İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

Ersen Tapan

Ersen bey Camlar yağ içinde kalmaz mı :)

Sürekli kullanırım dışarı hiç taşmaz ; Erhan'ın dediği gibi kanalların içine sıkacaksınız ;)

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Coşkun Filiz

Merhaba

benim araçta ön cam rezistansı (ve tabiki aynı düğme ile çalışan ısıtmalı silecek jetleri) var. 6 ay kadar önce Akümü değiştirdim. (Trafik çıkışı Aralık 2005) Ford 60 AH takıldı. Kış geldi ön cam ısıtmayı kullanınca farlar bariz bir şekilde sönüyor. Tüm elektrik kullanan şeyleri açıyorum koltuk ısıtmaları dahil (ön cam ısıtma hariç). Test menüsünden akü V bakıyorum belirgin bir değişiklik yok. Ama herşeyi kapatıp sadece ön cam ısıtmayı açınca (sadece farlar açık) farlar sönüyor.

Araç 2006 model Focus 1,6 benzinli. Tekno, Konfor paketi falan var. Acaba benim aracın orj. aküsü kaç lıktı değiştiriken hiç bakmak aklıma gelmedi

Bu extra donanımlar sebebi ile daha yüksek AH lı olabilirmi? Birde soğukta (-15 ila -25 derecelerde) özellikle marşa uzun basmam gerekiyor.

Orjinal akünün eski hali sanki daha iyiydi sanki..

Ford 72 AH lik akü modifikasyon gerekmeden kutuya sığar mı kullanan varsa bilgi rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz

Benim arabanın aynısı birinde vardı ama hatılıyamadım. En güzel orjinal akü duruyorsa ondan sormak

birde yeni taktuıkları akünün arkasında 3-4 parmak boşluk kalmış ondanda kıllandım açıkçası.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Aracımda iki yıllık akü ile aynı sorunu yaşadım.Ne kadar dolaşırsanız dolaşın aküyü 8-10 saat şarza bağlatmadan kesinlikle verim alamzsınız.Bu yüzden hiç kendinizi yormayın,bağlattırın dolsun ve problemsiz kullanmaya devam edin.200 km lik yoldan sonra ölçtürdüğümde bile cihaz akü zayıf uyarısı verdi,o yüzden boşuna yakıt harcamaya gerek yok.

Şarja bırakmadım olduğu gibi kaldı,herhangi bir problem oluşturmadı :)

Merhaba

benim araçta ön cam rezistansı (ve tabiki aynı düğme ile çalışan ısıtmalı silecek jetleri) var. 6 ay kadar önce Akümü değiştirdim. (Trafik çıkışı Aralık 2005) Ford 60 AH takıldı. Kış geldi ön cam ısıtmayı kullanınca farlar bariz bir şekilde sönüyor. Tüm elektrik kullanan şeyleri açıyorum koltuk ısıtmaları dahil (ön cam ısıtma hariç). Test menüsünden akü V bakıyorum belirgin bir değişiklik yok. Ama herşeyi kapatıp sadece ön cam ısıtmayı açınca (sadece farlar açık) farlar sönüyor.

Araç 2006 model Focus 1,6 benzinli. Tekno, Konfor paketi falan var. Acaba benim aracın orj. aküsü kaç lıktı değiştiriken hiç bakmak aklıma gelmedi

Bu extra donanımlar sebebi ile daha yüksek AH lı olabilirmi? Birde soğukta (-15 ila -25 derecelerde) özellikle marşa uzun basmam gerekiyor.

Orjinal akünün eski hali sanki daha iyiydi sanki..

Ford 72 AH lik akü modifikasyon gerekmeden kutuya sığar mı kullanan varsa bilgi rica ediyorum.

Coşkun Bey aynı aracı kullanıyoruz,fakat ön cam ısıtmayı açtığınızda farlar sönüyorsa başka bir şey olabilir.. Vakit kaybetmeden servise gidin..

Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz

Şarja bırakmadım olduğu gibi kaldı,herhangi bir problem oluşturmadı :)

Coşkun Bey aynı aracı kullanıyoruz,fakat ön cam ısıtmayı açtığınızda farlar sönüyorsa başka bir şey olabilir.. Vakit kaybetmeden servise gidin..

Tam olarak sönmüyor ışıkları azalıyor.

Ne gibi bir sorun olabilir sizce?

bu sorun akü değişimi sonrası ortaya çıktı fakat temmuza kadar Patnos tayım o sebeple pek usta bulma ihtimalim yok.

Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz

akü kapağını bi açtım ama birde bu gözle bakıyım. akü bağlantısında bir gevşeme olabilir diyorsunuz sanırım.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Abdullah Doğan

arabam elektirik kaçırıyor yani kendi kendine aküyü bitiriyor sebebi ne olabilir.araç 90 lık 2005 model connect aküsü 72 ampr inci akü yeni takıldı.alarm,merkezi kilit,müzik tesisatı,iç aydınlatma hepsini tek tek kontrol ettik ama yinede kaçak devam ediyor nedeni ne acaba

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tek tek kontrole gerek yok ki? aküye giden kablodan ölçüm yapılır, şarj ölçümü de buradan yapılır, sanki ölçümde eksik birşeyler var, kim yaptı ölçümleri?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Tesisat varsa, anfiden ya da (varsa) kapasitörden kaynaklı bir sorun olabilir...

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

kontrolleri kim yaptı,kendiniz mi?muhtemelen arkadaşların dediği gibi kaçak değil de,şarj olmama durumu var.dinamoya bakTIRın

Yorum bağlantısı
Abdullah Doğan

oto elektirikçisi ve akücü ölçtü şarjı da gayet sağlıklı olduğunu söyledi akücü

Yorum bağlantısı
Abdullah Doğan

dediğiniz gibi seri ampul ile ölçüm yapıyor akünün eksi kutbunu çıkartıp ordan yapıyor akünün kendinden olduğunu sanmıyorum bunun öncesinde iki akü dedenim onlardada yaşadım.bide sizin dediniz gibi yapmak lazım mustafa bey teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

biten aküde, ampül ile kontrol olmaz tabii, yani teşhis yöntemi yanlış.

Yorum bağlantısı
Abdullah Doğan

bitmiş akü de denemediler.peki yeni olan akünün yeşil yanan göstergesi 1 hafta içinde siyaha dönüşmesi normal mi.biz odan kaçak olduğunu anladık

Yorum bağlantısı
Abdullah Doğan

mustafa bey ilginizden dolayı teşekkür ediyorum.bu işlemlerden sora tekrar sonucu buradan paylaşırız.diğer abilerimede saygılar..

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

mustafa bey ilginizden dolayı teşekkür ediyorum.bu işlemlerden sora tekrar sonucu buradan paylaşırız.diğer abilerimede saygılar..

Mustafa abi nin dediği gibi araç uyku moduna geçmeden ki 45 dakikayı bulabiliyor bu süre

tam kaçak ölçümü yapılamaz.

Araçta navigasyonlu cihazlardan var mı?

Yoksa öncelik amfide olmalı.

Yorum bağlantısı
Abdullah Doğan

nevigasyon cihazı yok anfi var ama anfinin kablosunu çıkartıp denedik yinede kaçak gözüküyodu.bide anfi kapalı konumda elektirik çekermi çekerse çözüm olarak ne yapa biliriz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Abdullah bey,

Vakit kaybetmeden size yazdığım yöntem ile test yapabilecek nitelikte bir yere bu testi yaptırıp ona göre yol izleyin. Diğer yollar vakit kaybından başka bir işe yaramayacaktır.

Ampulle kaçak kontrolü kuş serisi otomobillerde bile doğru sonuç vermeyecek bir yöntemdir.

Araçta ek olarak, stop halinde ve kapılar kilitli iken yaptığımız yük akımı ölçümlerinde,

İlk on dakika boyunca 0.43 amper

Takip eden otuz dakika boyunca 0,26 amper

Takip eden onbeş dakika boyunca 0.20 amper

Ve sonrasında da 0.03 amper sabit akım çekilmektedir.

Bu ölçümlerin tamamı araçtan teyp ve gösterge tablosu dahil sonradan eklenen herşey sökülerek tekrarlanmış ve aynı sonuçlar alınmıştır.

Abi çok güzel bir yöntem. Kimsenin aklına gelecek bir yöntem değil. Opelde çok çektim kaçak olayını en son bagaj lambası açık kalıyormuş. Bu yöntem çok güzel. Eline sağlık abi.

Yorum bağlantısı
Abdullah Doğan

sonunda kaçağı bulduk.sorun anfi deymiş.elektirik işinden iyi anlayan bi arkadaş diye tavsiye edildi bende ona götürdüm yaklaşık 5 saat uğraştı en sonunda anfiyi tespit etti çözüm olarakta kabloya düğme koy dedi.ama tabi bu arada gösterge saati arızalı olabilir diye saati söktü fakat saat sökülüp takıldıktan sora mazot ibresinde titreme oluştu kasislere falan girince ibre oynuyo.bu olay normalmi acaba veya tamiri münkünmü.sökmeden öncede beni uyardı tabi böyle bişeyin olma ihtimali var diye buda beni rahatsız etti arabadan soğudum.:(:(

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anfi beslemesine düğme :s tam yangınlık bir bileşim. Teyp kapalı iken, anfi akım çekmez, bağlantıları veya anfinin kendisini kontrol ettirin.

Yorum bağlantısı
Abdullah Doğan

çağlar anfi işini bi şekilde çözcez ibre konusunda bi çözüm varmı.::):):)

Yorum bağlantısı
Abdullah Doğan

saat te sorun olabilir söküp saatciye göstermemiz lazım dedi sökülüp saatciye gitti saatte bi sorun olmadığı anlaşıldı ama söküldü bir kere takılıncada dediği oldu ve mazot ibresi titriyo ve kasislerde bariz bir şekilde oynuyo diğer ibreler normal.saat dediğimiz gsterge panosu tabi.:):):)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...