İçeriğe Yönlendir

Ford Binek TDCI Motorlarının Ömrü


Guest Aydan Tambay

Recommended Posts

Evren Erakçora

ben 3 yılda 11 bin km yapmışım. 

motor problemi yaşama olasılığım yuksek mi o zaman.

dizele yazık. 

Yorum bağlantısı
Okan Muhtaroğlu

Arabaya bugün baktırma şansım oldu. Makinesi biraz hor kullanılmış ve üsk kapak vidaları daha önce sökülmüş gibi dedi servis. Kısmet değilmiş sonrakine inşallah

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Kutay Altunordu

2-3 sene önce 2000 focus vardı hiç tüp takılmamıs 227 binde falandı uzun yol cok yapmıstı istanbul mugla arası genelde ford servisinde calısan tanıdık vesilesiyle almıstık 232 bindede biz satmıstık ankaradan bi abi gelip almıstı tüp takacagını soylemişti o kadar yalvardık yazık etme takma taş gibi araba diye adam 1 hafta sonra taktırdıgını memnun oldugunu soylemişti  :)

Yorum bağlantısı
gokhan gunay

Dusuk devirlerde kullanirsan 300.000de bile motoru yeniliyebilirsin . Dusuk devirde kullanmanin tek faydasi benzin az yakar ama motorun omrunu kisaltirsiniz. En ideal devir araca gore degisir motor sesinden anlarsiniz genelde yuksek devirde vites atmayi aliskanlik haline getirin motor icin saglikli olur tek eksisi biraz fazla yakarsiniz o kadar ama motorun omru uzar

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aynı hızı daha düşük devirle yapınca motordaki aşınma durmu yükseğe göre nasıl oluyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
gokhan gunay

Aynı hızı daha düşük devirle yapınca motordaki aşınma durmu yükseğe göre nasıl oluyor?

kalitesiz yanma sağlar ve motorda kurum baglama çoğalır
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Opel verisi: 4000 devirde sürüş ,2000 devirde sürüşe göre 8 kat fazla aşındırıcıdır. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Opel verisi: 4000 devirde sürüş ,2000 devirde sürüşe göre 8 kat fazla aşındırıcıdır. 

2500-3000 aralığında gideceksin kardeş, ne azı ne çoğu, düşük-fazla yüksek devir= arıza, net kesin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Bence yanlıs biliniyor. Mantığa aykırı. Piston, silindir icinde ne kadar fazla gidip gelirse o kadar çabuk rektifiye ihtiyacı oluşur. Aynı şekilde, ne kadar devir çevirise o kadar da biyel kollarında ve yataklarda aşınma oluşur. Motor içinde kurum oluşması motora zarar vermez.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Opel verisi: 4000 devirde sürüş ,2000 devirde sürüşe göre 8 kat fazla aşındırıcıdır. 

konumuz araba opğhell de neymiş

kalitesiz yanma sağlar ve motorda kurum baglama çoğalır

aşırı avans vurduracak düşük devir değil tabi ki :D

Yorum bağlantısı
Fırat Önal

2500-3000 aralığında gideceksin kardeş, ne azı ne çoğu, düşük-fazla yüksek devir= arıza, net kesin:

Ali hocam düz yolda 3000 devir arabayı çok bağırtıyor. Hatta bu motorda düz yolda 2000 devire az birşey kala değiştirsem anında tepki veriyor. Dpf konularını okuduktan sonra son depomun 300 km kadarını yüksek devir kullandım. 4. Vites 115 km ye sabitleyip uzunca gittim. Şehir içinde de aynı şekilde kullandım. Sonuç olarak araç bu kullanımda 1 litre kadar fazla yaktı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ali hocam düz yolda 3000 devir arabayı çok bağırtıyor. Hatta bu motorda düz yolda 2000 devire az birşey kala değiştirsem anında tepki veriyor. Dpf konularını okuduktan sonra son depomun 300 km kadarını yüksek devir kullandım. 4. Vites 115 km ye sabitleyip uzunca gittim. Şehir içinde de aynı şekilde kullandım. Sonuç olarak araç bu kullanımda 1 litre kadar fazla yaktı.

3000 devir bir üst vitese geçme devri yada hızlı gideceğim denirse kullanılan bir devir, bunun dışında fazla tabii, 2250-2500 devir sabit hızda iyidir,  2000 devire az kala kullanım= kurum, aman haa :) özellikle dpf li ve gereksiz donamım yüklü gücü kısıtlanmış motorlarda  :tongue: (hava kirliğide masla bence, geçsinler onu, o parçaları üretmek, araçta kullanmak ve yenilemek, doğayı misliyle kirletir zaten, bence bu emisyon olayı para kazanma taktiği sanki)

 

turbonun devreye tam olarak girdiği devrin altına inmeyeceksin, 2000 devir genelde dizellerde atl sınırdır, bu devirde bir üst vitese geçilmez, zaten araç bassanda gitmez, sürekli seyir devrini 2100 falan yap bence, bu aralar sıkıldım 90 la gitmekten, artık sürekli 2500 devirde 110 civarı gidiyorum, vitesleri 2700 civarı değişirim, bir üst vitese geçtiğimde devir 2000 in altına düşmez...

 

kural şu; vites büyüttüğünde üst vitese geçtiğinde devrin 2000 nin altına düşmeyecek, vites düştüğündede bir üst vitese geçtiğin devre yada 2000 devrin üstünde kalmalısın, böyle olacak şekilde kendini alıştırırsan uzun yıllar sorunsuz kullanırsın, sen bıkar aracı satarsın o motor bozulmaz, tabii bakımlarını aksatmadığın ve nazik kullandığın sürece :)

 

4. viteste uzun yol yapma, vitesleri mümkün olduğunca çabuk büyütüp maks viteste sabit hızda gitmek en idealidir, sabit hızıda hep kullanma tabii, arada biraz devir çevir, özelliklede sabit hızın 90 falansa arada bir bastırmak iyidir.

 

dizel araç= uzun yol bunuda belirteyim, dizel yük ve uzun yol sever, adam gibi performans almaya başladığında genelde 300-400 km. yol yapmış olursun, motor rahatlar ve anca açılır, özelliklede şehir içi kullanımın çoksa, uzun yolda gittikçe açılır gittikçe serileşir rahatlar dizel motor, dediğim gibi, dizel uzun yol motorudur, çok yol ve yük varsa dizel, yoksa benzinli almak lazım :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Altay1

3000 devir bir üst vitese geçme devri yada hızlı gideceğim denirse kullanılan bir devir, bunun dışında fazla tabii, 2250-2500 devir sabit hızda iyidir, 2000 devire az kala kullanım= kurum, aman haa :) özellikle dpf li ve gereksiz donamım yüklü gücü kısıtlanmış motorlarda :tongue: (hava kirliğide masla bence, geçsinler onu, o parçaları üretmek, araçta kullanmak ve yenilemek, doğayı misliyle kirletir zaten, bence bu emisyon olayı para kazanma taktiği sanki)

turbonun devreye tam olarak girdiği devrin altına inmeyeceksin, 2000 devir genelde dizellerde atl sınırdır, bu devirde bir üst vitese geçilmez, zaten araç bassanda gitmez, sürekli seyir devrini 2100 falan yap bence, bu aralar sıkıldım 90 la gitmekten, artık sürekli 2500 devirde 110 civarı gidiyorum, vitesleri 2700 civarı değişirim, bir üst vitese geçtiğimde devir 2000 in altına düşmez...

kural şu; vites büyüttüğünde üst vitese geçtiğinde devrin 2000 nin altına düşmeyecek, vites düştüğündede bir üst vitese geçtiğin devre yada 2000 devrin üstünde kalmalısın, böyle olacak şekilde kendini alıştırırsan uzun yıllar sorunsuz kullanırsın, sen bıkar aracı satarsın o motor bozulmaz, tabii bakımlarını aksatmadığın ve nazik kullandığın sürece :)

4. viteste uzun yol yapma, vitesleri mümkün olduğunca çabuk büyütüp maks viteste sabit hızda gitmek en idealidir, sabit hızıda hep kullanma tabii, arada biraz devir çevir, özelliklede sabit hızın 90 falansa arada bir bastırmak iyidir.

dizel araç= uzun yol bunuda belirteyim, dizel yük ve uzun yol sever, adam gibi performans almaya başladığında genelde 300-400 km. yol yapmış olursun, motor rahatlar ve anca açılır, özelliklede şehir içi kullanımın çoksa, uzun yolda gittikçe açılır gittikçe serileşir rahatlar dizel motor, dediğim gibi, dizel uzun yol motorudur, çok yol ve yük varsa dizel, yoksa benzinli almak lazım :)

oneriler icin tskler
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Otomatik  vites nasıl  değiştiriyorsa öyle kullan.  :)

onu geçecen  :p

 

oto vites yakar, yakmaması içinde dediğini yapar, motoru düşenen olmaz, bunuda unutma :) motor ömrü olarak ne farkeder? zaten sen satmış olursun, bu dediğim çoook yol yapanlar için geçerli, 3-5 sene kullan satçılar için farketmez, kullan sat gitsin, alan düşünsün  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

otm viteste optimum hız/devir devamlı korunduğu için motoru daha uzun ömürlüdür nispeten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

onu geçecen  :p

 

oto vites yakar, yakmaması içinde dediğini yapar, motoru düşenen olmaz, bunuda unutma :) motor ömrü olarak ne farkeder? zaten sen satmış olursun, bu dediğim çoook yol yapanlar için geçerli, 3-5 sene kullan satçılar için farketmez, kullan sat gitsin, alan düşünsün  :D

Abi, bizi kandırdılar yıllarca :p , devirli kullancan motoru şey edersin dediler :) , gerek yokmuş. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

2100 devir 5. Vites 110km/h hız.

3000 devir sabit nasıl gideyim 155km/h oluyor hız [emoji14]

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Abi, bizi kandırdılar yıllarca :p , devirli kullancan motoru şey edersin dediler :) , gerek yokmuş. 

Şimdi kandırmıyorlar yani haa  :D

2100 devir 5. Vites 110km/h hız.

3000 devir sabit nasıl gideyim 155km/h oluyor hız [emoji14]

demekki neymiiş yüksek devir zararlıymış  :D

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Fatih Aydın

Merak etmeyin arkadaşlar, bakımları 10.000 de bir yani anlattığımız gibi yaparsanız, olağan dışı birşey olmadıktan sonra milyon km dayanır, yeterki arabayı zorlamayın, yumuşak davranın yeter, zaten yarış arabası değil bu, onlarda dikkat ederseniz motor dayanmıyor, ne kadar basarsanız ömür o kadar kısalır, özel budur.

İnsanda aynı ağır şartlarda yaşam= çabuk ölüm...

Konunun tamamını okudum.Piyasadan 300k yol yapmış araç aldık diyelim. Bilemeyiz ki sizin bu anlattığınız şekilde kullanılmış mı kullanılmamış mı?

Kompresyon testi yapsak da bu durum anlaşılmaz. Zaten bu test de her yerde farklı çıkıyor.

Sonuç olarak bizler arabalara kötü ve hırçın davranıyoruz. Sorunları biriktirip satıyoruz. Arızaları ucuza hallediyoruz. Yollarımız kötü.

Bu durumda bilmediğimiz yüksek kmli araçlar her zaman risktir bence.

 

Milyon km yapan araçlarda genelde 2.5 dizel 90 hplik araçlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Tanıdığım bir abimin "benim babam yılda bir bakıma fiestayi soktuğunda km yide bir miktar düşürüyor " cümlesini normal bir şekilde söyleyince piyasadaki 100-140k arası arabalara şüpheli yaklaşıyorum

Türkiyedeki psikilojik sınırı geçmemesi icin km düşüren gerçekten çok fazla

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selçuk Bakış

Benimki 160k da, ama aynı kmden ikinci mi üçüncü geçişi mi bilmiyom [emoji1] alırken bilemedik tabi...

Yorum bağlantısı
Kadir Türkeli

Bende var 2007 C-max 1.8 TDCİ 161.500 oldu ellerinizden öper :))

Yorum bağlantısı
Ferit Erken

Bizim işletmede 430_570bin km de çok fiesta gördüm. Sıfır alınır bizde araçlar 2_3 sene kullanılırdı. Şimdi artık kira olayına döndük.

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...