyle oluyor..Aracın beyni soketinden sökülür(sebep kablolardaki statik yükü beyinden ayırmak).30 dk sonra yerine takılır. Sigorta kutusundaki 3 nolu sigorta sökülerek düz bir yolda 20 dk araç 2500D dkk sürüş yapılır..Böylelikle beyin tüm yazılımı tekrar etüt etmiş olur..Kenara çekilir sigorta yerine takılır ve 3 dk rölantiye bırakılır..

(97Model) Escort CLX 'lerde beyin varmıydı yahu? nerededir bu meret ? nasıl bişey? neleri kontrol eder? bilgisi olan varmı?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(97Model) Escort CLX 'lerde beyin varmıydı yahu? nerededir bu meret ? nasıl bişey? neleri kontrol eder? bilgisi olan varmı?

Olmaz olur mu? Torpido tarafında içte. Her bişeyi kontrol eder.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Erhan Murat Öztürk

Merhaba arkadaşlar yaklaşık iki ay önce 98 model escort 1,6 clx model bir araç aldım aldığım günden beri de yüzüm hiç gülmedi. Nereye elimi atsam bi yeri bozuk beş liralık bir sigorta yüzünden conta yaktım bin lira masraf mı yapmadım neler neler satan kişininde kulakları baya çınlıyor bu arada neyse arabayı yaptırdım iki  üç haftadır sıkıntı yok diyip içimden maşallah çekerken şimdide araç benzinde çalışmama hastalığına yakalandı pompayı kontrol ettim çalışıyor benzin giriş hortumu çıkardım kontağı açınca epey bir basınçla la benzinde geliyor sanırım bu cfi sisteminden kaynaklanıyor lpg de sıkıntı yok yukarıda yazdıklarınızı uygulayacağım fakat anlamadığım bir şey var sigortalar çıkarılırken araç stop ettirmeden ve kontak açık halde mi yapılacak bu işlem zarar vermez mi bana bi detaylı bilgi verirseniz çok sevinirim. Birde istanbul anadalu yakasında oturuyorum bu arabalardan anlayan iyi bir usta kime gideyim. Selamlar.....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

köprüyü aşın, osman a gelin, çay taze olur genelde, resetleme için de ücret yok, canınız daha fazla yanmasın,

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Selçuk Yavuz
(düzenlendi)

1-Akü kutup başının sadece artı olanı sökülür ve 15 dakika sonra geri takılır..

2-Sigorta kutusundaki 7 nolu sigorta çıkarılıp marş yapılır ve araç 45 sn. 2000 Ddk çalıştırılır..

3-Sigorta yerine takılır ve 1dk rölantiye bırakılır..

Ayrıca bunları yapmadan önce beyinin üzerine bağlı bir şase kablosu var,onun bağlı olduğuna emin olmak gerekir..

ustam merabalar 98 model ford eskortsw tek nokta enjeksiyonlu aracım var sorunum ise benzinde rölantideyken sorun yok ama hafif gazx verdiğimde ibre 1 ile 2 arasında inip çıkıyor kalkış yapabilmem için ibrenin 3 4 e gelmesi gerekiyo düz yolda sıkıntı yok bas git ama dur kalklarda sıkıntı veriyor lpgde sorun yok ama benzinde gitmek istediğim zaman sıkıntı.binde bir normale dönüyor ne yapmalıyım bodfdrumda ikamet ediyorum buradaki yetkili ve özel servisler sorunu bulamadılar nedense .bu durum sıkıntı vermeye başladı.yardımınız için şimdiden teşekkürler

tarihinde Selçuk Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
  • 7 ay sonra...
Mahmut Yakasız
Osman Dumanlı yazdı:

1-Akü kutup başının sadece artı olanı sökülür ve 15 dakika sonra geri takılır..

2-Sigorta kutusundaki 7 nolu sigorta çıkarılıp marş yapılır ve araç 45 sn. 2000 Ddk çalıştırılır..

3-Sigorta yerine takılır ve 1dk rölantiye bırakılır..

Ayrıca bunları yapmadan önce beyinin üzerine bağlı bir şase kablosu var,onun bağlı olduğuna emin olmak gerekir..

 

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
  • 4 hafta sonra...
  • 8 ay sonra...
Hasan AŞKAR
Osman Dumanlı yazdı:

Hayır.EEC IV EFI Motorlarda şöyle oluyor..Aracın beyni soketinden sökülür(sebep kablolardaki statik yükü beyinden ayırmak).30 dk sonra yerine takılır. Sigorta kutusundaki 3 nolu sigorta sökülerek düz bir yolda 20 dk araç 2500D dkk sürüş yapılır..Böylelikle beyin tüm yazılımı tekrar etüt etmiş olur..Kenara çekilir sigorta yerine takılır ve 3 dk rölantiye bırakılır..

96 model 4 nokta döküm manifolt efi 

resetleme işlemi tam olarak nasıl osman beyin söylediği şekilde mi @Çağlar Bayur@Coşku Mert 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan AŞKAR yazdı:

4 nokta döküm manifolt efi 

bu konu cfi motordaki bosch beyin için.

Yorum bağlantısı
Hasan AŞKAR

peki ben direk - kutup söküp 1 saat mi beklemeliyim coşku mert öyle yapıyorum yazmıştı 

öyle yapınca benzinde kullanmak mı gerekir belirli süre

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aküyü taktıntan sonra ki ilk sürüşte 30-50 km de kendisi ayarlar

Yorum bağlantısı
Hasan AŞKAR

o km zarfında da benzinde kullanacağım sanırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan AŞKAR yazdı:

o km zarfında da benzinde kullanacağım sanırım

zaten amaç o benzin haritasının güncellenmesi

Yorum bağlantısı
Hasan AŞKAR

peki teşekkür ederim yardımlarınız için hayırlı günler 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...