İçeriğe Yönlendir

Ford Binek TDCI Motorlarının Ömrü


Guest Aydan Tambay

Recommended Posts

Mustafa Kestel
arkadaslar buji ışığı nasıl bişey acaba

ben hic gormedimde nasıl bir resmi var

Eklediğim fotoğrafta kırmızı ile daire içine aldığım yerdeki lamba buji kızdırma lambası oluyor, umarım yardımcı olabilmişimdir :p

Yorum bağlantısı
Lemi Sam

Çok teşekkürler gercekten cok acıklayıcı oldu.

diğer sekillerle ilgili ne işe yaradıgını anlatıyormu elinizdeki resim acaba?

Bu arada konu içinde gecince okuduklarımdan birkac sorum var acaba cevap verebilir misiniz?

1..ısıtma bujisi ışığı söndükten sonra aracı çalıştırmam daha sağlıklı mı oluyor?

2..Dizel araclarda ki benim aracım ghia 1.6 tdci uzun yoldan dönünce aracı stop etmeden önce 1 dk rölantide çalıştır deniyor bu doğru mu acaba neye faydası var?

3..Bir aracı calıstırmadan önce debriyaja sonuna kadar basın diye okudum bu yorum faydalı mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Çok teşekkürler gercekten cok acıklayıcı oldu.

diğer sekillerle ilgili ne işe yaradıgını anlatıyormu elinizdeki resim acaba?

Bu arada konu içinde gecince okuduklarımdan birkac sorum var acaba cevap verebilir misiniz?

1..ısıtma bujisi ışığı söndükten sonra aracı çalıştırmam daha sağlıklı mı oluyor?

2..Dizel araclarda ki benim aracım ghia 1.6 tdci uzun yoldan dönünce aracı stop etmeden önce 1 dk rölantide çalıştır deniyor bu doğru mu acaba neye faydası var?

3..Bir aracı calıstırmadan önce debriyaja sonuna kadar basın diye okudum bu yorum faydalı mı?

Rica ederim :) Evet bu şekil kullanım kılavuzundan alınmış bi şekil, o yüzden diğer işaretlerin de anlamları yazıyor, eğer özel mesaj olarak mail adresinizi verirseniz size kullanım kılavuzunu gönderebilirim..Şimdi sorularınızı cevaplamaya çalışayım:

1-evet kızdırma bujisi ışığı söndükten sonra aracı çalıştırmanız motor için daha sağlıklıdır.

2-bu konuda da cevabım evet, aracı stop etmeden önce 30sn kadar rölantide çalıştırmak motor ömrünü uzatır ancak 1 dk biraz uzun bir süre, hem fazla yakıt harcarsınız hem de turboya zarar verebilirsiniz her defasında 1 dk rölantide çalıştırırsanız. Bu durumun mantığını ben de bu siteden öğrendim, durum şöyle: Siz uzun yoldan gelip park yerinize durduğunuzda motoru hemen stop ederseniz turbo motor stop edildikten bir süre sonra bile çalışmaya devam ediyor ve durmuş olan motora hava pompalıyor bu da motor ömrünü kısaltıyor, bu yüzden stop etmeden önce 30sn kadar beklemek en iyisidir :p

3-aracı çalıştırmadan önce debriyaja sonuna kadar basarak çalıştırmak aracı rahatlatır ve daha kolay çalışmasını sağlar ve bildiğim kadarıyla volan ın falan zarar görmesini engeller, bu yüzden çalıştırırken debriyaja sonuna kadar basarak çalıştırmak da aracın ömrü açısından iyidir.. :)

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Ali Fuat Alagöz

Sevgili dostlar.

TDCI motorlarla ilgili son günlerde pek çok makale okudum.

Aracımda performans değişikliği olmasa da, sarsıntının ve dumanın artışı vesilesiyle acaba bizim motor miyadını dolduruyor mu diye düşünerek araştırmalar yaptım.

Aşağı yukarı edindiğim sonuçlar şöyle.

Ford USA'nın ürettiği tüm motorlar ortalama 250.000 mile kadar sorun çıkarmıyor. Avrupa Fordlarda ise bu rakam yaklaşık 300-350.000 kilometre. Ancak dizel motorlarla ilgili tatminkar bir veriye rastlamadım.

Bu konuda beyan edilmiş rakamlar var mıdır? Veya ortalama kullanıcı değerleri var mıdır?

Paylaşırsanız müteşekkir olurum.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

420.000km de ilk rektifiye yapılanı gördüm. Devamlı İstanbul şehiriçi trafiğinde kullanılmış olarak.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Kullanım tarzı ve bakımlar dizel motorun ömrünü çok etkiliyor. Aynı 2 motoru 70.000 km'de de bitirebilirsiniz, 300.000'de de...

Yeni nesil turbo dizel motorları, tam sentetik yağ kullanıp, 2000-2750 devir aralığında tam gaz yapmadan kullanıp(sollamalarda vs gerektiğinde yapılabilir), bakımlarınıda düzenli yaptırırsanız motorunuz uzun ömrülü olur. Turbo sorunuda yaşamassınız.

Dizel motorda yağlama çok önemli. Benzinli motora göre daha fazla kurum oluştuğundan yağ daha erken kararır. Tam gaz kullanmak ve bakımları geçiktirmek yağı çok daha hızlı karartır. Kirlenen yağ özelliğini kaybettiğinde motordaki hareketli parçalarda aşınma başlar. Özellikle çok yüksek devirlerde dönen turbo yataklarında.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Yazılı bir veri yok ama normal bakımlarını yapan vede aracını iyi kullananlar için sorunsuz 400,000 üstünü görüleceğini hep söylerler.Uzun yol ağırlıklı kullanılırsa 600,000 bini devirmesi lazım...Bilo yu izlemeye devam edin sanırım aylık ortalama kullanımı en yüksek araç içimizde o...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tecrübe ile gördüğüm, yazılı bir veri yok ama, arada sırada sağlam bir yol yapmak lazım tdci ile. Mesela 1-2 saat 2500-3000d/d gibi.

Yorum bağlantısı
Önder Başböyük
(düzenlendi)

her şeyde oldugu gibi bakım bakım bakım...TDCI PSA motorları bakımları aksatılmadan yapılırsa min.200bin km.yi rahatça devirir.

abimde şirket aracı 2005 albea 1.3 multijet var 320 bin km.de her 10 binde yağ-su-filtre devam.

tarihinde Önder Mersin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Tecrübe ile gördüğüm, yazılı bir veri yok ama, arada sırada sağlam bir yol yapmak lazım tdci ile. Mesela 1-2 saat 2500-3000d/d gibi.

Kesinlikle lazım. Bunun farkını bende farketmeye başladım. Yılda bir yapılan uzun otoban yolculuğundan sonra arabada bariz bir rahatlama, ataklık ve yakıt tüketimi düşüşü oluyor.

Yorum bağlantısı
İbrahim Şafak

wolsvagende 1 milyonu devirdi bizim komsunun aracı gazete dagıtım işi yapıyordu

Yorum bağlantısı
Salih Saldık

Tecrübe ile gördüğüm, yazılı bir veri yok ama, arada sırada sağlam bir yol yapmak lazım tdci ile. Mesela 1-2 saat 2500-3000d/d gibi.

Aynı durum benzinli motorlarda da geçerli diye düşünüyorum. Sıkça şehirlerarası yolculuk yaptığımdan biliyorum yolculuk sonrası ş.içi trafiğe girdiğimde aracın bariz şekilde daha atik olduğunu hep hissetmişimdir.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Tecrübe ile gördüğüm, yazılı bir veri yok ama, arada sırada sağlam bir yol yapmak lazım tdci ile. Mesela 1-2 saat 2500-3000d/d gibi.

Hadi bir daha Gaziantepe gidelim, fıstıklı pide yer Semih izgi yi kıskandırırız :D

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

dizele bakarsan seni üzmez...

en azından hava filtresini 5000 veya en geç 7500 de bir mutlaka değiştirmek lazım

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

TDİ Passat Kullandım 0 Km den 436.000 km kadar 2007 -2009 yılları arasında 436.000 de yetkili serviste motor durumu %90 olarak görüldü Tek kullanıcı olmak ve bakımları eksiksiz yapmak çok önemli .

Kısa zaman içinde yapılan uzun kilometreler motoru çok fazla yormuyor. O kilometreyi 10 senede yapsaydınız motor durumu çok farklı çıkacaktı.

2 yılda 436.000 km demek neredeyse devamlı sıcak motor kullanılmış demek, düşük devir, yüksek hız, uzun yol demek...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bizimki 170 binde. herhangi bir peformans sorunu yok. 170 daha gider belki ama başka yerlerden ufak tefek sorunlar başlayınca herhalde satılır. Motor bitmesi zaten nedir ki? Yapılır revize edilir değişir. Oysa arabanın modeli eskimiş, koltukları delinmiş, camlarından su giriyor, orasından ses geliyor, parçası bulunmuyor durumuna geliyor. O zaman da değeri öyle bir düşüyor ki motor yaptırsan kurtarmaz.

Yeni araçlardan klasik pek olmuyor. rolls Royce değil ki meretler uzun süre kullanıp çocuğuna devretmek için alasın. Öyle olsa motor ömrünün bir anlamı olur. Bence günümüzde motor ömrünün anlamı kalmadı.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kısa zaman içinde yapılan uzun kilometreler motoru çok fazla yormuyor. O kilometreyi 10 senede yapsaydınız motor durumu çok farklı çıkacaktı.

2 yılda 436.000 km demek neredeyse devamlı sıcak motor kullanılmış demek, düşük devir, yüksek hız, uzun yol demek...

Bu tüm makinalar için geçerli bir durumdur..Motorla sınırlı değil, metal yorulması sonuçta...Uzun yol sonrası evet araç rahatlıyor, bende bunu alüminyum bloğun tam olarak ısınmasına bağlıyorum...Bilmem ne derece doğru olur...5 yılda 500 bin km. yapar ancak 15 yılda 500 b,n yapmaz bana sorarsanız..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Uzun yol olayına ve sandık motor ile değişime tamamen katılıyorum, ben genelde uzun yol kullanırım ve tdci nin adam gibi ısınması 500 km. leri buluyor, öyle 200-300 km. ler kesmiyor bu motoru, ben Edremit' ten Ankara' ya giderken ancak Eskişehir civarlarında motorun farklılaştığını anlıyorum.

Ha birde tdci kullanan arkadaşlara ufak bir öneri, eğer arabayı hem kısa mesafede hemde 90 la falan kullanıyorsanız bu motor ısınmaz, hararet göstergesine bakmayın siz, blok hala soğuk oluyor, turbo bile tam ısınmıyor bu hızda, bu şekilde sürecekseniz kısa süreliğine bir kaç kez 90 dan sonra aracı sıkıştırarak sürünki kendine gelsin, biraz turbo desteği çok farkettiriyor, özellikle kışın daha hissedersiniz.

Mesela kışın 100 km yol yapacakınsınız, sakin şekilde 90-100 yaptınız ve sürekli aynı hızda ani hızlanma yapmadan sürüş yapıyorsunuz, olan durum şu, motor tam ısınmaz, kalorifer tam ısıtmaz, ekonomi tam değildir az daha fazla yakar, benim tecrübeme göre bu durumda bir kaç kez 90 dan 110-120 hatta 130 lara yüklenerek çıkıp kısa süre giderseniz motor tamamen farklı davranıyor, ondan sonra gidin 90 la, hem daha atik hemde daha az yakacaktır motor, bir dahada soğumaz zaten, kalorifer ısısındanda anlarsınız zaten, hep 90-100 le sakin giden araba anca 300 km de sıcağı tam veriyor.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Sadık Bey, filtreyi söküp durumunu görmek lazım, Antalya çok tozlu topraklı değil ama ancak 6 ay/7500 km dayanıyor, toprak kaplanıyor resmen bu sürede bile. Ayrıca 10 TL'lik bir parça için tasarrufa değmez.

Soruyu değiştireyim:

Belli ki tDCi motorlarda kullanım ömründe sıkıntı yok, yazılanlardan ortalama 300k gibi bir sonuç çıkarmak kolay.

Pekiiii, yeni nesil küçük hacimli turbo benzinlilerde durum ne?

VW 1.4 tsi, Alfa 1.4 MultiAir, Opel 1.4 ve 1.6 Turbolar, Ford 1.0 (daha imalata geçmedi) ve 1.6 Ecoboost vs.

Duyumlar, deneyimler, öngörüler, spekülasyonlar?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Küçük hacimli aşırı beslemeli motorlarda bence durum belirsiz, daha 3-5 sene geçecekki kullanıcıların yorumları gelecek, masa başında hesaplamayla gerçek hayattaki durum uymuyor çünki, ne kadar basınç o kadar risk, bizdeki yakıt kaliteside malum, al sana bir rsik daha, bekleyip göreceğiz ecoboost mu yoksa extra masrafboost muyu.

Bu arada filtre değişirken kenarlarına dikkatli bakın, tozlanma varmı? Tasarım hatalı kapak yüzünden aradan hava aldığı oluyor, mesela fiesta ların mazot filtresinin olduğu köşe kısmı çok zayıf, hala 2011 lerindede aynı uyduruk tasarım devam etmekte, bu kısım çok az bastığından bazen aradan toz aldığı oluyor, özellikle turbo bu boşluğu affetmez hemen emer vallahi.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Küçük hacim, yüksel beslemeli motorlarda kimyası iyi olan kazanır. Motor çalışma mantığı hepsinde aynı ve pek ilerlemiyor ama kimya herşey demek.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Uzun yol olayına ve sandık motor ile değişime tamamen katılıyorum, ben genelde uzun yol kullanırım ve tdci nin adam gibi ısınması 500 km. leri buluyor, öyle 200-300 km. ler kesmiyor bu motoru, ben Edremit' ten Ankara' ya giderken ancak Eskişehir civarlarında motorun farklılaştığını anlıyorum.

Ha birde tdci kullanan arkadaşlara ufak bir öneri, eğer arabayı hem kısa mesafede hemde 90 la falan kullanıyorsanız bu motor ısınmaz, hararet göstergesine bakmayın siz, blok hala soğuk oluyor, turbo bile tam ısınmıyor bu hızda, bu şekilde sürecekseniz kısa süreliğine bir kaç kez 90 dan sonra aracı sıkıştırarak sürünki kendine gelsin, biraz turbo desteği çok farkettiriyor, özellikle kışın daha hissedersiniz.

Mesela kışın 100 km yol yapacakınsınız, sakin şekilde 90-100 yaptınız ve sürekli aynı hızda ani hızlanma yapmadan sürüş yapıyorsunuz, olan durum şu, motor tam ısınmaz, kalorifer tam ısıtmaz, ekonomi tam değildir az daha fazla yakar, benim tecrübeme göre bu durumda bir kaç kez 90 dan 110-120 hatta 130 lara yüklenerek çıkıp kısa süre giderseniz motor tamamen farklı davranıyor, ondan sonra gidin 90 la, hem daha atik hemde daha az yakacaktır motor, bir dahada soğumaz zaten, kalorifer ısısındanda anlarsınız zaten, hep 90-100 le sakin giden araba anca 300 km de sıcağı tam veriyor.

Rakamlarınız abartılı yazımlardır herhalde değil mi ? Lakin turbo ısınmasından kastınızı tam olarak anlamadım ama intercoolerdan çıkan havanın sıcaklığını sürekli kontrol ederim. ardı ardına 3 vites bitirildimi atmosferin sıcaklığı ile manifolta giren havanın sıcaklığı arasında 30-35 derece fark oluyor benim aracımda. Hava sıcaklığı 6 derece iken soğuk motorlu aracı rölantide 1 dk beklettikten sonra direk yola çıktım. Herhangi bir zorlama vb.. işlem yapmadan 5. vites 100km hıza sakin sakin ulaştım ve motor su sıcaklığı 90 dereceyi 6km sonra görebildi. 7.km de ise 103 dereceye ulaştı manifolda giren havanın sıcaklığı ise 21 derece de idi. Tamam şuanda motor tamamen ısınmadı ama bu şekilde bence en fazla 20km sonra herşey tam kıvamına gelmiş olur. 200-300km lerde ısınma gibi bir durumu nasıl tespit edebildiniz ? Ayrıca turbo gerekli basıncı sağlamak için heran müsait durumda motor yağının ısınmasını beklemesine bir gerek yok görünüyor. Siz 300km yaptıktan sonra nasıl bir farklılıklar hissediyorsunuz ?

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Cihangiroğlu kurum temizliğinden bahsediyor sanırım, yani bir tür "carbon clean" etkisi. 3000 dd ve üzerinde asgari ve devamlı yarım saat sürerseniz bu etkiyi elde etmeye başlarsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Cihangiroğlu kurum temizliğinden bahsediyor sanırım, yani bir tür "carbon clean" etkisi. 3000 dd ve üzerinde asgari ve devamlı yarım saat sürerseniz bu etkiyi elde etmeye başlarsınız.

Evet hocam böle deniliyor ama kurumlu bir tdci yi bu devirlerde sürekli kullanmak sıkıntı değil mi sizce ? Bunun yerine 70tl verip CC yaptırmak herşeyin sağlığı açısından daha iyi bence.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...