İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

Bahtiyar Aydoğdu

bende aküyü yeni degiştirdim,takan usta dediki aracı günlük yaklaşık 20 km kullanılırsa olumlu verim alabilirsin dedi şarj acısından yani dogrumudur sizce...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Uğur Çakmak
(düzenlendi)

Akü ikaz ışığı yanan üyelere duyrulur.

Dün istanbuldan düzceye giderken körfezi geçince abs ışığı yanmaya başladı ne oluyor derken farlarda söndü hemen dinlenme tesisine girdik arabayı stop ettik ve daha çalışmadı.Bir iki yeri aradık şarj dinamosudur dediler orda kalmaktansa vurdurup çalıştıralım gittiği yere kadar gidelim dedik. Arabayı iterek çalıştırdık bi 10 dakka bu şekilde sorunsuz gittik daha sonra gene işiklar yandı silecek çalışmaz oldu camı açtım geri kapatamadım.Göstergeler durdu araçta elektrikli olan herşey söndu gece yağmur yağıyo ve otobandayız düzceye kadar o şekilde gelmek zorunda kaldık. Gelir gelmez tamirciye bıraktık arabayı bugun elektrikçi halletmiş sorunu şarj dinamosu iyice yanmış kömürleri falan yanmış herşey. Daha önceden yanıyormuş dedi usta ancak o halde bile az da olsa şarj ettiği için; elektriği çok kullanırken akü ikaz lambası yanıyo fakat kapatınca tekrar aküyü azda olsa şarj edebildiği için sönüyormuş.

Allaha şükür 160 liraya halloldu.Bu gibi sorunu olanlar kesinlikle ihmal etmesin yolda kalmak çok kötü bu kadar para için değmez hemen bi elektrikçiye gitmenizi şiddetle tavsiye ederim.

tarihinde U?ur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Serkan Boyar

merhaba arkadaşlar bende 2004 c max kullanıyorum motocraft orjinal aküyü değiştirmeye sanayide önüme gelen ilk forda girdim ford marka orjinal akü takılacaktı adam aküyü çıkarınca elindeki akü benim aracın akünün olduğu yere koyunca şaşırdı akü boşta kaldı çıkan aküden daha ufak ama aynı amper bunun üzerine 72 lik takmaya çalıştı bişey olmaz diye oda yerine oturdu ama üst kapağı kapanmadı sonra ufak olanı takıp göndermek istedi beni aküyü hemen geri taktırıp sizin gibi servisin diyip çıktım adamların dünya dan haberi yok sayenizde bende bi fikir sahibi oldum kara kara düşünüyordum aküyü mecbur otokoç dan aracın üzerindeki aynı marka ve pahalı aküyle deiştirecem diye anldımki 66 lık oraya oturuyormuş yarın onu denetiyim bide umarım dediğiniz gibidir ve bi sorun yaratmaz azda olsa brz yüksek amper başka yerlerde sorun çıkartmazz

Yorum bağlantısı
Gökhan Güvenir

merhaba, 2001 model focus ambiante aracım var, anahtarı kontaga sokup 1'e çevirdiğimde tüm elektrikler geliyor, ibreler hareket ediyor sonra ilk lambaların sönmesiyle anahtarı 2 konumunda çalıştırmak için çevirdiğimde araba çalışmıyor, sadece tak tak şeklinde bir ses gelip motor arıza lambası yanıp sönüyor. (Motor arıza lambası 2 hafta önce yanmıştı, klasik LPG kaynaklı oldugunu düşündüm henüz söndürmemiştim. Atiker lpg takılı 3 aylık) anahtarı 2 konumunda ne kadar tutarsam tutayım tak tak tak tak şeklinde ses ve motor arıza lambası yanıp sönmesi devam ediyor. ama araba hiç çalışmıyor, ve marş seside gelmiyor, araba bu gece park yerinde kaldı, yarın sanayi yolu gözüküyor, sorun ne olabilir arkadaslar???

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z

Eğer her kontağı çevirdiğinizde ibreler maximuma gelip,yavaş yavaş aşağı düşüyorsa,panik yapmayın.Akünüz bitik.Daha doğrusu soğuk havalarda akünün,gereken gücü sağlayamaması.Bir akü takviyesi,kapalı bir garaj;ya da 0 bir akü...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu ses nerden geliyor.. Ne sesi.. Motor dönmüyormu hiç..

Yorum bağlantısı
Gökhan Güvenir

Yavuz bey ibreler normal değerine gidiyor, sona vurma olmuyor, yani normal şekilde lambalar yanıyor.

Mehmet bey motor sesi değil, kontağı çeviriyorum hiç bir çalışma belirtisi yok. anahtar 2 konumunda tutulu oldugu sürece bir hareket var ve tak tak ses geliyor, anahtar ile ilgili bir sorun olabilirmi immobilizer falan,??

bu olay havalar iyi ikende 1-2 defa olmuştu, 2. veya 3. denemede çalışmıstı araba, sonra motor ustasına gittiğimde bende değil bir anahtarcıya git dedi, gittim, focuslarda kontak içinde bir dişle yada plastik contadan bahsetmişti, tekrar yaparsa kaldığı yerde bakarız deyip salladı beni o zaman. şimdi aklıma bu kontak işi falan geliyor, olabilirmi acaba??

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z
(düzenlendi)

Akü bittiği zaman devir saati maximum 6000 devre,hız göstergesi de 220km/h ye vurduktan sonra geri yerine iner.Anladığım kadarıyla sizinki bu değil.

Şunu bir deneyin.Anahtarı 2.konuma getirdikten sonra,saatin üst kısmındaki mobilizer ışığı hala yanıp sönüyorsa,yani tamamne sönmedi ise sorun mobilizer kaynaklıdır.Yok eğer ışık da sönüyorsa,ve tam çevirdiğinizde kontak yine çalışmıyorsa marş motorunuzda bir sorun geliyor aklıma.

tarihinde Yavuz Ya??z tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r Atay

kesinlikle akünün ömrünün sonuna geldiğine işarettir geçen hafta bende aynı sorunu yaşadım(yada akü şarj olmuyordur oksitlenme yada benzeri bişi)ben ara kabloyla aracı çalıştırdıktan sonra kullanıma devam ettim ama akünün ölçümü sonucu değerler normal çıktı ben flaşörleri,parkları ve teybi aynı anda 45 dakika çalıştırınca bu duruma düştüm sizde kısa mesafe kullanıyorsanız akünü dolmuyordur sizin ilacınız bi oto eletrikçisi allahım beterinden saklasın

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bi dakka

2 konumu diyorsunuz... Yani 3 konumu olan marş konumu değil.. Doğrumu

Yani kontağı açınca mı geliyor ses..

Ses 2. konumunda geliyorsa.. sebep aküdür.. ses yapan rolelerdir

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r Atay

hazır akünün de adı geçmişken f 1 için tavsiye edilen bi akü marka model ve amper bilgisi olan abiler varsa yardımlarını bekliyorum

bugünde bi abimizin yorumu _akü araanın ciğeridir eski akü çekişi bile etkiler, dedi

bunun doğruluk payı nedir?

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z
(düzenlendi)

Ben sorunu yaşadıktan sonra Mutlu silver aldım,hepsi bitti çok şükür.

Evet etkiler,benzinli arabada.

Ben sanayide ışığı açınca stop edecek gibi olan 131 görmüştüm,bir de gece yolculuklarında yakıt artar derler,sabah çık yola falan muhabbeti olur :D

tarihinde Yavuz Ya??z tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Güvenir

Yavuz beye cevap, immobilizer'ı kontrol ettim aslında, kontağı cevirdikten sonra 15 sanıye sonra saatin üzerindeki kırmızı ışık söndü, normal hareket değilmi bu, kitapcıkta böle yazıyor sanki.

İşallah akü falandır, aslında günde 8+8 km işe gidip geliyorum, normal çalışması bu baya zamandır, akünün şarj olması için yetmezmi bu km. sogukların etkiside olabilir sanırım bu aku olayına.???

Mehmet bey kontağı açınca değil, kontağa anahtarı soktum 1 kademe ilerlettim herşey normal , ışıklar yandı bir kısmı normal olarak söndü, sonra en sona kadar (artık 2 mi 3 mü orası tam çıkartamıyorum şuan) çeviriyoruzya, cevirdik marşın basması ve çalışması lazım dimi, marş basmıyor, tak tak tak veya tık tık tık gibi aralıklı ses geliyor ama gır gır gır şeklinde hani marş basıyorda ateşleme olmuyor şeklinde ses değil, ( artık sesleri bu şekilde tarif ettik ama, :D )

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z
Yavuz beye cevap, immobilizer'ı kontrol ettim aslında, kontağı cevirdikten sonra 15 sanıye sonra saatin üzerindeki kırmızı ışık söndü, normal hareket değilmi bu, kitapcıkta böle yazıyor sanki.

İşallah akü falandır, aslında günde 8+8 km işe gidip geliyorum, normal çalışması bu baya zamandır, akünün şarj olması için yetmezmi bu km. sogukların etkiside olabilir sanırım bu aku olayına.???

Mehmet bey kontağı açınca değil, kontağa anahtarı soktum 1 kademe ilerlettim herşey normal , ışıklar yandı bir kısmı normal olarak söndü, sonra en sona kadar (artık 2 mi 3 mü orası tam çıkartamıyorum şuan) çeviriyoruzya, cevirdik marşın basması ve çalışması lazım dimi, marş basmıyor, tak tak tak veya tık tık tık gibi aralıklı ses geliyor ama gır gır gır şeklinde hani marş basıyorda ateşleme olmuyor şeklinde ses değil, ( artık sesleri bu şekilde tarif ettik ama, :D )

Hemen bir komşu arabası olan,ve bir de akü takviye kablosu,akünün +sını sizin arabanın+sına -sini de arabanızda şasiye bağlayıp,basıyorsunuz marşa.Sabahta 135 liraya bir mutlu silver.Bitti bu iş.Tabi bakalım başka bir şey olmazsa,ki olmaz inşallah.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Orjinal akü ise ömrü bitmiştir.. yeterli şarj oluyor olması önemli değil.. ve aküdür bence...

Yorum bağlantısı
Gökhan Güvenir

artık işyeri otoparkında kaldı araç, yarın gündüz gözüyle bakarız diye bıraktım orda. hımmm aküyü ilk denicez o zaman. umarım ondandır, fazla kurcalanmadan akü değişsin çözüm olsun işallah. şimdi 2001 focus ambiante 1.6 için en iyi akü ne dir, mutlu silvermı?

kaç amper akü almalı, hangi marka iyidir, en uygun kaça bulma ihtimalim var?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

60 amper 100-130 bilemedin 150 lira...

Akü almaya gitmeden önce akü ölçülerini al ki.. aldığın akü yerine sığsın...

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z
(düzenlendi)

60 amper iyidir,biraz büyük,sığma problemi oldu ama cırt cırtla kapanabiliyor.Babam yılların tecrübeli şoförü,özellikle mutlu ve 60lık aldırdı.

Yanlız şunu da ekleyelim:Akü ağır ve ucuz bir parça olduğundan,taşıma maliyetini kurtarmayacağından,yabancı markaların yurt dışından ithal gelme olasılığı düşük,Yani 15kilo bir aletin Amerikadan gelmesinin maliyeti 100lirayı geçer.Diyeceğim şu ki alayı yerli imalat.

Yerliler içinde en kaliteliyi seçmeniz doğru bir karar olabilir.

Servisler genelde,motorcraft ve bosch koyuyor ama Mutlu sorun çıktığında aküsüne sahip çıkar herhalde.Yine de siz bilirsiniz.

tarihinde Yavuz Ya??z tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kadir Yavuz

akünün çekişi etkilemesinde kaldım ben buna teoride inanmazdım ama eski arabada xenon lar bildiğiniz rolantiye yüklenince ikna oldum dinamodaki etki motora vuruyo heralde ama ciddi bir performans düşüşü olacağını pek tahmin edemiyorum? bu arada inş sorun sadece aküdür ugraşmayın kış günü

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yeterli elektrik olmazsa yeterli ateşleme olmaz... Olay budur...

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z
akünün çekişi etkilemesinde kaldım ben buna teoride inanmazdım ama eski arabada xenon lar bildiğiniz rolantiye yüklenince ikna oldum dinamodaki etki motora vuruyo heralde ama ciddi bir performans düşüşü olacağını pek tahmin edemiyorum? bu arada inş sorun sadece aküdür ugraşmayın kış günü

Yani sadece aküyle bitmiyordur,ama akü önemli olsa gerek.Bizzat görmesem ben de inanmazdım,ama 131 farları açılınca mayışıyordu.

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r Atay

bende bu gazla aküyü değiştirmezmiyim :nazar: yine duyduğuma göre (çevremde bilmiş insan çok da) akünün normal ömrünün 2-3 yıl olduğu ama benim aracımın aküsü hala orjinal

akü ömrü ne kadardır ki?

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z
(düzenlendi)

Normalde sizin akünün çürüyüp,kemiklerinin kalması gerekyordu.:nazar:

5 sene kullanan da var tabi ama 2-3 de çok az galiba.Eski akülere su koyup,asit arttırıp,metalleri değişip kullanıyorlardı uzun yıllar da,9 sene gitmesi iyimiş yani.

Yeni aküler kuru akü.Bakım derdi,soğukta buzda donma olayı yok,ama haliyle ömürleri kısa.Yani alacağınız akü muhtemelen gitmez 9 sene.

tarihinde Yavuz Ya??z tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...