Mehmet Göktürk 2 Ocak 2010 Paylaş 2 Ocak 2010 o zaman soğuklar geldiğinde değiştirin. ya da şöyle yapın. aküyü alın bagaja koyun. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 2 Ocak 2010 Paylaş 2 Ocak 2010 Bir kaç gün önce bir arkadaşa sormuştuk normal olana 100TL ince olana (60Ah) 135TL ye olur demişlerdi ince olanı 115TL kadar düşmüşlerdi eski aküyü geri almak şartıyla, markası mutlu'ydu.Bencede bitene kadar bekleyin.Birde şarj dinamosu yeteri kadar şarj ediyor mu onu kontrol ettirin. Yorum bağlantısı
Mehmet İsmail Topal 2 Ocak 2010 Paylaş 2 Ocak 2010 Mutlu aküde 2 model olduğunu duymamıştım.yani bana burdaki satıcı 2 ayrı modeli var biri 100 biri 125 demedi.Muhtemelen bahsettiğiniz sulu-susuz..vs olabilir. yaşadığım eyr küçük bir yer olduğu için şu an burda hemen ulaşabileceğim 2 akü markası Mutlu ile Yuasa. Fiyatlarıda aynı ikisinin 60 amperlik modelinin de,125 lira.Yanılmıyosam satıcı Yuasa daha pahalı ama size Mutlu ile aynı fiyata veririm demişti. Nasıl olsa acelem yok diye ağırdan alıyorum.İnşallah yolda kalmam kısa sürede :lol2: Yoksa bu iki markadan birini almak zorunda kalacağım. Aksilik olmassa akü değiştiren arkadaşların tavsiyelerinden faydalanıp ona göre değiştiririm aküyü diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Ocak 2010 Paylaş 2 Ocak 2010 Ters bir yerde marş basmaz ise, masraf kabarabilir. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 2 Ocak 2010 Paylaş 2 Ocak 2010 Sizin ki ince oduğu için satıcı bir şey dememiştir.Akünün hem kalını hemde incesi mevcut.55-60 arasında ki fark,üzerinden çekilen akımla alakalı . Yorum bağlantısı
Mehmet İsmail Topal 2 Ocak 2010 Paylaş 2 Ocak 2010 Ters bir yerde marş basmaz ise, masraf kabarabilir. Açıkçası ondan da korkmyor değilim :lol2: Sizin ki ince oduğu için satıcı bir şey dememiştir.Akünün hem kalını hemde incesi mevcut.55-60 arasında ki fark,üzerinden çekilen akımla alakalı . İnce ve kalın akü arasındaki farkı bilmediğim için satıcının bana önerdiği akünün hangi gruba girdiği ile ilgili bişey diyemiyorum.Arabada şu an bulunan akü,aracın fabrika çıkışı üzerine takılan 47 amperlik motorcraft marka akü.Çok büyükte gözükmüyor,çok ufakta ebat olarak.O yüzden size verilen 50-60 liralık fiyat farkı olan mutlu akülerden herhangi birini 125 liraya alabilirim her an Yorum bağlantısı
Engin Ünal 7 Ocak 2010 Paylaş 7 Ocak 2010 Arkadaşlar bu gün marşım basmadı itekleyerek çalıştırdım elektrikçiye gösterdim akü arızalı dedi.Üzerindeki akü 43 ah motorcraft marka idi.(orjinal aküsüymüş , 5 yıllık) Bunun yerine 60 ah mutlu akü taktılar.Sormak istediğim 43 ah yerine 60 ah akü takılması araca bir zararı olurmu. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 7 Ocak 2010 Paylaş 7 Ocak 2010 Olmaz ama şarj dinamonuz daha çok yorulur.İlerleyen zamanlarda da su koyuverebilir Yorum bağlantısı
Engin Özarı 7 Ocak 2010 Paylaş 7 Ocak 2010 Olmaz ama şarj dinamonuz daha çok yorulur.İlerleyen zamanlarda da su koyuverebilir +1000 Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 7 Ocak 2010 Paylaş 7 Ocak 2010 diyotlar varmış sanırım onları değiştirmezseniz zarar görüyormuş ,diye duymuştum Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 7 Ocak 2010 Paylaş 7 Ocak 2010 Olmaz ama şarj dinamonuz daha çok yorulur.İlerleyen zamanlarda da su koyuverebilir Nasıl yani neden yoruluyor ? 143A de taksan birşey olmaz. +1299 +1000 -1000 diyotlar varmış sanırım onları değiştirmezseniz zarar görüyormuş ,diye duymuştum Diyotun çalışma prensibi belli farkı ne imiş ? Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 7 Ocak 2010 Paylaş 7 Ocak 2010 Şarj dinamosu V kayışına bağlıdır ve araç çalıştığı andan itibaren dönmeye ve elektrik üretmeye başlar,akünün dolu-boş olması onu ilgilendirmez,dolayısı ile yorulması sözkonusu değildir.Akünün dolu-boş olması konjektörü ilgilendirir ve şarj durumunu ayarlar. Yorum bağlantısı
Yusuf Esin 7 Ocak 2010 Paylaş 7 Ocak 2010 Şarj dinamosu V kayışına bağlıdır ve araç çalıştığı andan itibaren dönmeye ve elektrik üretmeye başlar,akünün dolu-boş olması onu ilgilendirmez,dolayısı ile yorulması sözkonusu değildir.Akünün dolu-boş olması konjektörü ilgilendirir ve şarj durumunu ayarlar. +1000 Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 7 Ocak 2010 Paylaş 7 Ocak 2010 dinamo daha çok yorulur diyen arkadaş doğru söyler ... şarj dinamosunun belli bir amperi vardır,dinamonun kapasitesinin çok üstünde bir akü koymak dinamoyu yorar .560 watt lık dinamoya 90 amperlik akü bağlarsan dinamo çalışmaktan yanabilir. 43 amperlik akü yerine 60 amper takılması tasalanacak durum değil,sorun çıkarmaz ,ama 72 amperlik akü bağlarsanız ileride sorun doğurur. Yorum bağlantısı
Yusuf Esin 7 Ocak 2010 Paylaş 7 Ocak 2010 (düzenlendi) dinamo daha çok yorulur diyen arkadaş doğru söyler ...şarj dinamosunun belli bir amperi vardır,dinamonun kapasitesinin çok üstünde bir akü koymak dinamoyu yorar .560 watt lık dinamoya 90 amperlik akü bağlarsan dinamo çalışmaktan yanabilir. 43 amperlik akü yerine 60 amper takılması tasalanacak durum değil,sorun çıkarmaz ,ama 72 amperlik akü bağlarsanız ileride sorun doğurur. Benim bildiğim; yüksek/düşük amperli akü demek bir akünün sabit olarak x değerde akımı ne kadar süre sağlayabileceği ile ilgilidir.Bu süre genellikle 1 saat olarak birimlendirilir. Akü sadece motorun çalışmadığı ve alternatörün yeterli enerjiyi üretemediği zamanlarda devreye girer. Bu durumuda konjektör ayarlar. Eğer aracın kontağı açık olmasına rağmen akü şarj etmiyorsa gösterge panelindeki şarj lambası yanacaktır. Aracınızın dizaynı neye göre yapılmışsa ona uygun akü almak doğrudur. çünkü akünüz 55 Amper/saat güçteyse alternatörünüz de yaklaşık olarak 70 Amper/saat üretim gücünde olacaktır. Siz 70 Amper/saatlik aküyü sisteme bağladığınızda akü yine aynı güçle şarj olur. Alternatör sonuçta motora bağlıdır ve motorun devri kadar güç üretir. yani rölantide üretilen enerji ile 3000 devir aynı değildir. Arabanın çalışması için gereken (bujiler,ecu,benzin pompası, radyo-teyp, farlar vs.) elektriksel güç konjektör tarafından sağlanır ve aküde bu arada sabit bir doğru akımla şarj edilir. akü yeterli şarj durumuna ulaştığında overşarj olmaması için şarj da kesilecektir. Eğer aracın aküsünü tam şarj olacak kadar arabayı çalıştırmazsanız akü tam şarj olamayacağı için gücü düşecektir. Ancak 55 Amper/saat yerine 60 amper yada 70 Amper takarak oluşturulacak fark devede kulak kalır. Evlerde birçok cihaz içinde örn. dijital fotoğraf makinelerinde şarjlı pil kullanıyoruz. Hepsi değişik amperajlarda da olsa hepsi 1.2 Volt olduğu için aynı tip şarj aleti kullanıyoruz. Elektrikli cihazlar için önemli olan voltajdır. yüksek akım verebilecek kapasitede akü kullanmanın bir zararı yoktur. Devreden akacak akım miktarına akü karar vermez, cihazlar ihtiyaç duyduğu kadar kaynaktan akım çekerler. Eğer kaynaktan kapasitesinin üstünde akım çekilecek olursa o zaman sıkıntı başlar. (örn: 55 Amperlik akü yerine 40 amperlik bağlarsak) aynı şekilde alternatörden aşırı akım çekilmesinide konjektör engeller. Birde şu var; akümüzü büyüttük şimdi tepeye 100 amperlik projektör koyalım dersenizde olmaz, bu sefer de devreyi tamamlayan kablolama ve ara elemanlarında bu güce uygun olması gerekecektir. 7 Ocak 2010 tarihinde Yusuf Esin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 7 Ocak 2010 Paylaş 7 Ocak 2010 43 ah lik bir akü işin tekniğine inildiğinde piyasada bilindiği üzere aslında 1 saatte 43 A güç vermez. 10 saatte sürekli olarak 4.3 A güç verir demektir. Buda demek oluyor ki akü %10 performans ile kullanılmalıdır tam ömürlü olsun diye. İşin birde dolum kısmı vardır oda bu mantıktan ilerler 43 ah lik akü yine % 10 değer ile şarj edilir buda 4.3 A akım demektir. Bu doğrultuda bir akünün tam olarak dolması için 10 saat gibi bir zamana ihtiyaç vardır. ( %10 A x 10 saat = %100 dolum ) 60 A lık bir akü bağladığınızda aracınız akünün istediği şarj gücünü karşılamaya çalışacaktır. Lakin bu durum teknik olarak daha fazla yakıt sarfiyatında bulunmanıza neden olacaktır. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Ocak 2010 Paylaş 8 Ocak 2010 (düzenlendi) Nasıl yani neden yoruluyor ? Şarj dinamosu derken üzerindeki konjektörden bahsetmiştim.Mesela benim araçta sorun var arada sırada hareket halindeyken akü ışığı yanıyor.Usta şarj dinamosun da yani konjektörler de sorun var demişti.Üzerinde daha önce yüksek amperli akü kullanılmış olabilir falan diye bişeylerde söylemişti. 8 Ocak 2010 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ocak 2010 Paylaş 8 Ocak 2010 Hangisi keseyi yormaz ise o dur, teorik minör farklılıklar, pratikte sorun çıkarmaz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts