Mehmet Ezginler 13 Eylül 2009 Paylaş 13 Eylül 2009 Şuan aracınızda ki akü kaç amper ?amperi düşük olursa ilk çalıştırmada akü basmas zayıf kalır. peki sizin aküyle progleminiz ney:? Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya 13 Eylül 2009 Paylaş 13 Eylül 2009 bi problemim yok mehmet bey merak ettim sadece,marş falan gayet iyi bilmiyoorum benim aracımda kaç amperlik akü var?o yüzden öğreneyim dedim nedir?ne değildir?selamlar,saygılar Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 13 Eylül 2009 Paylaş 13 Eylül 2009 bi problemim yok mehmet bey merak ettim sadece,marş falan gayet iyi bilmiyoorum benim aracımda kaç amperlik akü var?o yüzden öğreneyim dedim nedir?ne değildir?selamlar,saygılar Sorun yoksa proglemde yok. aracınızı güle güle kullanın akünün amperi akü üzerinde yazar. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Eylül 2009 Paylaş 13 Eylül 2009 (düzenlendi) ben 45a taktım. galiba 44ah'lik dinamom varmış. muhtemelen problem yaşamam. ne güzel, kendim sordum kendim cevapladım.. bi daha mi tatile çıksam 13 Eylül 2009 tarihinde Sani Ger?on tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 13 Eylül 2009 Paylaş 13 Eylül 2009 aracın üzerindeki orijinal akü Ford marka. 80 A yazıyordu. Geçen gün akü bitti. Yenisi yine Ford marka ve 75 A takıldı. Ustanın söylediğine göre Ford'da artık 80 A akü yokmuş Yorum bağlantısı
Taner Dağlıgil 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 Ford Focus I orjinal akü sıkıntı yok, son zamanlarda marşa bastığımda lambalardan akünün zayıfladığını anlasamda. Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 Bugün aküyü değiştirdim üzerindeki hala orjinal akü idi...12V 105 Rc 590a 60AH ca idi...Akücü bunun 66 amper Mutlu akü ye karşılık geldiğini soledi..Doğrumudur Bu acaba?? Doğru ise bu fark nereden kaynaklanmak ta acaba? Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 Öyle bi karşılık olmaz kanımca. Ama yeni akünün amper değeri de sıkıntı yaratmaz. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 sizde kapak sorunu var mı bilmiyorum ama fordun 60 amperliğinin boyu diğer 60 amperliklerden kısa. Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 wallahi 66 amperlik cuk diye oturdu.. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 Hayırlı olsun bir sorun olmaz hatta önümüz kış 66Ah lik le daha rahat edersiniz. Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 Bugün aküyü değiştirdim üzerindeki hala orjinal akü idi...12V 105 Rc 590a 60AH ca idi...Akücü bunun 66 amper Mutlu akü ye karşılık geldiğini soledi..Doğrumudur Bu acaba?? Doğru ise bu fark nereden kaynaklanmak ta acaba? 60 AH demek 60 amper demek akücü sallamış fakat 66 amper sorun yaratmaz Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 araba için bir sıkıntı yaratmıyorsa sıkıntı yok..Teşekürler bu arada... Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 araba için bir sıkıntı yaratmıyorsa sıkıntı yok..Teşekürler bu arada... kesinlikle problem yaratmaz,güvenle kullanabilirsiniz.72 amper ve üstü değerler alternatörün daha fazla çalışmasına neden olur. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 aracınızdaki akü 12 volt 590 Amper lik aküdür.60 Amperhour yazması demek Türkçe olarak 60 AmperSaat demek oda şu oluyor Aküyü hiç şarj etmeden 1 saat boyunca sabit bir cihaz ile 60 amper güç çeker iseniz 1 saat dayanır demektir.Aracınıza yeni akü alır iken alıcağınız akünün dolgun bir şekilde şarj edilmesini istiyorsanız Amper değerini kıyaslayarak alın. Sizin aracınız 590 A lık bir aküyü şarj edebilecek donanıma sahiptir bu değerin pek üstüne çıkmadan bir akü almanızı tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün 30 Ekim 2009 Paylaş 30 Ekim 2009 Umarım Mutlu almaklada doğru karar vermişimdir. Yorum bağlantısı
Halit Beyinci 30 Ekim 2009 Paylaş 30 Ekim 2009 Bugün aküyü değiştirdim üzerindeki hala orjinal akü idi...12V 105 Rc 590a 60AH ca idi...Akücü bunun 66 amper Mutlu akü ye karşılık geldiğini soledi..Doğrumudur Bu acaba?? Doğru ise bu fark nereden kaynaklanmak ta acaba? İlginçtir, banada aynisi dendi. Yorum bağlantısı
Haluk Gümüş 30 Ekim 2009 Paylaş 30 Ekim 2009 Akülerdeki amper degisikliklerinin nedeni araclarin donanimi ile ilgilidir. Aracin uzerinde bulunan aku 60AH ise bunun farkli bir aku markasinda karsiligi yine 60AH'tir. 66AH aku sorun yaratmaz satici bos yere yalan soylemis. Mutlu Aku markasi da oldukca kaliteli bir markadir. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 30 Ekim 2009 Paylaş 30 Ekim 2009 aracınızdaki akü 12 volt 590 Amper lik aküdür.60 Amperhour yazması demek Türkçe olarak 60 AmperSaat demek oda şu oluyor Aküyü hiç şarj etmeden 1 saat boyunca sabit bir cihaz ile 60 amper güç çeker iseniz 1 saat dayanır demektir.Aracınıza yeni akü alır iken alıcağınız akünün dolgun bir şekilde şarj edilmesini istiyorsanız Amper değerini kıyaslayarak alın. Sizin aracınız 590 A lık bir aküyü şarj edebilecek donanıma sahiptir bu değerin pek üstüne çıkmadan bir akü almanızı tavsiye ederim. Ufak bir düzeltme yapalım; 590A cca değeri yani anlık olarak marş basma kuvvetidir 5900 olsada şarj sırasında mühim değildir,dinamo 60-66-72-74 A gibi değerleri şarj eder. Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 3 Kasım 2009 Paylaş 3 Kasım 2009 Sayın abilerim geçen gün yolda gıderken akü ışığı yanmaya başladı. Hemen gereksız ne varsa kapattım. Farlar açıktı kapattım Teybı kapattım falan. sonra ışık söndü. yolda trafik vardı. bi müddet gittikten sonra gene yandı ve geri söndü. daha sonra 1 hafta kadar arabayı hiç kullanmadım. bugün arabaya ilk bindiğimde ışık falan yanmıyordu 1 saat falan gittikten sonra gene yanmaya başladı teybı kapattım gene söndü. kuzenim boyacı ona anlattım durumu şarj dinamosunda bi sıkıntı vardır dedi. ama bende şöyle düşünüyorum şarj dinamosunda olsa gereksiz şeyleri kapatınca neden sönsün ışık bi sorun varsa hiç sarj etmemesı gerekmezmi??? elektrikçiye götürücem ama şuanda biraz nakit sıkıntım var. sizce akü mü bitiyo yoksa şarj dinamosumu. şarj dinamosu ise nasıl bi sorun olmuş olabilir çok masraf açarmı??? yardımcı olursanız çok sevinirim... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 3 Kasım 2009 Paylaş 3 Kasım 2009 Sanırım şarj dinamosu.Buna benzer bir olayda ben yaşadım.Ancak akü ışığı 3-4 saniye kadar yandı tekrar söndü..Ustama sorduğumda Şarj dinamasounda sorun var dedi köürleri değişmesi lazım dedi.Böyle kullan çok sık yaparsa ve uzun süre sönmezse bakarız dedi.Çok para tutarmı dedim yok fazla bişey tutmaz dedi.Sanırım 100 liraya falan hallolur. Yorum bağlantısı
Tolga Canvar 3 Kasım 2009 Paylaş 3 Kasım 2009 (düzenlendi) Kuzeninin söylediği bencede doğru ama ne gibi bir sıkıntı var da anlık olarak nüks edip sonra geçiyor.Yüke binince şarj dinamosu şarj etmiyor,yükü hafifleyince düzeliyor.Anlattıklarından yola çıkarak tahminde bulunmaya çalışırsak; V kayışı da gevşek olabilir. 3 Kasım 2009 tarihinde Tolga Canvar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 3 Kasım 2009 Paylaş 3 Kasım 2009 şarj dinamosunda platin mi ne varmış ismini yanlış hatırlıyo olabilirim o onun baglantı yerinde bi oynama olabilir işte lehimle sabitlenmesi lazım falan diyende oldu sizce mantıklı birşey mi? Sanırım şarj dinamosu.Buna benzer bir olayda ben yaşadım.Ancak akü ışığı 3-4 saniye kadar yandı tekrar söndü..Ustama sorduğumda Şarj dinamasounda sorun var dedi köürleri değişmesi lazım dedi.Böyle kullan çok sık yaparsa ve uzun süre sönmezse bakarız dedi.Çok para tutarmı dedim yok fazla bişey tutmaz dedi.Sanırım 100 liraya falan hallolur. peki halen kullanıyormusun abi yada ne kadar kullanabildin o şekilde. bi gun yolda bırakmasın beni??? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Kasım 2009 Paylaş 3 Kasım 2009 V kayışı sorunu da olabilir. En basit ve kesin yolu elektrikçide ölçtürmek. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Kasım 2009 Paylaş 3 Kasım 2009 aynısı başıma gelmişti, dinamom onarıldı. ışıkla ilgili tahminim, akü 12v verdiği için ışık yanmıyor ama teyp far'da voltaj düşüyor ve ışığı yakıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts