Ahmet Kalkan 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 Benim arabam 2005 model orjinal aküsü hala üzerinde.Geçen hafta değiştireyim dedim baktım üzerindeki 43 amper (yanlış hatırlamıyorsam).Elektrikçi buna 60 amper takalım dedi.Akün iyi şimdilik kullan bitince takarız dedi.Aracım LPG li 1.6 focus kaç amper takmam uygun olur ? Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 Sığdığı boyut kadar takabilirsiniz. Aracınızda ek donanım (elektrik harcayan) fazla yoksa amper değerini büyütmek pek gereksiz durum. Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 Sığdığı boyut kadar takabilirsiniz. Aracınızda ek donanım (elektrik harcayan) fazla yoksa amper değerini büyütmek pek gereksiz durum. LPG haricinde ek bir donanım yok ama tatile giderken buzdolabı kullanıyorum. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 Elektirikçinizin dediğine uyun bence. Hatta bir boyut daha büyütebilirsiniz ozaman. Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 Elektirikçinizin dediğine uyun bence. Hatta bir boyut daha büyütebilirsiniz ozaman. Çok teşekkürler... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 (düzenlendi) Burada unutulan bir konu var. Akünün amperajında iki rakam mevcut. Birisi kapasite, diğeri krank gücü. Kapasite eğer aküyü besleme amacı ile bitirene dek kullanırsanız alacağınız enerjiyi belirtir. Krank gücü ise marş sırasında abanabileceğiniz maksimum amperajı belirtir. Yeni aküler için sorun kendini belli etmez ama eskidikçe krank amperi ve kapasitesi yüksek olanlar daha avantajlı olurlar. Normalde oto aküleri bitirene dek kullanılmamalıdır. Yarının altına pek inmek önerilmez. Bitirene dek kullanılan aküler farklıdır. Traksiyon aküsü ya da marin aküsü kullanılabilir. Yerine sığan en büyük aküyü alın. Mesela aşağıda 60AH kapasiteli 510A abanma akımlı (krank akımı) akü resmi. Bu da inci akü 60Ah 490A: Varta 60 AH ama 540 A 3 Şubat 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 Varta blue d24 benim aracımdaki 2. akü ses sistemine bağladığım yani. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 (düzenlendi) Focusa tam oturan bodur akü modelleri ve cca(abanma akımları); ac delco 60 amper(m60-t7) 610 cca ac delco 54 amper(m54-t7) 520 cca ac delco 44 amper(m44-t7) 370 cca varta 44 amper(b18) 440 cca varta 60 amper(d59) 540 cca varta 60 amper(d21) 600 cca (silver serisi tr de yok,yada ben bulamadım) varta d24 60 amper bir akü ama focusa tam oturmaz. boyu 175 mm ve altı aküler focus muhafazasına tam oturur. ben ac delco ve varta araştırmıştım, yukarıda yazılanların hepsi focus için uygun aküler. ac delco favorimdi ama bulamadığım için varta d59 aldım. 3 Şubat 2012 tarihinde Hasan Ekici tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sedat Oral 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 vartanın 74 lüğünü sığdıramadık 60 lığı taktık mecburen Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 Aslında e38 modeli sığardı ama o da akücünün elinde yoktur. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 Bu akşam eşimle birşeyler diyelim diye caddeye çıkarken arabayı biraz ileriye almak için çalıştırdığımda biraz dengesiz çalıştı,soğuktandır diye düşündüm.. Eve döndüğümüzde tekrar bi bakayım dediğimde marş basmadı,akü bitmiş eşime sen eve çık deyip başladım bekleme,sağ olsun bir arkadaş ailesi ile sokaktan geçerken durdu ve takviye yaptık çalıştı.. Geçenlerde de aynı sıkıntıyı yaşamıştım,normalde araba yatmıyor ama yaklaşık 2 haftadır sadece ben kullanıyorum 5 dk işe gidiş 5 dk işten dönüş şeklinde,araba normal çalışma performansının altında çalışıp (kısa kullanım süresi) havada soğuk olduğundan mı bitti diye düşündüm sizce bundan olabilir mi? Bu arada yoldan geçerken rica ettiğimde işim var bahanesini sunan 2 kişiye aynı durumda kalmamaları için dua etmelerini temenni ediyorum..Ailesi ile duran arkadaş geçenlerde de ben yaşadım kötü bir durum soğuktan diye düşündüm bende dedi ve hemen yardımcı olmak istedi.. Kendisine kartımı verip kasko ve trafik yenileme döneminde yardımcı olacağımı söyledim bende, bu şekilde borcumuzu ödeyeceğiz artık Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 öyle ısıtmalı camım var kar yağdı ısıtmalı camımla keyif ettim diye mesaj atarsan akü 2 günde cortlar tabi şarj dinamosunu bi ölçtür abi değeri 13 küsür felan olması lazım. akü de orjinal akü ise 6 yaşında sonuçta. eğer orjinal değilse ( orjinalden kastım motorcraft yoksa ford siyah tip akü delphi üretimi) zaten 2 sene ömrü var bence heleki kısa mesafe ile aşırı elektronik aksam çalıştırıyorsan zaten şarj edemiyordur yeterince. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 Bu akü, en ters zaman neresi ise bulur ve biter, geçmiş olsun. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Ada 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 öyle ısıtmalı camım var kar yağdı ısıtmalı camımla keyif ettim diye mesaj atarsan akü 2 günde cortlar tabi şarj dinamosunu bi ölçtür abi değeri 13 küsür felan olması lazım. akü de orjinal akü ise 6 yaşında sonuçta. eğer orjinal değilse ( orjinalden kastım motorcraft yoksa ford siyah tip akü delphi üretimi) zaten 2 sene ömrü var bence heleki kısa mesafe ile aşırı elektronik aksam çalıştırıyorsan zaten şarj edemiyordur yeterince. Kardeşim akü değişmişti,mutlu akü var şuan ölçümler normal.. Dediğin gibi problem aslında kısa mesafede elektronik aksam çalışması,soğuk nedeni ile arabayı çalıştırıp hemen klimayı açıyorum,o da otomatik olarak ön ve arka cam rezistansını açıyor,far ve sislerde açık tabi işten eve 2 km mesafe var,sanırım yeterince şarj olmuyor,bide havalar böyle soğuk olunca bitiyor galiba.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 akü değişmiş ise zaten 2 yıl ömür biçiyorum orjinal aküler daha uzun dayanıyor ama diğerleri bence fos. zaten senin kullanma şeklinlede orjinal olsa da dayanımı az olur. arada otobana çıkıp kurum attır hem ciğer açar hem akü şarj olur eski arabada şehir içinde zayıflayan akü için ben çok ciğer açmaya gitmişimdir 1 Yorum bağlantısı
Fatih Ada 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 ya evin önünde 20 dakika boyunca devirli çalıştırdım yetmez mi? yarın çıksam mı ki Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 Geçmiş olsun Fatih akü durumunu araştırdıktan sonra Mustafa nın dediği gibi bir uzun yol yap yada aküyü şarja bağlat. Kış günleri ansızın gerekli olduğu anda çalışmazsa insan kötü oluyor. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 (düzenlendi) Teşekkür ederim Serdal,akü takviye kablom bagajda geziyorum zaten :D yakında çakmaktan şarj olan akü icad ederim ben 18 Şubat 2012 tarihinde Fatih Ada tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Engin Özarı 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 İlave çekilen tesisat (lamba, amfi, aydınlatma gibi) var ise kaçak kontrolü yapılmalı. Yada, bagaj, torpido lambası açık kalıyormu ? (Kontak kapandığında zamanlı devre kesme rolesi var ise gerek yok) kontrol edilmeli. şarj ve akü peformansı kontrol ettirilmeli Yorum bağlantısı
Fatih Ada 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 Engin bey ilave çekilen tek tesisat baj aydınlatmasından alınan uç ile led aydınlatmalar ama iç aydınlatma otomatik olarak kapandığı için problem olacağını sanmıyorum burada, (led yapmadan öncede bir kaç gün yattığında akü problemi yaşamıştım) ilk problem yaşadığımızda ölçüm yapıldığında problem çıkmamıştı.. muhtemelen işe gidiş gelişte akü şarj olamadı sakin kullanıyorum devir yükselmiyor ve yol 2 kilometre.. klima,ön arka cam rezistansı,farlar açık oluyor.. Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 büyük ihtimalle orjinal akünüzü kullanıyorsunuzdur.Aküyü değiştirirseniz sorun kalmaz.Ama bu arada led leri kontrol etmeyi unutmayın... Yorum bağlantısı
Misafir 20 Şubat 2012 Paylaş 20 Şubat 2012 Fatih geçmiş olsun,terslik olucaksa en kötü anları yakalarmış,neyseki sen hafif atlatmışsın biran önce aküyü yenilemen iyi olur sanırım. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 20 Şubat 2012 Paylaş 20 Şubat 2012 Kısa mesafede şarj etmemiş olabilir bu durumda normal. Birde sürekli dip görüyorsa akü oda ömründen yer bilgine. Bir an önce bir elektrikçide en az 10 saat süre olacak şekilde düşük akım ile 6-7A şarj ettirip kullanmanı öneririm Birde sis farı açık gezme kardeşi ya 1 Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 20 Şubat 2012 Paylaş 20 Şubat 2012 akü değişmiş ise zaten 2 yıl ömür biçiyorum orjinal aküler daha uzun dayanıyor ama diğerleri bence fos. zaten senin kullanma şeklinlede orjinal olsa da dayanımı az olur. arada otobana çıkıp kurum attır hem ciğer açar hem akü şarj olur eski arabada şehir içinde zayıflayan akü için ben çok ciğer açmaya gitmişimdir +1907 çok soğuk havalarda akünün bu tarz meşhur arızaları olur diyorlar ki ben hiç yaşamadım, siz bencede aküyü şöyle sağlam bir yolda en az 60 dk. çalıştırdıktan sonra bir deneyin aynı şeyi yapar ise kesin aküdr diyorum bende 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts