Tamer Akkan 9 Aralık 2012 Paylaş 9 Aralık 2012 2009 model focus titanium'um dan 52 amper akü çıktı, 72 amper mutlu taktırdım. Akü kutusunda oynama yapıldı mı? Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 9 Aralık 2012 Paylaş 9 Aralık 2012 Yanlış bilgi, buradaki düşünceye istinaden bugün gittim Trabzon'dan özellikle aldım ama Fusion a uymadı uzun geldi. Sonra paşa paşa Povver 50 A alıp yolumuza devam ettik. Fusioncular bilginize. D59 varta akünün boyu 175 mm dir. Aşağıdaki linkten kontrol edebilirisiniz.Linkte açıklamada "alçak tip-ford araçlar için ifadesini görebilirsiniz" Focus aracım için bu aküyü kullanıyorum, tam oturmuş durumda. http://www.lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=950 Povver akünün 50 amper olanının boyu 195 mm görünüyor, 175 mm varta akü oraya yüksek geldi ise 195 mm aküyü nasıl oturttunuz anlamadım doğrusu. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Aralık 2012 Paylaş 9 Aralık 2012 fusion 1.6 tdci a 72 amper varta alçak tip cuk oturuyor. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 9 Aralık 2012 Paylaş 9 Aralık 2012 fusion 1.6 tdci a 72 amper varta alçak tip cuk oturuyor. Hocam bahsettiğiniz akü bu ise 175 mm boyunda ve tüm fordlara uyar. Ama vartanın 60 amper 175 mm boy oranına sahip aküsünü arkadaş nasıl oturtamadı hala anlamadım. http://www.lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=953 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Aralık 2012 Paylaş 9 Aralık 2012 (düzenlendi) Evet 175 mm olan bundan. 1.4 lerde ufak olabilir. Zaten kaputu açmadan önce akücü ile dalaştık. Açınca "tamam abi ben ööle sanmıştım" dedi. 9 Aralık 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tamer Akkan 9 Aralık 2012 Paylaş 9 Aralık 2012 D59 varta akünün boyu 175 mm dir. Aşağıdaki linkten kontrol edebilirisiniz.Linkte açıklamada "alçak tip-ford araçlar için ifadesini görebilirsiniz" Focus aracım için bu aküyü kullanıyorum, tam oturmuş durumda. http://www.lastikal....er.aspx?uid=950 Povver akünün 50 amper olanının boyu 195 mm görünüyor, 175 mm varta akü oraya yüksek geldi ise 195 mm aküyü nasıl oturttunuz anlamadım doğrusu. Abi bizzat ben de oradaydım, özellikle ısrar ettim söktük, fakat varta d59un yanlarda alt kısımda çıkıntılar var ve bu sebeple kutuya sığmıyor. Siz gözünüzle gördünüz mü? kutuda oynama yapmış olmasınlar? hiçbir şekilde sığacak gibi değildi. hatta çıkarttığımız orjinal 50 A ile alt üst koydum bariz fark vardı. mecbur kaldım adama o kadar uğraş verdik ve povver aldım yoksa orjinalden şaşmazdım. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 9 Aralık 2012 Paylaş 9 Aralık 2012 Abi bizzat ben de oradaydım, özellikle ısrar ettim söktük, fakat varta d59un yanlarda alt kısımda çıkıntılar var ve bu sebeple kutuya sığmıyor. Siz gözünüzle gördünüz mü? kutuda oynama yapmış olmasınlar? hiçbir şekilde sığacak gibi değildi. hatta çıkarttığımız orjinal 50 A ile alt üst koydum bariz fark vardı. mecbur kaldım adama o kadar uğraş verdik ve povver aldım yoksa orjinalden şaşmazdım. Ben bizzat bu aküyü aldım, eskisi söküldü yerine tam oturdu. Hiçbir kesme ekleme yapılmadı. İşin ilginci povver akü 195 mm yükseklikte. Varta ise 175 mm yüksekliğinde.İlginç. Yorum bağlantısı
Tamer Akkan 9 Aralık 2012 Paylaş 9 Aralık 2012 Güzel abim yükseklik sorun oluşturmuyor, uzunluk ve genişlik uymadı yoksa yükseklik olarak sorun yok. akü kutuları fusion ve focuslarda hatta dizel ve benzinlilerde bile fark ediyormuş bunu öğrendim Vartayı çok istemiştim özellikle 60 A diye ama kısmet olmadı. Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin 9 Aralık 2012 Paylaş 9 Aralık 2012 Asagida ekledigim linkte, tum marka ve modellerin gerekli aku Ah'nin bulundu bir katalog bulunmakta. Katalog bulgarca ama resimler ile kolayca aradiginiz marka, model, motor ve gereken akuýu bulabilirsiniz. https://docs.google.com/file/d/0B_6qcfm5Phz0MzRjNzkzNjctZmY0Yi00YzAxLWJlMzAtNmQzYTc5NzljZjE4/edit?hl=bg&pli=1 Yorum bağlantısı
Misafir 10 Aralık 2012 Paylaş 10 Aralık 2012 Orjinali 60 amper'di,değişim zamanı geldiğinde 72 amper yaptık... Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci 11 Aralık 2012 Paylaş 11 Aralık 2012 (düzenlendi) Benim aracında aküsü sorun çıkaracak gibi duruyor ve değiştirmeye karar verdim fakat 6 Sanayi'de orjinal akü standardında bir akü önerebilen olmadı herkes elindeki malı bu uygun bu yetrli diyerekten satmaya çalışıyor.Orjinal aküm Motocraft 12v 60Ah 590A internette yaptığım aramalarda Boyut ve değerlere özellikle marş basma gücüne yakın olarak İNCİ akü kataloğunda rastladım ancak orada Alt bağlantı türü olarak B13-B19 gibi değerler vermiş 2006 fusionda alt bağlantının hangisinden olduğunu bilen varmı? bulduğum ürün kodları LB3 065 065 013 NANO GOLD SERİSİ B13 TABAN, 650 A MARŞ BASMA GÜCÜ LB3 060 052 019 FORMUL A SERİSİ B19 TABAN FORD AKÜSÜ OLARAK GEÇİYOR ,520A MARŞ BASMA GÜCÜ LB3 066 060 013 FORMUL A SERİSİ B13 TABAN, 600A MARŞ BASMA GÜCÜ 11 Aralık 2012 tarihinde Özcan Cepheci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 11 Aralık 2012 Paylaş 11 Aralık 2012 Benim aracında aküsü sorun çıkaracak gibi duruyor ve değiştirmeye karar verdim fakat 6 Sanayi'de orjinal akü standardında bir akü önerebilen olmadı herkes elindeki malı bu uygun bu yetrli diyerekten satmaya çalışıyor.Orjinal aküm Motocraft 12v 60Ah 590A internette yaptığım aramalarda Boyut ve değerlere özellikle marş basma gücüne yakın olarak İNCİ akü kataloğunda rastladım ancak orada Alt bağlantı türü olarak B13-B19 gibi değerler vermiş 2006 fusionda alt bağlantının hangisinden olduğunu bilen varmı? bulduğum ürün kodları LB3 065 065 013 NANO GOLD SERİSİ B13 TABAN, 650 A MARŞ BASMA GÜCÜ LB3 060 052 019 FORMUL A SERİSİ B19 TABAN FORD AKÜSÜ OLARAK GEÇİYOR ,520A MARŞ BASMA GÜCÜ LB3 066 060 013 FORMUL A SERİSİ B13 TABAN, 600A MARŞ BASMA GÜCÜ Akü kutunuzun ebatlarını ölçün ve katalogdan uygun ebatli ve cca ile belirtilen abanma akımı yüksek olanları tercih edin. Dizel araçta normal akım dışında abanma akımıda çok önemli. Yorum bağlantısı
İsa Köse 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Havalar soğudu ve Focus'umun aküsü sinyal vermeye başladı. Motorcraft akü var. Sanırım fabrika çıkışlı aküsü. Çok iyi dayanmış zaten. Kaliteli olduğu belli. Ben bu aralar sabah ilk çalıştırmada marşın geç aldığını fark ediyorum. Hatta göstergede ibreler falan titredi geçen gün. Gauge menüye girdim DTC kodu olarak akü zayıf gibi bir karşılığı olan kod çıkmaya da başladı. Bunlardan dolayı aküyü değiştireyim diyordum. Araştırdım. 60 amperlik bir akü alacaktım. Mutlu'nun iyi olmadığını okudum pek çok yerde. Forumda araştırdım, AC Delco öneriliyor. Yerliler de iyidir deniyor. İnci alınabilir deniyor. Bir arkadaşıma akü değiştireceğimi söylediğimde, değiştirmek yerine ŞARJ ETTİRMEMİ tavisye etti. Aküyü çıkarıp 1 gün şarj ettirecekmişiz, sonra yine uzun süre kullanabiliyormuşuz... Bu doğru olabilir mi? Araştırmalarımda, pek çok akünün 1-2 yıl içinde ömrünün bittiğini de gördüm. Kalitesinden emin olmadığımız bir aküyü alıp macera yaşamaktansa orjinal aküyü bu şekilde kullanmaya devam edebileceksek mantıklı gibi geldi bana. Ne dersiniz? Şarj edilince kullanılabilir mi bizim Motorcraft akü? Ya da uğraşmaya değer mi? Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 İsa bey tekrar şarj edip kullanma olayı çok eski akülerde oluyordu diye hatırlıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Bir arkadaşım 4 kez şarj ettirdi. Çok fazla gitmiyor hemen yine boşalıyor. Geçen hafta 8 senedir kullandığımız lacettimizin aküsünü 60 amper inci ile değiştirdik bana kalsa daha değiştirmeyecektim ama elektrikçi bu şekilde binilirse elektronik aksama zarar verir dediği için değitirdik 150 tl inci tavsiye olunur. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Akü araç üzerinde en fazla 14.4 volt olarak şarj edilir. Buda yaklaşık %80 şarj demektir ve akü için yeterlidir. Aküyü harici olarak şarj ettirince 16 volt şarj edilir yani %100 şarj. Starter akü için iyi bir şey değildir. İncelmiş plakalar nedeni ile zaten zayıflayan akü plakaları hepten dökülür ve daha kısa sürede havlu atar. Yeni akü ile değişim yapın. 2 Yorum bağlantısı
İsa Köse 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Maceraya gerek yok, git yeni akü al diyorsunuz yani... Ben de İnci akü alacaktım. Yalnız Focus 1'in akü muhafazasına sığar mı ki bu inci akü... Formul A. En x Boy x Yükseklik(mm)= 278x175x175 2 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 İnci akünün fordlar için ürettiği bir model varmış galiba, bilginiz olsun. 1 Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Araç çalışırken akü zaten direk şarja geçiyor ve araç çalıştığı müddetçe sarj oluyor bu durumda tekrar şarja takmanın bi mantığı yok ha çok kısa mesafelerde kullanıyorsunuzdur devamlı kalorifer far gibi yüksek amperli alıcılar devamlı devrededir ve akü şarj olmaya fırsat bulamıyordur bu durumda bi şarj takviyesi işe yarayabilir ama aksi taktirde dışardan şarj takviyesi bi işe yaramaz özellikle soğuk havalarda... 2 Yorum bağlantısı
İsa Köse 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Evet çok kısa mesafede kullnamam gerekiyor. Akü şarj olamıyor kesin. Gidiş 1 km sabah. Dönüş 1 km akşam. Memlekete gidince kendine geliyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Evet çok kısa mesafede kullnamam gerekiyor. Akü şarj olamıyor kesin. Gidiş 1 km sabah. Dönüş 1 km akşam. Memlekete gidince kendine geliyor. 1km için elektrikli bisiklet alın yahu Bu zaman zarfında akünün dolması tabi imkansız. Ancak dışarıdan yapılan şarjlardan da bi şey olmuyor. Zaten 8 senelik akünüz var. Daha kaç sene gidecek ki 2 Yorum bağlantısı
Murat Dere 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Akü araç üzerinde en fazla 14.4 volt olarak şarj edilir. Buda yaklaşık %80 şarj demektir ve akü için yeterlidir. Aküyü harici olarak şarj ettirince 16 volt şarj edilir yani %100 şarj. Starter akü için iyi bir şey değildir. İncelmiş plakalar nedeni ile zaten zayıflayan akü plakaları hepten dökülür ve daha kısa sürede havlu atar. Yeni akü ile değişim yapın. Sensin "stasyoner" Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Sensin "stasyoner" uppss, radara yakalandık Starter olacaktı 1 Yorum bağlantısı
İsa Köse 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 1km için elektrikli bisiklet alın yahu Bu zaman zarfında akünün dolması tabi imkansız. Ancak dışarıdan yapılan şarjlardan da bi şey olmuyor. Zaten 8 senelik akünüz var. Daha kaç sene gidecek ki Haklısınız. Ama sorun şu ki önce bir yokuş çıkmamız gerekiyor, sonra bunun inişi de var. Bir de geri dönüşte uzunca ve oldukça dik bir yokuşa dönüşüyor bu yol. Bu bölge çok da havadardır, rüzgarı hiç eksik olmaz. Hiçbiri sorun değil de yanımda oğlum da var. (3.sınıfa gidiyor) Onun üşütmeyeceğini bilsem arabayla uğraşmam. Güzel havalarda yürürüz hep. Yalnız bu soğukta olmuyor. Araba bile dayanamadı baksanıza... o da üşümüş olsa gerek akü istiyor. Not: Rampalar öyle dik ki elektrikli bisiklet gidemiyor. Yorum bağlantısı
İsa Köse 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Ve akü bitti... Değiştirmek lazım derken... Araç geceyi kar altında geçirince akü sizlere ömür... Öylece kalakaldık iyi mi? Haftasonunu bekleyemedi yahu... Şimdi uğraşacağız... Yorum bağlantısı
Recommended Posts