Misafir 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Aslında hangisini sökersen sök farketmez, (+) kutbu sökerken anahtar sağa sola deyerse kısa devre olur, asıl amacı zaten bu diye biliyorum, ama anahtarsız sökülen tip, mandal vs. varsa hangisini söktüğün önemli değil, anlık akım oynaması (-) kutuptada olabiliyor, elektrikli aletler kapalı olmalı bu sökme işlerinde. Bütün anahtarlamalar - uca göre yapıldıgı için + uç sabit verildiği için - kesinlikle önce sökülmelidir. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Bütün anahtarlamalar - uca göre yapıldıgı için + uç sabit verildiği için - kesinlikle önce sökülmelidir. Hımm doğru diyorsun, ben şart değil dedim ama kendimde önce (-) ucu sökerim Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 (düzenlendi) En son - bağlanır, en önce - sökülür. Bunun nedeni oraya buraya değmek değil CMOS devrelerin negatif voltaj pik değeri görmemesidir. Yani ECU bozulmaması için önce - sökülür. Şasesi + olan araba herhalde korozyona 1 sene dayanır. Olmaz öyle şey. Öte yandan zaten elektronlar - taraftadır. + kısımdan - kısma bir akış yoktur, - kısımdan + kısma vardır ama konu onunla ilgili değil. İki araç çalışıyor olsa bile takviye kablosundan akım geçmektedir. Eğer - önce sökülmez de + sökülürse sistemdeki - voltaj geri doğru (su borularındaki çekiçleme sesi gibi ani vana kapatılınca) pik yapar. Bu da ECU nün hasar görmesi anlamına gelir. edit: Takviye kablosu sanmışım konuyu. Akü sökümünde de aynısı geçerli. - önce sonra +. Çünkü entegre devreler darbeyi - den yerler. + kısımları epeyce dayanıklıdır. Anahtarlama - den değil + dandır Oktay bey, bir durum mu var bilmediğimiz ben anlamadım. 1 Kasım 2011 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Anahtarlama - den değil + dandır Oktay bey, bir durum mu var bilmediğimiz ben anlamadım. Kapı müşürleri falan - ile çalışıyor... Bunu demek istemiştir ama diğer anahtarların tümü + ile çalışıyor... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 (düzenlendi) Kapılarda koparsa kısa devre olursa yansın mantığı var. Yani aslında + gelir bekler. lambanın öbür tarafına anahtar konur. 1 Kasım 2011 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 En son - bağlanır, en önce - sökülür. Bunun nedeni oraya buraya değmek değil CMOS devrelerin negatif voltaj pik değeri görmemesidir. Yani ECU bozulmaması için önce - sökülür. Şasesi + olan araba herhalde korozyona 1 sene dayanır. Olmaz öyle şey. Öte yandan zaten elektronlar - taraftadır. + kısımdan - kısma bir akış yoktur, - kısımdan + kısma vardır ama konu onunla ilgili değil. İki araç çalışıyor olsa bile takviye kablosundan akım geçmektedir. Eğer - önce sökülmez de + sökülürse sistemdeki - voltaj geri doğru (su borularındaki çekiçleme sesi gibi ani vana kapatılınca) pik yapar. Bu da ECU nün hasar görmesi anlamına gelir. edit: Takviye kablosu sanmışım konuyu. Akü sökümünde de aynısı geçerli. - önce sonra +. Çünkü entegre devreler darbeyi - den yerler. + kısımları epeyce dayanıklıdır. Anahtarlama - den değil + dandır Oktay bey, bir durum mu var bilmediğimiz ben anlamadım. Bu kadar detaya girmek istemediğim için kısaca anahtarlamalar olarak adlandırdım.Yazdıklarınız tamamiyle dogru. Araç kontrol ünitelerindeki lambalar olsun geri dönüş sinyalleri yani kontrol uçları olsun genelde - uç üzerinden haberleşmektedir.Hemen hemen bütün aydınlatma uçlarının kontrol uçları - uçtan bilgileniyor yada kesiliyor.Mondeo üzerindeki çalışmalarımda bunu detaylı olarak gördüm uğraştım. Emmide biraz detay vermiş.Arçlarda her metal kısım bilinirki ana şase gövdedir bu nedenle artı uç izoleli olarak her tarafa sigorta desteğiyle sabit olarak verilir bu nedenlede ilk mesajımdada yazmıştım ani akım diyerek kısa kesmiştim ve hepsinin açıklaması sizinde yazdıklarınızla beraber bu şekilde ortaya çıkıyor. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Amaniiin amma tehlikeliymiş, artık kesin uyarım buna ben. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 " Negative voltage spikes are a particular problem for CMOS devices. When a negative voltage spike is experienced, one or more parasitic diodes inside the device can become forward-biased. This will cause the device to consume a large amount of current, and can cause the device to latch-up. In general, the only vay to reverse CMOS latch-up is to remove power from the device. If the supply to the device is not limited, the excessive current draw can cause irreparable damage to the device. " yani cıssss.. detaylı kısmı: http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/93 Yorum bağlantısı
Fatih Ada 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Çok merak ediyorum, önce + 'yı söken arkadaşlar ehliyet sınavında motordan kaç aldınız Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 - voltajın öldürücü olduğunu elektronik mühendisliği öğrencileri bile az bilir. Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Bilmiyordum, öğrenmiş oldum. Bu yüzden seviyorum bu forumu. Aynen öyle. :lol2: Yorum bağlantısı
Misafir 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 - voltajın öldürücü olduğunu elektronik mühendisliği öğrencileri bile az bilir. Geçmiş zamanda askeri elektronik mühendisi ile tam 5 saat kadar bu konuyla ilğili tartışma yaşamıştım. Yorum bağlantısı
Çağlar Çolak 9 Kasım 2011 Paylaş 9 Kasım 2011 Herzaman Canlı Ucu Sökmüşümdür. her zaman hata yapmışsın Yorum bağlantısı
Başar Mert 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 bir arkadaşımın 2006 gazlı fiestası varda aküsü bitmek üzereymiş galiba akü markası farkedermi en uygun fiyat aralığı ve akü markası nedir tavsiyelerinizi bekliyoruz teşekkürler... Yorum bağlantısı
Tahir İlter 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 Mutlu veya İnci fayda maliyet açısından en iyileri gibi görünüyor. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 Varta blue aldım geçen ay 2. akü olarak, ses sisteminde bile fark ettirdi rahatlıkla... Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 Biz mondeo da yıllardır Kocabay akü kullanıyoruz maşallah sorunsuz. Sanırım bir akü ihtiyacım olsa gider yine kocabay alırım. Rakamı da uygundur 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 Yaygın markalardan birisini al, sadece fiyatı uygun olanı tercih et, gerisi önemsiz, mutlu-inci-varta vs. farketmez, ha extrem olsun dersen jel akü bakarsın artık. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 forumun anlaşmalı işyeri otofar, ac delco bayisi.http://www.oto-far.com/ Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 Biz mondeo da yıllardır Kocabay akü kullanıyoruz maşallah sorunsuz. Sanırım bir akü ihtiyacım olsa gider yine kocabay alırım. Rakamı da uygundur hepsi aynı sayılır.Süha ya katılıyorum... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 Daha önceleri başka araçlar için 3 veya 4 defa Mutlu akü almıştım... En son geçen ay, focus için akülere baktım, inceledim, sordum soruşturdum. 4-5 farklı marka arasından yine gittim Mutlu Silver aldım... Yorum bağlantısı
Tahir İlter 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 http://www.lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=946 bunun fiyatı uygun geldi bana ama araca uygunmudur bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Ali Eren 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 (düzenlendi) Daha önce Fiestama İnci almıştım. Fiyat ve kalite olarak İnci ve Mutlu diyorum ben de. 14 Kasım 2011 tarihinde Ali Satılmış tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts