Berk Karatan 30 Aralık 2010 Paylaş 30 Aralık 2010 Arkadaşlar merhaba, 1)Benim araçta direksiyonu çeviriken kısa farlarım kısılma yapıyor acaba sizin araçlarınızda da oluyormu? 2)Aküden şüpheleniyorum çünkü artık marş basarkenden de aracın içinde ışıklar da kısmaya başladı eskiden bu kadar çok yapmıyordu bu yüzden akü voltajını ölçtüm tam 12.0 V çıktı.Yanlış hatırlamıyorsam 13.8 V civarı vermesi gerekiyordu değil mi?Bu akünün bitmeye başladığına delaletmidir? 3)Bu arada aracım 2006 model yani akü 4. yılını dolduruyor.Eger gene yanlış hatırlamıyorsam bi akü ömrü 5 sene oluyordu doğrumudur? 4)Sizce artık değiştirmelimiyim 5)Değiştirisem hangi marka önerirsiniz birde benim akü 60 amper di daha yüksek amperli bir şey takabilirmiyiz.şarj dinamosu en yüksek ne kadar kaldırıyor biliyormusunuz? Yorum bağlantısı
Oğuz Oğuzer 30 Aralık 2010 Paylaş 30 Aralık 2010 (düzenlendi) kendi aracımda aküyü yeni değiştirdim eğer aracınızda marş anında farlar yanıp sönüyorsa ve hava soğuduğunda ilk marş yavaş ise akünüzün değişim zamanı gelmiştir.ölçtüğünüz voltajın çok önemi yok önemli olan akünün yük altındayken sağladığı voltajdır.13.5v alternatörün motor çalışırken ürettiği şarj voltajıdır.yeni akü olarak alçakboy 72ah.lik takılabiliyor.dinamoyu zorlamaz bence aracınız çok uzun zaman yatmıyorsa orjinal amperajındaki akü zaten 4-5 yıl gidiyor. 30 Aralık 2010 tarihinde O?uz O?uzer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 31 Aralık 2010 Paylaş 31 Aralık 2010 2) Araç çalışmazken akü 12 V verir. Araç çalıştığında alternatör 13.5 V civarı üretir. 3) Akü kullanımla ilgilidir. Gün içinde çok marş-az yol yapıyorsanız çabuk bitmesi muhtemel. 3 4 yılda bitende var 8-9 yılda bitende. Yorum bağlantısı
Misafir 31 Aralık 2010 Paylaş 31 Aralık 2010 Benim aracımda 2006 model bahsettiğiniz durumun aynısı bende vardı aküyü değiştirdim düzeldi ve 72ah. lik akü taktık.size tavsiyem 72ah.lik akü takın. Yorum bağlantısı
Berk Karatan 31 Aralık 2010 Paylaş 31 Aralık 2010 Cevaplarınız için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Onur Efe 18 Ocak 2011 Paylaş 18 Ocak 2011 Aracımı aldığım geçen yıldan beri üzerinde 43 Amperlik küçük bir akü var. Bu akü orjinal aküsü mü değil mi nasıl anlarım. Yani geçtiğimiz 7 yılda değişmiş midir? Aslında aküde marş basmada falan sorun yok. yalnız anfi açık müzik dinlediğimizde 1 - 2 saatte akü bitiyor. 2 defa akü bu şekilde bitti. Birinde gece yarısı ıssız bir sahildedydik ancak yanımızda seyyar lamba için takviye aküsü vardı. Diğerinde de arkadaşın dükkanın önünde tesisata ayar yapıyordum yine takviye akü vardı Sabah soğuklarda falan zorlanma yok rahat rahat marş basıyor. Ancak çok çabuk bitiyor gibi sanki. Bir de net bir bilgi çıkmamış yeni akü alırsak 60 amper olsun mu? olmasın mı? Malum, Ford cimrilik yapmış 43 a küçücük birşey koymuş. Yer kaplamıyor güzel ama. ne bileyim işte... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ocak 2011 Paylaş 18 Ocak 2011 Orjinal olabilir, yeni takılacak akü, akü kapağının takılmasına izin veriyorsa, 60 A lik takılablir. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 Bende aküye baktım Motorcraft 43 A yazıyor üstünde. Bu 43 Amper demek sanırım. Daha önce değişti mi bilmiyorum ancak 43 A az değil mi? Yorum bağlantısı
Bülent Bay 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 merhaba, merak ettiğim bir husus var, akünün 60,66 veya 72 amper olması neyi ifade eder, yeni alırken 60 yerine 66 amper veya daha yüksek alınabilirmi ? teşekkürler Yorum bağlantısı
Ali ihsan Ergin 29 Ocak 2011 Paylaş 29 Ocak 2011 2000 Mondeo aküsünün değerleri, ölçüleri nedir acaba? Benim aracımda Birmot diye bir akü var. Yorum bağlantısı
Ali ihsan Ergin 30 Ocak 2011 Paylaş 30 Ocak 2011 Benim Mondeo da bu akü takılı, aldığımda üzerinde idi, garantisi devam ediyor. Tereddütlerim var, sanki değerleri orjınalinden farklı (Birmot 12V - 60Ah - 400A) , gerçi halihazırda bir sıkıntı hissetmedim, ama uzun vadede bir sorun çıkaracakmış gibi bir his var içimde. Acaba orjınali nedir ? Tavsiye edeceğiniz bir marka ve değerlerini nerden öğrenebilirim ? Bu arada arabamda Teleflex Lpg kiti var. Teşekkürler... http://img443.imageshack.us/i/img0899ai.jpg/ Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral 5 Şubat 2011 Paylaş 5 Şubat 2011 dün sabah aracımı çalıştırmak için kontağı çevirdim. ancak yol bilgisayarı ve göstergelerin yandığı I konumuna aldığımda araç torpidosunun sağ altındaki yerden gışşşşşş diye ses geldi. bunu birkaç kere denedim. ancak olmadı neyse kapıları kapatıp servis çağırmak için gidecektim kapıları kumanda edemedim. sonra manuel olarak kapıları kapatmak istedim. ancak oda olmadı. sonra kapılar açık bıraktım. ve gittim . servisin dediğine göre aküm bitmiş. servis mutlu akünün silver serisi 12 v 60 ah akü taktı . orjinal akü güçü nekadardır. tekrar değiştirmeye gerek varmı. Benim araç 1.6 diesel ben akü bitince 72 ah mutlu ile değiştirdim süper oldu, Serkan'a katılıyorum yerlide mutlu başka yok. Yorum bağlantısı
Fatih Ardıç 5 Şubat 2011 Paylaş 5 Şubat 2011 degerli arkadaşlarım aküde belli rakamlar önemlidir genelde hep ah degerine bakılır ama esasında cold start degeride önemlidir bu 510 veya 590 benzer degerlerle ölçülür bunun için akünün markası modeli suşu busundan ziyade teknik degeri önemli sizin orjinal aküde bu degerler zaten vardır eger degiştireceginiz zaman bu degerlere bakarak mümkünse bu degerlere en yakını yada bu rakamların altına düşmeden tercihinizi kullanmanızı tavsiye ederim nasıl lastikte araçtan v serisi çıkınca mutlaka v takılması gerekmiyor h veya t seriside takılıyor veya tam tersini düşünün h serisi varsa siz v veya w serisinede geçebilirsiniz ama en uygunu aracın teknik orjinali ne kullanılmışsa en azından ona devam etmektir tercihinizi dogru kulanmanınız dileklerimle Yorum bağlantısı
Vural Sarı 6 Şubat 2011 Paylaş 6 Şubat 2011 (düzenlendi) degerli arkadaşlarım aküde belli rakamlar önemlidir genelde hep ah degerine bakılır ama esasında cold start degeride önemlidir bu 510 veya 590 benzer degerlerle ölçülür bunun için akünün markası modeli suşu busundan ziyade teknik degeri önemli sizin orjinal aküde bu degerler zaten vardır eger degiştireceginiz zaman bu degerlere bakarak mümkünse bu degerlere en yakını yada bu rakamların altına düşmeden tercihinizi kullanmanızı tavsiye ederim nasıl lastikte araçtan v serisi çıkınca mutlaka v takılması gerekmiyor h veya t seriside takılıyor veya tam tersini düşünün h serisi varsa siz v veya w serisinede geçebilirsiniz ama en uygunu aracın teknik orjinali ne kullanılmışsa en azından ona devam etmektir tercihinizi dogru kulanmanınız dileklerimle +1 3 gün önce sabah -7 dereceyi gösterirken,marş basarken mevta olan orijinal motocraft akü yerine EAS Pride 60 Ah takmak mecburiyetinde kaldım.(mecburdum çünkü amcazadem EAS bayisiymiş.Fiyat 95 TL).Orijinal akü yüksekliği 175 mm.EAS 190 mm. Plastik kapağın pencere kısmı etrafındaki yükseltiyi traşladım,1 cm havada kaldı.Sorun yok. Psikolojik etki olabilir bilemiyorum.Akü yenilenince otomatik şanzımanın vites geçişleri hem de vites kolunun hareketleri rahatladı gibi hissettim.Malum elektronik kontrollu otomatik şanzıman,bir sürü sensör elektrik sinyali yolluyor. 6 Şubat 2011 tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mete Çetin 10 Şubat 2011 Paylaş 10 Şubat 2011 Akü bendede ilk çalıştırmalarda zayıf kalıyordu çalışınca sonraki çalışmalarda problem kalmıyordu. farkettimki aracın torpida ışık söndürme düğmesi bozulmuş düğme basmadığı için ışık yanık kalıyor ve akü zayıflıyormuş. Nasıl anladığımı sorarsanız gece yolculuğu yaparken torpito tarafında hafif bir ışık süzmesi gördüm.anladımki düğme bozukmuş yaptırdım olay haloldu. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Şubat 2011 Paylaş 10 Şubat 2011 Benim Mondeo da bu akü takılı, aldığımda üzerinde idi, garantisi devam ediyor. Tereddütlerim var, sanki değerleri orjınalinden farklı (Birmot 12V - 60Ah - 400A) , gerçi halihazırda bir sıkıntı hissetmedim, ama uzun vadede bir sorun çıkaracakmış gibi bir his var içimde. Acaba orjınali nedir ? Tavsiye edeceğiniz bir marka ve değerlerini nerden öğrenebilirim ? Bu arada arabamda Teleflex Lpg kiti var. Teşekkürler... http://img443.imageshack.us/i/img0899ai.jpg/ Akünün değerleri olması gerektiği gibi bence, farklı bir marka isterseniz konunun üst mesajlarında marka tavsiyeleri var...Düşük amperli diye uzun vadede sorun çıkarmaz da, marş basma uzun sürerse sıkıntı olur..Bakımlı araba için sorun yok... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 10 Şubat 2011 Paylaş 10 Şubat 2011 Arkadaşlar 60 ah akü bittiği zaman yerine 72ah likler takılacak olsaydı adamlar artık 60 ah yi üretmezlerdi.Bakıyorum böyle yanlış bir kanı var.Her 60 ah aküsü biten daha güçlü daha iyi diye 72 lik taktırıyor.Bence fabrika çıkışı neyse o takılmalı. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Şubat 2011 Paylaş 10 Şubat 2011 Yüksek amperi sadece kameraya pil alırken tercih ederim...Çünkü şarj dinamosu yok kameramın... Yorum bağlantısı
Ali ihsan Ergin 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 Cevap için teşekkür ederim. O zaman boşyere para harcamaya gerek yok demek ki. Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral 19 Şubat 2011 Paylaş 19 Şubat 2011 Haklısınız arkadaşlar bende orjinaliteden yanayım ama bizim c-max ın orjinal aküsünün yerine sığacak bir 60 ah akü yoktu "mutlu" da onun için uygun akü 72 idi ve taktırdım birde dizel olduğu için daha güçlü olur diye düşündüm ve kullanınca da çok güzel bastığını gördüm sorun yok inşallahta olmaz. Yorum bağlantısı
Misafir 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 Öncelikle akü takviyesi için kaç amperlik kablo lazım? Bir araçtan kendi aracıma takviye yapacağım diyelim ki, ilkokul çocuğuna anlatır gibi detaylı anlatabilecek biri var mı? (Motor çalışır durumda mı olmalı, bağlantı nasıl yapılır, dikkat edilmesi gereken noktalar v.b.) Şimdiden teşekkür ediyorum. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 kablo kalınlığını bilemem araç çalışır olacak, artı- artıya- eksi eksiye bağlanacak sonrada marşa basılacak. ancak yeni tip araçlarda akü takviyesine sıcak bakılmadığını okumuştum. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 16 mm kesitinden ince olmaması gereken bir çift kablo, kablo uçlarında yüksek akıma takatli maşalar (maşalar kırmızı-siyah çift renk ) .Akü üzerindeki kutup başlarından çapı büyük olan artı beslemedir.Takviye alınacak ve verilecek akülere doğru polaritede kablo bağlanır.Takviye veren araç 2-3 dakika rölantide çalıştırılıp alıcı akünün canlanması sağlanır ve araç çalıştırılır.Eğer bir kaç saniyede çalışamaz ve motor zayıf dönerse takviye bekleme süresi uzatılır (çok büyük akülü araçlarda 5 dakikaya kadar ) eğerki kablo kesiti 70 mm ise takviye verilecek akünün canlanmasını beklemeye gerek yok.Kutupları ters bağlamayın akü patlama tehlikesi,Kısa devre sonucu oluşacak ark ile ellerde yanık tehlikesi..Bu hususlarda dikkat... 1 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 11 Mart 2011 Paylaş 11 Mart 2011 takviyeciler nasılda belli oluyor Servet 10 numara anlatım olmuş. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts