Oğuz Yıldırım 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Ehehe. Ama prizde DC yok ki ne, AC var. Yani ters bağlama diye bir şey yok. Kısa devreyi kastettiğini biliyorum da arkadaşlara ukalalık yapayım dedim. Elimde elektrik motoru vardı , pillerde zayıflamıştı...Prizde daha çok elektrik var mantığyla sokmuştum prize...... Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Ters takılmamıştır.. kablo kötüdür... katılıyorum Yorum bağlantısı
İlhan Can 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Takviye kablosu iyi değildir. Akü de ölmüş olabilir. Olmuyorsa fazla zorlamayın. Geçen sene uğraşırken bobini yaktık. Tecrübeyle sabit. Yorum bağlantısı
Murat Dere 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Elimde elektrik motoru vardı , pillerde zayıflamıştı...Prizde daha çok elektrik var mantığyla sokmuştum prize...... Umarım bu işi güççükken yapmışsındır Oğuz yoksa hakkında iyi şeyler düşünemeyeceğim. Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Umarım bu işi güççükken yapmışsındır Oğuz yoksa hakkında iyi şeyler düşünemeyeceğim. 8 yaşındaydım heralde , salonda bi uçtan bi uca uçtuğumu hatırlıyorum .. Yorum bağlantısı
Bedri Baki 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Bence de akü bitmiş olabilir hatta ölmüş olabilir. Geçen yıl bende de oldu. gece arabayı çalıştırdım sorun yoktu, sabah kalktım araba çalışmayı bırak kapıları bile açmıyor. Takviye yaptık zorla kapılar açıldı, aküyü söküp şarja gönderdik yine olmadı en sonunda sıfır akü aldım. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Ecu olan araçlarda bu tip takviyeler zararlı diye biliyorum..Yani yardım alabilirsiniz belki ama yardımda bulunmazsanız iyi olur. Yorum bağlantısı
Aydın Bengü 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 130 tl lik akü için çok germemek lazım sinirleri, ben 2004 model aracımınkini bitmeden değiştirmiştim. sonra olur olmaz bir yerde biter, astarı yüzünü geçer. (geçen yıl 60 Ah'lik bosh 110 tl idi.) Yorum bağlantısı
İnan Karacan 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Töbeler töbesi bidaha. Babam gelse yardım etmem Ecu olan araçlarda bu tip takviyeler zararlı diye biliyorum..Yani yardım alabilirsiniz belki ama yardımda bulunmazsanız iyi olur. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 o ecu işi öyle değil. Yeni araçlarda vurdurmak sakıncalı takviye ile çalıştırmak gerekiyor ama düzgün yapmak gerkiyor. Kutuplarını sırasıyla paralell bağlamak gerkiyorodu. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Takviye yapmanın bir sakıncası yoktur,takviye yapan aracı diğer aracın aküsü olarak farzedin değişen birşey yok. Yorum bağlantısı
Erkan Aslan 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 tesadüf az önce akü sordum mutlu 120 TL, inci 105 TL bosch 110 TL çelik 130 TL. usta hepsinin aşağı yukarı aynı kalitede olduğunu söyledi.ha birde focusun ayrı aküsü var dedi diğerleri tam yerine oturmuyormuş oda 140TL inci akü focusa özel üretiyormuş ebatları dışında başkada bir farkı yokmuş. Yorum bağlantısı
Sedat Can 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Bosch tavsiye ederim, daha önce kuş serisi aracımda 2 yıl kullandım, sorunsuzdu. Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Elimde elektrik motoru vardı , pillerde zayıflamıştı...Prizde daha çok elektrik var mantığyla sokmuştum prize...... Aynısını ben de yapmıştım çocukken ondan sonra da malum mesleği seçtik işte ters bağlamış olsaydınız sizin akü gitmişti çoktan ve evet murat abinin dediği gibi bir çatlama seyi duyar ve kıvılcım görürdünüz kabloyu bağlarken... kablo ince ve/veya kalitesiz imiş, o nedenden dolayı ısınmış. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 bende bu gazla aküyü değiştirmezmiyim yine duyduğuma göre (çevremde bilmiş insan çok da) akünün normal ömrünün 2-3 yıl olduğu ama benim aracımın aküsü hala orjinal akü ömrü ne kadardır ki? benimkinin de orjinal aküsü üzerinde motorcraft... uzun zamandır ilk çalışma anında abs ikaz lambası yanık kalıyordu. kar yağdı yağalı zorlayarak çalışmaya başladı... çekişten düşme mitinin aslı varsa değiştirmek için zaman geldi de geçiyor bile.... incinin nano gold unu sormuştum geçen 190 lira gibi bir fiyat vermişti usta. bir akü için çok para, 110 liraya yiğit almayı düşünüyorum. var mı yiğit akü kullanıp deneyim sahibi olan.... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Ocak 2010 Paylaş 29 Ocak 2010 (düzenlendi) TAkviye kablosu ince de olsa kalın da olsa önce biraz beklemek lazım ölü aküye biraz enerji aksın diye. Ve sizin aracın çalışırken bunun yapılması lazım. Aracınız susmuşken takviye yapılmaz. yaklaşık 2 dk. arkadaşın ölü akü kısa devre durumunda ise olay olur evet. Sizin araca birşey olmaz. O olay olurken aniden çekerseniz baglantıyı o zaman riski var. Bir de önce - leri ayıracaksınız en son - leri baglayacaksınız. önce ölü arabaya tabi ayrıca. - yi aküye değil motor kulağı gibi bir yere bağlayacaksınız. 29 Ocak 2010 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Timur Dizdar 3 Şubat 2010 Paylaş 3 Şubat 2010 orjinal akü arabayı çalıştırırken nazlanıyor.hangi aküyü tavsiye edersiniz?fiyatları nasıl? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Şubat 2010 Paylaş 3 Şubat 2010 Son zamanlarda aküler zamlandı. Birkaç yerden fiyat alın. En iyi akü markasının bile artık 3-4 yılda değişim isteyeceğinin bilinmesi yerinde olacak. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 3 Şubat 2010 Paylaş 3 Şubat 2010 Akü ikaz ışığı yanan üyelere duyrulur.Dün istanbuldan düzceye giderken körfezi geçince abs ışığı yanmaya başladı ne oluyor derken farlarda söndü hemen dinlenme tesisine girdik arabayı stop ettik ve daha çalışmadı.Bir iki yeri aradık şarj dinamosudur dediler orda kalmaktansa vurdurup çalıştıralım gittiği yere kadar gidelim dedik. Arabayı iterek çalıştırdık bi 10 dakka bu şekilde sorunsuz gittik daha sonra gene işiklar yandı silecek çalışmaz oldu camı açtım geri kapatamadım.Göstergeler durdu araçta elektrikli olan herşey söndu gece yağmur yağıyo ve otobandayız düzceye kadar o şekilde gelmek zorunda kaldık. Gelir gelmez tamirciye bıraktık arabayı bugun elektrikçi halletmiş sorunu şarj dinamosu iyice yanmış kömürleri falan yanmış herşey. Daha önceden yanıyormuş dedi usta ancak o halde bile az da olsa şarj ettiği için; elektriği çok kullanırken akü ikaz lambası yanıyo fakat kapatınca tekrar aküyü azda olsa şarj edebildiği için sönüyormuş. Allaha şükür 160 liraya halloldu.Bu gibi sorunu olanlar kesinlikle ihmal etmesin yolda kalmak çok kötü bu kadar para için değmez hemen bi elektrikçiye gitmenizi şiddetle tavsiye ederim. Ben bunu pek anlamadım bilen ustalar açıklarsa sevinirim, Şarj dinamosu yanmış ise elektrik ihtiyacını karşılamıyorsa,aküde bitmişse,motorun çalışması için gerekli olan ateşleme nasıl sağlanıyor,elektrik yoksa bujiler nasıl ateşleniyor. Yorum bağlantısı
Onur Yapıcı 10 Şubat 2010 Paylaş 10 Şubat 2010 Arkadaşlar Arabam 5 seneyi devirdi aküsü baya zayıfladı beni yüz üstü bıraktı bırakacak bende bir an önce değiştireyim istiyorum fakat şöyle bir sıkıntım var. Arabanın Orjinal Aküsü 60A fakat piyasadaki bu amperdeki akülerin boyutu farklı yani ufak bu yüzden oto elektirikçiler abi 72A'lik takalım diyor onun boyutu aynıymış bende amperler farklı diye istemiyorum. Şarj dinamosunu yemek istemem. Bir kaç yere sordum üzerindeki akü motorcraft belli bir zamana kadar bu akü mevcutmuş fakat şimdi ford otosan'ın aküleri varmış onlarda da yokmuş bu bir kaç servis'e sordum ama olumlu sonuç alamadım. Yorumlarınızı bekliyorum. teşekkürler. Yorum bağlantısı
Recommended Posts