Recep Mura 9 Aralık 2011 Paylaş 9 Aralık 2011 bende geçen hafta değiştridim aküyü.12v 50 ah.mutlu 130 tl.ye aldım.dediğin gibi 12v.60ah.büyük geliyor.kesmek lazım.daha önceki aracım fiestaydı.ona 12v.60 ah.lik akü takmıştım.onun yerini kesmiştim. Nihayet bende bugün aküyü değiştirdim istemeyerek olsa da çünkü eskisi orjinal aküsüydü 7 yıllık akü ve hala çalışıyordu mesela araç 3 gün hiç kontak çevrilmedi sabah ilk de olmasa da ikinci de çalıştı ama artık saatli bomba gibi nerede bırakacağı belli olmaz diye usta değiştirelim dedi beni korkuttu bende tamam dedim ve sizin gibi bizde (sipariş vererek getirttik) 12v 50 amper Mutlu Silver Aküyü 110 Tl'ye taktırdık 60 amperi 115 Tl idi...ancak eskisinide geri aldılar almasalarda vermeyecektim ama artık alıyorlarmış bakalım bu akümüz ne kadar gidecek hayırlısı...Ha biz kesmedik sadece yükseklik uymadı hafif onu da usta orjinallik konusunda hassas uzun vida yöntemiyle çözdü... Yorum bağlantısı
Recep Mura 11 Aralık 2011 Paylaş 11 Aralık 2011 İşte yeni aküm Mutlu Silver 12 V 50 Amper Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 Değerli Ford Dostları, Fiesta 99 aracım yaklaşık 4 aydır kapalı parkta yatıyor ancak her haftasonu çalıştırıp 1 km felan gidiyordum. Bu hafta da aynı işlemi yapmak istediğimde çalışmadı ve marşa bastığımda tak-tak-tak benzeri sesler çıkardı. 'Akü bitmiş olabilir' diye düşündüm ancak aracın farları,teybi,diğer ışıkları felan yanıyor. Durup dururken ne olmuş olabilir sizce? Takviye işlemi yapayım mı? 2. si Ford Kullanım Klavuzunda takviye işlemini anlatırken takviye veren aracın + kutbunu + 'ya bağlatırken , - kutbu takviye alan aracın yine - kutbuna asla bağlamayın diye belirtmiş. Forumda baktığımda ise herkes bu yönde takviye işlemini anlatmış. Hangisi gerçekte doğrudur? Teşekkürler Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 1 Ocak 2012 Paylaş 1 Ocak 2012 (düzenlendi) Klavuzda ekte gösterildiği gibi (-) kutbu (-) kutba bağlama bir efsane mi? 1 Ocak 2012 tarihinde Aziz Göktan Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Ocak 2012 Paylaş 1 Ocak 2012 Akü zayıflamıştır... Takviye sırasında +, +'ya.. -'de -'ye bağlanır, başka bir alternatifi yok.. Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 1 Ocak 2012 Paylaş 1 Ocak 2012 (düzenlendi) Farkında olmadan farları açık unuttuysanız veya başka bir nedenle otomobiliniz çalışmayabilir. Sorun aküden kaynaklanıyorsa, otomobili çalıştırmak için takviye işlemi yapılır. Takviye kablolarıyla başka bir aracın aküsünden güç alınarak otomobili çalıştırma yoluna gidilir. Bu işlem sırasında yanlış takviye yapıldığı da olur. Yanlış takviye yapılması, özellikle enjeksiyonlu otomobillerin elektronik kontrol ünitesinin ve çeşitli parçalarının arızalanmasına ve bir hayli kabarık tamir faturasına neden olur. Doğru takviye nasıl yapılır? Otomobilinizin aküsü boşaldığında yapmanız gereken başka bir aracın aküsünden takviye alarak çalıştırmaktır. Ancak bu işlemi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz gerekiyor. - Otomobili takviye yoluyla çalıştırabilmek için her iki akünün de; 12V geriliminde, aynı kapasitede (Ah/Ampersaat) olması gerekiyor. (Bu bilgi akünün üzerinde yazılıdır.) - Takviye alacağınız araçla aracınızın temas etmediğinden emin olun. Araçların birbirine temas etmesi durumunda, takviye kablolarının artı uçları bağlanır bağlanmaz araçlar üzerinde elektrik akımı oluşur. Bu da tehlikelere sebep olabilir. - Başka bir otomobilden takviye alındığında, iki aracında gereksiz lamba ve aksesuarlarını kapatmalısınız. - Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayın. Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine neden olabilirsiniz. - Bağlantıların tamamlanmasından sonra elektrik veren aracın aküsü zayıfsa, o aracın motorunu çalıştırın ve motoru çalışır durumda bırakın. - Motor hemen çalışmadığında, boşalmış olan akünün cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin. - Daha sonra şarj edilen aracın motorunu da çalıştırın. Motor çalıştıktan sonra, şarj kablolarının bağlantılarını hemen çözmeyin. Motorun 5 dakika 2000 devirde çalışmasını sağlayın. - Takviye kablosunu dikkatle çözün. Bu işlem sırasında önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarını çıkarın. - Akünüzün şarjının bitme nedenini bilmiyorsanız (ışıkların açık kalması haricinde) yetkili servisinize gidip şarj sistemini kontrol ettirin. Kaynak: http://www.netbul.com/ Akü zayıflamıştır... Takviye sırasında +, +'ya.. -'de -'ye bağlanır, başka bir alternatifi yok.. Bir tarihte forumda da bu şekilde anlatılmış (-) yi (-) ye kesinlikle bağlamayın diyor. Bir sakıncası mı var acaba? Zarar vermeyelim araca ya da kendimize? 1 Ocak 2012 tarihinde Aziz Göktan Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Engin Özarı 1 Ocak 2012 Paylaş 1 Ocak 2012 (düzenlendi) Geçen hafta bizin yan apartman komşusu 2010 fosus'u çalışmamış. Garantide olmasına rağmen eniştesi çağırmış. Hyundaı accent ile takviye yaparken ECU hasar görmüş. Servis, hatalı kutup bağlamadan olduğunu ve garanti dışı olduğunu söylüyormuş. ECU nun fiyatı 7500 lira istemişler. 1 Ocak 2012 tarihinde Engin Özarı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 1 Ocak 2012 Paylaş 1 Ocak 2012 Evet bende araç o hale gelmesin istiyorum zaten... Gerçi takviyede voltun-amperin felan da tutması lazım, aracı o da bozmuş olabilir ancak açık olmayan hikaye: eksi eksiye mi yoksa eksi silindir bloku/metal parçaya mı? Anket yapacağım az sonra.... Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 7 Ocak 2012 Paylaş 7 Ocak 2012 Yarın kısmetse kitapçıkta tarif ettiği şekliyle deneyeceğim artık. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Ocak 2012 Paylaş 7 Ocak 2012 Bir tarihte forumda da bu şekilde anlatılmış (-) yi (-) ye kesinlikle bağlamayın diyor. Bir sakıncası mı var acaba? Zarar vermeyelim araca ya da kendimize? Başka alternatifi yok, eki eksiye, artı artıya bağlanacak... Sizin hatırladığınız konu hangisinin önce sökülüp hangisinin sonra takılacağı konusudur.. Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Aracımın aküsünü değiştireceğim arkadaşlar. Üzerinden 60 Amp Akü var. Acaba 72 Amp ya da 90 Amp akü taksam zararı ne olur faydası ne olur? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 (düzenlendi) Zararı olmaz faydası olur, yüksek amper akü kısaca açıklarsam, marşa bastığında atıyorum, 60 lık 10 dk. 12 volt verirse 70 lik 18dk. 12 volt verir gibi birşey, yani yüksek amper akü daha uzun süre aynı voltu vermeye devam eder, ne kadar yüksekse amper, o kadar uzun süre tam yükte dayanır akü. 17 Ocak 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Ah(amper saat) değeri büyüdükçe dolum süreside uzayacak. Bununla beraber dayanıklılık süresi artacak. forumda tonlarca yazdık bununla ilgili bilgileri 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 60 lık yerine 72 lik iyidir ama 90 lık gereksizdir.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 (düzenlendi) orjinali 45 miydi 55 miydi neydi 72- 90 daha çok taksici işi ayrıca bodur akü denenlerden almazsanız akü kapağı kapanmıyor. 17 Ocak 2012 tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Aracımın aküsünü değiştireceğim arkadaşlar. Üzerinden 60 Amp Akü var. Acaba 72 Amp ya da 90 Amp akü taksam zararı ne olur faydası ne olur? Bende 81 amper var. ama kutuya sığdırmak zor. Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Peki şarj dinamosu her koşulda performansından bir şey kaybetmiyormu? yani 60 amperlik aküyü şarj etmesi için mevcut düzeneğe 72 amper takılır ise ? Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 şarj dinamosu 60lık aküyü doldururken şimdi 72lik aküyü şarj etmek için fazla efor sarfetmeyecek mi? Yani aküyü yükseltelim derken şarj dinamosundan olmayalım... Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 şarj dinamosu 60lık aküyü doldururken şimdi 72lik aküyü şarj etmek için fazla efor sarfetmeyecek mi? Yani aküyü yükseltelim derken şarj dinamosundan olmayalım... Bence edecek ve şarj dinamosun dan dolayı da sıkıntı yaşıyacaksınız,Akü büyütme gerekliliği neden onu anlamadım ? ( Almış iken büyük alalım seneye de giyer ) Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Bence 60 amper ile devam et...Mustafa'nın dediği gibi akü yerine tam oturmuyor.sıkıntı yaratıyor.ki başımdan geçti. Yorum bağlantısı
Yunus Kaya 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Aracın orjinali dışında bir elektronik ek degisiklik yaptıysanız (ses görüntü sist. gibi) o zaman akü de değişiklik yapın bence. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 60 lık yerine 72 lik şarj dinamosuna zarar vermez ama daha yükseği verir. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Dinamonun gücü rahat rahat yeter diye biliyorum, tabii fazla abartmayada gerek yok sanırım. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 72'lik sorun çıkartmaz. Zaten mantıken daha geç boşalacağı için daha az şarj etmesi de gerekecek. Not: aküden bahsediyorum, yanlış anlaşılmasın. 4 Yorum bağlantısı
Recommended Posts