Yücel Aydoğan 6 Eylül 2009 Paylaş 6 Eylül 2009 merhaba arkadaşar 98 model bir escortum var pazar gün radyötördeki suyu tahliye vanasından boşaltıp içini yıkadım ve tahliye vanasını kapatıp geri su doldurdum .kaloriferi sıcak konuma getirp arabayı çalıştırdım va arabayı fan açmaya yakın yedek su tankındaki su fokurdamaya başadım ve taşıyordu ilk başta fazla su koydum heralde dedim ama alakası yoktu .arabayı stop ettim baktım su kalmamış tekrar tamamladım gene aynı Ustamı aradım yaşar ustanın tarif ettigini söyledi yaptım hortumu çıkardım su gelen kadar doldurdum su geldi yedek tanktaki su seviyesinide ayarladım .ama gene fan açmaya yakın su fokurdayarak arttı ve sonuç aynı su taştı yedek tanktaki suyu max ile min arasına kadar doldurdum .ustanın tavsiye ettigi gibi havsını aldım kaloriferi sıcagada aldım . kapagı kapattıgım zaman su taşamıyor fan açıyor araç suyu içine çekiyor problem yok ama önceden kapak açıkken bile su belli seviye kadar yükselir fan açar motor fazla suyu içine alırdı .hiç böyle ne taşma yapardı nede fokurdama hayır kapagı açık tutarsam su alabildigine boşalıyor fan açmıyor .sanırım hala sistemde hava var ama anlam veremiyorum .bu konuda yardımlarınızı bekliyorum ne yapmam gerekiyor bilemiyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Eylül 2009 Paylaş 6 Eylül 2009 Vesile ile, sorunsuz bir araçta, soğutma suyunu değiştirmenin teknik faydası yoktur. Rengi için değişiyorsa, 2 gün sonra aynı renk olacaktır. Havayı aldıktan sonra da dikkat! Her gün suyu kontrol edin, su ile beraber girmiş olan taze oksijen: 1. Alu oksidi çözecek ve yerine yeni alu oksit oluşacaktır (kimyasal reaksiyon normal) 2. Yaşlanmış, kalorifer radyatörü ve sarı boru başta olmak üzere su kaçırabilir. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 7 Eylül 2009 Yazar Paylaş 7 Eylül 2009 çaglar bey bu hava nasıl alınacak veya motor zamanla bu havayı alırmı? ben şu anda sadece su koydum .1-2 hafta böyle kullanıp sonra servise götürüm hidrolik karışımlı su koyduracagım hem kışada hazırlık olur . ama şu yedek tanktan su atma olayı ben çok düşündürüyor Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 7 Eylül 2009 Paylaş 7 Eylül 2009 genleşme depo kapagı açıkken su taşması normal. kapak kapalı şekilde fan açıyorsa ve radyatör hortumlarında şişme olmuyorsa problem yok. Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 7 Eylül 2009 Paylaş 7 Eylül 2009 Buna benzer sorun benim araçtada vardı motor suyunun havasını almayı bende yaşar ustadan ögrendim,motor stop durumda iken termostattan genleşme kabına gelen hortumu genleşme kap tarafından çıkarıp yere sarkıtıyoruz ve genleşme kabına su doldurmaya başlıyıoruz hortumdan yere su akmaya başlayınca hortumu yerine takıyoruz ve genleşme kabını max./ min. çizgisinin ortasına kadar su ilave ederek kapagını sıkıca takarız ve aracı çalıştırıp fan açmasını bekleriz fan açma yeri normalse işlem tamadır.motor suyunun havasını almış olursunuz . Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Eylül 2009 Paylaş 8 Eylül 2009 hidrolik karışımlı su dediğiniz antifreeze olmalı değil mi? Yorum bağlantısı
Yusuf Eker 8 Eylül 2009 Paylaş 8 Eylül 2009 yucel mehmet bey cok güzel sekilde tarif etmiş.araç calısmazken hortumu cıkarıp su takviyele.eger calısır konumda koyarsan bir faydası olmazz Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 10 Eylül 2009 Yazar Paylaş 10 Eylül 2009 ustama götürdüm hallettim sagoolsun 3 litre antifiriz aldım shelden su karışımı ile beraber koydu şimdilik sıkıntı yok inşallah devamındada çıkmaz Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 10 Eylül 2009 Paylaş 10 Eylül 2009 ustama götürdüm hallettim sagoolsun 3 litre antifiriz aldım shelden su karışımı ile beraber koydu şimdilik sıkıntı yok inşallah devamındada çıkmaz Suyu antifiriz yok diyemi kaynatıyormuş.? ustanız arıza hakkında ne söyledi. Yorum bağlantısı
Umut Öztürk 29 Eylül 2009 Paylaş 29 Eylül 2009 merhaba benzer sorun benim arabamda da olmuştu yanlız çalışır durumdayken sorun yok stop edince kapaktan su atıyodu.iki ustaya gösterdim contadan yapar dedi contayı değiştirdim sorun çözüldü belki yardımcı olur. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 1 Ekim 2009 Yazar Paylaş 1 Ekim 2009 kardeş inan şimdi arabayı hiç kurcalamıyorum aslında benim sorun diye söyledigim şey aslında normal olması gereken birşey miş ama önceden olmuyordu oda ayrı bir konu .radyötör suyunu boşalttım sonra geri doldurdum sanırım hava yaptırmışım ondan sonra oldu şimdi hararette güzelleşti tam ortayı geçmiyor conta ile alakasını anlayamadım .aracımda su eksilmesi veya yag ile suyu karıştırma gibi birşey yok contada aracı susuz bırakmadıgınız sürece kolay kolay yanmaz araçta su kalmazsa sizde bunu fark etmezseniz conta yanar Yorum bağlantısı
Umut Öztürk 2 Ekim 2009 Paylaş 2 Ekim 2009 benim aracımda da yaga su karışmamıştı ve bende arabayı susuz bırakmam ben sadece basımdan geçeni söyledim.aracı yeni aldığım için önceki sahibinin ne derece kontrol ettiğinide bilemiyorum.neyse zaten sorunun kalmamış. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 2 Ekim 2009 Yazar Paylaş 2 Ekim 2009 umut abi senin yazıyı yanlış okumuşum pardon .benim araçtaki senin anlattıgın gibi stop edince su atmıyor.olay şu. araç fan açma ısısına ulaşınca termostat açıyor yedek tanktaki su yükselmeye başlıyor o esnada eger kapak açıksa su yedek tanktan taşıyor ve basınçtan sanırım taşmaya devam ediyor.ama kapak açık olmazsa su tank içinde yükseliyor fan açıyor su seviyesi düşüyor .zaten olması gerekende bu imiş belkide önceden bizim arabanın suyu eksikti ondan su yetrince yükselmiyordu .birda aracım eskisinde daha seri hale geldi yokuşlarda felan canavar gibi ayagımın altından kayıyor edeta .hararet olayıda kalmadı sürekli ortada veya biraz altında duruyor .ama bilgin için teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Mehmet Akın 14 Ekim 2009 Paylaş 14 Ekim 2009 Buna benzer sorun benim araçtada vardı motor suyunun havasını almayı bende yaşar ustadan ögrendim,motor stop durumda iken termostattan genleşme kabına gelen hortumu genleşme kap tarafından çıkarıp yere sarkıtıyoruz ve genleşme kabına su doldurmaya başlıyıoruz hortumdan yere su akmaya başlayınca hortumu yerine takıyoruz ve genleşme kabını max./ min. çizgisinin ortasına kadar su ilave ederek kapagını sıkıca takarız ve aracı çalıştırıp fan açmasını bekleriz fan açma yeri normalse işlem tamadır.motor suyunun havasını almış olursunuz . sanırım benimde böyle bişey yapmam lazım çünkü gösterge hep sonlarda geziniyor ortada falan durmuyor http://www.otoclubturkiye.com/forum/Hararet-go...ad-t185525.html Yorum bağlantısı
Ercan Pamukcu 11 Ocak 2016 Paylaş 11 Ocak 2016 merhaba , konu baya eski ama sorun tamamen aynı olduğu için buraya yazmak istedim. bende yakın zamanda yücel beyin yaptığı gibi antifiriz suyumu değiştirdim ama sorunum umut beyin yaşadığı sorun ile aynı yani aracı stop ettiğimde yedek su deposundan su yükseliyor ve taşma yapıyor. bu durumda benimde conta değişmesi gerek diye düşünüyorum ama bu sorun ben antifiriz değiştirene kadar kesinlikle yoktu ara ara kontrolünü yaparım. benim tahminime göre hava yaptırdım.bu havayı almanın başka bir yolu yokmudur acaba tavsiyelerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Ercan Pamukcu 14 Ocak 2016 Paylaş 14 Ocak 2016 hava alma konusunda farklı tavsiyeleri olan yokmu arkadaşlar yada sorunun sebebi hakkında ? Yorum bağlantısı
Ali Gök 14 Ocak 2016 Paylaş 14 Ocak 2016 contayla ilgi kurmak için farklı şikayetler aramak gerekir. genleşme kabında çamur benzeri bir koyulaşma varmı? yağa su karışması varmı? yağın rengi değişmişmi ? veya yağ seviyesi yükseliyormu vs. vs Yorum bağlantısı
Ercan Pamukcu 14 Ocak 2016 Paylaş 14 Ocak 2016 öncelikle ilginiz için teşekkür ederim, hayır genleşme kabında çamur ve benzeri bir şey yok, yağda su karışımıda yok onunda kontrolünü yaptım.yağın kıvamı antifiriz değişiminden önceki ile aynı yani sütlü nescafe renginde çok fazla siyahlık yok ve yağ seviyesinde yükselmede yok kontrollerimde hep iki çizginin ortasında oluyo. bu yaşadığım olay antifiriz değişiminden sonra olmaya başladı daha öncede termostat gövdesini sökmem gerektiği için antifirizi defalarca boşaltıp geri doldurup aracımı çalıştırıyodum hiç böyle bir sorunla karşılaşmıyordum. şuanda sürekli olarak kontrol ediyorum.araç çalışmıyoken yedek su deposunda antifiriz seviyesi minimum seviyede duruyo.aracı kullandıktan sonra(yani ısındıktan sonra) stop ediyorum su seviyesi max'un biraz üstüne çıkıyo ve tekrar inmeye başlıyo ve min'un biraz üstünde kalıyo. tahminim araç hava aldı ve devirdaim görevini tam yapamıyor gibi(herhangi bir sebeptende olabilir). Yorum bağlantısı
Serkan Toker 14 Ocak 2016 Paylaş 14 Ocak 2016 Genleşme kabında su seviyesinin motor ısısına bağlı yükselip alçalması normal. Yedek su deposu değil genleşme kabı sonuçta. Kapalı sistem olduğu için ısınan su genleşir ve kabın kapağında sübap vardır. çok sıkışırsa kapaktan tahliye eder o zaman sorun var demektir. Yorum bağlantısı
Ercan Pamukcu 14 Ocak 2016 Paylaş 14 Ocak 2016 yükselme ve alçalma olayı daha önceleri bu kadar olmuyodu hatta ben hiç farketmiyordum.antifiriz karışımlı suyu dolduruyodum, aracı çalıştırıp fan açana kadar çalıştırıyodum.bir turda kaloriferi sıcak konuma alıp yaptırıyordum ve eksilen suyu tamamlıyodum sorun olmuyodu. sıkışma derken aracın sıkışmasımı yoksa sistemdeki sıkışmadanmı bahsediyosunuz ? o sorun ne olabilir ? Yorum bağlantısı
Ercan Pamukcu 21 Ocak 2016 Paylaş 21 Ocak 2016 merhaba arkadaşlar,benim su yükselme sorunum devirdaim pompasındanmış.pompa delikmiş ve muhtemelen hava aldığı için yapıyomuş. zaten çalışır şekildeyken suyu çekip stop edince kusması bunu kanıtlar nitelikte.son iki gün benim fark edeceğim şekilde su damlatmaya ve eksiltmeye başlayınca takip ettim nerden geldiğine v kayışının ordan geliyodu hemen tahmin ettim ve direk şaşmazda öner ustaya götürdüm.tuncay usta baktı oda devirdaim dedi değiştirildi.bugatti tercihimdi ama o yakındaki parçacıda meyle(alman malı) marka vardı tuncay ustada iyidir dediği için takındı.şuanda sorun yok yola devam.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts