Ruhi Gökhan 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Önce + uç bağlanır, sonra - uç. Sökerken ise önce - uç, sonra + uç . Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 takviyeciler nasılda belli oluyor Servet 10 numara anlatım olmuş. Etrafımda gümletenler oluyor Devam : Takviye verilirken ilk önce Artı besleme kablosu bağlanır. Takviye işlemi sonrasıda önce Eksi çıkarılır. Sebebi : olası araçların üzerinde kısa devre oluşumunu engellemek. Yeni nesil fazlaca elektronik sistem olan araçlarda mümkün olduğunca takviye talebi olan aracın aküsünün canlanmasını beklemek sağlıklı davranış olacaktır. Yorum bağlantısı
Misafir 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Teşekkür ederim arkadaşlar. Bugün yorgunluktan mıdır bilmiyorum dikkatimi toplayamıyorum. Parkları açık unutmuşum, akü boşalmış. Bir de ben anlatayım, yanlışım varsa düzeltin lütfen. Önce - ile - kutbu, sonra + ile + kutbu bağlıyoruz. Takviye veren aracı 2-3 dk. çalıştırıyoruz. Sonra takviye alanı çalıştırıyoruz. Çalışmazsa bir süre daha bekleyip deniyoruz. 1- Peki çalışırsa işlem bitmiş mi oluyor? 2- Kabloları araçlar çalışırken mi sökeceğiz? 3- Önce + sonra - kutbu mu sökeceğiz? 4- BRC kılavuzunda şu yazıyor: "Akü biterse takviye yapmayın, mutlaka yapmanız gerekiyorsa 15 A sigortayı çıkarın." Bu sigorta nerededir? Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 + Otomatikçilerin araçların da olmazsa olmazlar arasında olmalıdır atlama kablosu Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 1- Peki çalışırsa işlem bitmiş mi oluyor? 2- Kabloları araçlar çalışırken mi sökeceğiz? 3- Önce + sonra - kutbu mu sökeceğiz? 4- BRC kılavuzunda şu yazıyor: "Akü biterse takviye yapmayın, mutlaka yapmanız gerekiyorsa 15 A sigortayı çıkarın." Bu sigorta nerededir? 1 :işlem tamamdır 2: evet 3:önce eksi çıkacak 4: ??? Bi mantık bulamadım Yorum bağlantısı
Vural Sarı 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 (düzenlendi) http://img263.imageshack.us/img263/8356/ak2ol.jpg http://img33.imageshack.us/img33/117/ak1ac.jpg Yukarıdaki Link ler açılıyormu? 11 Mart 2011 tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 BAbam teybi bilimum elektriksel şeyi açık unutmayı huy edindiği için çok takviye yaptım. Arkada kablo setim bile var Yan tükkan komşumuzun reno twingosunu alıyorum hop benim arabanın yanına açıyorum kaputları artı artıya eksi eksiye, twingoyu çalıştırıyorum, sonra kendi arabama geçiyorum, veriyorum marşı, bir kaç marş sonra alıyor. sonra kabloyu seri bir vaziyette söküyorum. Benim arabayı bir 3-4 dakika çalıştırıyorum. Sonra kapatıyorum. Twingo ile tekrar tükkana geliyorum Babama arabanın anahtarını veriyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 (düzenlendi) Bu sıra dogrudur Sağlam araba çalıştırılır 1 dakika beklenir.Bozuk araba kontak kapalı tutulur. Işıklar da kapalı. Bozuk arabanın + sı bağlanır. Sağlam arabanın + sı bağlanır. (ancak - ler oraya buraya sallanmaz) Sağlam arabanın - sı bağlanır. Bozuk arabanın - sı bağlanır. Kontrol yapılır. Bozuk arabanın kornasına basılır dinlenir çalıyor mu diye. 1 Dakika beklenir sabır yoksa 20 saniye. Bozuk arabada marşa basılır Bozuk arabanın - sı çıkarılır Sağlam arabanın - sı çıkarılır Sağlam arabanın + sı çıkarılır (dıgerlerı sallanmasın dikkat) Bozuk arabanın + sı çıkarılır Kablo yerde orda burada ya da diğer vatandaşta unutulmamaya çalışılır. 11 Mart 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi B 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Ben güvenlik olarak çalışmayan araca önce bağlı olmasını tercih ederdim.Aküsü zayıf olduğundan kısa devre halinde patlama çatlama olamaz.Çalışan araçta olası kısa devre Akü,alternatör ve elektronik sistemler üzerinde hasarlara sebebiyet verebilir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 (düzenlendi) Ben güvenlik olarak çalışmayan araca önce bağlı olmasını tercih ederdim.Aküsü zayıf olduğundan kısa devre halinde patlama çatlama olamaz.Çalışan araçta olası kısa devre Akü,alternatör ve elektronik sistemler üzerinde hasarlara sebebiyet verebilir. Sağlam bagladığın surece olacak bır kısa devre kablo maşalarını eritir kurtarır yine de arabaya birşey olmaz. Beyin arızalarının sebebi akım çekilirken oluşan gevşeklikler vb sonucu negatif tarafa kaçan ters voltaj sıçramalarıdır. Çalışmayan araca bağlarsan senin araç da çalışmayabilir 11 Mart 2011 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Eğer maşalar ve kablo yeteri kadar takatli ise kısa devre akımı 4000 amperi geçen aküyü nerede ise sıfıra çekip aküyü karpuz gibi ikiye ayırıyor. Deşarj olan aküden bir zarar gelmez kısa devrede. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Teşekkür ederim arkadaşlar. Bugün yorgunluktan mıdır bilmiyorum dikkatimi toplayamıyorum. Parkları açık unutmuşum, akü boşalmış. Bir de ben anlatayım, yanlışım varsa düzeltin lütfen. Önce - ile - kutbu, sonra + ile + kutbu bağlıyoruz. Takviye veren aracı 2-3 dk. çalıştırıyoruz. Sonra takviye alanı çalıştırıyoruz. Çalışmazsa bir süre daha bekleyip deniyoruz.1- Peki çalışırsa işlem bitmiş mi oluyor? 2- Kabloları araçlar çalışırken mi sökeceğiz? 3- Önce + sonra - kutbu mu sökeceğiz? 4- BRC kılavuzunda şu yazıyor: "Akü biterse takviye yapmayın, mutlaka yapmanız gerekiyorsa 15 A sigortayı çıkarın." Bu sigorta nerededir? aman dikkat tam tersi olacak.. Yorum bağlantısı
Vural Sarı 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Yukarıda vermiş olduğum link Ford Focus Kullanma Kılavuzundan alınmıştır. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Yapılacak olan, 50tl 'lik bir devre. Batarya % 70'in altına indimi tüm enerjiyi kessin Kökten çözüm.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 KAbloyu ayırmadan önce boş olan aracın kaloriferlerini arka cam rezistansı ve fanları açmak SÜPER çözüm. Bunu bilmiyordum. ÇOOOK HAKLILAR. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 KAbloyu ayırmadan önce boş olan aracın kaloriferlerini arka cam rezistansı ve fanları açmak SÜPER çözüm. Bunu bilmiyordum. ÇOOOK HAKLILAR. Eskiden yapanlar vardı. Alternatörler akü olmadan dahi 15 voltu geçmiyor artık. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Eskiden yapanlar vardı. Alternatörler akü olmadan dahi 15 voltu geçmiyor artık. Alternatör geçmez de kablodaki anlık kalan akım "geçtirir" Zaten o nedenle. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Alternatör geçmez de kablodaki anlık kalan akım "geçtirir" Zaten o nedenle. EMK vari oluşum olur diyorsunuz... Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 15 Mart 2011 Paylaş 15 Mart 2011 Ford Fiesta klavuzundaki tarif bu şekilde. Motorun neresine bağlıyoruz şekilde gösterilen (-) kutbu? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Nisan 2011 Paylaş 13 Nisan 2011 tamamen sönmüyor ama kararıyor normal Sonuçta koca motor marş basıyor. teyp felan susar mesela Yorum bağlantısı
Metin Sinan Öz 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 (düzenlendi) bugün kızılay meydanda ışığın yeşile dönmesini beklerken çalışan arabada taak diye bi ses geldi ve tüm enerji kesildi, çekici tamirci derken epey bi rezillikten sonra usta "fiestalar ne abuk subuk arızalar çıkarıyo" diye yorum yaptı. diğer arabalarda araba çalıştıktan sonra aküyü çıkarsanızda çalışsan sistem fiestada akü olmazsa olmaz şeklinde imiş. başka bi fiestadan bahsederken usta, "geçenlerde bi fiesta geldi arabanın herşeyini değiştirdik sorun çözülmedi bir hafta uğraştık aküyü şans eseri değiştirince tüm sorunları bitti" dedi. benimde akünün kutup başı gevşemiş ve birazda oksitlenmiş. daha kaç kere bu arabayla yolda kalıcam merak ediyorum ve diğer arabalarda şarj dinamosu akü söküldükten sonra enerji üretmeye devam ederken fiestalar neden böyle anlayamadımda açıkçası... düzenleme:anlatım bozuklukları 22 Nisan 2011 tarihinde Metin Sinan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Akü yokken çalışmaması elektrikli enjektörlerden olabilir....Denemedim ama akü bitik bile olsa çalışması lazım... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Ford larda, şarj dinamosu beyinden komut alır, ayrıca tüm teknolocik arabalarda akü/kutup başında sorun varsa aynı hadiseler yaşanır, bmw vb. daha da ileri gider, kendi aküsüne içine koyduğu elektronik devreyi görmesse, arıza sinyali verir, paşa paşa 400 kusur TL ye 150 TL lik aküyü satın alırsınız. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Aracınızın Şarj dinamosu sisteminde Aşırı Şarja geçince koruma devresi var bununla ilgili bir sorun yaşıyor olabilirsiniz Aynı motoru Aynı Şarj dinamosunu taşıyan 307 Hdi Aracımda Yolda giderken Şarj dinamosu arızalanarak (Aşırı şarja geçerek) tüm arıza ışıklarını yaktı ne abs çalıyıor ne airbag nede direksiyon sistemi arac marşa basınca çalışıyor yürüyor ancak sistem sürekli arıza vererek Engin stop diye uyarı veriyor mesela. Peki Engin duruyor mu? Engine ne yapıyor bu durumda Yorum bağlantısı
Metin Sinan Öz 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Sinan bey,diğer markalarda akü ve sarj dinamosu sökülünce,araç enerjiyi nasıl kendi üretiyormuş,o kısmını anlamadım Birde aracın herşeyini değiştirdikten sonra,aküsüne bakmayı 1 hafta sonra akıl eden ve aküyü değiştiren usta nasıl bir ustaymış merak ettim,bu söylediğiniz yetkili servismi? şarj dinamosu sökülünce araç enerji alamaz çalışamaz ben aküden bahsetmiştim sadece. yeni arabaları bilemem ama bi şahinde deneyin, çalıştırın aküyü çıkarın ve istop edene kadar uzun yola çıkın araba durana kadar enerji üretiyor. ustaya bende güvenemedim ve zımparalatıp ayrıldım yanından ah bi iyi bilen usta bulsam neler soracağım neler yaptıracağım... usta bunu anlatırken şaşkınlıktan indiremiyodu kaşlarını, pompalarına kadar değiştirdik dedi, acıdım adama. gittiğim yer 88. oto sanayi 2. bölge Akü yokken çalışmaması elektrikli enjektörlerden olabilir....Denemedim ama akü bitik bile olsa çalışması lazım... olabilir serkan bey ama inceleyince akü kontrol ünitesininn sistemde enerji aktarımına bilgi gönderdiğini farkettim.. akü az olunca sorun demek oluyor bu gibi. benim enjektörlerde zaten sorun var hala usta-servis arayışındayım (kaç ay oldu hatırlarsınız ) Aracınızın Şarj dinamosu sisteminde Aşırı Şarja geçince koruma devresi var bununla ilgili bir sorun yaşıyor olabilirsiniz Aynı motoru Aynı Şarj dinamosunu taşıyan 307 Hdi Aracımda Yolda giderken Şarj dinamosu arızalanarak (Aşırı şarja geçerek) tüm arıza ışıklarını yaktı ne abs çalıyıor ne airbag nede direksiyon sistemi arac marşa basınca çalışıyor yürüyor ancak sistem sürekli arıza vererek Engin stop diye uyarı veriyor mesela. aslında güzel bi açıklama ama kim anlar kime gösteriririz bi bilsem.. kabloları kontrol edelim dedim ustaya belki sıyrılmıştır kısa devre vardır diye ama tüm motorun inmesi lazım herşeyin sökülmesi lazım dedi, amannn dedim ayrıldım işte.. Ford larda, şarj dinamosu beyinden komut alır, ayrıca tüm teknolocik arabalarda akü/kutup başında sorun varsa aynı hadiseler yaşanır, bmw vb. daha da ileri gider, kendi aküsüne içine koyduğu elektronik devreyi görmesse, arıza sinyali verir, paşa paşa 400 kusur TL ye 150 TL lik aküyü satın alırsınız. işte olay budur ama renoların teknolociklerinde ve getzde olmuyo işte şükür aküm çok iyiymiş ama azıcık azalınca gidip alıcam başıma iş açmadan... Yorum bağlantısı
Recommended Posts