Mustafa Unsal 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 Arabanın altından su damlaması oldu... İzmirden Ankara istikamaetinde gelirken Uşakta verdiğim molada aracın altından yarım saat su damladı.. Soğutma suyu değildi sanırım . Klima açıktı acaba onun suyu olabilir mi die de düşündüm Ankaraya gelince baktım su falan göremedim. Klima böyle su yapar mı normal ev klimaları gibi.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 Yapar.. Otobüslerde falan görmedin mi.. musluktan akıyor gibi akar.. Sorun yok... Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 (düzenlendi) bir yaz günü sıkışık trafikte yanımdaki araç sahibi beni ikaz etti, abi radyatörden su damlıyor galiba önemli değil damlatsın dedim,adamın şaşkınlığını unutamam. 21 Ağustos 2009 tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Engin Özarı 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 Gazın, sistem ve borulardan geçerken soğuması sonucu , ortam sıcaklığından dolayı yoğunlaşma olmaktadır. oluşan yoğunlaşma sıvı hale dönüşerek su damlası olarak akmaktadır. Gayet normal bir durum olup kışın klimayı soğukta çalıştırdığınızda bu damlamayı göremezsiniz. Çünkü dışarısı soğuk olduğu için yoğunlaşma da olmaz. pek çok aracın klavuzunda bu damlatmanın normal olduğu bilgilendirme olarak verilir. Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 klima suyu evet bende ilk gördüğümde şaşırmıştım sonradan aklıma gelmişti Yorum bağlantısı
Mustafa Unsal 21 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2009 Cevaplar için hepiniz saolun aklıma gelmişken hemen soruyum .. hep merak ederim klima sıcak konumda çalıştırılırsa ne olur? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 Cevaplar için hepiniz saolun aklıma gelmişken hemen soruyum .. hep merak ederim klima sıcak konumda çalıştırılırsa ne olur? Gereksiz olur, ısıtır ama yakıt tüketimine katkısı olur... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Klima ısıtma amaçlı kullanılamaz.Klimanın ısıtma özelliği yoktur.Ancak sıcak konumda açılırsa aracın kalorifer sıcaklığının dağıtılmasında fonksiyonu olur.Yani hazır sıcaklığı üfler..Zaten bunu da kalorifer sistemi tek başına çok iyi yaptığı için klimayı çalıştırmak tüketimden başka bişey sağlamaz... Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Cevaplar için hepiniz saolun aklıma gelmişken hemen soruyum .. hep merak ederim klima sıcak konumda çalıştırılırsa ne olur? Kışın sıcak konumda çalıştırırsanız camlarınızın buğusunu saniyeler içinde yok edersiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Benden de şöyle bir soru: Klima mavi sıcaklık ayarının farklı mavi konumlarında çalıştırıldığında devreye girme çıkma süresi evaporatördeki termostatla mı değiştirilir yoksa soguk sabit gelir de bunun üzerine biraz sıcak ilave ederek mi bu iş yapılır? Sorma sebebim, klima çok soğuttuğu zaman fanı azaltmak yerine mavide ortaya doğru getirmek yakıt tüketimini olumlu yönde etkiler mi? Az etkiler, bence farketmez demenizi beklemiyorum. Teknik olarak etkiler mi etklemez mi? Bilen var mı? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Benden de şöyle bir soru:Klima mavi sıcaklık ayarının farklı mavi konumlarında çalıştırıldığında devreye girme çıkma süresi evaporatördeki termostatla mı değiştirilir yoksa soguk sabit gelir de bunun üzerine biraz sıcak ilave ederek mi bu iş yapılır? Sorma sebebim, klima çok soğuttuğu zaman fanı azaltmak yerine mavide ortaya doğru getirmek yakıt tüketimini olumlu yönde etkiler mi? Az etkiler, bence farketmez demenizi beklemiyorum. Teknik olarak etkiler mi etklemez mi? Bilen var mı? Bence soğuk sabit kalır ve içine bir miktar sıcak hava katılır.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Kışın sıcak konumda çalıştırırsanız camlarınızın buğusunu saniyeler içinde yok edersiniz. Klima sıcak konumda çalışmaz...Sizin bahsettiğiniz kaloriferdir.Bu da klimadan bağımsız çalışır. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Benden de şöyle bir soru:Klima mavi sıcaklık ayarının farklı mavi konumlarında çalıştırıldığında devreye girme çıkma süresi evaporatördeki termostatla mı değiştirilir yoksa soguk sabit gelir de bunun üzerine biraz sıcak ilave ederek mi bu iş yapılır? Sorma sebebim, klima çok soğuttuğu zaman fanı azaltmak yerine mavide ortaya doğru getirmek yakıt tüketimini olumlu yönde etkiler mi? Az etkiler, bence farketmez demenizi beklemiyorum. Teknik olarak etkiler mi etklemez mi? Bilen var mı? Mavi düğmenin klima ile ilgisi yoktur.Yani klima çalışmazken de işlevi vardır.Klima devredeyken bu düğme ile oynamanız kaloriferin sıcak veya soğuk üfleme durumunu etkiler.Yani klima açıkken maviden kırmızıya doğru kaymanız klimadan gelen sabit soğuk hava üzerine sıcak hava ilave edilmesi anlamına gelir.İşte bu yüzden de yukarda da bahsettiğim gibi klimanın sıcak üfleme diye bir özelliği yoktur.Kalorifer sıcak hava sağlar.Klimanın görevi sadece soğutmaktır.Yakıt üzerine etkisini sormuşsunuz klima çalıştığı müddetce yakıta etkisi aynıdır..O düğmenin ortaya doğru gelmesi yakıtı etkilemez. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Klima sıcak konumda çalışmaz...Sizin bahsettiğiniz kaloriferdir.Bu da klimadan bağımsız çalışır. Aracımızın kaloriferinin sıcaklık düğmesi kırmızı konumda ve motor sıcakken fanı açtıktan sonra içeriye sıcak hava gelir ancak bu havanın içinde nem vardır ve soğuk olan cama çarptığında yoğunlaşır camda buğu oluşur ( yağmurlu havalarda dahada fazla). Bunu önlemek için kalorifer sıcak konumdayken aynı zamanda klima düğmesinede basılır sağuyan klima peteklerinden geçen havadaki nem orada kalır ve kuru hava kanallardan arabanın içine ulaşır böylelikle camlarımız buğulanmamış olur; buğulanan camlarda kısa sürede çözülür.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Evet bu doğrudur ancak bu durumda klimanın havayı ısıtma özelliği yoktur.Ben bunu demek istedim.Dikkat ederseniz Cam buğusunu çözmede etkisizdir demedim..Klima açık olduğu her durumda camlara olumlu şekilde etki eder.Çünkü havanın nemini alır. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Mavi düğmenin klima ile ilgisi yoktur.Yani klima çalışmazken de işlevi vardır.Klima devredeyken bu düğme ile oynamanız kaloriferin sıcak veya soğuk üfleme durumunu etkiler.Yani klima açıkken maviden kırmızıya doğru kaymanız klimadan gelen sabit soğuk hava üzerine sıcak hava ilave edilmesi anlamına gelir.İşte bu yüzden de yukarda da bahsettiğim gibi klimanın sıcak üfleme diye bir özelliği yoktur.Kalorifer sıcak hava sağlar.Klimanın görevi sadece soğutmaktır.Yakıt üzerine etkisini sormuşsunuz klima çalıştığı müddetce yakıta etkisi aynıdır..O düğmenin ortaya doğru gelmesi yakıtı etkilemez. termostat yok yani. o zaman tam otomatik klimalar çok daha avantajlı. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Evet otomatik klimalar elbette daha avantajlı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts