İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

İbrahim Bark
(düzenlendi)

Malesef 80 Ah üzeri EFB akülerin ölçüleri yüksek tip; yani akü yüksekliği 19cm. Benim Kuga'nın akü ölçüleri Uzunl. 31,5 En 17,5 Yüks. 17,5cm  (akü kasasında fazladan boşluk yok. Alçak tip) olduğundan EFB alırsam 75 Ah 730 olacak. Aracın önceki aküleri standart 80Ah 740 Varta ve 82 Ah 740 inci idi her ikisi de 2.yıllarını tamamlayınca hadi bize eyvallah dediler.

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Sani Gerşon yazdı:

Şanı değil ismim, Sani :)

@Servet Aydın akü tipleri hakkında bayağı bilgili işi gereği. Bir de ondan dinleyelim.

Sani bey özürlerimi arz ederim.

Daha dikkatli olmalıydım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
İbrahim Bark yazdı:

Sani bey özürlerimi arz ederim.

Daha dikkatli olmalıydım.

Estağfurullah :flowers:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Servet Aydın yazdı:

Konu nedir kısa özet alayım 

Durum: Aracım 2013 Ford Kuga 1.6, 4x4, 180 hp, benzinli kuga. Sıvı sistem (liquimax) Prins LPG li. LPG tankının içinde enerji tüketen yüksek basınç pompası var.  Bu pompa araç kapıları açılınca devreye giriyor ve motor çalışana kadar aküden enerji kullanıyor. Lpg montajından önce üzerinde 80 Ah 740 Uzunlık: 31.5 cm,  En: 17.5 cm,  Yükseklik: 17.5 cm ölçülerinde standart Ford etiketli VARTA akü vardı. Akü 2.5 yıl dayandı ancak son 3,4 ayı çileli oldu.  Yerine takılan aynı ölçülerde, Standart 82 Ah İNCİ akü de 2.yıln sonunda (her nedense garanti bitince) teklemeye başladı.

 

 

Sorum: 80 Ah standart akü yerine 75 veya yerine (uyarsa) 80 Ah EFB/AGM akü önerir misiniz? 80 Ah EFB akülerin yüksekliği 19 cm Yani yüksek, alçak tip 17.5 cm yok sanırım.

Öneriniz olursa Mutlu, İnci, Bosh, Warta, Enegizer & başka markalardan Ah değeri ile birlikte hangisini/hangilerini öncelemeliyim?

İnternetten alıma ne dersiniz?

 

Verilecek bilgilere şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Bence akü değişimi yapan bayilerden alınmalı. Normal bayilerden alınınca sorum durumunda söküp göndereceğiz durumları fazlaca oluyor. Daha düşük bir değerde akü bence olmamalı.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yüksek basınç pompası kaç amper çekiyor bilelim. 

Start stop aküleri anma akımı yüksektir, daha sık yüksek akım talebine cevap verir. Sizin sorun için çözüm olmaz. 

Aracın günlük kullanım periyodu nedir, kaç km kaç defa marş basılıyor, ıds ile bağlanıp akü tipi akü kapasitesi ayarları yapıldı mı? Start stop sistemi varsa normal çalışıyor mu? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

LPG tankı içindeki yüksek basınç pompasının kapılar açılınca çalışmaya başlamasının özel bir nedeni var mı? Aracınızda kontak anahtarı olmadığı için mi? 

Kapılar açıkken çalışıyor olması dezavnataj çünkü park halinde sürekli kapıların açık kalması akünüzü zayıflatacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Start stop sistemi varsa normal çalışıyor mu? 

 

Start stop yokmuş.. Sadece anahtarsız çalıştırma varmış.. 

 

Mustafa YILDIRIM yazdı:

LPG tankı içindeki yüksek basınç pompasının kapılar açılınca çalışmaya başlamasının özel bir nedeni var mı? Aracınızda kontak anahtarı olmadığı için mi? 

Kapılar açıkken çalışıyor olması dezavnataj çünkü park halinde sürekli kapıların açık kalması akünüzü zayıflatacaktır.

 

Aynen.. 

Sonuçta bir kontak açık pozisyonu oluşuyor araçta. Kapı yerine kontak hattından tetik alınmalıydı.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben yıllardır yiğit akü kullanıyorum. pek çok arabaya taktım kullandım. sorun olmadı.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Servet Aydın yazdı:

Yüksek basınç pompası kaç amper çekiyor bilelim. 

Start stop aküleri anma akımı yüksektir, daha sık yüksek akım talebine cevap verir. Sizin sorun için çözüm olmaz. 

Aracın günlük kullanım periyodu nedir, kaç km kaç defa marş basılıyor, ıds ile bağlanıp akü tipi akü kapasitesi ayarları yapıldı mı? Start stop sistemi varsa normal çalışıyor mu? 

Servet bey bilgilendieme ve sorular için teşekkür ederim. Yüksek basınç pompası kaç Amper çekiyor bilmiyorum, tahminim klima fan motorundan aşağı değildir. Zira bu sistemde LPG nin benzin enjektörlerine kadar sıvı olarak taşınması gerekiyormuş.

Bütün akülerin akü seçici programlarında 75 Ah 730 s.marş (ölçüleri 31.5x17.5c17.5) Kuga için uygun görunüyor.

LPG basınç pompasının elektriği kapılar açıldığında alması motorun direkt  LPG li  çalışması ve hızlı başlangıç içi prins açısından bir zorunluluk sanırım.

 Standart aküler 2.yılın sonuna doğru benim araçta yukarıda belirttiğim yetersizlikler gösyeriyor.  Bunun için marş basma sayısı benim için önemli.  Araç çalıştıktan sonra zaten mesele yok.

Akü markalarının sitelerini tek tek inceledim hemen hemen hepsinde EFB akülerin iç yapısı ve marş basma sayıları bakımında güçlendirilmiş su-lu aküler olduğu normal sulu aküler yerine kullanılabileceği yazılmış. Yetkili Ford servis de bunu teyit ediyor. AGM aküler için motor bloğu içinde ısıdan dolayı akünün ömrünün kısa olacağı belirtilmiş. Yani AGM akü aracın görece olarak daha soğuk bölgesine (bagaj) gibi konumlandırılması imiş. Zaten kugaya uygun ölçülerde AGM akü yok. Yada ben göremedim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Start stop yokmuş.. Sadece anahtarsız çalıştırma varmış.. 

 

 

Aynen.. 

Sonuçta bir kontak açık pozisyonu oluşuyor araçta. Kapı yerine kontak hattından tetik alınmalıydı.. 

Kontak açık durumu olmuyor. Uzaktan kumanda ile aracın kapılarını açtığınızda zaten park lambaları, iç aydınlatma ve yan aynalar çalışıyor. Yani motor çalışmadan öce de araçlar aküden elektrik kullanıyor. LPG basınç pompası bu donanıma ek enerji kullanıyor. Akü zayıflamaya başlayınca da marş basmama problemleri özellikle yazın.

Kapılar kapatıldıktan sonra ya da açıkken belli bir süre sonra iç lambalar ve parklar sönüyor, pompa çalışması duruyor, hatta kapılar kapalı ise 2, 3 dk içinde manüel açılmazsa araç kendisini geri kitliyor vs. Sıvı sistem LPG de montaj yönergesine birebir uyulması gerekiyor.Montajı yapan ustanın tasarrufuna izin vermiyor. Ayrıca LPG sisteminden memnunum.

Cevap ve bilgiler için teşekkür ederim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)

Ez cümle şimdi ben dostlar akü bitmiş bir el atın şu arabayı vurduralım, çalışsın diyorum. Servet bey iterek vurdurma kaç Amper baktırıldı mı diye soruyor. 😂😉

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Servet doğru ve teknik yaklaşıyor.. 

Biz ancak düşük amperli alma diyebilirken, Siz servetin istediği bilgiyi verebilseydiniz, Servet size örnek 84,3 amper almalısın diyebilirdi. Bunu diyebilmek için de akım çeken donanım.. günde kaç defa marşa bastığınız, her marşta kaç km yol gittiğiniz, gündüz mü gece mi seyahat ettiğiniz gibi bir sürü soru gerekir. Aksi durumda servet size net bilgi veremez. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bence bahsettiğiniz yüksek basınç pompasından kaynaklı bir durum değil. 

Örneğin bizim araçlarda da kontağı açınca ABS sistemi ilk devreye giriyor ve akü baya çöküyor ve kısa bir süre sonra toparlıyor. Ben akünün o çöktüğü anda bile marş bassam çok rahat çalışıyor. 

Sorun sanki daha farklı gibi geldi bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Mehmet Ozyurek yazdı:

Servet doğru ve teknik yaklaşıyor.. 

Biz ancak düşük amperli alma diyebilirken, Siz servetin istediği bilgiyi verebilseydiniz, Servet size örnek 84,3 amper almalısın diyebilirdi. Bunu diyebilmek için de akım çeken donanım.. günde kaç defa marşa bastığınız, her marşta kaç km yol gittiğiniz, gündüz mü gece mi seyahat ettiğiniz gibi bir sürü soru gerekir. Aksi durumda servet size net bilgi veremez. 

Takıldım sadece Mehmet bey. Muhabbet olsun. Ben Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Teknik konulara meraklansam da uzağım. Ancak arkadaşlardan epey istifade ediyorum. Servet bey de sağ olsunlar. Valla bendeki verebileceğim ön malumat bu kadar.

Her şey gönlünüzce ve güzel olsun.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)
Mustafa Arıkan yazdı:

Bence bahsettiğiniz yüksek basınç pompasından kaynaklı bir durum değil. 

Örneğin bizim araçlarda da kontağı açınca ABS sistemi ilk devreye giriyor ve akü baya çöküyor ve kısa bir süre sonra toparlıyor. Ben akünün o çöktüğü anda bile marş bassam çok rahat çalışıyor. 

Sorun sanki daha farklı gibi geldi bana.

Mustafa bey teşekkür ederim. Benim acizane yorumum araçlardaki donanım arttıkça durağan hallerde aküden kullanılan enerjiye daha çok ihtiyaç duyuluyor, bu da akünün genel kullanım örünü kısaltıyor. ben Kugada iki kez akü değiştirdim, bu üçüncü olacak. Her iki akü de (Varta ve İnci)  2.5 yılı zor ettiler. Bundan önce Toyota  Corolla (diesel) de kullandığım akü (orijinal aracın üzerinde gelmişti,  4 yılı doldurmasına rağmen herhangi bir performans düşüklüğü yaşamadım. Çevreme soruyorum Örnek 2011 model   CITROËN C-ELYSÉE   kullanan arkadaşımın aracında araç üzerinde gelen akü (60 Ah standart Varta) 7 yıl olmuş hala dip diri. Bizimki 20-30 dk kapılar açık kalsa ya da dörtlüleri açık unutsak marş tık demiyor. Ya aküler artık gerekli kalitede üretilmiyor. Ya da bizim araçlar akü canavarı. Baktırdım, araçta herhangi bir elektrik kaçağı vb. yok. Anlamaya çalıştığım şu ki 80/82 Ah akü için 2.5 yıl normal midir. Bunun ömrünü nasıl uzatabilirim. Ya da daha uzun ömürlü uygun model var mıdır. Yoksa hangi akü bayisine gitsem hemen akü kasasına uygun bir akü bulup takıyorlar. Nedense en kalitelisi de kendi sattıkları marka.

 

Yeni üretim rafta beklememiş 75  Ah 730 Bosch / Mutlu takan bir bayi bulursam taktıracağım. Fazla mı bimprikliyim bilemedim şimdi.

Sağlıcakla kalınız.😑

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
İmla
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İbrahim Bark yazdı:

Anlamaya çalıştığım şu ki 80/82 Ah akü için 2.5 yıl normal midir. Bunun ömrünü nasıl uzatabilirim.

 

O, 8 yıl dayanan mutlu aküler yok artık :)

Kısa mesafe kullanılıyorsa araç çok yatıyorsa, yapacak bir şey yok.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

İbrahim hocam kendi aracımda Peugeot’un servis aküsü var. Üzerinde sadece Peugeot yazıyor başka marka yok. Maşallah diyeyim 4,5 yıl oldu bir sorun yaşamadım dizel aracımda. 

Kaldıki ben öyle akü bozulmasın diye alternatördür dinamodur dikkatli kullanmadım. 4-5 kez aküyü tamamen bitirdim. Bir kez kendim şarj aleti ile şarj ettim. Araç kameram var, bazı geceler açık bırakırım 1-2 gün açık kaldığı olur filan yani. Ona rağmen yolda koymadı.

Belki benim bir avantajım vardı, marş bastım mı en az 30km yol gidiyordum. Yılda ortalama 17-18.000km yapıyorum.

Babamın aracında 2 kez Bosch akü kullandık. İkisi de garanti dolmadan bozuldu. Değişti, değişenler de bozuldu.

Şu anda İnci kullanıyor o da. 

 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark

Kaçak testi yaptım araç kilitli bütün sistem kapalı iken aldığım en düşük değer 0.83 amper sarfiyat görünüyor. Kuga için normalmi bilmiyorum. Araştıracağım. Bilgisi olan arkadaşlar yorumlayabilir mi?

 

Cümleten iyi bayramlar.74b0ef38d126337d52af54ee065bbc88.jpg

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Sani Gerşon yazdı:

Bu yüksek olmalı zira 3 gün kullanmazsanız akü marş basamaz?

 

Benim yorumum da böyle, ancak aracın, kendi orijinal teyibi, çakmaklık soketi kontağa bağlı değil. Ancak kaçak da görünmüyor. Aracın ve LPG sisteminin beyni sanırım bazı bilgileri koruma adına bu sarfiyatı yapıyor.  Bu durumda Akü 2 - 2.5 yılını doldurana kadar bazen 10 güne kadar aracı kullanmadığım oluyordu. Sıkıntı yaşamıyordum. Marş basıyordu. Akü yukarıda belirttiğim süreyi doldurdukça aracın bekleme süresi 3-4 güne düştü. Kapılar açık motor çalışmıyorken yaklaşık 20-30 dk da akü voltaşı 9, 10 v düşüyor dolayısı ile marş basmıyor.

En iyisi yeni bir akü alıp, başka sorun çıkmazsa 2-2.5 yıl kullanmak.

 

Sani bey yorumunuz için teşekkür eder iyi bayramlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bence aküde sorun yok şu. Tüketim çok fazla. Bi yerde sorun var ki, bunu şöyle test edebilirsiniz. Amperi 0.8 gördüğünüzde sigorta kutusundan sigortaları çekmeye başlayın. Bir tanesinde tüketim düşecek. ORadan arızalı donanımı bulabilirsiniz.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bence sizin LPG tesisatı ile ilgili bir probleminiz var. 0.8A bekleme modunda yüksek bir değer. Aküden ziyade bu kaçağı bulmaya yoğunlaşın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...