Ahmet Taşkın 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Yapamıyorum değilde fiestaya çöp atıyorum oluyor. Babanın arabasının aküsü bitince immoblizerın kafası karışmıştı. Eğlence o zaman oldu izmirde bütün sanayileri 1-2-3-6 gezdi durdu araba çekiciyle narlıdere renetodan biri gelip yapmıştı. Ustalara kalsa hala şahine 131e biniyor olcaktık basmıyor kafaları... Bu arada akü değiştirken paralel bağlayarak akü değiştirmek önemli hiç aracı kesmeden aklınızda olsun bu metot olası sorunlardan korur Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Peki Engin duruyor mu? Engine ne yapıyor bu durumda Yorum bağlantısı
Metin Sinan Öz 23 Nisan 2011 Paylaş 23 Nisan 2011 Engin ----> Engine söylüyor ozaman duruyor Çok basit Araç çalışmaz iken Digital Avo metre ile akü voltajını ölçünüz Ardından Bir arkadaşınız Marşa bassın araç çalıştıktan 3 sn sonra 3.500 devire kadar gaz veriniz 13.4V altında veriyorsa Şarj dinamosu Bakıma ihtiyacı var 14.5V üzerine çıkıyor ise şarj dinamonuz aşırı şarja geçmiş demektir Araç çalışmaz iken Akü voltajı 12 ile 12.9 arası olmalıdır .Marşa basış esnasında 10.5 volta kadar düştüğü görülür Elektirik Elektornik müh. yazıor profilinizde %99 avometreniz vardır evde 1-terzi kendi söküğünü dikemez 2-arabanın yan bantlarını bile yapıştırmaya fırsat bulamadım söküp düzeltmek bile 2 ayımı aldı ölçü aletim alıp arabaya inmek bi yorucu geliyo bilseniz 3-arabam 34,5 kV üstü çalışsa kesin bende makaleler yapardım branşım yüksek gerilim ama gerilim küçüldükçe ilgimde aynı oranda azalıyo 4-bu araba aküsüz çalışmıyo ama getz çalışıyo Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Nisan 2011 Paylaş 23 Nisan 2011 Diğer arabalarda akü bağlantısı kesilince rolantide çalışmaz.. Gaz verirseniz ve devri düşürmezseniz stop etmez.. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 23 Nisan 2011 Paylaş 23 Nisan 2011 Bence aküsüz çalışmaması çok iyi bir özellik. Düşünsenize Ecu da değişken voltajı... Yorum bağlantısı
Metin Sinan Öz 24 Nisan 2011 Paylaş 24 Nisan 2011 sorun aslında aküsüz çalışması değil, akü verilen gerilim düştüğünde beyinin belirlenen sınırların altına düşüldüğünü raporladığı için kararsız çalışmaya başlaması. haberiniz olsun benzer sorunlarda bence yeni bir aküyle denemeden arabanızı parçalattırmayın. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 24 Nisan 2011 Paylaş 24 Nisan 2011 Teyp açık kalınca benim arabamın aküsü bitmişti. Hiç marş basmıyordu. Aküyü söktük. Fiorinoyu çalıştırdık. Çalışırken Fiorino'nun aküsünü söktük, ve araba çalışmaya devam ederken Fiesta'nın aküsünü taktır. Biraz şart ettikten sonra aküyü sökerek Fiesta'ya taktık ve sorunsuz çalıştı. O gün bugündür tek marşta çakmak gibi çalışıyor. Hiç problemde olmadı. Sadece yol bilgisayarında bir arıza kodu vardı ve baktığımda düşük akü voltajı anlamına geldiğini gördüm. Sanırım tam şarzdan sonra kayboldu. 5 yıl olmasına rağmen yaz kış tek marşta çalışıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Nisan 2011 Paylaş 24 Nisan 2011 Aküleler tek türlü problem çıkarmaz. "şöntleme" denilen içerdeki hücrelerin bazılarının "kısa devre olması" sistem voltajını doğrudan aşağı çeker. Yani ayağına basılmış gibi olur. Bu durumda bu kısa devreyi şarj dinamosu bile toparlayamaz. Yeni nesil "beyin" içeren tüm araçlarda bu şekilde "şöntleme" arızası olursa aynı sorun yaşanır. Aküler eskidiklerinde bazen şöntleme arızası vermezler. KAliteli akü vermez. Eskir, baygın hale gelir. Bir gün marş zor basar vesaire. Ben gidiyorum der. Ben gitmiyorum iyiyim diyen aküler genelde şönt arızası verir. Bu arıza da sistemi kısa devre ile bloke ettiği için (kablosu da akünün maşallah kalındır, tüm sigortalar oraya bağlıdır) alternatör bu düşüklüğü kaldıramaz. Üstüne üstlük kaldırmaya çalışırken iyicene yorulur, rölantiyi de yavaşlatmaya çalışır. Zaten akü olmuş kısadevre, alternatör aküye basıyor durum felaket. Bu şekilde bir süre daha "çalışabilirse" o zaman zaten aküden dumanlar çıkmaya başlar. Ancak çoğu zaman araç yolda kalır ve sistem kendini korumuş olur. Yorum bağlantısı
Levent Pamukçuoğlu 13 Mayıs 2011 Paylaş 13 Mayıs 2011 arkadaşlar ben de sabah arabama bindiğimde çalıştırmak için kontağı açtım,ışıkların sönmesini bekledim fakat abs ışığı sönmedi.bir terslik olduğunu anladım.marşa basıyım dedim,basar gibi olup tırrrr demeye başladı.sonra aklıma yol bilgisayarının test bölümünden akünün voltajına bakmak geldi.10.5 volt yazıyordu.arasıra baktığımda 12.5-6 yazıyordu.araç 2009 model fiesta tdci 2008 in kasım ayında aldım akü bu kadar çabuk biter mi acaba?ölçü aletiyle kaçak ölçümü yaptım herhangi bir kaçağa rastlamadım.ara kabloyla arabayı çalıştırıp dolaşıp tekrar stop ettikten sonra yine aynısını yaptı ve çalışmadı. Yorum bağlantısı
Alperen Gül 16 Mayıs 2011 Paylaş 16 Mayıs 2011 (düzenlendi) Arkadaşlar aracım 2002 focus 1.6 manuel..Aracıma en uyumlu kaliteli akü ve kaç amper alacagım...Bilen arkadaşlardan yardım,,,, 16 Mayıs 2011 tarihinde Alperen G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 bende geçen Şubat ayında değiştirdim farlar yanıyorken kaloriferi açtığım zaman farların ışığı kısılıyordu,sabahları çalışmada sıkıntı yaratmamasına karsın gittim 60 amper Çelik akü aldım.Taksici aküsü,adamlar bilir neyin iyi olduğunu:) Şaka bir yana diğer aracımda ve babamın arabasında da çelik akü vardı uzun yıllar sıkıntı yaşatmadı Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 acdelco-varta-boch-mutlu-inci- bu markaları gönül rahatlığı ile alıp kullanabilirsiniz...Fiyatlarına bakıp herhangi birisinde karar kılabilirsiniz... Yorum bağlantısı
Sedat Can 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 Aracı aldığımda üzerinde Delphi (Made in France) vardı, yaklaşık 2 yıldır hiçbir sorun yaşamadım. Yorum bağlantısı
Alperen Gül 18 Mayıs 2011 Paylaş 18 Mayıs 2011 (düzenlendi) Arkadaşlar forumdan aldığım tavsiye üzerine şaşmazda bulanun oto far a gittim, usta aküyü ölçtü ve akü ömrünü tamamlamış ,aklımda mutlunun 60 amperi vardı fakat usta 3 yıl garantıli acdelco yu önerdi biraz tuzlu diğer markalara göre fakat iyisi olsun diye düşündüm ve 60amperlik acdelco (160 lt cik) taktırtıdım.....Ayrıca gitmişken birde far temizliği yaptı 190tl..... 18 Mayıs 2011 tarihinde Alperen G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 18 Mayıs 2011 Paylaş 18 Mayıs 2011 Aküm mutlu,mondim mutlu oldu ben mutlulugun tadına bakamadım ikiside yatıyorlar. :lol2: :lol2: Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ağustos 2011 Paylaş 5 Ağustos 2011 Bir süre önce aracımın aküsünü değiştirdim.Servis dışında yaptığım değişimde amper olarak daha kuvvetli bir akü taktık.Bugün aracım göstergedeki akü işaretini yaktı.Hemen Muğla Ford servisine gittim.Ölçüm yapıldı ve alternatörün fazla yüklenmeden zarar gördüğünü ve şarj etmediğini söylediler.Alternatörle birlikte 2 kayış daha değişecekmiş(Bunlar çıkartıldıktan sonra yerine yeniden takılmazmış.Hep yeni takılmalıymış).Verilen fiyat 1100 TL.Güçlü akü alternatörü bozuyorsa neden dizellerde özellikle daha güçlüsünü takın zarar etmez deniyor.Yoksa bu benzinlilere mahsus bir durum mudur? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 5 Ağustos 2011 Paylaş 5 Ağustos 2011 sizin alternatör en az 110 amperdir bu güçte hangi akü yü şarj edemiyormuş nasıl zorlanıyormuş ? Bir sorarmısınız servise! bence orda yaptırmayın. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Ağustos 2011 Paylaş 5 Ağustos 2011 Alternatörün onarımı var. 300tl'ye kayış bilyesi ve onarımı yaptırmıştım. Değişim gereksiz, tamamiyle onarılabilir bir parça bence. Patlayan lastiği hemen yenisiyle değiştirmek gibi geliyor bana. Yorum bağlantısı
Recommended Posts