İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

Engin Özarı
(düzenlendi)
Alabiliyorsanız Motorcraft...

8 ay önce benimde akünün amper değerleri düşmeye başlamıştı. Servisten Motorcraft istedim. KDV dahil 650 lira demişlerdi.

tarihinde Engin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Akü çalıştığı sürece kullanılır... Kestiği an ömrü bitmiş demektir...

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z
8 ay önce benimde akünün amper değerleri düşmeye başlamıştı. Servisten Motorcraft istedim. KDV dahil 650 lira demişlerdi.

O harbi Amerikadan geliyormuş,besbelli.Hem de taksi tutup gelmiş. :nazar: 650 ne ya.

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r Atay

maşallah diyim o zaman ben daha kullanmayı düşünüyordum ama çekişten düşme gibi bi durum beni yenisini alma konusunda tetikledi.

yavuz abi motocraft ın fiyatı pek çılgınmış uçurmayacak ya mubarek yerli malı yurdun malı kullanmalı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile: akünün üzerindeki gösterge (yeşil plastik gibi), sadece tek gözdeki kimyasal hakkında bilgi verir, diğer gözlerde bozulma olmuş ise, göstergenin yeşil olduğunda bile marş basmadığı olabilir normaldir. Zamane akülerinden 4 yıl üstü ömür de pek beklemeyin.

Yorum bağlantısı
Gökhan Güvenir

Yavuz bey araba 2. el , akü orjinal değil sanırım değişmiş olabilir, üstünde ne marka akü var bilmiyorum henüz. 9 yıllık olduğunu sanmıyorum. gerci önceki arabamda vw, varta akü vardı maşallah 8 yılı geçmişti sanırım

Yorum bağlantısı
Gökhan Güvenir

bilgiler için saol'un arkadaşlar, şimdilik dediğiniz gibi akü cıktı sorun. öglene dogru arabayı ittirerek (vurdurarak) çalıştırdık. stop etmeden doğru sanayi ye. 60 amp.lik yeni bir akü çaktık. mutlu silver 110 tl.ye aldım, umarım başka sorun cıkmaz.

Yorum bağlantısı
İnan Karacan

Merhaba.

Arkadaşımın aracının aküsü bitmişti. Takviye yapalım dedi.

Aracımı yaklaştırdım. KAbloları takdı arkadaş. Benim aracım çalışır halde. Arkadaşımın aracının kpntağına bastığımda hiç tık gelmedi. Ve dumanların çıktığını söyledi. Baktığımda akü takviye kablosunun ısındığını gördüm. ;Sonradan aracımı kapatıp tekrardan çalıştırdım bi sorun görünmedi.

Acaba arkadaşım kabloyu tersmi taktı?

Eğere ters taktıysa benim aracımda bi sorun oluştururmu?

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik
immobilizer'ı kontrol ettim aslında, kontağı cevirdikten sonra 15 sanıye sonra saatin üzerindeki kırmızı ışık söndü, normal hareket değilmi bu, kitapcıkta böle yazıyor sanki.

15 saniye çok, 5 saniye sonra sönmesi gerek.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Akü denince akıla ACdelco gelir..5 yıl garanti veren tek akü bildiğim kadarıyla.Ayrıca yurtdışında göle düşen bir helikopterin yıllar sonra çıkartılan enkazı sonrasında da sorunsuz çalıştığı tespit edilmiş.

Yorum bağlantısı
İnan Karacan

Kabloyadı galericilerden almış. Sağlam bi kabloya benziyo. Ondan olcağını sanmıyom.

Acaba takar takmazmı patlardı yoksa marşa basıncamı?

Araç daha sonra başka bi araçla takviye yapıp çalıştırdık fakat çok zor çalıştı. Sonra sürekli stop etti. Acaba araç çalışmadığından zorlanmış olabilirmi?

Yorum bağlantısı
İnan Karacan

12 yıldır aracım var. Hiç takviye yapmadığımdan bilgim yok. Biraz duman koku gelip ısınınca korktum. Biyeri yaktık diye. Stop edip çalıştırdım hatta az önce gittim bidaha baktım akünün yanlarına falan yanan eriyen bişey varmı diye. Sorun yok gibi.

İlerde bu sebepten sorun çıakrmaz sanırım.

İlginiz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Ters takıldı ise konjektörleriniz arıza çıkarabilir.

Yorum bağlantısı
İnan Karacan
(düzenlendi)

Tam ters takıldığındanda emin değiliz.

Onun arıza çıkardığını nasıl anlarım?

Nasıl bi sorun oluşur?

tarihinde ?nan Karacan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Dere

Ters olduğunda, yani kırmızıyı (+) siyaha (-) değdirir değdirmez bir çatlama sesi duymuş olman gerek. Bu ses duyulmadıysa ters takma olmamıştır. Kablo inceiğinden dolayı ısınma ve yalıtım malzemesinin iç kısmında yanma olduğundan koku olmuş olabilir. Ters takmaktan kastın, kablonun iki siyah ucunu artıya, iki kırmızı ucunu da eksiye bağlamaksa sorun olmaz. Yanlışlık sadece renklerde olmuş olur. Ancak kırmızının bir ucu artıda bir ucu ekside ve siyahında öyle ise o zaman yandı gülüm keten helva. Ama dediğim gibi değer değmez çıkan çatlama zaten insanı irkiltir ve teması keser. :elveda: Arabanın çalışmasında sorun olmadığından dolayı, gerçek anlamda ters bağlamanın olmadığını düşünüyorum. Çalışan arabanın akü uçlarını kısa devre ederseniz (ki sakın denemeyin) ne demek istediğimi anlarsınız. ;)

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Şarj dinamosu aküyü şarj etmez,akünüz biter,araç çalışmaz.

Yorum bağlantısı
İnan Karacan

Arkadaşın aküsü eskiydi tam artısını ben göremedim. Daha öncede taktıydı ters takmadım dedi ama bilemiycem.

Kabloları takdı. Sonra aracımı çalıştırdım. Bi hareket yoktu. Daha sonra arkadaşın aracına binip marşa bastım tık yoktu. O arada hafif duman çıktı dedi arakdaş ve kabloyu çıkardı hemen. Baktığımda kablo ısınmıştı. Bende stop edip aracı tekrar çalıştırdım. İlk çevirdiğimde lambalar falan sorunsuz yandı. Daha sonra çevirdiğimde çalıştı. Henrangi bi ikaz lambası falan yanmadı.

Ters olduğunda, yani kırmızıyı (+) siyaha (-) değdirir değdirmez bir çatlama sesi duymuş olman gerek. Bu ses duyulmadıysa ters takma olmamıştır. Kablo inceiğinden dolayı ısınma ve yalıtım malzemesinin iç kısmında yanma olduğundan koku olmuş olabilir. Ters takmaktan kastın, kablonun iki siyah ucunu artıya, iki kırmızı ucunu da eksiye bağlamaksa sorun olmaz. Yanlışlık sadece renklerde olmuş olur. Ancak kırmızının bir ucu artıda bir ucu ekside ve siyahında öyle ise o zaman yandı gülüm keten helva. Ama dediğim gibi değer değmez çıkan çatlama zaten insanı irkiltir ve teması keser. :elveda: Arabanın çalışmasında sorun olmadığından dolayı, gerçek anlamda ters bağlamanın olmadığını düşünüyorum. Çalışan arabanın akü uçlarını kısa devre ederseniz (ki sakın denemeyin) ne demek istediğimi anlarsınız. ;)
Yorum bağlantısı
İnan Karacan
(düzenlendi)

Umarım öyledir.

Aracın marşına basınca hiç ses çıkarmadı.

O bakımdan ters mi diye tereddütte kaldım.

Ters takılmamıştır.. kablo kötüdür...
tarihinde ?nan Karacan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım
Ters olduğunda, yani kırmızıyı (+) siyaha (-) değdirir değdirmez bir çatlama sesi duymuş olman gerek. Bu ses duyulmadıysa ters takma olmamıştır. Kablo inceiğinden dolayı ısınma ve yalıtım malzemesinin iç kısmında yanma olduğundan koku olmuş olabilir. Ters takmaktan kastın, kablonun iki siyah ucunu artıya, iki kırmızı ucunu da eksiye bağlamaksa sorun olmaz. Yanlışlık sadece renklerde olmuş olur. Ancak kırmızının bir ucu artıda bir ucu ekside ve siyahında öyle ise o zaman yandı gülüm keten helva. Ama dediğim gibi değer değmez çıkan çatlama zaten insanı irkiltir ve teması keser. :) Arabanın çalışmasında sorun olmadığından dolayı, gerçek anlamda ters bağlamanın olmadığını düşünüyorum. Çalışan arabanın akü uçlarını kısa devre ederseniz (ki sakın denemeyin) ne demek istediğimi anlarsınız. :p

Bu dediğini ben Elektrik priziyle yapmıştım abi..Şükür hala hayattayım :fiuw:

Yorum bağlantısı
Murat Dere
Bu dediğini ben Elektrik priziyle yapmıştım abi..Şükür hala hayattayım :fiuw:

Ehehe. Ama prizde DC yok ki ne, AC var. Yani ters bağlama diye bir şey yok. Kısa devreyi kastettiğini biliyorum da arkadaşlara ukalalık yapayım dedim. :p

Yorum bağlantısı
İnan Karacan
(düzenlendi)

Peki neden marşa bastığımda hiç hareket olmadı?

Geçen aynı akü tamamen bitmişti. Takviyeyle çalıştırdıydık. Dün gecede Ankara çok soğuktu. Gene tamamen bitmiş olabilir. Acaba tamamen bittiğindenmi takviye yaptığımız halde bi hareket olmadı?

tarihinde ?nan Karacan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İnan Karacan

Valla 10-15 gün sorunsuz binmeliyimki içim rahatlasın.

Akü patlardı.Rahat olun.Sizin aküyi bitirmiş,onun aküsü.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...