Serkan Öz 25 Aralık 2007 Paylaş 25 Aralık 2007 Kanımca akünün yenisini 130-140ytl gibi bir rakama alabilirsiniz.. Ben 90Ah Mutlu aküyü eskisini iade etmek şartı ile kdv dahil 135ytl ye almıştım 2 ay önce.. Soğukta arabayı park ettiğiniz herhangibir yerde akü buraya kadar diyebilir ve o yer çok ıssız olabilir.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Aralık 2007 Paylaş 25 Aralık 2007 Soğukta arabayı park ettiğiniz herhangibir yerde akü buraya kadar diyebilir ve o yer çok ıssız olabilir.. Ama; gerek sigortanın yol yardımı, gerekse fordun euro servisi telefonun çektiği her yere gelir... Tecrübe ile sabittir.. Bu bilgiyi bir gün işine yarayacağı için yazıyorum... :lol: Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 25 Aralık 2007 Paylaş 25 Aralık 2007 Mehmet abi memur adamın arabası 15 inden 15 ine arıza yapar. Ocak 15 'e kadar kafam rahat :lol: Yarından itibaren akü araştırmalarına başlıyacam. Ac delco düşünüyorum. Artık Bursaya gidince bir hal çaresine bakacaz. Yalnız bu akşam emanet akü ile gelirken fark ettim, eskiden araç rölentiye düşünce iç aydınlatma ışığı sarı cılız bir ışık veriyordu, şimdi ise parlak beyaz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Aralık 2007 Paylaş 25 Aralık 2007 Mehmet abi memur adamın arabası 15 inden 15 ine arıza yapar. Ocak 15 'e kadar kafam rahat :lol: Ben soğuk bir kış gecesinde euro servisi aramış ve mecburen otosan almıştım... 70 liraydı sanırım... 30 lirada, euroservis+gece servis açma+evden elektrikçi getirme parası ödemiştim.. Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 26 Aralık 2007 Paylaş 26 Aralık 2007 Akümüzü bu sabah şarzdan aldık. Akü durum göstergesi yeşile dönmüş. Akücü arkadaş ( Tamer ) Bosch marka elektronik tip el test cihazı ile aküyü yine ölçtü . ( Gerçekten çok havalı bir alet , ucuz olsa eve alıp atmak lağzım bir tane ) Alet ile usta kendi aralarında benim anlamadığım bir dil ile konuştular. Ne diyor dedim ? "%74 olmuş ancak yinede aküyü değiştirsin yolda kalacak " diyor dedi. Çayımızı içtik, muhabbetimizi ettik, şarj için para teklif ettim, kabul etmedi. Nasıl olsa yolda kalınca beni çağırıp aküyü taktıracaksın dedi. Küçük bir ilçede , sıcak , dost canlısı insanlarla tanışmanın , önce dostluk, para nasıl olsa arkasından gelir diyen ustalarla tanışmanın mutluluğu ile tamirhaneden ayrıldım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Aralık 2007 Paylaş 26 Aralık 2007 Tamer'in cep telefonunu alaydın.. Yorum bağlantısı
Aydın Bengü 26 Aralık 2007 Paylaş 26 Aralık 2007 ustayı tebrik ediyorum. ben doğanımda karbüratör ayarını yapamadıkları için 5-6 kez aynı ustaya gidip her defasında 3-5-10 ytl verdiğimi biliyorum. gel zaman git zaman arızanın karbüratör değil bobin kablosunun uzakta kalmaktan yandığından olduğu tesadüfen ortaya çıkmıştı. evet nerden geldik buraya , ustayı tekrar kutluyorum esnaf dediğin böyle olmalı. Yorum bağlantısı
Serkan Öz 26 Aralık 2007 Paylaş 26 Aralık 2007 Ama; gerek sigortanın yol yardımı, gerekse fordun euro servisi telefonun çektiği her yere gelir... Tecrübe ile sabittir.. Bu bilgiyi bir gün işine yarayacağı için yazıyorum... Bilmem mi Mehmet abi.. Sevgili Mehmet Abi.. ben bir keresinde Sinop'un Ayancık ilçesine bağlı İnaltı köyü diye bir yerde arabamla kalakalmıştım. Ne telsim ne turkcell ne de avea çekmiyordu. Hava kararmak üzereydi.. Hava kararmadan yakınlarda bir ev bulmak, hatta içinde telefon olan bir ev bulmak bir hayli zordu.. Telefonlu evi bulduktan sonra kaskoyu arayıp koskoca Sinop ta 1 tane çekici olduğunu ve onun Samsun'a araç götürdüğü için en erken ertesi gün gelebileceğini öğrenmek.. Benim ısrarımla yanımda gelen arkadaşımın böbrek taşı nedeniyle sancılanması.. Oralardan araba geçmediği gibi köyde sacede 1 araba bulunması.. Bunun üstüne kaskoyu bulunduğumuz köye/dağa bir jip yollamaya ikna etmek.. Gelen jipin şöförünün doğal olarak çekmeyen telefonuyla bizi bulamaması.. Nihayet jipin kapının önüne kadar gelip oracıkta bozulması ve şöförün sadece arabayı kullanmayı bilmesi.. Sonra benim aracın kutup başının gevşek olduğunu anlamam ve sıkıştırıp jipi çalıştırmam.. Sonra gecenin bir yarısı süspansiyonu bozuk jiple bozuk yollarda 60km böbrekleri sancılı arkadaşımla gitmek.. Akşam üstü 4'ten gece 1'e kadar neler çekmiştik.. Beni anlıyorsun değil mi Mehmet abi... Nedense konuyu görünce aklıma hemen bu olay gelmışti ve onu düşünerek "ıssız yer" demiştim Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Aralık 2007 Paylaş 26 Aralık 2007 Seni anlıyorum Serkan... Benim de aklıma başka bişey geldi.. Ama sana msn'de anlatayım... Yorum bağlantısı
Cenk Karacan 3 Şubat 2008 Paylaş 3 Şubat 2008 Aküyle alakalı önce açılmış olan forum konularını okudum ama kesin ve net bir cevap alınamadan konunun kapandığını gördüğümden burada birkaç soru sormak istedim,yardımcı olursanız sevinirim... Dün sabah aracım çalışmadı,ekran göstergelerinin hepsi yanıyordu ama kontağı çevirince ibreler yukarı aşağı titreyerek hareket etti ve tıkk tıkkk diyede sesler geldi..Başka bir araçla takviye yaparak çalıştırdım.. Aracım 2004 Focus,üzerindeki Akü Orjinal Motocraftın 43 Amperlik Aküsü,ve Kutunun Bulunduğu yere 60 Amperlik Akü rahatça sığar..Kafamı karıştıran şu: 1--Motocraft yerine Mutlu Akü alsam ne olur? (Kitapçıkta aynı marka alınması yazıyor) 2--43 Amper yerine 60 Amper alsam zararı olurmu? (Kitapçıkta aynı amper alınması yazıyor) 3--Akü değişince Teyp kod isteyecek,Kodu bende var o sorun değil ama..Camların ayarları bozulursa nasıl yapacağım? ( Bu konuda önceki forumlarda farklı cevaplar verilmiş,Kesin ve net ayarını bilen varsa sevinirim ) 4--Mutlu Aküye (60 Amper) 135 Ytl dendi ve 120ye anlaştık..Fiyat nasıl? Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Şubat 2008 Paylaş 3 Şubat 2008 60 Mutlu yu taktırın. Sıkıca sabitletin. Cam düğmelerine 5 sn basılı tutarak hafızaya alma prosedürünü yapın bişicik olmaz rahat olun geçmiş olsun. Cam düğmesi ayarlama prosedürü: Her düğme için ayrı ayrı yapılacak: Kontak açık. Cam düğmesine kaldırma yönünde basılı tutun. Cam tam kapandıktan sonra veya kapalı ise (fark etmez ) 5 saniye daha basılı tutun. Düğmeyi bırakıp tekrar 5 saniye basılı tutun. İşlem tamam. Yorum bağlantısı
Cenk Karacan 3 Şubat 2008 Paylaş 3 Şubat 2008 Teşekkürler Çağlar bey...Deneyip cevabı buruya yazarım çok sağolun... Yorum bağlantısı
Aydın Bengü 3 Şubat 2008 Paylaş 3 Şubat 2008 Cenk bey araçlarımız aynı sizin akü çabuk bitmiş yav. çokmu yatıyordu. genelde 6-7 yıl gittiğini duydum ilk akünün. Yorum bağlantısı
Serkan Öz 3 Şubat 2008 Paylaş 3 Şubat 2008 Teyp kodu, programlama vs. ile uğraşmak istemiyorsanız aküyü değiştirmeden önce motoru çalıştırıp motor çalışırken(aracın elektrik ihtiyacını alternatör karşılıyorken) kutup aküyü çıkartıp yeni aküyü takın. Böylece araçtaki elektrik hiç kesilmeyeceğinden teyp vs. aynen çalışır. Ben teyp kodunu bilmediğim araçlarda böyle yapıyorum, daha pratik oluyor.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Şubat 2008 Paylaş 3 Şubat 2008 Bu akü değişimi için zamanımız elektronik kontrollü araçlarda tercih edilecek iyi bir yol değil. Teknik açıdan kontak açık iken kutup başlarında oluşabilecek ark, elektronik aksamda arızaya sebebiyet verebilir. Yorum bağlantısı
Cenk Karacan 4 Şubat 2008 Paylaş 4 Şubat 2008 Valla eğer akü sökme takma işlemini yapan işinin ehli bir usta ise,araç çalışırken dediğiniz şekilde çok rahat söker ve takar..Ama benim bulunduğum yerde aracı riske etmeden bu işi yapabilecek iyi bir usta olmadığından ben yine bilinen şekilde söküp taktırmayı düşünüyorum.. (Küçük bir dikkatsizlikte yanlış kutup başı bağlamanın bile araca ciddi zararlar verebileceğini okumuştum) Hala değiştirmedim aküyü,çünkü 3 günden beri aracım ilk marş basmada sorunsuz çalışıyor,artık tekrar çalışmamazlık yaparmı yapmazmı bilmiyorum (aynı zamandada bir kere bunu yapan akü elbet yakın bir zamanda yine tekler diye düşünmedende edemiyorum) Akünün yaklaşık 5.yılında bitmek üzere olması normalmidir bilemiyorum ama çevremde kime sordumsa bunun normal olduğunu,hatta iyi bile dayandığını söylediler... Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 acaba arabanın aküsünün zayıflaması yakıt tüketimini artırırmı? birde öğrenmek istediğim yağ cubuğundaki iki çizgi arasının az altına inmiş yağ arabaya ne kadar zarar verir? focus için 5-30 yağ kullanıyoruz, ancak acil bir durum gerekti ve bir şekilde yağ koymamız gerekli. diğer yağ çeşitlerinden gecici olarak koysak arabaya ne gibi olumsuz etkileri olur? mesala dağda bir yerde yağınızın bittiğini veya azaldığını gördünüz bir sızıntı neticesinde ve aynı çeşit yağ yok ne yapabiliriz? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 Yağ seviyesi alt çizginin altına inmedikçe dert etmeye gerek yok.. Kasko yol yardımını ararsınız, gelirler sizinle birlikte götürürler aracı... Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 işte yağ seviyesi bugün kontrol ettiğimde o alt çiginin 1-2 mm altına inmişti. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 Hımm.. O zaman ekleme yapmalısınız... Yağ değişme zamanı yaklaştıysa komple değiştirin yağı... Hangisi bu yağ eksilten... ? Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 motor kapağının contasından sızmış sanırım. bikaç yere baktım akşam 5-30 bulamadım. yarın başka yerlerede bakacağım. Aynı sorunla uzun yolda karşılaştığınızı düşünün hatta yağın tamamının boşaldığını gece yarısı ve ıssız bir yerdesniz. 10-40 yağ buldunuz ve koydunuz ne olur? Birde zayıf akü sorunu var. Tüketime etkisi olumr acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 Akü ile yakıt tüketiminin bir ilgisi yoktur. Hatta aracı çalıştırıp aküyü söküp; gazlayıp gidebilirsiniz. Yağ min den max çizgiye kadar yaklaşık 800 ml eksilmiş demektirki yağ değişimi süresine yakın bu çizgiye iner dert etmeyin, yağ değişimi yapın. Olduki hiç alakasız biryerde yağsız, sıvısız kaldınız. 500ml-1lt kadar dizel kamyoncu yağı bile koysanız çok dert etmeyin. Sonuçta uç bir nokta konuşuyorsak istediğiniz yağı ilave edip 100 km sonra yağ değişimi için insan yüzü görebileceğiniz bir yere kadar gidebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 10-40 bir sorun teşkil etmez diye düşünüyorum.. Ama 20-50 falan nasıl olur.. Bunu ustalar yorumlasın... Zayıf akü sadece rolantide sorun olabilir diye düşünüyorum... Araç çalışırken zaten yeterli elektrik üretilmektedir.. Yağ değişmeden önce yağ kaçağını mutlaka halledin.. Edit: Usta yorumlamış bile.. Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 teşekkür ederim. Yarın ilk iş 1 lt yağ alıp ekleyeyim. Daha sonrada 1000-2000 km sonra yağ geğişim zamanı geldiğinde motor kapağının contasını değiştireyim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Şubat 2008 Paylaş 8 Şubat 2008 Motor kapak contası derken??? Bu arada gözü kapalı 1lt yağı boca etmeyin. Tavsiyem 200 ml. halinde ekleyip kontrol edip devam etmeniz. Zetec motorda 20/50 yi devamlı kullanan n'oluyomuş söliim: 70.000 de rektifiye Bizim yazdığımız dağ başında yağsız kalacağı yerde 50-100 km idarelik tavsiyeler yanlış algılanmasın. Yorum bağlantısı
Recommended Posts