Muhittin Kaplan 1 Mart 2007 Paylaş 1 Mart 2007 (düzenlendi) Merkezi İşlemci den kaynaklanıyor olabilir (Hani şu EAC felan dedikleri "Beyin" den bahsediyorum) yaşar usta büyüksün valla beraber yazdık sanırsam 1 Mart 2007 tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 1 Mart 2007 Paylaş 1 Mart 2007 emin değilim ama olmaması için bir sebep yok yani unutma değilse "ilk ayar" daha mantıklı Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 1 Mart 2007 Paylaş 1 Mart 2007 flash bellektir(elektrik kesilince bellek silinmez) ama bir şekilde kendini boot etmesi gerekiyordur. Yorum bağlantısı
Uğur Yılmaz 12 Mart 2007 Paylaş 12 Mart 2007 Bir süre aracı kullandım (yaklaşık 300 km) fakat hiç bir değişiklik yok. Aküyü tekrar çıkarttım taktım. Yine bir değişikik yok. Şunu farkettim ki akünün önce + sonra - kutbunu bağlayınca merkezi kilit çalışıyor ve kendini kilitliyor. (şans eseri anahtar üzerinde değildi yoksa kilitli kalacaktı yedek anahtarıda yok). Önce - sonra + kutbu bağladığınızda böyle bir durum olmuyor. Yanlış hatırlamıyorsam akünün önce - sonra + kutubu bağlanmalıydı. Ben ilk seferinde hiç dikkat etmemiştim önce + sonra - yi bağlamıştım. Bu ECU ya bir zarar vermiş olabilir mi? Biraz araştırma sonucu öğrendim ki benim sorunumu yaşayan başka fiesta kullanıcıları için MAF sensörü, MAP sensörü, gaz kelebeği konum sensörü, rölanti sensörüyle ilgili problem olabilir deniyor. Daha çok MAF sensörünün kirlenmesinden bahsediyorlar. Birde bu gibi sorunlar açık daha hava filtresi takan araçlarda oluyor. Bu sensörlerin temizliği nasıl yapılır? Sensörlerin sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol edebilecek bildiğiniz usta varmıdır? İlginiz için teşekkür ederim... Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmaz 13 Mart 2007 Paylaş 13 Mart 2007 ecu maplerini değiştirecek, vuruntuya göre, ve optimizasyon yapacak. düzelir merak etme. aküden sonraki 100 kmden sonra yüklenebildiğin kadar yüklen motora, kendine gelir bir süre sonra. Her akü değişikliğinde yazılım yeniden yüklenmeli mi? Yükleme yapmadan 100 km gitmesi bu sorunu nasıl ortadan kaldırıyor.anlamadım doğrusu:) Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Mart 2007 Paylaş 13 Mart 2007 yazılım gitmiyor. Geçici parametreler siliniyor. siz aracı 100 km kullanında araç bu parametreleri yeniden yavaş yavaş buluyor yerine koyuyor. zaten normalde de bu parametreler sürekli yavaş yavaş değişir. mevsime göre bile değişir. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 28 Haziran 2007 Paylaş 28 Haziran 2007 Arkadaşlar dün LPG için giderken yaptığım genel bir kontrolde akü kutup başlarının çok oksitlendiğini gördüm.Sizce neden yapar böyle?LPG servisindeki ustalar akünün asit kaçırdığını söylediler.Doğru mudur?Aküde başka herhangi bir problem yok.gayet sağlıklı çalışıyor.Motocraft marka.Yorumlarınızı bekliyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Haziran 2007 Paylaş 28 Haziran 2007 Oksitleri temizleyip kutup başlarını iyice sıkın.. Yoksa bir müddet sonra kaçırmaya başlayacaklardır.. Niyesini bilmiyorum.. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 28 Haziran 2007 Paylaş 28 Haziran 2007 Şimdilik öyle yaptım bakalım.Sıcak suyla hepsi gitti.Bakalım durumunu takip ediyorum.Ustanın dediği kafamı bulandırdı biraz. Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz 28 Haziran 2007 Paylaş 28 Haziran 2007 kimi ustalar sıktıktan sonra gresler, tekrar oksitlenmemesi için. vazelin de kullanabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Haziran 2007 Paylaş 29 Haziran 2007 Temizleyin ve WD-40 sıkın biraz zor oksitlenir.http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2007 Paylaş 29 Haziran 2007 kimi ustalar sıktıktan sonra gresler, tekrar oksitlenmemesi için. vazelin de kullanabilirsiniz.Çok cahilsin Admin.. Gres devri mi kaldı artık Wd40 var.. http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif Yorum bağlantısı
Serkan Öz 29 Haziran 2007 Paylaş 29 Haziran 2007 Vazelin de olur, marş motorunu çalıştırdığı sürece aküyü değiştirmeye gerek yok.. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 29 Haziran 2007 Paylaş 29 Haziran 2007 Evet Wd40 iyi fikir akşama uyguluyorum:) Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Haziran 2007 Paylaş 30 Haziran 2007 şundan sıkılacakmış: http://www.corrosionx.com/marine.html sitelerde kırmızı halkalardan bahsediiyor. Bir de kullanılan kelepçedeki metallerin cinsi de önemli. Bana sorarsanız şasinin topraklaması ya da benzeri bir elektriksel problem de buna yol açabilir. vazelin sıcakta eriyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 24 Aralık 2007 Paylaş 24 Aralık 2007 Sabah aracımın marşına bastım, 1,5 - 2 sn marş bastıktan sonra gösterge ışıkları ve marş gitti. Şaşırdım, kontağı bırakıp tekrar çevirdim ancak yine aynısını yaptı. Üçüncü marşta motor çalıştı. Akünün üzerindeki şarj durumu yeşil değil. Ancak 2-3 ay önce ölçtürdüğümde akücü, akünün durumunun çok iyi olduğundan bahsetmişti. Sanki kutup başı kırıkmış gibi bir hisse kapıldım. Yarın akücüye gidip göstercem, bakalım aküye kaç para sıkışmış. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 24 Aralık 2007 Paylaş 24 Aralık 2007 Hala orjinal akünüz ise bitmiş bence,değiştirme vakti. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Aralık 2007 Paylaş 24 Aralık 2007 Havalar soğudu, akünüzün az kalan ömrünüde bu soğuklar tüketiyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 24 Aralık 2007 Paylaş 24 Aralık 2007 Özşir bey linki okudum. Verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkürler. Daha önce aracımın aküsü, mutlu akü bayiinde çok iyi bir şekilde ( Asit, Voltaj ve marş esnasında ) kontrol edilmiş ve " bu akü sanki yeni gibi çok rahat bu kış idare eder" denmişti. Ancak bu kontrol yapılırken araç 2-3 saat uzun yol yapmış ve iyi şarj görmüştü. İnşallah uzun şarj ile bu kışı geçiririm diyorum. Birde şöyle bir husus var. Aracımın aküsünü söktürürken galiba başka akü ile takviye yapılıp , araç elektriksiz bırakılmadan emanet akünün bağlanması gerekiyor. Yanılıyormuyum ? Yorum bağlantısı
Sertaç Selim Sarıca 24 Aralık 2007 Paylaş 24 Aralık 2007 focus ve benim fiesta'da (Tabi gördüğüm bunlar) akü bitmeye yakın göstergeler belirti vermeye başlıyor, örneğin tüm göstergeler (Hız, devir, benzin) sonuna kadar gidip geliyor, eğer daha önce böyle birşey olmadıysa akünüz bitmemiş olabilir. Yorum bağlantısı
Aydın Bengü 24 Aralık 2007 Paylaş 24 Aralık 2007 Sertaç bey bu belirtiyi daha öncede duymuştum ama kaç gün veya kaç marş önce veriyor? Yorum bağlantısı
Sertaç Selim Sarıca 24 Aralık 2007 Paylaş 24 Aralık 2007 Süre konusunda birşey diyemeyeceğim muhtemelen aracın kullanılıp kullanılmadığına bağlı, ama benim araba 3 ay önceden başladı bunu yapmaya, bende bitmesini beklemeden 3 ay sonra değiştirdim, belki daha fazla gidebilirdi. Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 25 Aralık 2007 Paylaş 25 Aralık 2007 Bu sabah akücüye gidilerek akü tekrardan ölçtürüldü. Arkadaş ölçümler yapıp %54 gibi birşey söyledi. Bu ne anlama geliyor dediğimde, 7 yıllık akünüz ömrünü doldurmuş, değişmesi gerekiyor. Ancak 24 saatlik yavaş şarj yapalım, gittiği yere kadar sizi idare eder dedi. Bir başka akü ile takviye yaparak aküyü sökmesine rağmen yinede bir anlık temassızlık oldu ve saat sıfırlandı, teyp kod sordu. Neyse bunlarıda hallettik. Uzun lafın kısası şu an emanet akü ile eve gidecez. Bakalım tam şarj gören akü ile uzatmalı beraberliğimiz nereye kadar sürecek . Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Aralık 2007 Paylaş 25 Aralık 2007 Soğuk bir kış gecesinin sabahında marş basmayana dek sürecek ve emin ol bu sabah fazla uzak değil gibi.. Yorum bağlantısı
Osman Ünal 25 Aralık 2007 Paylaş 25 Aralık 2007 Bir akü için bu riske girmeye değmez, sonra pişman olursunuz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts