İçeriğe Yönlendir

Ford Binek TDCI Motorlarının Ömrü


Guest Aydan Tambay

Recommended Posts

Saygın Can Oğuz

Sanıyorum benimki de aynı. Ben kalorifer açmama veriyordum :)

Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral
Ben benzinli araçları olabildiğince devirsiz(düşük devirde,1500 -2500 devir arasında), dizelleri yüksek devirlerde(2000 üzeri 3000 i pek geçmeden) kullanıyorum, bilmiyorum iyi mi yapıyorum. :rolleyes:

:good1: Ama dizelde ideali 2200 dür.

Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu
(düzenlendi)
Arkadaşlar en son kafama takılan konuyu sizlerle paylaşıp bilgi almak istiyorum, konu şu: Aracımda uzun yolda giderken ( ya da uzun mesafe giderken, yani motor tam olarak ısındığında ) hararet göstergesi tam ortadan 2 mm falan aşağıda bir yere gelip orada çakılı kalıyor, ancak hızı biraz düşürdüğümde örneğin 5. viteste 95-100 civarı hızlarla seyretmeye başladığımda sanki hararet ibresi biraz daha aşağı inip o seviyelerde kalıyor gibi..Bu durum normal mi acaba, yani bu zamana kadar kullandığım arabalarda hararet belirli bir değere gelip orada çakılı kalıyordu ve değişme falan olmuyordu, acaba focus tdci lerde bu değer tamamen sabit bir değer değil mi ?? Katalogdan okuduğum cümle şu: Aracınız normal olarak çalışıyorsa hararet göstergesi en düşük ile tam orta arasındaki değerleri gösterir..Ama benim merak ettiğim konu; bu en düşük değer ve tam orta arasındaki belirgin bir yerde kalmayıp da sürüş tarzına göre değişkenlik mi gösteriyor acaba bu değer ? Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim :rolleyes:

Mustafa kardeşim aynı durum bizim araçdada oluyor heleki şu kış aylarında motor eğer yüksek devirli kullanmıyor isek bir türlü ısınmıyor senin dediğin olayda ise şehir içinde git böyle bir durumla karşılaşmazsın ancak 5 inci vitesde ve 95-100 civarı bir hız ile gidiyorum diyosun devirde tahminimce 1900 yada 2000 civarı olmalıdır.Zaten TDCİ motorlarımız çok zor ısınıyor birde sen bu soğuk havada motoru düşük devirde zorlamadan ve 100 km gibi bir hızda giderken önden alaçağı hava inananılmaz derecede olmakda ve bu duruma dayanamayan motorun malesef sıcaklığı düşüyor :blink: . Sen birde 4 vites yada 5 inci viteste 3000 devir civarı git bakalım o zaman o sıcaklık derecesi ordan kıpıldayabiliyormu :good1:

tarihinde Ahmet Topcu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Mustafa kardeşim aynı durum bizim araçdada oluyor heleki şu kış aylarında motor eğer yüksek devirli kullanmıyor isek bir türlü ısınmıyor senin dediğin olayda ise şehir içinde git böyle bir durumla karşılaşmazsın ancak 5 inci vitesde ve 95-100 civarı bir hız ile gidiyorum diyosun devirde tahminimce 1900 yada 2000 civarı olmalıdır.Zaten TDCİ motorlarımız çok zor ısınıyor birde sen bu soğuk havada motoru düşük devirde zorlamadan ve 100 km gibi bir hızda giderken önden alaçağı hava inananılmaz derecede olmakda ve bu duruma dayanamayan motorun malesef sıcaklığı düşüyor :blink: . Sen birde 4 vites yada 5 inci viteste 3000 devir civarı git bakalım o zaman o sıcaklık derecesi ordan kıpıldayabiliyormu :good1:

Haklısın Ahmet kardeşim :blink: motor en fazla ısındığında tam orta değerden 2mm falan düşük oluyor kış aylarında ama yaz aylarında ne olur ki peki acaba ? Katalogda yazdığına göre hiç bir şekilde o tam ortadaki değerden fazla olmaması gerekiyor, bu değer yaz aylarında bile olsa ve 3000 d/d de falan bile kullanılsa o tam ortadaki çizgiyi aşmaz değil mi ? :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

6 aylık dizel kullanıcısı olarak devir işi biraz karışık. 1750 devir altı kullanmamaya çalışıyorum. 1500 altı zaten homurdanma demek. Ama bu da sık sık vites değiştirmek demek. 90 altı 4, 60 altı 3e, 40 altı 2ye 20 altı 1e geçmek gerekiyor. Zaten motor gürültülü, bir de bol bol bağırtıp kafa şişirmeye gelmiyor. O yüzden benzinli gibi 3000-4000 devir zorlamıyorum. 1750-2500 arası bana ideal geliyor. Aynı şekilde tüketime de olumlu yansımakta. Zaten o aralıkta ivmelenme isteği de gayet iyi, bağırtmaya ne gerek var?

Isınma açısından da, işe gitmek için genelde 5 km kadar yol gidiyorum. Aslında 15 km ama 10 km'sini çoğunlukla vapurla gitmekteyim. Dolayısı ile iskeleye kadar 5 km araba ile gidiyorum. Motor ısınmıyor, Hatta ibre yerinden ancak oynuyor diyebilirim. Bu sebepten mümkün mertebe minik, benzinli Clio ile gitmeyi tercih ediyorum. 500 m sonra ısınmaya ve içeriyi ısıtmaya başlamakta :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu
Haklısın Ahmet kardeşim :p motor en fazla ısındığında tam orta değerden 2mm falan düşük oluyor kış aylarında ama yaz aylarında ne olur ki peki acaba ? Katalogda yazdığına göre hiç bir şekilde o tam ortadaki değerden fazla olmaması gerekiyor, bu değer yaz aylarında bile olsa ve 3000 d/d de falan bile kullanılsa o tam ortadaki çizgiyi aşmaz değil mi ? :D

Tabikide aşmaz çünkü motorlarımızda soğutmak için sistem var o yüzden bir sorun olmadığı taktirde o ibre ne kadar zorlarsan zorla daha fazla çıkmaz.Ancak ısıtmak için bir sistem olmadığı için napsın garibim o kadar soğuğa dayanamıyo :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Arkadaşlar en son kafama takılan konuyu sizlerle paylaşıp bilgi almak istiyorum, konu şu: Aracımda uzun yolda giderken ( ya da uzun mesafe giderken, yani motor tam olarak ısındığında ) hararet göstergesi tam ortadan 2 mm falan aşağıda bir yere gelip orada çakılı kalıyor, ancak hızı biraz düşürdüğümde örneğin 5. viteste 95-100 civarı hızlarla seyretmeye başladığımda sanki hararet ibresi biraz daha aşağı inip o seviyelerde kalıyor gibi..Bu durum normal mi acaba, yani bu zamana kadar kullandığım arabalarda hararet belirli bir değere gelip orada çakılı kalıyordu ve değişme falan olmuyordu, acaba focus tdci lerde bu değer tamamen sabit bir değer değil mi ?? Katalogdan okuduğum cümle şu: Aracınız normal olarak çalışıyorsa hararet göstergesi en düşük ile tam orta arasındaki değerleri gösterir..Ama benim merak ettiğim konu; bu en düşük değer ve tam orta arasındaki belirgin bir yerde kalmayıp da sürüş tarzına göre değişkenlik mi gösteriyor acaba bu değer ? Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim :D

Soğukta yapman gereken şu, 90-100 le normal ısıya çok uzun zamanda gelir, yavaş hızlanıp bu hızlarda sbit gidersen motor soğuk havada çoook uzun zamanda ısınır, o da sollamada falan gaza bastığın için, yoksa sürekli skin sürersen ısınması çok uzun sürer.

Yapman gereken, arabaya bindin biraz gittin ısı 60 ı geçmeye başladı 80 e yaklaştı, sonrasında gaza biraz fazla basıp 4 ten 5 vitese çabuk geç, yani 4. viteste 2000 devir giderken gaza fazla basıp seri şekilde 3750 devre gel, 5. viteste de gaza basıp 3700 devirlere gel, bunu bir yada 2 kez yaptınmı yeter, benim fiestada 1 kez yetiyor, ısı anında normal duruma gelir, turbo sayesinde motor anında ısınır ve bir daha asla ısı düşmez, sonrasında istersen 70 le git, motor soğumaz, yavaş hızlanarak bunu yapamazsın, turboyu kullanarak motoru çabucak ısıtman en kolay yol.

Motor ısındıktan sonra bir sorun yoksa hangi hızda gidersen git, hava ısısı ne olursa olsun hararet hep sabit kalır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Soğukta yapman gereken şu, 90-100 le normal ısıya çok uzun zamanda gelir, yavaş hızlanıp bu hızlarda sbit gidersen motor soğuk havada çoook uzun zamanda ısınır, o da sollamada falan gaza bastığın için, yoksa sürekli skin sürersen ısınması çok uzun sürer.

Yapman gereken, arabaya bindin biraz gittin ısı 60 ı geçmeye başladı 80 e yaklaştı, sonrasında gaza biraz fazla basıp 4 ten 5 vitese çabuk geç, yani 4. viteste 2000 devir giderken gaza fazla basıp seri şekilde 3750 devre gel, 5. viteste de gaza basıp 3700 devirlere gel, bunu bir yada 2 kez yaptınmı yeter, benim fiestada 1 kez yetiyor, ısı anında normal duruma gelir, turbo sayesinde motor anında ısınır ve bir daha asla ısı düşmez, sonrasında istersen 70 le git, motor soğumaz, yavaş hızlanarak bunu yapamazsın, turboyu kullanarak motoru çabucak ısıtman en kolay yol.

Motor ısındıktan sonra bir sorun yoksa hangi hızda gidersen git, hava ısısı ne olursa olsun hararet hep sabit kalır.

Çok teşekkür ederim bu cevap gercekten cok faydalı oldu, sağolun :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Tabikide aşmaz çünkü motorlarımızda soğutmak için sistem var o yüzden bir sorun olmadığı taktirde o ibre ne kadar zorlarsan zorla daha fazla çıkmaz.Ancak ısıtmak için bir sistem olmadığı için napsın garibim o kadar soğuğa dayanamıyo :)

Kanka internette görsellerden araştırdım iki tane fotograf var, umarım dogru şekilde yükleyebilirim fotografları..Bu fotolardan ilkinde ciddi şekilde sorun var o halde, ikincide ( beyaz göstergeli olanda ) olan durum normal yani bizde de bu şekilde olmalı her zaman değil mi ?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

İlk fotoğrafta gösterge test modunda, diğeri seyir halinde çekilmiş değil mi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
... turbo sayesinde motor anında ısınır ve bir daha asla ısı düşmez, sonrasında istersen 70 le git, motor soğumaz, yavaş hızlanarak bunu yapamazsın, turboyu kullanarak motoru çabucak ısıtman en kolay yol.

..

Ben anlamadım turbo motoru nasıl ısıtır? Motoru ısıtan yakıttaki enerji değil midir? Ne kadar çok yakarsan o kadar ısınırsın.

Bu amaçla motorun çabuk ısınması için arka cam ısıtıcısı ve farları açmanın az buçuk faydası mevcuttur. Aynı sürüş şartlarında tabi.

Motor her halukarda ısınmıyor ve anormal soğuk özel durum varsa normal hale gelinceye dek aracın önüne kısa süreli gazete kagıdı konabilir. Unutmamak kaydıyla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
İlk fotoğrafta gösterge test modunda, diğeri seyir halinde çekilmiş değil mi ?

Aa Serkan Bey evet haklısınız, ben buna dikkat etmemiştim :D İlk fotoğrafta el freni ışığı bile yanıyor :D pardon :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Deminki yazıya ilave: 74 model renomuzda orijinal olarak radyatör ünü kapatmak için panel mukavva vardı stepnenin yanında. Kullanma kılavuzunda yazardı. Çünkü fan sürekli devredeydi.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Deminki yazıya ilave: 74 model renomuzda orijinal olarak radyatör ünü kapatmak için panel mukavva vardı stepnenin yanında. Kullanma kılavuzunda yazardı. Çünkü fan sürekli devredeydi.

Fan demeyelim de vantilatör pervanesi diyelim...:D

Benim Taunus' un pervanesi civalıydı, hararet yükselince tam devirli dönerdi...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ben anlamadım turbo motoru nasıl ısıtır? Motoru ısıtan yakıttaki enerji değil midir? Ne kadar çok yakarsan o kadar ısınırsın.

Bu amaçla motorun çabuk ısınması için arka cam ısıtıcısı ve farları açmanın az buçuk faydası mevcuttur. Aynı sürüş şartlarında tabi.

Motor her halukarda ısınmıyor ve anormal soğuk özel durum varsa normal hale gelinceye dek aracın önüne kısa süreli gazete kagıdı konabilir. Unutmamak kaydıyla.

Pardooon, devri yanlış yazmışım, 3750 değil motor patladı yahu :D 2750 devir olacak, en fazla 3000 devir yaptırın. Yani 2000 den 3000 devre kadar gaza yüklenin, bunu tüm viteslerde yapabilirsiniz ama en etkili 4 ve 5. viteste olur, motora bu viteslerde daha çok yük biner.

Turbo motoru ısıtır olayı şöyle, gaza asıldığınızda turbonun verdiği basınçla sakin hızlanmada verdiği aynı değil, daha doğrusu yavaş hızlandığınızda motordaki yük daha az, ama gaza basarak seri şekilde hızlanırsanız turbonun sıkıştırdığı hava ile silindirde oluşan basınç yüzünden ısı çok çabuk artıyor, anlatabildimmi, yani gaza asılırsanız motor daha fazla sıkıştığından anında ısınır, sakin hızlanarak bu daha uzun zaman alır. Teybi farı herşeyi açsanızda ısıda gıdım etkisi olmaz, dizel torktan dolayı bu şarj dinamosunun zorlamasını histemez bile, motor ısınması için gaza biraz yüklenin olay hallolur.

Not: bu tip yeni nesil dizellerin radyatörüne karton falan konmaz, başınıza iş alırsınız zaten işede yaramaz, termostad açmadığından anlamıda yoktur radyatördeki su devirdaim yapar ama çook az, o da termostad da bulunan 3-4 mm. lik delikten geçen su kadardır, termostad açtığına zaten ısı 80 i geçmiş olur, fiestada normal çalişma ısısı ya 82 idi yada 92 tam hatırlayamadım.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Not: bu tip yeni nesil dizellerin radyatörüne karton falan konmaz, başınıza iş alırsınız zaten işede yaramaz, termostad açmadığından anlamıda yoktur radyatördeki su devirdaim yapar ama çook az, o da termostad da bulunan 3-4 mm. lik delikten geçen su kadardır, termostad açtığına zaten ısı 80 i geçmiş olur, fiestada normal çalişma ısısı ya 82 idi yada 92 tam hatırlayamadım.

Ben Bolu tünelin çıkışında Fiestayı boşa atınca hararetten tek çizgi gidiyordu, rüzgarın etkisi olsa gerek...Araba ısınsın istiyorsanız rampa çıkacaksınız başka çaresi yok, kışın düz yolda ısınmıyor...

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
Aracım 97.000 km'de ve dizel, genel olarak 2250-3000 devir aralığında kullanıyorum. Soruma gelince gençlikten olsa gerek bazen 4bin devire kadar çıktığım oluyor. Bunun motora zararı ne kadar olur? Yada sorumu şu şekilde değiştireyim motoru düşük devirlerde kullanmak mı daha zararlıdır yoksa yüksek devirlerde kullanmak mı? İkisininde motor ömrüne etkisini merak ediyorum.

Düşük devir , yüksek devirden daha zararlıdır. Kullandığınız devir aralığı gayet iyi. Ara sıra hepimiz bahsettiğiniz devir ve üstüne çıkıyoruz , çıkmakta gerek zaten. Araba bu , yeri geldiği zaman basacaksın. Motor sağır kalmayacak , kurum bağlamayacak.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bir yerde okumuştum, 2000 devir yerine 4000 devirde sürmek aşınmaları 8 kat attırmakta diyordu, benzinli içindi sanırım.

Yorum bağlantısı
İlker Öztürk

bende bazen ş.içi 1000-1500 devir arası kullanıyorum,zararlımıdır acaba

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
Bir yerde okumuştum, 2000 devir yerine 4000 devirde sürmek aşınmaları 8 kat attırmakta diyordu, benzinli içindi sanırım.

Aşınmayı arttırdığı doğru. Ancak biz araçlarının periyodik bakımlarını aksatmayan ve otomobillerini seven sürücüleriz. Yani arabaya bakıyoruz. Aşınan parçalar periyodik bakımlarda ( aşınmasa bile ) değişiyor zaten. Hem 4000 d/d sürekli kullanmak akıl karı değil. Bunu önermiyor burada. Kullandığım araç 1750 d/d'de maksimum torkunu veriyor. Ben aracımı 2100-2200 devir civarlarında kullanıyorum sabit seyirde. Aralık olarak ise 2100 - 3000 d/d diyebilirim. Ama bende bazen 4000 - 4500d/d'lere çıkıyorum.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Burda bir gariplik yok mu?

4. viteste 3750 hadi anladık da, 5. viteste 3700 devirde araç kç yapıyor biliyor musun?

yani 4. viteste 2000 devir giderken gaza fazla basıp seri şekilde 3750 devre gel, 5. viteste de gaza basıp 3700 devirlere gel, bunu bir yada 2 kez yaptınmı yeter,
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Bu arada devirle ilgili 1.6 tdci için söyleyebileceğim, max motor devrinin 2/3 nün geçilmemesi yönündedir. Yani en ideal sürüş devri 1750 - 2650 arasıdır...

Uzun yolculuklarda (5. viteste) devir 2000 in altına düştüğünde motorda hafif bir titreme olduğu doğrudur. Bunu dikkatli kullanıcılar hissedeceklerdir...

Şehir içinde 1750 nin altına inilmediği sürece sorun olmaz...

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Ali Abi 1000 deviri arada atlamış , bunuda 50. ileti ilk paragrafta açıklamış.:p

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Düşük devir , yüksek devirden daha zararlıdır. Kullandığınız devir aralığı gayet iyi. Ara sıra hepimiz bahsettiğiniz devir ve üstüne çıkıyoruz , çıkmakta gerek zaten. Araba bu , yeri geldiği zaman basacaksın. Motor sağır kalmayacak , kurum bağlamayacak.

Aracınızı 2017 ye kadar kullanın o zaman yeniden değerlendirelim rıfat bey. Motor sağır kalmasın diyen kim olduysa hepsi erken zamanda motor yapmıştır çevremde. Aracınız kaç km de?

Gayet devirli kullanılan üniversiteye ait (özel üniversite) tek şöförün kullandığı Bora araç 150 binde yağ yakmaya başladı çekişi zayıfladı. Benim Bora 10 senede 175 bin km yaptı gram eksiltmez ve performanstan da hiçbişey kaybetmezdi. Devirli kullanmazdım. Ama yeri geldiğinde tabi hızlı da giderdim kısa süreliğine. Bahsettiğim şöför de "arabayı devirli kullanmak lazımdır" diyenlerdendi. Herhalde ayrıca yüksek devirde gitti diye bir o kadar da benzin parası harcamıştır birkaç rektifiye bedeli.

.. Aşınan parçalar periyodik bakımlarda ( aşınmasa bile ) değişiyor zaten. ..

Sekman, Valf, Piston Krank, Biyel, cam? Periyodik bakım?

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
Aracınızı 2017 ye kadar kullanın o zaman yeniden değerlendirelim rıfat bey. Motor sağır kalmasın diyen kim olduysa hepsi erken zamanda motor yapmıştır çevremde. Aracınız kaç km de?

Gayet devirli kullanılan üniversiteye ait (özel üniversite) tek şöförün kullandığı Bora araç 150 binde yağ yakmaya başladı çekişi zayıfladı. Benim Bora 10 senede 175 bin km yaptı gram eksiltmez ve performanstan da hiçbişey kaybetmezdi. Devirli kullanmazdım. Ama yeri geldiğinde tabi hızlı da giderdim kısa süreliğine. Bahsettiğim şöför de "arabayı devirli kullanmak lazımdır" diyenlerdendi. Herhalde ayrıca yüksek devirde gitti diye bir o kadar da benzin parası harcamıştır birkaç rektifiye bedeli.

Sekman, Valf, Piston Krank, Biyel, cam? Periyodik bakım?

Benim aracım 125.000 km'de. Bahsettiğim gibi kullanıyorum ve bir sıkıntı çekmiyorum. Diğer mesajınızda yazdıklarınız ve alıntı yaptığım mesajınızı okuduğumda bende çok mantıklı buldum. 1750 d/d da maksimum torkunu veren aracı neden 2500'de kullanıyoruz diye. Ancak bunun başka yönleri de var. Sadece motor sağır kalmasın diye değil. Yeni nesil dizellerin çalışma prensiplerini incelediğinizde göreceksiniz ki alt devirler bu motorlar için ızdırap. Ayrıca bir de turbo meselesi var. Turbonun alt devirlerde iken bir bir durup bir çalışması ya da dengesiz şekilde çalışması da büyük bir zarar. tüm bu verileri önüme koyduğumda 2100-2200 devirle aracımı sürmek bana daha mantıklı geliyor. Örneğini verdiğiniz araç ve sizin aracınız kıyaslaması gayet mantıklı olmuş. Siz nasıl araç kullandığınızı anlatmışsınız. O arkadaşı tanımıyorum ve sürüş karakteri nasıldır bilmiyorum. Ama sahibi olmadığı aracı bir kişi nasıl kullanır iyi biliyorum. Sadece devirli kullanmakla değil , bir çok şekilde de aracın motorunu öldürebilirsiniz. Örnek verecek olursam , tahminen söylüyorum , o arkadaş çok yavaşladığı zaman 1.vitese düşmüyor 2.viteste gaza asılıyordur. Tabi bu bir varsayım.

Bahsettiğiniz parçalar periyodik değişimlerde bulunmuyor haklısınız. Mesajımı yazarken alıntı yaptığım mesajda 2000 yerine 4000 devirle giden aracın parçaları 8 kat aşınır yazıyordu. Bende buna katıldım , ancak yeri geldiğinde bu devirlere de çıktığımı ve çıkılması gerektiğini belirttim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...