İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Mazda Servisinde takılmış. 33 bin km’dir şubat 2016’dan beri aracın üstünde. Araç 24 saat yattıktan sonra 12,5 voltu hala veriyor. Bu markayı duyan eden kullanan var mı? Yeniden almalı mı yoksa varta bosch mu almalı?

 

h0kO12.jpeg

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Koray Demir yazdı:

Bu sorun aküden kaynaklı değildir lpg kalibrasyon ayarlarınız hatalı ehil ellerde AFR ayarı da dahil ideal değerler yakalanmalı.

Ayarı da adam dün yaptı bu arada ama bence de ayarda bir hata var.

AFR ayarı nedir onu açar mısınız?

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Emre Şimşek yazdı:

AFR ayarı nedir onu açar mısınız?

AFR; yani air-fuel-ratio; yani hava yakıt oranı... Motor için en hayati orandır.

➡️ Yanma sırasında ne kadar havaya ne kadar yakıt enjekte edileceğini, dolayısıyla yanmanın sağlığını, dolayısıyla MOTORUN ÖMRÜNÜ doğrudan etkiler.

 

➡️ LPG'li araçlarda ARIZA lambası, PERFORMANS kaybı, erken SUPAP deformasyonu, katalitik konvertör erimesi, tekleme, silkeleme vb sorunlara sebep olan şey bu ayarın yapılmaması ya da doğru düzgün yapılamamasıdır.

 

➡️ LPG'li her aracın AFR (air-fuel-ratio) 'sinin yani hava yakıt oranının
🔸DURDUĞU YERDE DEĞİL YOLDA,
🔸Yük altında
🔸Farklı devir ve yük aralıklarında,

🔸OKSİJEN (AFR) SENSÖRÜ yardımıyla ayarlanması gerekir.

 

🔸Gaz ayarı ise LPG'li aracın enjeksiyon tablosunun kalibre ve optimize edilmesidir.
🔸Doğru gaz ayarı :
🔹Yolda,

 🔹Farklı devir ve yük durumlarında,  

 🔹Oksijen sensörü (LTFT ve STFT) verilerine 

       göre,
🔹Ya da harici bir AFR sensörü ile yapılmalıdır.
🔸Bu ayar 1 kez yapılır, ömürlüktür.
🔸Bu ayardan sonra:

 🔹Arıza lambası,

🔹Supap deformasyonu,
🔹Performans kaybı,
🔹Tekleme, silkeleme, stop etme gibi sorunlar

       yaşanmaz.

 

diyebiliriz özetle...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence arabada veya lpg kitinde aküyü bitirecek bir sorun yok.
Sorun aküde. Aküler kötü artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İbrahim bey'in son yaptığı testte araçta kaçak olmadığına emin olduk. Akü ölmüş bu durumda. Üzücü :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sani Gerşon yazdı:

İbrahim bey'in son yaptığı testte araçta kaçak olmadığına emin olduk. Akü ölmüş bu durumda. Üzücü :(

Aslında değil. Aküden akım çekimi durmuş. Lpg sigortasını sökeceğim demişti. Kaçak olduğu sürece hangi akü olursa olsun ölecek. Kaçak yoksa mevcut akü toparlar kendini 

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bence arabada veya lpg kitinde aküyü bitirecek bir sorun yok.
Sorun aküde. Aküler kötü artık.

 

Sani Gerşon yazdı:

İbrahim bey'in son yaptığı testte araçta kaçak olmadığına emin olduk. Akü ölmüş bu durumda. Üzücü :(

Malesef ben de aynı fikre vardım. Bu pil teknolojisi kendini yenileyemiyor. Ufak tefek şekil (Biraz da içerik) değişiklikleri sanki büyük teknolojik gelişme diye pazarlanıyor. Yalniz sanırım sürüm nedeniyle üretim fazlası var ve bu bakımsız denilen aküler daha çok raflarda beklerken ömürleri azalıyor. Ürünlerin üzerindeki üretim tarihleri lastiklerdeki gibi kolay anlaşılabilir değil. Zor anlaşılır (kimya formülü gibi) rumuzlardan oluşuyor. Şöyle: kolay görülebilr bir yerinde ana gövdeye kazınmış (kağıt etiket değil) gg.aa.yy ya da yy.aa.gg olsa sanki canları çıkar. Ürün satamazlar. Çoğunda karekod sistemi yok olsa da son kullanıcı tüketici neyle, nasıl anlaşın. Şöyle bir akü bayilerini, sporcuları, hatta oto elektrikçilerini gezdim. Raflar çeşit çeşit akü dolu. Tarih soruyorum. Çoğunda "2009 üretimi abi bizde beklemiş bayat akü olmaz" sözü başlıyor. Tarihi görebilir miyim deyince de hemen kızmaya hazır. Ne yapsın adamcağız o kadar dükkan açmış, sermaya bağlamış satması lazım.

Bir de satışta şöyle bir söylem var "depoya ilk giren önce çıkar" iyi de senin piyasayı iyi ve doğru okuyamamanın ceremesini 8-10 aylık beklemiş ürününü alan çekmek zorunda mı? (Hangi koşullarda beklediği  meçhul -zira üreticiler bayilerini yeterince denetlemekten bence uzak, spotçu ve tamircilein denetimi ise neredeyse olanaksız: yaptırımı da yok).

 

Adam Oto Lastik bayi girişe yazmış. "Lâstik ekmek değildir bayatlamaz" ne demekse. Kainatta bayatlamaya (oksitlenmeyen-buna altın da dahil, saf altın çıkarmak için siyanür kullanılıyor, çevreye ve tabiî yaşama ne faturalar ödetiliyor). Sadece beklenen ömürler farklı. Her şey dönüşüme tabi, yani her yaratılan (mamul olan) fani, bir gün aslına dönecek, başkalaşacak. Ölüm doğumla zaten başlıyor, Yüce yaratıcı taldir etmiş, kainatın kodlarına bunu kazımış. Ürününe sahip çıkacak, sağlam testlerle destekleyecek, istismarı önleyecek ciddi üreticiler uzun vadede kazanır bence. Tabi tüketici de hakkımı arıyorum bahanesiyle istismar etmeyecek.

Tıpkı trafik kuralları gibi, şöfor mahallindeki kış, aracını stop edip, park ettikten sonra artık yaya. Asl olan yaya olmak. 

Konu 300 , 500 ₺ değil tabi. Daha söylecek çok söz, yapilacak çok iş var ama...

Çok laf ettim başınızı ağrıttım. Affola...

 İyi bayramlar dilerim.  Aman dikkatli sürelim.

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
İmla, ek.
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Aslında değil. Aküden akım çekimi durmuş. Lpg sigortasını sökeceğim demişti. Kaçak olduğu sürece hangi akü olursa olsun ölecek. Kaçak yoksa mevcut akü toparlar kendini 

Servet bey, uyku modunda yeterince beklenmediğinde samırım 0.83 amp altına düşmüyordu. Yukarıda beklirttiğim gibi üzerine 15, 20 dk kadar daha bekleyince aküden çekilen akım miktarı 0.03 e hatta 0.02 Amp düşüyordu.  LPG sigortasını çıkardığımda ise (resimdeki kırmızı sigorta) aküden çekilen akım 0.00 olarak göründü. Bunu bir kaç defa tekrarladım. Aynı sonuçları aldım. Video da çektim ama ne tapatalktan ne de samsung resim paylaşımdan yükleyemedim. Youtube yüklemek de istemiyorum.

Akü kendini topluyor aslında araç çalışmadığında 15, 20 dk civarı marş basmıyor takviye istiyor. Araç 1, 2 gün park halinde kalındığında da biraz zorlansa da marş alıyor. Bu süre 3,4 günün üzerine çıktığında marş alma sıkıntı oluyor.

Hiç çalışmama diye bir durum yok yani. 

Ama ben yine de yeni bir akü alacağım. 

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
İmla, ek.
Yorum bağlantısı
Cengiz Yılmaz
(düzenlendi)

🥰

tarihinde Cengiz Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cengiz Yılmaz

Merhaba,

 

Ortalama 2 yıl yaz veya kış hiç sorunsuz aküler görevini yerine getiriyor.

 

Araç sık kullanılıyorsa 3 ile 4 yılda kulanabiliyoruz. 

 

Ben şahsen yılda ortalama 8000 km kullandığımdan dolayı tesbitlerim böyle.

 

Arabamı acentadan ilk aldığımda ilk akümü 6 yıl sorunsuz kullandım.

Sonrasında iki üç yılda bir hep 12v60Ah olarak değişmek zorunda kaldım.

 

Sonradan alınan akülerin yüzde 90'nı taze aküler olmadığı kanaatindeyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Mehmet Ozyurek yazdı:


Maşallah. Allah nazardan saklasın.
Güzel video olmuş.

Teşekkür ederim Mehmet bey. Hayırlı bayramlar dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
İbrahim Bark

Nihayet Kuganın akü ihtiyacını  bu gün 75 Ah 730A Alçak tip EFB Mutlu Akü ile karşıladık. Aracın akü yerine de en uygun modellerden biri bu akü idi.

Aküyü Ankarada Mutlu Akünün ana bayisi olan Mustafa Saatçi'den aldım. Montajı aracın önceki aküsüsün ve taktıkları akünün değerlerini ölçerek yaptılar. Bir de Mutlu aküyü deneyelim bakalım. 

Yeni Mutlu akü için 570 ₺ 5 taksitle ödeme yaptım. 

Herkese iyi günler dilerim .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kaleli

Mayıs 2019 da aracımın orijinal GM aküsünü Varta akü ile değiştim.(350 TL)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erman Uzun

1.6 thp benzinli otomatik Peugeot 508  aracım için akü bakıyorum aracımda start stop yok forumlarda daha çok dizel modeller için bilgiler mevcut tavsiye verenlerde start stop için olan aküleri söylüyor beraberinde akü firmalarının sitelrinde araca göre bul dediğimde de agm aküler veriliyor şimdi bazıları 60 ah bazıları 70 ah al diyor CCA değerleri var birde tabi birde 508 için herkes varta marka tavsiye ediyor olmadı en kotu mutlu akü anladığım kadarıyla start stop için tavsiye edilenler start stop olamayan araçta da kullanılabilir hatta daha verimli mi olur 

 

Hangi marka almalıyım çok fiyat farkı yok 

Aracımda elektronik oyuncaklar çok kaç amper almalıyım 

CCA değeri yüksek mi iyidir 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

start stop yok ise o tarz aküğye de gerek yok, orjinal A ne ise ondan alacaksınız. İnci alınır derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Erman Uzun yazdı:

1.6 thp benzinli otomatik Peugeot 508  aracım için akü bakıyorum aracımda start stop yok forumlarda daha çok dizel modeller için bilgiler mevcut tavsiye verenlerde start stop için olan aküleri söylüyor beraberinde akü firmalarının sitelrinde araca göre bul dediğimde de agm aküler veriliyor şimdi bazıları 60 ah bazıları 70 ah al diyor CCA değerleri var birde tabi birde 508 için herkes varta marka tavsiye ediyor olmadı en kotu mutlu akü anladığım kadarıyla start stop için tavsiye edilenler start stop olamayan araçta da kullanılabilir hatta daha verimli mi olur 

 

Hangi marka almalıyım çok fiyat farkı yok 

Aracımda elektronik oyuncaklar çok kaç amper almalıyım 

CCA değeri yüksek mi iyidir 

Üzerinden çıkan fabrikasyon akü kaş amper ise aynısından alın. Varta veya Bosch iyidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Çağlar Bayur yazdı:

start stop yok ise o tarz aküğye de gerek yok, orjinal A ne ise ondan alacaksınız. İnci alınır derim.

Start stop lu akünün zararı veya artısı olur mu

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erman Uzun yazdı:

Start stop lu akünün zararı veya artısı olur mu

zararı olur, gereksiz 3 misli kadar pahalı. cüzdan zarar görür

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Normal kullanımda hiç sorun çıkarmayan, her şeyin standart çalıştığı, ölçünce 12,5 volt veren, obd bağlayınca 14volt civarı gösteren, ama yarım saat dörtlü yakınca 4 derece soğukta marş basmayan (kontak lambaları yanıyor) aküyü ne yapmalı? 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Normal kullanımda hiç sorun çıkarmayan, her şeyin standart çalıştığı, ölçünce 12,5 volt veren, ama yarım saat dörtlü yakınca 4 derece soğukta marş basmayan (kontak lambaları yanıyor) aküyü ne yapmalı? 

4-5 sene size güzel hizmet etmişse gönül rahatlığıyla emekli edebilirsiniz. Emekli yapmadan önce isterseniz profesyonel bir cihazla akücü ölçüm yapsın. Benzer bir durumda olan mutlu marka aküm ölçüm sonrasında plakalardan birkaçı yeterli enerjiyi veremiyor neticesinde 3.5 yılda değiştirdim. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...