İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

Ayhan Onaran
100 lira azmı ahyan abi doğana rektere atarım o paraya

Az değil ama Doğan'a değil Focus'a biniyoruz. :p

şarj dinamosunda platin mi ne varmış ismini yanlış hatırlıyo olabilirim o onun baglantı yerinde bi oynama olabilir işte lehimle sabitlenmesi lazım falan diyende oldu sizce mantıklı birşey mi?

peki halen kullanıyormusun abi yada ne kadar kullanabildin o şekilde. bi gun yolda bırakmasın beni???

Ben hala kullanıyorum bazen yanıyor ara ara.Eğer kışı çıkartırsa benim için daha iyi olacak.Çalışmada falan sorun yok.Sana tavsiyem aracını boşa atma viteste kullanmaya özen göster.Benim tespitim lambanın boşa atınca daha çabuk yandığı yönünde..

Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak

Valla bende kullanıyorum halen, söndü ışık uzun zamandır yanmıyo inşallah yanmaz bidaha hiç :) ama nesi var cidden çok merak ediyorum.öğrenci olduğum parada kısıtlı :) masraf yapmamak için sanayiyede gidemiyorum. yolda kalana kadar kullanmaya devam :)

Yorum bağlantısı
Nurullah Sezgin

Merhaba

Kayışla ilgili olduğunu zannetmiyorum zira kayış dinamoyu bir miktar döndürüyor ise akü ışığı yanmaz.

Benim de başıma gelmişdi.

Devir yükseldikce yapıyorsa muhtemelen bağlantı elemanlarından kaynaklanıyor.

Önce şarj dinamosuna giden bağlantı kablolarını kontrol etmeni tavsiye ederim. elle bile kontrol edebilirsin.

Bazen gevşek bir soket için oto elektrikçiler iyi para isteyebiliyor.(tabi işini dürüst yapan arkadaşları tenzih ederim.)

Kablolarda bir problem yok ise şarj danamosundan olduğu kuvvetle muhtemeldir.

dediğim gibi benimde başıma gelmişti çok kaliteli güvenilir bir ustam vardı ona götürdüm 4 sene evvel 50 ye halletmişti sağolsun

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kablo gevşekliği olabilir özellikle dinamoya ve esas olarak marş dinamosunun kablosuna bak, gevşemi olabilir, bu değil kayışta gevşek değilse, kömür bitmiştir yada konjektör arızalıdır, tamiri 100-200 tl. gibi bişeye malolur.

Yorum bağlantısı
Orçun Gürbüz

Bende de 2009 focus var. Bayramda şehir dışına çıktık, farı açık bırakıp çıkmışım. 2 gün sonra geldiğimde uzaktan kumanda ve merkezi kilit dahil hiçbi çalışmadı. Çok bir alan yoktu vurdurarak çalıştırmayı denedim olmadı. Takviye de aracın beynine ya da elektronik aksama zarar verir diye yapmadım yeni akü aldım. 42 Ah motorcraft yerine 60 Ah Delphi - 110 TL'ye. Şimdi

1- Kitapçıkta uzaktan kumandanın 1 hf kullanılmadığı zaman, tasarruf etmek için kendini kapattığı yazıyordu. Bunu düşünen adam nasıl olur da far açık kaldığı zaman kendini koruyacak bir sistem arabaya koymaz. Bayram günü çok zor durumda bıraktı. Gerçekten çok önemli bir ayrıntı bence.

2- 42Ah yerine 60 AH kullanmak bir zarar vermez heralde?

3- Aslında araç daha 1 yıllık olduğu için aküyü şarj edip kullansam, aldığım Delphi'yi de satsam mı diyorum? Sizce 1-2 haftalık aküyü satıp eskini şarj edittirip kullansam mı? Ya da eskiyi satsam alan olur mu?

4- Akü satılmaz derseniz, aküyü bodruma atıp daha sonra ( mesela 4-5 yıl sonra ) kullanabilir miyim?

5- Bu arada akü değişince sol camın tek tuşla açılması özelliği gitti. Servis halleder heralde? Benim yapabileceğim bir şey var mıdır?

Yorum bağlantısı
Ahmet Böcek
Bende de 2009 focus var. Bayramda şehir dışına çıktık, farı açık bırakıp çıkmışım. 2 gün sonra geldiğimde uzaktan kumanda ve merkezi kilit dahil hiçbi çalışmadı. Çok bir alan yoktu vurdurarak çalıştırmayı denedim olmadı. Takviye de aracın beynine ya da elektronik aksama zarar verir diye yapmadım yeni akü aldım. 42 Ah motorcraft yerine 60 Ah Delphi - 110 TL'ye. Şimdi

1- Kitapçıkta uzaktan kumandanın 1 hf kullanılmadığı zaman, tasarruf etmek için kendini kapattığı yazıyordu. Bunu düşünen adam nasıl olur da far açık kaldığı zaman kendini koruyacak bir sistem arabaya koymaz. Bayram günü çok zor durumda bıraktı. Gerçekten çok önemli bir ayrıntı bence.

2- 42Ah yerine 60 AH kullanmak bir zarar vermez heralde?

3- Aslında araç daha 1 yıllık olduğu için aküyü şarj edip kullansam, aldığım Delphi'yi de satsam mı diyorum? Sizce 1-2 haftalık aküyü satıp eskini şarj edittirip kullansam mı? Ya da eskiyi satsam alan olur mu?

4- Akü satılmaz derseniz, aküyü bodruma atıp daha sonra ( mesela 4-5 yıl sonra ) kullanabilir miyim?

5- Bu arada akü değişince sol camın tek tuşla açılması özelliği gitti. Servis halleder heralde? Benim yapabileceğim bir şey var mıdır?

forumda cam ayarları için bir konu olması lazım bir aratın size yardımcı olabilir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çok bir alan yoktu vurdurarak çalıştırmayı denedim olmadı. Takviye de aracın beynine ya da elektronik aksama zarar verir diye yapmadım yeni akü aldım.

vurdurmak takviyeden daha sakat :rolleyes: takviyeyi yaparken hata olmazsa sorun olmaz

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1- Kitapçıkta uzaktan kumandanın 1 hf kullanılmadığı zaman, tasarruf etmek için kendini kapattığı yazıyordu. Bunu düşünen adam nasıl olur da far açık kaldığı zaman kendini koruyacak bir sistem arabaya koymaz. Bayram günü çok zor durumda bıraktı. Gerçekten çok önemli bir ayrıntı bence.

2- 42Ah yerine 60 AH kullanmak bir zarar vermez heralde?

3- Aslında araç daha 1 yıllık olduğu için aküyü şarj edip kullansam, aldığım Delphi'yi de satsam mı diyorum? Sizce 1-2 haftalık aküyü satıp eskini şarj edittirip kullansam mı? Ya da eskiyi satsam alan olur mu?

4- Akü satılmaz derseniz, aküyü bodruma atıp daha sonra ( mesela 4-5 yıl sonra ) kullanabilir miyim?

5- Bu arada akü değişince sol camın tek tuşla açılması özelliği gitti. Servis halleder heralde? Benim yapabileceğim bir şey var mıdır?

Açık kalan far değilde parklardır bence... Parklarda 2 günde aküyü bitirir normaldir.. Ayrıca parkları aracım kendi söndürsün demek.. farları söndürsün demek gibidir.. Araba bu işe karışmamalı...

42 yerine 60 Ah bir zarar vermez... İyi etmişsiniz..

Akünüzü şarj etmeyi deneyin ama, artık alınmış yenisi.. Depoya koyun dursun.. Yapacak bir şey yok bence..

Akü sökülünce cam hafızası bozulur...

Sunroof dahil tüm camları yeniden programlamalısınız...

Cam kapama düğmesine basılı tutun cam kapansın, kapandıktan sonra da bırakmayın ve 5 sanaye daha basılı tutun... Bunu her cam için tekrarlayın...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tecrübe ile sabit, bi kere biten akü iflah olmuyor. 1 sene daha ömrü vardır muhtemelen...

Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç

Komşumun doğanı, benim şahinin aynı zamanda aküsü bitmişti.

Başka bir komşumuz aküleri verin iş yerimde şarja bağlayayım dedi.

Bizde al bağla dedik.

Komşum bu arada hemen yeni akü almıştı. (Şarj olan akü olmadık yerde beni bırakır diyerek güvenemedi)

Aküler geldi, benim akü şarj tutmamış ama komşunun akü dolmuş.

O da yeni akü alınca onun aküyü ben taktım. Tam 2 yıl banamısın demeden canavar gibi çalıştı. Ve aracımı satarken üzerindeydi

Yorum bağlantısı
Orçun Gürbüz
Açık kalan far değilde parklardır bence... Parklarda 2 günde aküyü bitirir normaldir.. Ayrıca parkları aracım kendi söndürsün demek.. farları söndürsün demek gibidir.. Araba bu işe karışmamalı...

Bence uzaktan kumandaya bunu koyan akıl akünün de tamamen bitmesini engelleyecek bir çözüm bulmalıydı. Farı söndürsün demiyorum ama akü bir eşiğe düştüğü zaman ve araç çalışır duurmda değilse, akü kendini kapatıp ancak marşa basarak açılabilir mesela.

Farı açık unutmanın cezası bu kadar ağır olmamalı bence :)

Bu arada vurdurmak takviyeden daha mı riskli gerçekten?

Takviye kablosu işine girmedim şimdi voltaj oynar arabanın beynine zarar verip daha da masrafa gireriz diye. Vurdurmanın ne gibi bir riski var?

Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu

bugün aracıma delpi marka akü aldım,mutlu alacaktım ama ebat sorunu yüzünden kapak kapanmıyordu delpi almak zorunda kaldım,orjinal aküsü motocraft idi,delpi'nin ii bir akü oldugunu motocraft'a akü ürettigini söledi bu konuda bilgisi olan varmı,bu arada fiyat 115/5 sizce nasıl...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Fiyat normal. Motocrafta değilde forda üretiyor. Hatta servisteki aküler ile delphinin her şeyi aynı sadece üstündeki etiketi farklı. Tabi kalite farkı ne bilemem. Bende yazın aldım 110 a kartan çekmiştik peşin olsa belki 3-5 daha inerdi :good1:

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Delphi en iyi aküler arasındadır,

eğer aracınızda standartların dışında elektrikli alet kullanmıyorsanız ve fazla akım çekmeyi ihtiyaç gerektirecek müzik sistemi vs. yok ise markalara fazla takılmamak gerekir,bilindik markaların belli serilerinin hemen hepsi zaten aynı kalitededir.

Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu
Delphi en iyi aküler arasındadır,

eğer aracınızda standartların dışında elektrikli alet kullanmıyorsanız ve fazla akım çekmeyi ihtiyaç gerektirecek müzik sistemi vs. yok ise markalara fazla takılmamak gerekir,bilindik markaların belli serilerinin hemen hepsi zaten aynı kalitededir.

aracımda alpine cd changer mp3 çalar var,sorun olmaz galiba...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
aracımda alpine cd changer mp3 çalar var,sorun olmaz galiba...

Bişey olmaz merak etme.Hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Guest E?ref Salg?n

1993-2000 İnci Akü

2000-2007 Mutlu Akü

2007- ? Mutlu Akü

Aynı araçta 2 akü bitirdik :) .Bakalım 3. sü ne kadar dayanacak ?

Yorum bağlantısı
Caner Güneş

2 ay önce 72a delphi taktırdım. araçta set var. bi sürü aydınlatma var. kontak kapalı her bırı baya bi çalışıo. pıknıklerde falan. sonrada tek marşta zorlanmadan alıyor. ben çok memnunum. hem artık bass vurdukca gösterge lambalarıda gidip gelmiyor.

nası sığdırdınız derseniz, azcık bi zorlamayla üst kapak kapanıyor.

Yorum bağlantısı
Merhaba Arkadaşlar daha önce de arabam ilk marş denemesinde calısmıyor diye başlık açmıstım.. sorunun aküden oldunu tespit ettim. Akü almayı düşünüyorum. bana marka tavsiye ederseniz sevinirim. sanırım aküler bakımlı ve bakımssız olarak ayrılıyormus bide. bu arada arabam 2004 fiesta tdci...

benim aküde geçenlerde bitti orjinal aküymüş üstündeki... üstündeki akü 60 amperdi ama ben muşta ikamet ediyorum buralar çok soğuk oluyo o yüzden kış şartlarında daha iyi olur diye 72 amper inci akü aldım çok memnunum tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal

Ben Mutlu aldım menmunum.İnci kullandım ondande menmun kaldım.Uyduruk birşey almayında Mutlu olur İnci olur ,serviste orijinal ford aküsü var o da olur ama biraz pahalıdır.

Yorum bağlantısı
Harun Kurşun

Vartanın üstüne tanımam 1 yıl depo kaldı taktım çayır çayır marş çevirdi ki yeni akü değildi.ayrıca vartayı şarjlı pillerinden bilirim en iyisi.İnci akü almıştım sıfır 72 amper calsiyum gümüş vs falan en pahalısından iki marştan sonra bittiğini görünce şaşıp kalmıştım..Varta bambaşka

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet İsmail Topal

Arkadaşlar merhaba.

2005 model 102.000 km.deki lpg li fusionumun galiba aküsü bitmek üzere.

Şu an arabamda fabrika çıkışı takılmış olan motorcraft marka akü var.Sanırım 47 amper.

Oto elektrikçiya tesadüfen yaptırdığım akü ölçümünde akünün bitmiş olduğunu öğrendim.

Aküyü değiştirmem lazım. Trabzon ford bayisine telefon açıp sordum,arabama 60 amperlik ford akülerinden taktıklarını söylediler.Fiyatı da 130 liraymış.Mutlu akünün sitesinden baktım,bizim arabaya 55 amperlik mutlu aküyü tavsiye ediyolar...

Bulunduğum yerdeki bir lastikçisi ise elinde yuasa ve mutlu akünün 60 amperliklerinden bulunduğunu ve bunları 125 liraya takabileceğini söyledi.

Açıkçası marka ve amper hususunda kararsızım.Konuya vakıf arkadaşlardan marka ve güç (55 amper,60 amper..) hususunda tavsiyeler bekliyorum.

Hoşçakalın...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Marşı zor basmıyorsa bitmemiştir.

akü yuvasına normal sığan en büyük aküyü alın. yerli olsun tabi ayrıca.

Yorum bağlantısı
Mehmet İsmail Topal
Marşı zor basmıyorsa bitmemiştir.

akü yuvasına normal sığan en büyük aküyü alın. yerli olsun tabi ayrıca.

Şuan marş basmada falan sorun yok ama elektirkçi ölçüm yaptı ve ilk soğuk havada çalışmaz dedi.Adam akü falan satıcısıda değil.sadece oto elektirkçi.

Fusionun akü yuvası dar biraz.72 amperliklerin falan sığmaz gibime geliyor.Bakalım bizim fusioncularn ya da konuya vakıf olan arkadaşlar marka ve amper hususunda ne önerecek?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...