İçeriğe Yönlendir

Şehir içinde hangisi performanslı?


Bora Akbaş

Recommended Posts

Bora Akbaş
Hangi parça değişti?

Sanırım baskı balata değişti,mekanik bilgim çok iyi değil açıkçası ama şanzımanı indirdiler anladığım kadarıyla . Yuvarlak bir disk vardı,simsiyah olmuştu,birde çevresinde parçalanmış lime lime olmuş keçeler vardı. Çok kötü kokuyordu,yanık kokusu vardı ama sanki leş kokusuyla karışmış gibiydi.

Yorum bağlantısı
Fuat Terci

Bora bey gecmis olsun.sorunun cözüldügüne sevindim.ama sıfır araba alıpda, alır almaz bunlarla ugrasmak uzucu olsa gerek.

ben de 7 ağustos da 2010 focus 115 titanium fırtana gri alarak aranıza katıldım.

bir aydır kullanıyorum herhangi bir sorunla karsılasmadım ama tabi boyle sorunları okuyunca da ford da kalite ve kontrol ile ilgili tereddütler oluşmuyor degil. yalnız sunu belirtmem lazım arabanın sürüş dinamikleri inanılmaz etkiledi beni.

12 sene babamın toyota corollalarını (1991-7 sene 2004-5 sene) kullandıktan sonra forda gectim gecerken de baya bi zorlandım cünükü auris benzinli ile arasında kaldım.fordun cekiciliği,yeni marka yeni heyecan olması,yol tutuş referansları fordun hazır aurisin beklemesi olması gibi nedenlerle toyota sorunsuzluğundan vazgecmiş oldum.

yazımdan da anlasılacagı gibi kafam halen biraz karısık ama su an için pişman değlim insallah da olmam ve keske auris alsaydım demem....

selamlar

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bora bey gecmis olsun.sorunun cözüldügüne sevindim.ama sıfır araba alıpda, alır almaz bunlarla ugrasmak uzucu olsa gerek.

ben de 7 ağustos da 2010 focus 115 titanium fırtana gri alarak aranıza katıldım.

bir aydır kullanıyorum herhangi bir sorunla karsılasmadım ama tabi boyle sorunları okuyunca da ford da kalite ve kontrol ile ilgili tereddütler oluşmuyor degil. yalnız sunu belirtmem lazım arabanın sürüş dinamikleri inanılmaz etkiledi beni.

12 sene babamın toyota corollalarını (1991-7 sene 2004-5 sene) kullandıktan sonra forda gectim gecerken de baya bi zorlandım cünükü auris benzinli ile arasında kaldım.fordun cekiciliği,yeni marka yeni heyecan olması,yol tutuş referansları fordun hazır aurisin beklemesi olması gibi nedenlerle toyota sorunsuzluğundan vazgecmiş oldum.

yazımdan da anlasılacagı gibi kafam halen biraz karısık ama su an için pişman değlim insallah da olmam ve keske auris alsaydım demem....

selamlar

Hayırlı Uğurlu olsun Focusunuz.Maalesef böyle bir sorun yaşadım ama çözüldü ve şu anda hiçbir sorunum kalmadı sayılır.Sayıır diyorum,çünkü bir sıkıntı hala devam etmekte. O da dik rampaları klima ile çıkamama sorunu.Yani eskaza dik bir rampada çıkarken öndeki araç rampanın ortasında durduğu anda eğer klimanız açıksa yandınız. Derhal klimayı kapatın,çünkü klima ile dik bir rampada aracınızı harekete geçirmeniz imkansız. Ya da dik rampa gördüğünüz anda hemn klimayı kapatıp öyle tırmanmaya başlayın. Yoksa şok ve panik olabilirsiniz.!! Kasa motora çok ağır geliyor sanırım. Fakat düz yol performansı çok iyi.

Haa bu rada yerinizde olsam bu arabaya eğer rampa çıkışlarını problem etmiyorsanız ya da dümdüz bir şehirde yaşamıyorsanız kesinlikle LPG taktırmayın derim,çünkü zaten rampalarda çok başarısız çekiş değerlerine sahip aracınız LPG den kaynaklanan çekiş düşüşü nedeniyle size çok zor anlar yaşatabilir.

Toyotaların performansını bimiyorum ama performans dışında konuşursak toyotadan çok daha Türkiye koşullarına uygun bir araba aldığınızı söyleyebilirim.

Tekrar hayırlı uğurlu olsun.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Hayırlı Uğurlu olsun Focusunuz.Maalesef böyle bir sorun yaşadım ama çözüldü ve şu anda hiçbir sorunum kalmadı sayılır.Sayıır diyorum,çünkü bir sıkıntı hala devam etmekte. O da dik rampaları klima ile çıkamama sorunu.Yani eskaza dik bir rampada çıkarken öndeki araç rampanın ortasında durduğu anda eğer klimanız açıksa yandınız. Derhal klimayı kapatın,çünkü klima ile dik bir rampada aracınızı harekete geçirmeniz imkansız. Ya da dik rampa gördüğünüz anda hemn klimayı kapatıp öyle tırmanmaya başlayın. Yoksa şok ve panik olabilirsiniz.!! Kasa motora çok ağır geliyor sanırım. Fakat düz yol performansı çok iyi. Haa bu rada yerinizde olsam bu arabaya eğer rampa çıkışlarını problem etmiyorsanız ya da dümdüz bir şehirde yaşamıyorsanız kesinlikle LPG taktırmayın derim,çünkü zaten rampalarda çok başarısız çekiş değerlerine sahip aracınız LPG den kaynaklanan çekiş düşüşü nedeniyle size çok zor anlar yaşatabilir.

Toyotaların performansını bimiyorum ama performans dışında konuşursak toyotadan çok daha Türkiye koşullarına uygun bir araba aldığınızı söyleyebilirim.

Tekrar hayırlı uğurlu olsun.

Bora bey hala bu sıkıntınız mevcut ise bana kalırsa aracınız bu onarımlara rağmen normal değil; yada arabaya tam olarak alışamadınız..

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bora bey hala bu sıkıntınız mevcut ise bana kalırsa aracınız bu onarımlara rağmen normal değil; yada arabaya tam olarak alışamadınız..

Bu sorun tüm focuslarda var maalesef.Klima ile dik rampada sıfırdan hareket ettirmek mümkün değil. Ben hala alışamamış olabilirim,o da başka bir olasılık ama forumda çeşitli yerlerde aynı şeyin defalarca yazıldığını gördüm. Biraz daha alışma ve motor rodajını tamamlama süresini bekleyeceğim.Bakalım.Ankarada olan f2,5 Duratec sahiplerinin aracın performansını ve çekişini ölçebilmeleri adına Hacıyolu yokuşu ile Cinnah caddesi mükemmel parkurlardır,denemelerini tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Fatih Susuz

1, si Bora Abi aracın tekrar hayırlı uğurlu olsun.Bu sorun belli başına bir baskı balata problemiydi. :D :D :)

2, si ise dik bi yokuşta klima açıkken çoğu araba zorlanır bu bir sorun değil herşeyi böyle kafaya takmayın. Tekarar hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela vermez İnşallah. :rofl:

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
1, si Bora Abi aracın tekrar hayırlı uğurlu olsun.Bu sorun belli başına bir baskı balata problemiydi. :( :( :D

2, si ise dik bi yokuşta klima açıkken çoğu araba zorlanır bu bir sorun değil herşeyi böyle kafaya takmayın. Tekarar hayırlı uğurlu olsun Allah kaza bela vermez İnşallah. :)

Çok sağol Fatih,arabaya alıştıkça herşey yoluna girecek mutlaka.Bugüne kadar bu tarz bir arabam olmadığı için belkide köyden indim şehire durumu yaşıyorumdur :f1: Ama benim daha önceki clio symbol çok hafif bir arabaydı ve 98 beygir güç vardı arabada. Klima ciddi etkilemiyordu o arabayı. Sanırım arabanın çok yeni olması nedeniyle daha geçiş dönemindeyiz. Fakat TDCI motorların rmpa ve ilk hareket durumunu da test etmek isterim bir kez daha.

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen

dik yokuştaki klimayla kalkış sıkıntısı bende de mevcut ama bu sorun düşük devirde meydana geliyor. orta ve üst devirlerde sorunsuz. bizdeki bu ti-vct motorlar düşük devirlerde çok cansız ne yazıkki. sorun buradan kaynaklanıyor. sanırım 100 lükler aynı yokuşta ve düşük devirde klimayla sorun yaşamaz ama bizimkiler illa devrini almış olacak.

bu çalışma karakteri şehir içi performansı da olumsuz etkiliyor. devirsiz ya da düşük süratli seyirlerde bizim motorların daha fazla yakıt sarfetmesine sebep olduğunu düşünüyorum. bir ara bizim tolgayla arabaları (aynı gün alınmış 100ps lik focus) değişmeyi planlıyorum o yüzden. bir kaç gün test edeceğim.

birlikte bir rapor yazarız.

Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan

16v motorların genel özelliği alt devirlerde cansız olmasıdır.

klima açıkken dik yokuşlarda kalmada bende zorlanıyorum, debriyaja alıştıkça bu zorluk azalıyor.

mesela ben lastiklerin değişme zamanı geldiğinden patinajsız kalmıyor araba dik yokuşlarda kaçmasın diye ani hareket yapınca panitaj oluyor :unsure2:

focus 2,5 larda yokuş destek sistemi varmı? artık neredeyse tüm yeni arabalarda var...

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen

16v 100 lüklerde yok bu. o kadar düşük değil yani tork. bizimkiler (seninki de) gibi değişken zamanlamalı motorlarda çok bariz. hondası da toyotası da böyle. devirsiz kullanma şansın kalmıyor zıkkımları. şehir dışında 6.2litreyi rahatlıkla yapıyorum. şehir içinde 8.5litreyi indiremiyorum eskişehir yolunu görmeden. gerçi 18" lerin etkisi de çok fazla bunda.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
16v motorların genel özelliği alt devirlerde cansız olmasıdır.

klima açıkken dik yokuşlarda kalmada bende zorlanıyorum, debriyaja alıştıkça bu zorluk azalıyor.

mesela ben lastiklerin değişme zamanı geldiğinden patinajsız kalmıyor araba dik yokuşlarda kaçmasın diye ani hareket yapınca panitaj oluyor :yes:

focus 2,5 larda yokuş destek sistemi varmı? artık neredeyse tüm yeni arabalarda var...

Hill Holder (Yokuş kalkış destek sistemi) yok focus 2,5 larda maalesef. Zaten Focus 2,5 larda eksik kalan özellikler var bunun gibi.Örneğin klimanın rampalarda otomatik devreden çıkması,bi-xenon farlar,içerden açılabilen bagaj kapağı,kilitli benzin kapağı, elektrikli katlanan yan aynalar,arka cam güneş perdesi, arka kapılarda cepler, istenen parçayı seçebildiğiniz mp3 player, usb girişi,yükseklik ayarlı yolcu koltuğu,kapı açma kollarından bağımsız kapı kilitleme düğmeleri,bluetooth destekli radyo-cd çalar,lastik basınç kontrol sistemi v.b. gibi aslında Forcusta olması gereken ama ya otosanın ithalat politikası nedeniyle olmayan ya da fabrikada üretilmeyen özellikler eksik kalmış maalesef.

Ti-VCT motorlarda yakıt sarfiyatı ile performansın doğru orantılı olduğuda çok bariz bir gerçek.Gaza yüklendikçe araba coşuyor.TDCI motorlardan farkıda bu sanırım.TDCI motorlarda alt devirlerde, gaza Ti.VCT motorda bastığınız gazın yarısı kadar bastığınızda bile arabadaki performans Ti-VCT motorun 4150 deki devrinden bile daha fazla oluyor sanırım.

Yorum bağlantısı
Fuat Terci

bora bey mesajlarınızdan anladığım kadarıyla dizele daha sempatik bakıyorsunuz.bir de yasadığınız talihsizlik sizi benzinliden biraz üşütmüş.

ben hafta içi iş icin vw caddy 1.9 tdi 105hp kullanıyorum.

gercekten cekisi cok güçlü alt devirler performanslı.ancak traktör sesi de cabası.bakım maliyeti fazla.

ben focusu alırken yılda 10000 bini aşmadığım için dizel dusunmedim.arada 4 bin fark vardı.eger 2-2.5 bin fark olsa belki dusunurdum.4 bin için konusursak 3-4 senede cıkaracagım farkı peşin vermek ve aynı zamanda yuksek ses ve daha maliyetli bakım riskine katlanmak istemedim.

araba 2000 oldu benim 1 ayda 1000km uzun yol yaptım.sadece bir sefer 1.vitesde beni üzdü gercekten gitmedi.rampada hayli alcaktı.ama genel anlamda araba su gibi akıyor.ve yolun sahibi benim hissi uyandırıyor bende.gayet sakin bir kullanım stiline sahip olmama ragmen agresif sürüş istegi uyandırıyor.bir de satın almadan önce rüzgar ve yol sesi hakkında o kadar olumsuz sey okudum ki galiba kendimi hazırladım hic rahatsız edici gelmiyor ama dediğim gibi dizel olsa belki keyif kacırabilirdi.

üstteki mesajımda bahsettiğim gibi aileden gelen toyota gelenegiyle auris arasında kalmıstım alırken 1,6 132hp 6 ileri vites gibi kagıt üstü üstünlükleri vardı ama focus beni daha cok heyecanlardı ve onu tercih ettim. "park ettikten sonra dönüp dönüp arabaya bakıyorum,balkondan arabayı izliyorum " diyenleri garipserdim ama inanın bende ara sıra caktırmadan arabayı dikizliyorum:)

bence arabanızın kıymetini bilin ve keyfini cıkarın.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
bora bey mesajlarınızdan anladığım kadarıyla dizele daha sempatik bakıyorsunuz.bir de yasadığınız talihsizlik sizi benzinliden biraz üşütmüş.

ben hafta içi iş icin vw caddy 1.9 tdi 105hp kullanıyorum.

gercekten cekisi cok güçlü alt devirler performanslı.ancak traktör sesi de cabası.bakım maliyeti fazla.

ben focusu alırken yılda 10000 bini aşmadığım için dizel dusunmedim.arada 4 bin fark vardı.eger 2-2.5 bin fark olsa belki dusunurdum.4 bin için konusursak 3-4 senede cıkaracagım farkı peşin vermek ve aynı zamanda yuksek ses ve daha maliyetli bakım riskine katlanmak istemedim.

araba 2000 oldu benim 1 ayda 1000km uzun yol yaptım.sadece bir sefer 1.vitesde beni üzdü gercekten gitmedi.rampada hayli alcaktı.ama genel anlamda araba su gibi akıyor.ve yolun sahibi benim hissi uyandırıyor bende.gayet sakin bir kullanım stiline sahip olmama ragmen agresif sürüş istegi uyandırıyor.bir de satın almadan önce rüzgar ve yol sesi hakkında o kadar olumsuz sey okudum ki galiba kendimi hazırladım hic rahatsız edici gelmiyor ama dediğim gibi dizel olsa belki keyif kacırabilirdi.

üstteki mesajımda bahsettiğim gibi aileden gelen toyota gelenegiyle auris arasında kalmıstım alırken 1,6 132hp 6 ileri vites gibi kagıt üstü üstünlükleri vardı ama focus beni daha cok heyecanlardı ve onu tercih ettim. "park ettikten sonra dönüp dönüp arabaya bakıyorum,balkondan arabayı izliyorum " diyenleri garipserdim ama inanın bende ara sıra caktırmadan arabayı dikizliyorum:)

bence arabanızın kıymetini bilin ve keyfini cıkarın.

Almadan önce kesinlikle dizel istiyordum evet. Ama arada çok fiyat farkı olması (8 BİN TL) nedeniyle benzinli titanyum x aldım. Aldığım günden beri çekiş sorunu yaşadım.Çekiş sorunu beraberinde fazla yakıt yakmama da sebep oldu. Çekiş sorununun baskı-balata arızası olduğu ortaya çıkıp düzeltildikten sonra genel anlamda arabadan memnunum.Ancak şu rampalardaki ve ilk hızlanmadaki performansı gerçekten başarısız. Dizele sempatimin tek nedeni performansının daha iyi olması açıkçası.Yakıtta çok fark yok,km de 10-12 kuruş farkediyor.Ancak dizelin 50-60 binden sonra arıza çıkartmaması şans olarak değerlendiriliyor tüm servislerde.Yani eğer "ŞANSLIYSANIZ" 50-60 bin km den sonra bile hala sorunsuz kullanabiliyorsunuz demekte tüm ustalar. Bide gerçekten çok km yapmıyorum,sakin kullanımda arabanın konforunu tada tada sürüyorum,kliması püfür püfür,sony müzik sistemi mükemmel,ses yalıtımı başarılı,adaptif farları havalı,motor çok ama çok sessiz...Hiç şehirlerarası yol yapmadım henüz ama eminimki çok daha keyifli olacaktır.Seneye inşallah. Arabanın yakışıklılığına hstayım zaten,çok harika bir dizaynı var,rengide Fırtına Gri olunca hakkaten oturdu arabaya renk.Ama işte sıfır km de baskı balata sorunu çıkmış olması beni biraz üzdü açıkçası.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Şu dizelin 55000 den sonra bozulmasına hasta oluyorum, nerden sallıyorlar bunu, servislerin çoğu bilgisiz tırışka adamlarla dolu bol keseden atıyorlar, öyle olsa servisler dizel dolardı, ya adam gibi kullanılmazsa yada bakımları aksatılırsa bozulur dizel, kötü yakıtı aldığınız an anlarsınız zateni gider boşaltırsınız, şak diye bozulurmu Allah aşkına ya...

Yakıt olayına gelelim, eğer arabayı çok kullanıyorsanız (yılda 15-20 bin km yada fazlası) benzinliyle arada uçurum oluşuyor, daha öncede dediğim gibi aradaki fark rahaaat kapanıyor, bence dizelden korkmayın bişeycik olmaz.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

TDCI motorun modern motor olduğunu ve gerçekten performanslı olduğunu kabul ediyorum,fakat ben TDCI motor uzmanı değilim,hatta mekaniktende anlamam.Bana TDCI motorun uzun vadede çok sorun çıkarttığını söyleyenlerde sanayideki ustalar değil,fordun yetkili servis olarak kabul ettiği yerlerde çalışan ustalar. Ha,ben hepsi böyle konuşuyorda demiyorum.Ama genelinden böyle şeyler duyuyorum. TDCI motorun bakımı iyi yapılırsa sorun çıkartmaz dien arkadaşlar haklıda olabilir,bilemem.Ama bildiğim bişey varsa TDCI motorlu bir Focusun fiyatı ile TI-VCT motorlu bir Focusun fiyatları arasında bugüne kadar en az 6 BİN TL fark oldu ve bu rakamı amorti edebilmek için senede en az 40.000 km yol yapılması gerekli.Ben 40.000 km ye 4 yıl sonra bile zor ulaşırım. Zaten 4 sene sonrada arabayı değiştireceğimi düşünürsek TDCI motorlu bir araba almamın hiçbir anlamı değil.TDCI motorlu Focusu genelde Firmalar yada İstanbulda işi ile evi arasında çok uzun yol olan kişiler alıyor. Ben TDCI motorun performansını merak ediyorum,gerçekten söylendiği kadar atik ve hızlı br motor mu? Gerçekten yüksek devirde dahi gücünü ve torkunu sürekli koruyor mu?

Yorum bağlantısı
Bayram Korkmaz
Size bişey söyleyeyim,kimse bilmiyor bunu,Benzinli arabanın 0-50 km hızlanması 10.8 sn,dizelin 10.9 sn.Ama Benzinli focusun 50-100 hızlanması 13.3 iken dizel focusun 10.9.Yani ara hızlanması Dizelin çok yüksek.Düşünsenize siz 4150 devir yapıp 155 tork alabilirken Dizel daha 1750 devirde 240 tork alıyır. Siz 6000 devirde ancak 115 ps ye ulaşabilirken Dizel 4000 devirde çoktan 109 PS gücü almış oluyor. Sonuçta şehir içinde sürekli hiç durmadan gidemeyeceğinize göre şehir içinde performans şampiyonu TDCI Focus değilmidir?

çok güzel özetlemişsin olayı +1

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
çok güzel özetlemişsin olayı +1

Doğruya doğru Bayram.Performansta Focus 1.6 TDCI ile bence Türkiyede aynı segmentte volkswagen bile yarışamaz,hele hiçbir 1.6 benzinlinin yanına bile yaklaşması mümkün değil. Ama sonuçta performans ne kadar önemli insanlar için.TDCI hem performanslı hem de ekonomik gözüküyor olsa da bahsedilen ekonomiklik sadece firmalar ve istanbulda yaşayan insanlar veya senede 40.000 km yi deviren,arabadan neredyse hiç inmeyen için geçerli olabilir, benim için hiçbir şekilde tdci ekonomik değilben senede taş çatlasa 10 bin km yaparım. O yüzden çok ekonomik gelmiyor bana. Performans kıyaslamasında bir çok arkadaş TDCI yi o kadarde performanslı görmüyor,hatta TDCI nin 3000 devirden sonra nefesinin tükendiğini iddia ediyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Doğruya doğru Bayram.Performansta Focus 1.6 TDCI ile bence Türkiyede aynı segmentte volkswagen bile yarışamaz,hele hiçbir 1.6 benzinlinin yanına bile yaklaşması mümkün değil. Ama sonuçta performans ne kadar önemli insanlar için.TDCI hem performanslı hem de ekonomik gözüküyor olsa da bahsedilen ekonomiklik sadece firmalar ve istanbulda yaşayan insanlar veya senede 40.000 km yi deviren,arabadan neredyse hiç inmeyen için geçerli olabilir, benim için hiçbir şekilde tdci ekonomik değilben senede taş çatlasa 10 bin km yaparım. O yüzden çok ekonomik gelmiyor bana. Performans kıyaslamasında bir çok arkadaş TDCI yi o kadarde performanslı görmüyor,hatta TDCI nin 3000 devirden sonra nefesinin tükendiğini iddia ediyor.

Hah şöyle de, bide uzun yolda dene dizeli performans gör, hem öyle kolay kolayda bozulmaz dizel, sonuç olarak bir dahaki araban dizel olacak demektir bu :)

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Hah şöyle de, bide uzun yolda dene dizeli performans gör, hem öyle kolay kolayda bozulmaz dizel, sonuç olarak bir dahaki araban dizel olacak demektir bu ;)

Elbette Focus 3 üm yeni nesil TDCI Dizel olacak,bunu hep söylüyorum zaten.O zaman performans için alacağım o arabayı.Ama aynı zamanda en üst donanımda olacak inşallah.Şu anda Ford sahibi olabilmenin keyfini yaşıyorum,alışıyorum Ford markasına :)

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen

kimse zorlamasın. şehir dışında dizel yaramaz. o iğrenç ses ve devirde kesilen nefesinin yerine mis gibi gelir benzinli ti-vct.

servis minibüsü gibi geliyor bana dizeller halen. belki ileriki versiyonlar diyeceğim ama planlarımda bir sonraki aracım turbo şarjlı bir benzinli.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
kimse zorlamasın. şehir dışında dizel yaramaz. o iğrenç ses ve devirde kesilen nefesinin yerine mis gibi gelir benzinli ti-vct.

servis minibüsü gibi geliyor bana dizeller halen. belki ileriki versiyonlar diyeceğim ama planlarımda bir sonraki aracım turbo şarjlı bir benzinli.

Sabah vatandaşın teki TDCI bir mondeoyla kapının önüne gelmiş,bende oturuyorum evde camın önünde.Önce farketmedim,ama biraz sonra çok gürültülü bir şeyin çalıştığını farkettim.Önce bir kamyonet yada minibüs falan sandım,sonra bir baktım vatandaş rölantide çalıştırdığı TDCI Mondeonun içinde oturuyor.Araba o kadar gürültülü çalışıyorduki pencereyi kapattım.Bu dizel motorlarda zamanla olan bir şey midir?Yani en başta hiç bir tdci motorda bu kadar gürültü duymuyorum ama şöyle 3-5 senelik arabalarda bu motor gürültüsü hep oluyor. Bunun nedeni nedir?Ve bu motor gürültüsü kabinin içine de giriyor mu?Eğer giriyorsa çok kötü bir kabin içi uğultu oluyor mu?

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
Sabah vatandaşın teki TDCI bir mondeoyla kapının önüne gelmiş,bende oturuyorum evde camın önünde.Önce farketmedim,ama biraz sonra çok gürültülü bir şeyin çalıştığını farkettim.Önce bir kamyonet yada minibüs falan sandım,sonra bir baktım vatandaş rölantide çalıştırdığı TDCI Mondeonun içinde oturuyor.Araba o kadar gürültülü çalışıyorduki pencereyi kapattım.Bu dizel motorlarda zamanla olan bir şey midir?Yani en başta hiç bir tdci motorda bu kadar gürültü duymuyorum ama şöyle 3-5 senelik arabalarda bu motor gürültüsü hep oluyor. Bunun nedeni nedir?Ve bu motor gürültüsü kabinin içine de giriyor mu?Eğer giriyorsa çok kötü bir kabin içi uğultu oluyor mu?

bora aslında eskisi kadar gürültülü de değiller ama dizel motorlar ısınana kadar çok ısındıktan sonra biraz daha az gürültüyle çalışırlar. çoğu dizel motorlu aracın motor sesi kabin içine gelmez. tabi devirli kullanmıyorsan. ne yazık ki motor sesleri iğrenç. bakımını aksattığın her motor dediğin gibi kötü çalışır ama yeni nesil dizeller bu açıdan daha narin. aslında yeni nesil tüm motorlar daha narin. elektronikin işin içine fazlaca girmesiyle ve seri üretimde eskisine göre daha maliyet ön planda çalışmalar yapılması sonucunda bunun olduğunu düşünüyorum.

yarın geliyorsun değil mi? tam kadro olalım.

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r

Dışarda sigara içiyordur o şimdi Övgü bey.Sigarada bahane arabayı süzecek

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...