İbrahim Bark 10 Ağustos 2019 Paylaş 10 Ağustos 2019 Akım sıfır görünüyor. LPG sigortasını çıkarınca 0.03 den 0.00 Amp. düşüyor. Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 10 Ağustos 2019 Paylaş 10 Ağustos 2019 (düzenlendi) LPG sistemi sigortasını çıkarmadan önce. 03ma. LPG sigortasını çıkarınca 0.00Amp oluyor. Videoyu yükleyemedim. Dosya büyük sanırım 10 Ağustos 2019 tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 10 Ağustos 2019 Paylaş 10 Ağustos 2019 Mustafa Arıkan yazdı: Akım çekmesine gerek yok. Kapı veya kaput herhangi biri açık olduğu müddetçe ecu uyku moduna girmiyor. VW’de kaput kapalı olması gerekiyor. Muhtemelen Ford’da hatta bir çok araçta öyledir. Fordda kapılar açık biraz çalışmıştık. Belli bir süre sonra araba bütün lambalardaki elektriği kesmişti. Açılması için kapıları yeniden kapatıp açmıştık. Ama evet onda da kaputun açık olup olmadığını kontrol eden bir mekanizma var, bunun da etkisi olabilirdi.. Benim sormak istediğim genel bir konu var. Lpg’li araçlarda aracın standart aküsünün amperini biraz arttırmak gerekir mi? Mesela benim araçta 45 amperlik bir akü var. Lpg öncesi hiç sorun yokken özellikle viteste yavaşlarken birden debriyaja bastığımda devir ilk önce 500’leri görüp sonra 700-800 neyse olması gereken yere geliyor. Klima açıksa bir tık daha fazla iniyor göstergem ama şükür hiç stop etmedi 2 haftadır(takıldı takılalı). Bu sorun daha önce bu arabada yoktu. Aynı sorun daha önce kullandığım lpgli arabalarda vardı. @Servet Aydın Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Ağustos 2019 Paylaş 10 Ağustos 2019 Lpg sistemi parçalasan 5 amper çekiyor Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 10 Ağustos 2019 Paylaş 10 Ağustos 2019 Servet Aydın yazdı: Lpg sistemi parçalasan 5 amper çekiyor 45 amperlik aküde aslında yüksek bir değer değildir mi diyoruz o zaman abiciğim saygılar Yorum bağlantısı
Koray Demir 10 Ağustos 2019 Paylaş 10 Ağustos 2019 (düzenlendi) Emre Şimşek yazdı: Lpg öncesi hiç sorun yokken özellikle viteste yavaşlarken birden debriyaja bastığımda devir ilk önce 500’leri görüp sonra 700-800 neyse olması gereken yere geliyor. Klima açıksa bir tık daha fazla iniyor göstergem ama şükür hiç stop etmedi 2 haftadır(takıldı takılalı). Bu sorun aküden kaynaklı değildir lpg kalibrasyon ayarlarınız hatalı ehil ellerde AFR ayarı da dahil ideal değerler yakalanmalı. 10 Ağustos 2019 tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Ağustos 2019 Paylaş 10 Ağustos 2019 Emre Şimşek yazdı: 45 amperlik aküde aslında yüksek bir değer değildir mi diyoruz o zaman abiciğim saygılar Araç çalışıyor, akünün hiçbir işlevi yok. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Ağustos 2019 Paylaş 10 Ağustos 2019 Mazda Servisinde takılmış. 33 bin km’dir şubat 2016’dan beri aracın üstünde. Araç 24 saat yattıktan sonra 12,5 voltu hala veriyor. Bu markayı duyan eden kullanan var mı? Yeniden almalı mı yoksa varta bosch mu almalı? Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 10 Ağustos 2019 Paylaş 10 Ağustos 2019 Koray Demir yazdı: Bu sorun aküden kaynaklı değildir lpg kalibrasyon ayarlarınız hatalı ehil ellerde AFR ayarı da dahil ideal değerler yakalanmalı. Ayarı da adam dün yaptı bu arada ama bence de ayarda bir hata var. AFR ayarı nedir onu açar mısınız? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Ağustos 2019 Paylaş 10 Ağustos 2019 Piyasada hepsi neredeyse aynı artık. Motorlar verimli. Ucuzu da iş görüyor 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 10 Ağustos 2019 Paylaş 10 Ağustos 2019 Emre Şimşek yazdı: AFR ayarı nedir onu açar mısınız? AFR; yani air-fuel-ratio; yani hava yakıt oranı... Motor için en hayati orandır. ➡️ Yanma sırasında ne kadar havaya ne kadar yakıt enjekte edileceğini, dolayısıyla yanmanın sağlığını, dolayısıyla MOTORUN ÖMRÜNÜ doğrudan etkiler. ➡️ LPG'li araçlarda ARIZA lambası, PERFORMANS kaybı, erken SUPAP deformasyonu, katalitik konvertör erimesi, tekleme, silkeleme vb sorunlara sebep olan şey bu ayarın yapılmaması ya da doğru düzgün yapılamamasıdır. ➡️ LPG'li her aracın AFR (air-fuel-ratio) 'sinin yani hava yakıt oranının 🔸DURDUĞU YERDE DEĞİL YOLDA, 🔸Yük altında 🔸Farklı devir ve yük aralıklarında, 🔸OKSİJEN (AFR) SENSÖRÜ yardımıyla ayarlanması gerekir. 🔸Gaz ayarı ise LPG'li aracın enjeksiyon tablosunun kalibre ve optimize edilmesidir. 🔸Doğru gaz ayarı : 🔹Yolda, 🔹Farklı devir ve yük durumlarında, 🔹Oksijen sensörü (LTFT ve STFT) verilerine göre, 🔹Ya da harici bir AFR sensörü ile yapılmalıdır. 🔸Bu ayar 1 kez yapılır, ömürlüktür. 🔸Bu ayardan sonra: 🔹Arıza lambası, 🔹Supap deformasyonu, 🔹Performans kaybı, 🔹Tekleme, silkeleme, stop etme gibi sorunlar yaşanmaz. diyebiliriz özetle... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Ağustos 2019 Paylaş 11 Ağustos 2019 Bence arabada veya lpg kitinde aküyü bitirecek bir sorun yok. Sorun aküde. Aküler kötü artık. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Ağustos 2019 Paylaş 11 Ağustos 2019 İbrahim bey'in son yaptığı testte araçta kaçak olmadığına emin olduk. Akü ölmüş bu durumda. Üzücü 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Ağustos 2019 Paylaş 11 Ağustos 2019 Sani Gerşon yazdı: İbrahim bey'in son yaptığı testte araçta kaçak olmadığına emin olduk. Akü ölmüş bu durumda. Üzücü Aslında değil. Aküden akım çekimi durmuş. Lpg sigortasını sökeceğim demişti. Kaçak olduğu sürece hangi akü olursa olsun ölecek. Kaçak yoksa mevcut akü toparlar kendini Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 11 Ağustos 2019 Paylaş 11 Ağustos 2019 (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: Bence arabada veya lpg kitinde aküyü bitirecek bir sorun yok. Sorun aküde. Aküler kötü artık. Sani Gerşon yazdı: İbrahim bey'in son yaptığı testte araçta kaçak olmadığına emin olduk. Akü ölmüş bu durumda. Üzücü Malesef ben de aynı fikre vardım. Bu pil teknolojisi kendini yenileyemiyor. Ufak tefek şekil (Biraz da içerik) değişiklikleri sanki büyük teknolojik gelişme diye pazarlanıyor. Yalniz sanırım sürüm nedeniyle üretim fazlası var ve bu bakımsız denilen aküler daha çok raflarda beklerken ömürleri azalıyor. Ürünlerin üzerindeki üretim tarihleri lastiklerdeki gibi kolay anlaşılabilir değil. Zor anlaşılır (kimya formülü gibi) rumuzlardan oluşuyor. Şöyle: kolay görülebilr bir yerinde ana gövdeye kazınmış (kağıt etiket değil) gg.aa.yy ya da yy.aa.gg olsa sanki canları çıkar. Ürün satamazlar. Çoğunda karekod sistemi yok olsa da son kullanıcı tüketici neyle, nasıl anlaşın. Şöyle bir akü bayilerini, sporcuları, hatta oto elektrikçilerini gezdim. Raflar çeşit çeşit akü dolu. Tarih soruyorum. Çoğunda "2009 üretimi abi bizde beklemiş bayat akü olmaz" sözü başlıyor. Tarihi görebilir miyim deyince de hemen kızmaya hazır. Ne yapsın adamcağız o kadar dükkan açmış, sermaya bağlamış satması lazım. Bir de satışta şöyle bir söylem var "depoya ilk giren önce çıkar" iyi de senin piyasayı iyi ve doğru okuyamamanın ceremesini 8-10 aylık beklemiş ürününü alan çekmek zorunda mı? (Hangi koşullarda beklediği meçhul -zira üreticiler bayilerini yeterince denetlemekten bence uzak, spotçu ve tamircilein denetimi ise neredeyse olanaksız: yaptırımı da yok). Adam Oto Lastik bayi girişe yazmış. "Lâstik ekmek değildir bayatlamaz" ne demekse. Kainatta bayatlamaya (oksitlenmeyen-buna altın da dahil, saf altın çıkarmak için siyanür kullanılıyor, çevreye ve tabiî yaşama ne faturalar ödetiliyor). Sadece beklenen ömürler farklı. Her şey dönüşüme tabi, yani her yaratılan (mamul olan) fani, bir gün aslına dönecek, başkalaşacak. Ölüm doğumla zaten başlıyor, Yüce yaratıcı taldir etmiş, kainatın kodlarına bunu kazımış. Ürününe sahip çıkacak, sağlam testlerle destekleyecek, istismarı önleyecek ciddi üreticiler uzun vadede kazanır bence. Tabi tüketici de hakkımı arıyorum bahanesiyle istismar etmeyecek. Tıpkı trafik kuralları gibi, şöfor mahallindeki kış, aracını stop edip, park ettikten sonra artık yaya. Asl olan yaya olmak. Konu 300 , 500 ₺ değil tabi. Daha söylecek çok söz, yapilacak çok iş var ama... Çok laf ettim başınızı ağrıttım. Affola... İyi bayramlar dilerim. Aman dikkatli sürelim. 11 Ağustos 2019 tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi İmla, ek. 1 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 11 Ağustos 2019 Paylaş 11 Ağustos 2019 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Aslında değil. Aküden akım çekimi durmuş. Lpg sigortasını sökeceğim demişti. Kaçak olduğu sürece hangi akü olursa olsun ölecek. Kaçak yoksa mevcut akü toparlar kendini Servet bey, uyku modunda yeterince beklenmediğinde samırım 0.83 amp altına düşmüyordu. Yukarıda beklirttiğim gibi üzerine 15, 20 dk kadar daha bekleyince aküden çekilen akım miktarı 0.03 e hatta 0.02 Amp düşüyordu. LPG sigortasını çıkardığımda ise (resimdeki kırmızı sigorta) aküden çekilen akım 0.00 olarak göründü. Bunu bir kaç defa tekrarladım. Aynı sonuçları aldım. Video da çektim ama ne tapatalktan ne de samsung resim paylaşımdan yükleyemedim. Youtube yüklemek de istemiyorum. Akü kendini topluyor aslında araç çalışmadığında 15, 20 dk civarı marş basmıyor takviye istiyor. Araç 1, 2 gün park halinde kalındığında da biraz zorlansa da marş alıyor. Bu süre 3,4 günün üzerine çıktığında marş alma sıkıntı oluyor. Hiç çalışmama diye bir durum yok yani. Ama ben yine de yeni bir akü alacağım. 11 Ağustos 2019 tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi İmla, ek. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Ağustos 2019 Paylaş 11 Ağustos 2019 Akü içinde tek hücre gidik belli. Bendeki 2 yıllık varta akü de cortladı aynı şekilde 1 Yorum bağlantısı
Cengiz Yılmaz 12 Ağustos 2019 Paylaş 12 Ağustos 2019 (düzenlendi) 🥰 12 Ağustos 2019 tarihinde Cengiz Yılmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cengiz Yılmaz 12 Ağustos 2019 Paylaş 12 Ağustos 2019 Merhaba, Ortalama 2 yıl yaz veya kış hiç sorunsuz aküler görevini yerine getiriyor. Araç sık kullanılıyorsa 3 ile 4 yılda kulanabiliyoruz. Ben şahsen yılda ortalama 8000 km kullandığımdan dolayı tesbitlerim böyle. Arabamı acentadan ilk aldığımda ilk akümü 6 yıl sorunsuz kullandım. Sonrasında iki üç yılda bir hep 12v60Ah olarak değişmek zorunda kaldım. Sonradan alınan akülerin yüzde 90'nı taze aküler olmadığı kanaatindeyim. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 12 Ağustos 2019 Paylaş 12 Ağustos 2019 Kuga elekrik kaçağı test videosu https://s.amsu.ng/BJai1NOdF7cN 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Ağustos 2019 Paylaş 12 Ağustos 2019 Kuga elekrik kaçağı test videosu https://s.amsu.ng/BJai1NOdF7cN Maşallah. Allah nazardan saklasın. Güzel video olmuş. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 12 Ağustos 2019 Paylaş 12 Ağustos 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Maşallah. Allah nazardan saklasın. Güzel video olmuş. Teşekkür ederim Mehmet bey. Hayırlı bayramlar dilerim. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 1 Eylül 2019 Paylaş 1 Eylül 2019 Nihayet Kuganın akü ihtiyacını bu gün 75 Ah 730A Alçak tip EFB Mutlu Akü ile karşıladık. Aracın akü yerine de en uygun modellerden biri bu akü idi. Aküyü Ankarada Mutlu Akünün ana bayisi olan Mustafa Saatçi'den aldım. Montajı aracın önceki aküsüsün ve taktıkları akünün değerlerini ölçerek yaptılar. Bir de Mutlu aküyü deneyelim bakalım. Yeni Mutlu akü için 570 ₺ 5 taksitle ödeme yaptım. Herkese iyi günler dilerim . 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Kaleli 2 Eylül 2019 Paylaş 2 Eylül 2019 Mayıs 2019 da aracımın orijinal GM aküsünü Varta akü ile değiştim.(350 TL) 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts