İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

Sani Gerşon
Guc kaynaklari ile alakali genel yanilgi. 72A guc kaynagi demek, sabit 72A guc verecek demek degil, sadece istenildiginde 72A'e kadar akim saglayabilecek demek. O yuzden ben yuksek amper akunun araciniza bir zarar verecegini sanmiyorum. Sarj dinamosu ise aracin hareketinden tahrik aldigi icin, aku isterse 1000A cekmek istesin, dinamo ne verebiliyorsa onunla yetinecektir.

Aksine fikri olan varsa, sebepleri ile belirtirse sevinirim, ama bana sorarsaniz, yuksek amperli aku araciniza bir sey yapmaz. Eger araciniz 60A olsaydi ve siz 50A taksaydiniz o zararli olabilirdi.

Katılıyorum. Ancak 50 değil isterse 5a taksın, en fazla zarar akü fazla şarjdan ölür. ya da araç marş almaz :bravo:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ayhan aküyü şarj et, baktın olmuyor git yuvasına oturan en yüksek amperli aküyü al rahat et, hiçbirşey olmaz. Gelelim teybe, kontak 1 deyken teybi açarsan asla kapanmaz akü biter, fakat kontak 0 da yada kontak anahtarı yokken açarsan teyp, otomatik olarak 1 saat sonra kapanır, tekrar açarsan yine açılır ve 1 saat sonra tekrar kapanır bu böyle kontak 1 e gelmediği yada motor çalışmadığı sürece devam eder, arabanın elektriği kesilmez sadece teyp kendini kapatır o kadar. Senin araba çok az çalıştığından büyük ihtimal akün kaybettiği enerjiyi yerine koyamamış, şarj edersen büyük ihtimal kurtulur.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Ayhan aküyü şarj et, baktın olmuyor git yuvasına oturan en yüksek amperli aküyü al rahat et, hiçbirşey olmaz. Gelelim teybe, kontak 1 deyken teybi açarsan asla kapanmaz akü biter, fakat kontak 0 da yada kontak anahtarı yokken açarsan teyp, otomatik olarak 1 saat sonra kapanır, tekrar açarsan yine açılır ve 1 saat sonra tekrar kapanır bu böyle kontak 1 e gelmediği yada motor çalışmadığı sürece devam eder, arabanın elektriği kesilmez sadece teyp kendini kapatır o kadar. Senin araba çok az çalıştığından büyük ihtimal akün kaybettiği enerjiyi yerine koyamamış, şarj edersen büyük ihtimal kurtulur.

Ali Bey teşekkürler, valla bilmiyordum böyle bir özelliğin olduğunu.

Emniyet kemeri ikazını aktif etmek için 9 kere tak/çıkara dönmesin buda :bravo:) Deneyeceğim bakalım olacak mı?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ayhan aküyü şarj et, baktın olmuyor git yuvasına oturan en yüksek amperli aküyü al rahat et, hiçbirşey olmaz. Gelelim teybe, kontak 1 deyken teybi açarsan asla kapanmaz akü biter, fakat kontak 0 da yada kontak anahtarı yokken açarsan teyp, otomatik olarak 1 saat sonra kapanır, tekrar açarsan yine açılır ve 1 saat sonra tekrar kapanır bu böyle kontak 1 e gelmediği yada motor çalışmadığı sürece devam eder, arabanın elektriği kesilmez sadece teyp kendini kapatır o kadar. Senin araba çok az çalıştığından büyük ihtimal akün kaybettiği enerjiyi yerine koyamamış, şarj edersen büyük ihtimal kurtulur.

Saol abi.

Aküde yıpranma yok, aşırı kullanılma, aşırı marş yok. Sadece şarjsızlıktan böyle oldu diye düşünüyorum. Bu 9da evde olurum. Şarja takarım, %10 olarak 6 ampere ayarlarım sabaha kadar 12 saat dursun. Yarında biraz gezerim. Pazar sabahı bakarım. Olmazsa bir akü alırım

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Akü problemini şimdilik çözdüm gibi.

Fiorino çalışırken benim arabanın aküsünü ona taktım. biraz yol yaptım ve aküyü çıkartıp fiestaya taktım. Çakmak gibi çalıştı. Biraz gezdikten sonra stop ettim ve 1 saat sonra yine çalıştı. Sabahta çalışırsa problem yok demektir.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Teyp için yazılanlar doğru ayrıca ek olarak tavan ve bagaj lambası da yarın saat sonra söneri kapılar ya da bagaj kapağı açık kalırsa...Tetiklersen tekrar yarım saatliğine çalışır...Ben hala orjinal akü :) :) ile kullanıyorum ve araba 151k oldu...:p

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fahrettin Karakoç

Bugün lpg servisine rolanti için gittiğimde akünün zayıf olduğunu söylediler.

Bilgisayarda 11 değer de görünüyor dediler.

Akü ile şarj dinamosunu ölçtürmemi istediler. Lpg ustası az elektiriğin enjektörleri tam açamadığını

ve gaz akışı sağlanamayınca rolanti düzensizliği olacağını söyldi.

Sanayide aküyü ölçtürdüm. Ölçüm cihazı akü değerini 15 göstyerdi.

Şarj dinamosu fazla şarj edebileceğini söyledi.

Birde ford serviste ölçtürmem daha sağlıklı olmaz mı?

Gerçekten akü zayıfsa yenisini servisten mi yada dışarıdan mı almalı yani daha uygunu hangisi olur.

Birde ne marka olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çağlar, Lpg'den anlasa derdiki...

"Acilen ustanı değiştir"

Evet 15 volt biraz fazla... Ancak çok da fazla sayılmaz.. Fordlar çalışırken 14,6 volt elektrik vardır tesisatta..

14,6 veya 15 volt elektrik o enjektörleri açmaya fazlasıyla yetecektir...

Aracı akşamdan bırakıp sabah araç çalışmadan aküyü ölçün bakalım, kaç volt göreceksiniz... Akü ömrünün esas göstergesi bu testin sonucu belirler...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Acar

akü ise durum varta derim başka akü tanımam 2 aracımdada varta kullandım haa unutmadan aracınız lpg li ise 72 veya 74 amper olur önerim elektriksel kayıpları yok ediyor birde marşa basar basmaz çalışıyor araba ben aracıma akümü 1 hafta önce 160 tl kdv dahil aldım

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Hasan Kadir Karaahmetli

mutlu akünün 66 a aküsü var kodu Lbs3-66a. Mutlu anabayiye sorduğumda bana şu cevabı verdi. bahsettiğiniz akü özel bir aküdür dizeller içindir. Mutlunun kendi sitesinde akü seçici var orada da bana bu aküyü seçmişti. Ebatları ford fiesta ile bire bir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Mutlu son zamanlarda hafiften kaliteyi bozmuş, inci daha kaliteli diyor millet, bu arada incini aküsü cuk oturuyor.

Şuan en iyi yerli akü buymuş, üstelik ebat tam.

http://www.inciaku.com/pages/product_detai...&Brand=INCI

278*175*175

yalnız ufak bir sorun var oda fiyatı: 245 tl civarı etikete sahipmiş.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özkan Yenigün
Serkan bey çok araştırmış birisi olarak sizin sıkıntınızda benimkiyle aynı sanırım standart 60 amper akülerin boyu 242 mm uzunluk 175 mm genişlik 190 mm yükseklik. bizim akülerin ise 278mm uzunluk 175 mm genişlik 175 mm yükseklik bu değerlere en yakın değerde 72A'lik akünün ebatları. Fakat oda tam tutmuyor standart 72A'lık akünün boyu 275 mm en 175 mm fakat yüksellik onlarda 190 mm bu yüzden yüksek kalıyor bunun çözümü için mutlu akünün 66A'lık LBS3-66A diye bir aküsü var ebatlar aynı fiyatı 150-160 lira ama gerçekten yerine tam oturuyor amper değeride yakın. Bunun yanı sıra bosch akünün aynı ebatlarda 63A'lik aküsü var ebatlar onda da aynı fiyatı ise daha uygun yani 122 lira ve internette online satışta. 10 lirada kargo parası 132TL'ye geliyor. durum fiestada bu şekilde. bosch akü için google'da boschakü yazı direk geliyor zaten sayfası. ordan oto akülerini seçip 63A'lik olanı inceleyebilirsiniz.

Bende 135 Tl almıştım...Ve oldukça memnun kaldım...Maşallah...

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
şunu biraz daha bizim anlıyacağımız dille anlatabilirseniz sevinirim. şöyle ki; varsayalım pikniktesiniz ve teyp açık, (1h.sonra kapanmadığını varsayarsak) ve yahut tavan lambası açık unutulmuş. bu durumda akü kaç saat dayanır. sonrasında aracı çalıştırabilecek enerji kalmışmıdır.teşekkürler.

Akünüz 60A ise,tavan lambanızda 5A ise, 60/5=12 saat dayanır fakat marş basmaz,marş basması için akünüzün en az %50 kapasite dolu olması gerekir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak

bir arkadaşım akünün bitmesine yakın marştan sonra akü lambasının birkaç saniye daha fazla yandığını farkettiğini söyledi.

Yorum bağlantısı
Cihat Uzun

arkadaslar merhaba.benim aracın üzerindeki aküde orijinaldi.ben yeni yiğit akü taktırdım yeni çıkan akıllı akü elektro modelinden 62 amperlik.uymadı arkadasların dediği gibi ama usta o üzerinde demir çubuğu u şekline getirdi yaptı çokta sağlam oldu.

benim kafama bişi takıldı bizim fiestanın kitabında üzerinde Ca yazılı akü ile değiştirin diyor..benim aldığım aküde yazmıyor böyle bişi sıkıntı oluştuyor mu?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yiğit Hakan Ünlü

Merhabalar;

Amerikan alma demişlerdi.Sorunu hiç bitmez diye.Ben oldukça memnunum ama ; Radyatörden sonra şimdi de akü problemi çıktı.Aküm bitti.Bir iki kez takviye yapıp çalıştırdım.Fakat bunu çok sık yapmak istemiyorum.Biran önce aküyü değiştirmek istiyorum.Aracın üzerindeki akü 72 amper.Yerli imalat bir akü markası.Bu araçlara kaç amper olması gerekiyor vede marka önemlimi?Bu konuda hiç bilgim yok.Bu konuda bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m

Ben de 72 amper kullanıyorum, ki ses sistemi vs olduğu halde. Sadece elektriksel zımbırtıları açık unutmamaya çalışıyorum. 1 seneden beri sorun çıkmadı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ters kutup akü alacaksınız, ben olsam sığanın en büyüğünü alırdım, hatta tercihen Delco. Takviyeye dikkat: benzin hortumları çelikten ve hemen yanından geçmekte, en ufak aksilikte delinir (ark yaparsa)

Yorum bağlantısı
Yiğit Hakan Ünlü

72 amper ters kutup yabancı marka akülere bakıyım.

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Ben Fiestaya Ac-delco ldım, marş dinamosu matkap gib çalışıyor...Çok iyi bir aküymüş, tavsiye ederim... :rofl:

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
Ters kutup akü alacaksınız, ben olsam sığanın en büyüğünü alırdım, hatta tercihen Delco. Takviyeye dikkat: benzin hortumları çelikten ve hemen yanından geçmekte, en ufak aksilikte delinir (ark yaparsa)

Ters kutup mu? :s Neden öyle bir şey yapma ihtiyacı duyulmuş ilkdefa duydum ters kutup aküyü.Ne özelliği var Çağlar abi ters kutbun?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

%90 amerikanlar ters kutuptur, 1900 lerde biri yapmıştır, arkadan gelen çookkk akıllı amerikanyalılar da kuzu misali.... Herhangi teknik bir tarafı olamaz, yaptım oldu , olmuştur.

110V u bırak, üstelik 60Hz :s , zamanında amerikanya üretimi videolar yavaş sarardı, VHS :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...