Bahtiyar Aydoğdu 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 110 liraya 60 lık aldım 95 lira ya 50 lik mutlu var fordun 50 liği 103+kdv 60 lığı 115+kdv benim aracımdakide orjinal motocraft kaç a acaba hiç bakmadım, 72 a almayım düşünüyorum aslında sizce ne yapmalıyım..... Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 7 Kasım 2009 Paylaş 7 Kasım 2009 aynısı başıma gelmişti, dinamom onarıldı.ışıkla ilgili tahminim, akü 12v verdiği için ışık yanmıyor ama teyp far'da voltaj düşüyor ve ışığı yakıyor. peki nasıl bi onarım yaptılar Sani bey. ne kadar tuttu??? Yorum bağlantısı
Engin Özarı 7 Kasım 2009 Paylaş 7 Kasım 2009 Kayışın gevşekliğini kendinizde elle kontrol edebilirsiniz. Hatta kendiniz döndürmeye çalışın. kasnaklar üzerinde patenaj yapıyorsa, kayış, gergilerinden gevşemiş demektir. Çok para tutmaz. Sadece gerilip, somunu sıkılacaktır. Eğer dinamo kaynaklı ise, o iş biraz pahalı olabilir. Akü kaynaklı olsaydı, bir hafta bekledikten sonra çalışmazdı. veya zor çalıştırırdınız. Sonradan ilave yapılan bir tesisat varsa şase yapıyor olabilir. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Kasım 2009 Paylaş 8 Kasım 2009 peki nasıl bi onarım yaptılar Sani bey. ne kadar tuttu??? kollektör ve konjektör diye iki parça değiştirildi. 300liraya yakın harcamışım 1 sene evvel. Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 11 Kasım 2009 Paylaş 11 Kasım 2009 Focusun standart aküsü kaç amper ? 60- 72 a falan takılsa sorun olur mu ? Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu 11 Kasım 2009 Paylaş 11 Kasım 2009 Focusun standart aküsü kaç amper ? 60- 72 a falan takılsa sorun olur mu ? benim araçdaki 42 a motocraft..... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Kasım 2009 Paylaş 11 Kasım 2009 Focusun standart aküsü kaç amper ? 60- 72 a falan takılsa sorun olur mu ? 60 lık ama 72 lik takılsa da sorun olmaz.. Yorum bağlantısı
Osman Bala 11 Kasım 2009 Paylaş 11 Kasım 2009 10 seneden sonra bizim akü kışı çıkarmayacak gibi. Dur bakalım gittiği yere kadar. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Kasım 2009 Paylaş 11 Kasım 2009 benim araçdaki 42 a motocraft..... 42 mi 72 mi? Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur 11 Kasım 2009 Paylaş 11 Kasım 2009 benim aracımda gecen sene 8 zinçi ayda ömrünü tamamladı üzerindeki 60 amper mutlu takılıydı ben yine aynısını taktırmak istedim bana 55 amper olması gerekli dedi bende tak dedim şu ana kadar bi sorunla karşılaşmadım eskiyi verip üzerinede 100 tl vermiştim 2 yılda garanti li Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 14 Kasım 2009 Paylaş 14 Kasım 2009 55A çıkmıştı bizimki fazla büyütmekte iyi değil şarj dinamosunu zorluyor felan diyorlar Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu 14 Kasım 2009 Paylaş 14 Kasım 2009 42 mi 72 mi? küçücük bişey abi 42'a ya yarın birde gündüz gözüyle bakayım.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Kasım 2009 Paylaş 14 Kasım 2009 42dir. Piyasada 55A lik bulursunuz, akü yerine de büyük ihtimal ile uyar. Yorum bağlantısı
Ramazan Karaçolak 16 Kasım 2009 Paylaş 16 Kasım 2009 Benim Focus I için orjinal aküsünün yerine Delphi tekıldı.60 Amperlik ,yeni basık tip.Orjinal akü muhafazasına oturuyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Kasım 2009 Paylaş 16 Kasım 2009 evet delphi yada fordun aküsü kapak için sorun olmuyor ama diğerleri (55 ve 60 lık için ) kapak sorunu yapıyor kesip biçmeden oturmuyor. Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 16 Kasım 2009 Paylaş 16 Kasım 2009 Ben yeni aldım 45 Ah lik Varta blue . Üzerindeki motocraft 42 ah idi , 50 lik bile almadım sıkıntı olur diye ,akü satıcısıda vermem dedi zaten , fabrika çıkışı neyse onu veririm dedi Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Balc? 20 Kasım 2009 Paylaş 20 Kasım 2009 bugün delphi ile değiştik 60 lık takıldı diğer 50 lik akülerin boyu fazla geliyor kutusuna oturmuyor. kesip biçme gerekiyor delpide sorun yok. servisteki ford akünün de delpi olduğunu söylediler ne kadar doğru bilmiyorum Akünün fiyatı ne kadar acaba? Ben mutlu akü kullanıyorum hiç sorun cıkarmadı onceki motorcraft 7 sene dayandı. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Babamın eski megane'ındaki tudor akü de tam 2.5 sene sonunda bitti. dediğiniz gibi tık tık edip çalışmıyormuş. mecburen akü değişti. 2.5 senede her gün araç çalıştı ama ne olduysa 2.5 senede bitti... Yorum bağlantısı
Murat İmeci 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Alper bey sanırım akünüzün değşim zamanı gelmiş! Gecen Ramazan ayında aynı şeyleri bende yaşadım ,farkına varmadan aracımın tavan lanbaları yarım saat kadar yanık kalmış ve sonra arac marş basmadı neyse takviye yapıp calıştırdık ,havaların bügüne kadar ilik gitmesi beni bu zamana kadar idare ettirdi ,akü bu son üç gün öncesine kadar dayanabildi ve gecen gün sabah erkenden soğuk havada arac marş basmadı ,hani akü bir kere boşalınca dahada düzen tutmuyor ,anladımdı kışı cıkartmiyacak. Yenisini almadan servise sordum 72 ah alın dediler fakat 72ah ler cok pahalı geldi bana tekrar aractan cıkan 60ah aldım. MUTLU 60Ah 125 tl 10 taksit 3 ay ertelemeli aldım. saygılar. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 (düzenlendi) sığabilen en büyük ölçüyü alınız, almaya çalışınız. krank amperinin yüksek olması akünün iç direnci az demektir. İyidir ama çok önemli değildir. Zor çalışan motor sözkonusu ise çok soğukta felan daha çok işe yarayabilir. Sıfırlanmış akü bir daha eski haline gelmez. Bu markadan markaya değişir ama eskisi gibi olmaz. Ayrıca yeni nesil aküler apansız içerden şönt yapıp tüm aracın devresini 10 volta felan indirip aracınızın çalışmamasına (hiçbişeyinin, motor dahil) yol açabilir. Bu aslında hafiften kalite bozulması da sorunudur. Eğer zor şartlarda yaşıyorsanız eğimli yere parkediyorsanız, arada yurt dışına felan çıkıp aracı çok çalıştırmıyorsanız. Park edip CD dinliyor aksesuar kullanıyorsanız KESİNLİKLE marin akü takınız. marin aküler yüzde 50 felan daha pahalıdır ama bütün bu sorunları bertaraf eder. 6 ay binmeseniz bişey olmaz, 45 derece eğimle durabilir. yüzde 20 sine kadar boşalabilir. şöntleme yapmaz. vs vs. not: akünüzü mutlaka çok sağlam tutturunuz. uyduruk kaydırık baglamayınız. not2: Sani bey'in dediği erken ölümün bir nedeni de aşırı şarjdır. Babanızın araç şarj manyağı ise o nedenle olabilir. 22 Kasım 2009 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Mehmet bey, doğru olabilir, babam geceleri kullanmazdı arabayı. Gündüzde farları yakmazdı. Muhtemelen bu sebeple ölmüş diye düşünmüştük bizde... Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu 23 Kasım 2009 Paylaş 23 Kasım 2009 bende mutlu akü alacam 120 tl diyolar 60 ah için.... Yorum bağlantısı
Emre Erülgen 1 Aralık 2009 Paylaş 1 Aralık 2009 ya arkadaşlar 2009 focusum var. 10 gün şehir dışında bıraktım hiç çalıştırmadan. aküsü bitmiş sizce normalmi? şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Hakan Yağlı 2 Aralık 2009 Paylaş 2 Aralık 2009 Sanırım şarj dinamosu.Buna benzer bir olayda ben yaşadım.Ancak akü ışığı 3-4 saniye kadar yandı tekrar söndü..Ustama sorduğumda Şarj dinamasounda sorun var dedi köürleri değişmesi lazım dedi.Böyle kullan çok sık yaparsa ve uzun süre sönmezse bakarız dedi.Çok para tutarmı dedim yok fazla bişey tutmaz dedi.Sanırım 100 liraya falan hallolur. 100 lira azmı ahyan abi doğana rektere atarım o paraya Yorum bağlantısı
Recommended Posts