İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

Harun Kaynak

herkes birşeyler yazmış akünün ömrünü sene veya km ile ölçmek yalnış aracınızdaki xzenon fardan tutunda varsa eğer müzik tesisatının bile ne kadar etkili olduğuna bizzat şahidim en iyisi iyi bir yerli markanın 72 amper aküsünü alıp takmak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

ford kullanıyor denildiği için delphi demiştim abi, inci daha mı iyi, ve inciyse kaç amper ?

Yerli Malı, Yurdun Malı... İnci veya Mutlu Akü derim sadece Yerli olduğunun yanında Delphi kadar iş görür...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

72 amper Varta aldım 175 lira ama akü verilince 160 oldu. ölçüleri 27cmx17.5cmx17.5 cm eskisi motorcraft 60 amper ile birebir aynı boyda. Fusion 1.6 tdci.

...Mus şu an 109.000'de üzerinde orjinal ford logolu akü mevcut, yarım saat kadar teyp açık kalırsa marş basmaz hale geliyor, aracı sadece bir kere vurdurarak çalıştırdım, ustalar çok zararlı olduğunu subapları kırabileceğini söylediler, bizim eski transitte tofaşlarda defalarca vurduruyorduk bir sıkıntı olmuyordu :) ustanın o lafından sonra takviye ile çalıştırmaya başladık,

...

Marş motoru da aynı şekilde çevirmiyor mu ayna dişlisini? Zarar niye çözemedim. Ama vurdurarak çalışmayabilir her araç çünkü beyin enjektör vs derken ilk kalkış alternatör elektriği yetmeyebilir. Ateşlemeyebilir.

Normal sıfır aküler 6-7 sene giderler ancak araç showrooma girmiş ve beklemişse üç beş sefer aküsü sıfıra inip yeniden doldurulmuştur showroomda. Bu durumda 3 sene iyi bir rakam olur.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Akünün 109 bin km bitmesi normal gibi gözükse araçta ilave yük çeken sonradan takılan donanımlar yoksa 3 yıl biraz erken olmuş gibi.

Ben de geçen kış başında (Aralık 2011 gibi, araç 100 bin civarındaydı) aküyü yeniledim. Ancak trafiğe çıkış tarihi itibariyle 6 yıl 2 ay olmuştu...

Focuslarda alçak akü kullanılır. Standart akü yüksekliği 19 cm iken, focusun aküsü 17,5 cm olmalıdır. Ben mutlu 72 amperlik almıştım. Eski akü+140 TL idi o zaman ki fiyatı...

0 km'de aldığım 2009 model benzinli focusumda akü ile ilgili sorunlar yaşamaya başladım, Mus şu an 109.000'de üzerinde orjinal ford logolu akü mevcut, yarım saat kadar teyp açık kalırsa marş basmaz hale geliyor, aracı sadece bir kere vurdurarak çalıştırdım, ustalar çok zararlı olduğunu subapları kırabileceğini söylediler, bizim eski transitte tofaşlarda defalarca vurduruyorduk bir sıkıntı olmuyordu :) ustanın o lafından sonra takviye ile çalıştırmaya başladık,

ford servisinde şarjına baktırdım bir sıkıntı göremediler ama suyuna ve diğer bakılacak birşeyleri varsa artık onlara bakmadılar ve akünün artık ömrünü doldurduğunu söylediler, artık sabit halde teyp vs. açmadan aküyü yormuyorum ve şimdilik sabahları sıkıntı yaşamıyorum.

Sizce bu akü 3 yılın ve 109.000 sonrası ömrünü tamamlamışmıdır, bundan adam olmaz diyebilirmiyiz ?

Yeni akü almam gerekiyorsa marka, model ve amper tavsiyeniz nelerdir ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut

Akünün 109 bin km bitmesi normal gibi gözükse araçta ilave yük çeken sonradan takılan donanımlar yoksa 3 yıl biraz erken olmuş gibi.

Ben de geçen kış başında (Aralık 2011 gibi, araç 100 bin civarındaydı) aküyü yeniledim. Ancak trafiğe çıkış tarihi itibariyle 6 yıl 2 ay olmuştu...

Focuslarda alçak akü kullanılır. Standart akü yüksekliği 19 cm iken, focusun aküsü 17,5 cm olmalıdır. Ben mutlu 72 amperlik almıştım. Eski akü+140 TL idi o zaman ki fiyatı...

ekranlı teyp, anfi ve xenonlar var abi.

72 amper Varta aldım 175 lira ama akü verilince 160 oldu. ölçüleri 27cmx17.5cmx17.5 cm eskisi motorcraft 60 amper ile birebir aynı boyda. Fusion 1.6 tdci.

Marş motoru da aynı şekilde çevirmiyor mu ayna dişlisini? Zarar niye çözemedim. Ama vurdurarak çalışmayabilir her araç çünkü beyin enjektör vs derken ilk kalkış alternatör elektriği yetmeyebilir. Ateşlemeyebilir.

Normal sıfır aküler 6-7 sene giderler ancak araç showrooma girmiş ve beklemişse üç beş sefer aküsü sıfıra inip yeniden doldurulmuştur showroomda. Bu durumda 3 sene iyi bir rakam olur.

valla bende anlamadım, ne zararı olur çözmüş değilim, yok subap kırarmış filan diyorlar.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Muhammed Keser

merhabalar.

Aracım 1.0lt ecoobost style.Geçen cd çalarda müzik dinlerken bi anda cd çalar ekranı ile birlikte kapandı(1 saat modu degil eminim).Aracı tekrar çalıştırdıgımda düzeldi.Aklıma ilk akü şarj ı geldi yetersiz geldi araç güçü kesti.ama araç daha 500 km de bu olay oldugunda akünün üzerindeki invitör(ismini tam bilmiyorum) rengi siyah tı bi yaklaşık 50 km sonra tekrar yeşile döndü bi sorun yok dedim.Dün 30-40 dk kadar müzik dinledim araç stop halde iken aküye tekrar baktım rengi siyah olmuş.akünün bu kadar kısa sürede şarj ı düşmesi normal mı?.start stoplu araçların akü sistemi farklı oldugunu duymuştum onunla alakası varmı?.ama araç bilgisayarında yada göstergede akü hakkında hiç bir uyarı yok.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Servise, aküde sorun olmalı, bu kadar çabuk deşarj (edit:deşerj yazmışımda :) ) olmaz.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Keser

Bende öyle düşünmüştüm.bide forumun fikrini almak istemiştim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aküde sıkıntı olduğu aşikar. Ücretsiz değişim zamanı gelmiş :)

Yorum bağlantısı
Muhammed Keser

Peki servis yaklaşık 60 km bulundugum yerden gidene kadar akü şarj olucak,ordaki ölçümlerde normal çıkıcak.bi sıkıntı oldugu deşarj ı ölçümlerde belli olurmu.(şarjı normal diye geri göndermesinler :))

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Normal şartlarda bu kadar kısa sürede bir sorun olmaz ama bu focuslarda müzik sistemi ne durumda bilemiyorum..

Yorum bağlantısı
Muhammed Keser

Araç 2 günde bir çalşıyo oda en fazla 50 km bu şarj için yeter diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bence akünüzde bişey yok.Yakın çevrenizde bir akücü yada adaptörünüz varsa bir kere tam şarj edin.Ford sürekli şarj etmez.Alternatörü ecu kontrol eder.Hiç bir ford tam şarzlı olmuyor.Aracı düzenli kullanıyorsanız sorun olmaz.Ama araç yatıyorsa bu durum normal yada kısa mesefede kullnıyorsanız.Mesela bu aracı 3 hafta kullanmayın akü dibe vurur marş bile yapamazsınız.Durum benim başıma çok geldi.İl dışına çıkıp geldiğimde hep zorluk çekerdim.Hatta yedek eski şarzlı aküler vardı.Onlarla ilk marşı yapardım.Hiç gerek yokken yeni akü aldım durum onda da aynı oldu.Çözüm 1 ay gibi kullanmaycaksam yada daha az, akü kutup başını çıkarıyorum.Geldiğim de sıfır sorun.Sadece camları ve teyibin ayarlarını yapmak 5 dk mı alıyor hepsi bu.Sizin akü sürekli kullanımda sorun çıkarırsa zaten aracınız yeni önümüzdeki kış günlerinde su koyuverecek.Akü deki arıza şarzdan sonra daha iyi anlaşılır.Yük altında ölçüm yapılır ölü hücre yada kısa devre varsa 10 saniyede belli olur.Sizin sorununuz aracınızı yeterince kullanmayışınız kanaatindeyim...

Bir kere tam jarz yaparsanız yeter. Ama hiç tam şarj olmadı ise imkansız yetmez.Boş akü ile geziyorsunuz.Bu kullanımda asla tamı geçtik yarım bile şarj olmaz.

Özşir bey,

Düzeltmek adına; kelimenin doğrusu ŞARJ'dır ;)

Muhammed bey, şarj olsa dahi, orada 1 saat teybi açın, yine bitecektir demektir bu :)

Yorum bağlantısı
Muhammed Keser

Bir kere tam jarz yaparsanız yeter. Ama hiç tam şarj olmadı ise imkansız yetmez.Boş akü ile geziyorsunuz.Bu kullanımda asla tamı geçtik yarım bile şarj olmaz.

Bayramdan sonra bi servise uğrıyım şarj için.tşklr

Bu arada fabrikadan gelen aküler tam şarjlı gelmiyo sanırım kendimde gödügüm kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Muhammed Keser

Mecbur bayramdan sonraya kaldı.peki böyle kullanmam da hiç bi sıkıntı olmaz dimi.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Eksik olma...

Estafurullah.

Fabrikadan tam şarjlı gelmez.Akü kendi şarjı ile montajı yapılır.Kimse de bakmaz bile.Akünün bile belli bir raf ömrü vardır şarj için.Akü imal edildi, diyelim içinde yüzde 25 enerji var.Bir süre akü imalatçısında, ardından otomobil imalatçısında bekledi.Sonra montaj.Sonra sevkiyat.Gemi, gümrük, distrübütör, bayi derken size geldi,.Bu arada en az 50 marş yapıldı.Toplamda ise yaklaşık 7-10 km yaptı.Bu kmde ne kadar şarj olabilir? Eğer bayide su koyuverirse hemen şarja bağlanır.O zaman sorun yok.Ama genelde marş alacak kadar enerji kalır.Ve de teslim edilir.Yani kısaca yeni araçların aküleri normal şartlarda yüzde 10 şarjla teslim edilir.Bu arada lastiklerde en az 40 hava ile teslim edilir.Siz bayiye gitseniz size yeni akü verirlerse bu olumsuzluklardan etkilenmemiş bir akü almış olacaksınız.Bence bir kere şarj ettirin vede ardından yükte ölçtürün.Basit birşey akünün bozuk olup olamadığını anlamak.Bu durumda kullanmanızın sakıncası yok.Sadece araç çalışmıyorken donanımları kullanmayın yeterli.Bayramda uzun yola çıkacaksanız zaten şarj olur.Ama kısa mesafelerde hayır beklemeyin.Tüm bunların yanında bana göre akünün bozuk olma ihtimali yüzde 5 derim.Bu da bir ihtimal...

Aküler bildiğim kadarı ile %50'nin altında hele ki dizel araçlarda marş basmıyorlar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Araç showroom aracı ise birkaç sefer dolmuş boşalmıştır. Ömrü 1 seneye inmiştir.

Yorum bağlantısı
Muhammed Keser

Yanlış biliyorsun.Hava sıcaklığına bağlı olarak yüzde 5 le bile basar.Bitmiş bir aküyü takviye ettiğinde en fazla yüzde 5 doldurabilrsin.Ama marş alır.Zaten 5 dk da iki akü arasında ne kadar akım geçer.Potansiyel farkları az, iç dirençleri de hesaplarsan, çok az akım geçer.Bir aküyü aynı voltajda bir akü ile şarj etmen için 10 larca saate ihtiyacın var.Bu yüzden sağlıklı akü şarj voltaşı 14v civarıdır.Yaklaşık olarakta amper kapasitesinin onda biri akımla.Bir sürü akü doldurma yöntemi olsada ben şu an klasik akü doldurma aletlerinden ve alternatörden bahsediyorum.Daha hızlı akü doldurmak için svichlenmiş değişken gerilimli ve frekanslı şarj aletleri de var.Hem akü ömrünü uzatan hemde hızlı şarj yapan aletler.

Ortalıktaki sağlıklı akülerin çoğu en fazla, yüzde 50 şarjla gezer.Akü kapasiteleri ile ilgili ölçü vardır.Sabah akünüzün gerilimini marştan önce ölçün.Fordlarda 12 v yada altıdır.Bu da yüzde 25 ile 40 arası demektir nerdeyse.Tam dolu bir akü 12.6v, yüzde 75 dolu 12.4v yüzde 50 dolu 12.2v yüzde 50 nin altındakilerde 12 v un altıdır.Bu arada bu voltajlar akünün alaşımına göre bir miktar değişebilir.Forumdaki fordların aküleri 12v ve altıdır maalesef.Renaultlarda daha yüksek.Diğer markalarda da... :)

Bu bahsettiginiz tam dolu akü 12.6v demissiniz.aracın.Gauge test menüsünde battery 11.8 olarak gösteriyodu buda yüzde 50 nin baya bi altında anlamına geliyo sanırım.

Araç showroom aracı ise birkaç sefer dolmuş boşalmıştır. Ömrü 1 seneye inmiştir.

Evet showrum aracı idi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Benim 6 senelik aküm motor kapalıyken 12.2 gibi birşey veriyor, motor çalışırken şarj gerilimi normal, arabayı şu sıralar, daha doğrusu 4 aydır sadece 15 günde 2-3 gün kullanıyorum, yani sağlam akü az kullansamda 12v ve altına asla düşmüyor, kısaca forumda' ki Ford' ların hepsi aynı tırt aküye sahip değil :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zamane aküleri de fındık cc gibi, tırt :D yeni arabada sıkça yaşanır, biraz gazlayın gezin düzelir. Zaten normalde 2,5-3 sene anca gidiyor artık aküler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...