İçeriğe Yönlendir

LPG geçiş mesafesi ya da zamanı?


Osman Çakal

Recommended Posts

Osman Çakal

Arkadaşlar artık ciddi ciddi düşünmeye başladım bu LPG olayını...Şehiriçi ortalamam 11.5 lt oldu.Full depo ile menzilim 570 km ye kadar düştü...neden arttı anlamadım...hava filtresinden olabilirmi sizce ?(az oksijen az patlama misali)LPG li bir F2 de ilk anahtarı çevirdiğimizde LPG ilemi çalışıyor yoksa benzinlemi ?? Benzin ile çalışıyor ise geçiş periyodu hakkında bilgisi olanlardan paylaşım bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Hava filtresi , buji herşey olabilir baktırmak gerekir. LPG düşünmeyin direk taktırın derim ben taktırdım kafam rahat hiç bir sorunumda yok. Km başına şehir içi 0,16 TL, şehir dışı 100km/s sınırını aşmazsam 0,14 TL civarında yakıyor.üç aşşağı beş yukarı misali kişlere ve sürüş stiline göre oynar bu rakamlar. Motor ilk anda benzin ile çalışır ve +40

Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum

Ülkemizin yeterli petrol kuyuları yok. Benzin pahalı. Üzerinde vergi çok. Lpg mutlak surette takılmalı....

LPG FOREVER. :nazar:

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
Ülkemizin yeterli petrol kuyuları yok. Benzin pahalı. Üzerinde vergi çok. Lpg mutlak surette takılmalı....

LPG FOREVER. :)

+06

lpgye geçiş motorun sıcaklığına veya bazı modeller de motor devirine göre oluyor.kimi kit 2000+ devirden sonra kimi kitte 30 veya 45 derece sıcaklığa erişince lpgye geçmiş oluyor.ilk çalıştırma daima benzinde gerçekleşiyor.

Yorum bağlantısı
Osman Çakal
Hava filtresi , buji herşey olabilir baktırmak gerekir. LPG düşünmeyin direk taktırın derim ben taktırdım kafam rahat hiç bir sorunumda yok. Km başına şehir içi 0,16 TL, şehir dışı 100km/s sınırını aşmazsam 0,14 TL civarında yakıyor.üç aşşağı beş yukarı misali kişlere ve sürüş stiline göre oynar bu rakamlar. Motor ilk anda benzin ile çalışır ve +40
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

tüketiminiz dediğiniz gibi en uzun mesafe 3 km olduğundan olsa gerek. kışın lpg geçiş süresi yaza göre biraz uzun. yazın ilk çalıştırmada en fazla 500 meterede o da sabahları. kışın bu 1-2 km yi bulabiliyor yine sabahları. tabi isterseniz bu geçiş ısını düşürebiliyorsunuz ne kadar sağlıklı bilmiyorum. yeni çıkan bir lpg kiti var disbiritörüydü bizim araca brc taktı.(o zman sadece brc takıyordu) adı cgs onun iddasına göre aracı 0ın altında bile lpg de çalıştıracak bir modülü ithal edecekti son durum ne bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
Ufak bir ilçede yaşıyorum zaten...en uzun mesafe 3 km :lol2: LPG taktırsam ısı 40 derece olana kadar ben gideceğim yere ulaşmış olurum...şehirdışı ayda 1 yada 2 defa çıkıyorum...LPG taktırmamın bir mantığı kalmadı sanırım yada devir saatine göre geçiş yapanları araştırmam lazım sanırım...Teşekkür ediyorum ilgilenen arkadaşlara...

Eğer zaten o kadar az km yapıyorsanız LPG taktırıp da binmenin pek bir espirisi kalmıyor.2 yılda kendini amorti ettiğini var sayarsak pek anlamı olmaz ve aracı yormaya değmez.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
Ufak bir ilçede yaşıyorum zaten...en uzun mesafe 3 km :D LPG taktırsam ısı 40 derece olana kadar ben gideceğim yere ulaşmış olurum...şehirdışı ayda 1 yada 2 defa çıkıyorum...LPG taktırmamın bir mantığı kalmadı sanırım yada devir saatine göre geçiş yapanları araştırmam lazım sanırım...Teşekkür ediyorum ilgilenen arkadaşlara...

Lpg ye geçiş sıcaklığını gazı takan yerde istediğin dereceye ayarlattırabilirsin.40 derece çok yüksek bana göre .Ben 20 dereceye ayarlattım.Benzinle çalışmasından 20-30 sn.sonra lpg ye geçiyor.Hiç bir problemde yok.

Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum
Lpg ye geçiş sıcaklığını gazı takan yerde istediğin dereceye ayarlattırabilirsin.40 derece çok yüksek bana göre .Ben 20 dereceye ayarlattım.Benzinle çalışmasından 20-30 sn.sonra lpg ye geçiyor.Hiç bir problemde yok.

Benim araç neredeyse direkt lpg de çalışacak kadar çabuk geçiyor. Sabahları ilk 1-2dakikanın içinde. Akşam iş dönüşleri neredeyse kontağı çevrir çevirmez lpg ye geçiyor. Bende Kısa mesafeler yapıyorum genelde. Ev- iş arası yaklaşık 3 km ama yinede LPG forever diyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Dokcan
tüketiminiz dediğiniz gibi en uzun mesafe 3 km olduğundan olsa gerek. kışın lpg geçiş süresi yaza göre biraz uzun. yazın ilk çalıştırmada en fazla 500 meterede o da sabahları. kışın bu 1-2 km yi bulabiliyor yine sabahları. tabi isterseniz bu geçiş ısını düşürebiliyorsunuz ne kadar sağlıklı bilmiyorum. yeni çıkan bir lpg kiti var disbiritörüydü bizim araca brc taktı.(o zman sadece brc takıyordu) adı cgs onun iddasına göre aracı 0ın altında bile lpg de çalıştıracak bir modülü ithal edecekti son durum ne bilmiyorum.

nette baktımda şimdi iddaya göre -40 derecede bile gazla calısacakmıs madem öyle bizde bundan taktıralım :D

su da linki:

http://asfaotogaz.com/images/br3.jpg

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
nette baktımda şimdi iddaya göre -40 derecede bile gazla calısacakmıs madem öyle bizde bundan taktıralım :)

su da linki:

http://asfaotogaz.com/images/br3.jpg

-40 derece çok ciddi bir rakam acaba gerçekten iddalerında doğrularmı?öyle olursa lpgli araçların bana göre en itici özelliği ortadan kalkmış olur.

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi

sıralı sistemlerde lpgden benzine geçme süresi lpg ayarlarına ve hava koşullarına göre değişir. kışın daha geç geçeceği kesindir. yani kışın daha çok benzin harcarsınız. yazın ise hava sıcak olduğu için daha çabuk lpgye geçer. lpg geçiş sıcaklığı 40 derecedir demek yanlış olur. lpgci nasıl ayarlamaışsa o sıcaklıkta geçer.. 35 derece de ayarlayabilir 60 derece de ayara göre değişir. çabuk geçirmek isterseniz düşücük sıcaklık düşük zamanlama ile lpgye geçiş olur ancak pek sağlıklı olmaz.

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

40 derece ortalama bir değerdir. Bunu ayar yaptırıken isteğinize göre ayarlatabilirsiniz.Tabi zararlarına katlanmak koşuluyla

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
40 derece ortalama bir değerdir. Bunu ayar yaptırıken isteğinize göre ayarlatabilirsiniz.Tabi zararlarına katlanmak koşuluyla

yanlış mı anladım acaba metehan bey 40derecede geçişin motora bir zararı mı oluyor?yoksa düşük sıcaklık değerlerinde geçmenin mi zararı olacağından bahsettiniz.

Yorum bağlantısı
Nurullah Demir

40 derecenin altındaki sıcaklıklarda LPG ye geçmesini ayarlatırsanız motora zararı vardır demek istemiş. bence doğru bir bilgi.

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
yanlış mı anladım acaba metehan bey 40derecede geçişin motora bir zararı mı oluyor?yoksa düşük sıcaklık değerlerinde geçmenin mi zararı olacağından bahsettiniz.

Bu konuda teknik uzman değilim ama 35-40 derecenin altında geçişlerin sakıncalı olduğunu biliyorum. Bu şu demek değil "bunun altında ayralatırsanız motor elinizde kalır" hayır ama metal yorgunluğu dediğimiz oayıda göz ardı etmememiz gerekli.Belki biraz fazla benzin tüketiriz ama motorumuza bir okadar fayda sağlar.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

40 dereceden aşağıda lpg ile çalışmasının motora ne zararı var Allah aşkına biri açıklasın.Yok lpg kuru yakıt yok motoru yağlamıyor gibi şeyler söylemeyin yeter.Motorun ilgili kısımlarının yağlanması için motor yağı var.Benzin neyi yağlıyor çok merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

iyi buharlaşamadığı için zengin karışım oluyor galiba ;)

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
Bu konuda teknik uzman değilim ama 35-40 derecenin altında geçişlerin sakıncalı olduğunu biliyorum. Bu şu demek değil "bunun altında ayralatırsanız motor elinizde kalır" hayır ama metal yorgunluğu dediğimiz oayıda göz ardı etmememiz gerekli.Belki biraz fazla benzin tüketiriz ama motorumuza bir okadar fayda sağlar.

eğer gerçekten bu olay söz konusu ise dediğiniz gibi biraz daha benzinle gitmekten zarar gelmez diye düşünüyorum.ama genede bu konuyla ilgili somut bilgiler yok galiba.bende yağlama ile ilgili olacağını pek sanmıyorum.ama belki subaplarla ilgili bir bağlantısı olabilir mi acaba?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

karbratörlü lpgl araçlar genelde hep lpg kullanıyor. hatta sanayide bi şahin gelmişti lpg beyni bozukmuş. benzine aldılar benzin hortumu kullanmamaktan çürümüş her yer benzin olmuştu :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Uğur Çelik

LPG sistemi sıcaklık bilgisini nereden alıyor acaba.Benim araçta bugün hararet 80-90 iken bile aracım lpg ye geçmedi.Aracımı 5 dk park ettim.Tekrar çalıştırdığımda 1-2 sn sonra lpg ye geçti.Sorun nereden olabilir acaba?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sedat Can

LPG Regülatörü, bildiğiniz üzere motor suyu sıcaklığını kullanarak sıvı gazı buharlaştırıyor. Bu sebeple aracın devirdaim suyunun +40 dereceye ulaşmasına müteakip LPG' ye geçiş daha sağlıklı oluyor. Diğer taraftan benzinde aracın motoru daha iyi bir karışımla çalıştığı için ilk çalıştırmada kuru çalışma olmuyor. Kendimce edindiğim fikir, biraz pahalıya da mal olsa araç benzinde ne kadar çalışırsa motor o kadar sağlıklı olur, ayrıca benzin sisteminde de kullanılmamadan dolayı arızalar oluşmaz.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
İlker Selimoğlu

Benim aracımda enjektörler değişti.Aracı sorunsuz kullanıyorum ama motor soğukken çalıştırdığımda benzinden lpgye geçmesini bekliyorum,lpgye geçerken gaza basmadığımda aniden istop ediyor,tekrar çalıştırdığımda sorunsuz lpgye geçiyor,usta kışın normaldir dedi ama araç lpgye geçmeden yola çıkamıyorum giderken lpgye geçişte istop eder diye, kışın böyle olması normal mi?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Benim aracımda enjektörler değişti.Aracı sorunsuz kullanıyorum ama motor soğukken çalıştırdığımda benzinden lpgye geçmesini bekliyorum,lpgye geçerken gaza basmadığımda aniden istop ediyor,tekrar çalıştırdığımda sorunsuz lpgye geçiyor,usta kışın normaldir dedi ama araç lpgye geçmeden yola çıkamıyorum giderken lpgye geçişte istop eder diye, kışın böyle olması normal mi?

Geçiş sırasında araç viteste ise stop etmemesi lazım...Buna dikkat ederseniz sorun olacağını sanmıyorum.Biraz kerkinme olabilir :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...