İçeriğe Yönlendir

Karter Muhafazası Niye Yok ?


Bora Akbaş

Recommended Posts

Bora Akbaş

Arkadaşlar,ben 23 Temmuzda 2009 Focus 115 PS BENZİNLİ VİTEC aldım.Ama karter muhafazası ve Mtor kaputundaki ses izolasyon keçesi ile motor üst kapağı yok.Bunların olmaması aracın karterine ve motoruna bir zarar verir mi?Karter delinir mi ya da alttan sıçrayan bir taş motorun içine girip kayışları veya radyatör fan pervanesini parçalayabilir gibi ihtimaller aklıma geliyor.Siz ne dersiniz? :lol2:

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Aşağıdaki konuya bir göz atın derim....

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Karter-korumas-t157442.html

Teşekkür ederim.Ama zaten bu konuyu daha önce okudum ve hiç tatmin edici şeyler yazmıyordu.Dikkat ederseniz ben sadece karter muhafazasını da sormuyorum,başlığa sığmaz diye kısa kestim.Motor kaputunun altındaki ses keçesi ile motor üstü kapağını da soruyorum. Karter muhafazası sadece karteri korumazki,alttan sıçayan taşlar veya diper sert cisimler ya radyatör pervanesine veya triger kayışına falan gelirse ne olacak?Ayrıca siz hiç sıcak benzinli focus motor kaputunu açtınız mı? Ben geçen gün açacak oldum,motor kaputunun düşmesini engelleyen demir çubuğu tuttuğum anda parmaklarım haşlandı. Motor üst kapağı olsaydı bu kadar sıcaklık oluşurmuydu?Dizellerde karter muhafazası ile motor kaput ses keçesi varken benzinliye neden koymuyorlar?Sadece dizeller daha sesli çalışıyor diye düşünülüyorsa hatalı düşünmüşler,benzinli arabada da basın gaza bakalm ses geliyormu gelmiyor mu....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ford, bu parçaları oldum olası hep çaldı...

Öyleki; Aynı model ayni motor ve aynı donanım paketli aracın birinde varken diğerine takmadı bu kapak ve keçeyi..

Karter muhafazası, eskilerde de yok.. hiç birinde yok.. Ben bu güne kadar sizin bahsettiğiniz bir şekilde zarar görmüş bir motor duymadım..

Karter muhafazasını fazla önemsemeyin.. He ne yapılırdı; plastik bir kapak yapılırdı, hem estetik olurdu hem sizin bahsettiğiniz riskler bertaraf edilirdi..

Ford; kaza anında motorun aşağı düşmesi engellenir motor sürücünün üstüne gelir açıklaması ile takmıyor karter muhafazasını..

Benzinlilerde motor kapağı sadece estetik olarak işe yarayabilir.. Bulursanız takın, hoş görünecektir.

Kaput keçesi bence her araçta olmalı, hem ısı hem ses izolasyonu sağlayacaktır..

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Mehmet Bey,karter muhafazasını tutan altta 10 küsür plastik vida,koca motor kaza anında düşse o vidalar ne motoru tutar nede zaten o şiddette bir kazada kimse sağ kalmaz Allah göstermesin. Karter muhafazası olmadığı için motora taş veya sert cisim girme ihtimali o kadar yüksekki.Hele Türkiyenin muhteşem duble yollarında,harika alt yapısı olan büyükşehirlerin asfaltlarında o karter muhafazası olmayan motor sanki çıplakmış gibi yapıyor arabayı.Motor kapağını tur otoya sordum,benzinlilere uygun motor kapağı yok,ama motorun 4 tarafında motor kapağı vida yuvaları var. Bulursam kesin takacağım. Kaput altı ses izolasyon keçesi de varmış tur otoda. Karter muhafazasına 260,kaput keçesine 240 diyorlar.Bide onlar için gerekli vida ve klips gibi şeyler 30-40 Tl tutuyormuş.Artı bide işçiik ücreti alınıra bana maliyeti 600 tl falan olacak.Uygun bir zamanda henmen tatırmayı düşünüyorum ben. Bahadır arkadaşımızında dediği gibi acaba ford benzinli araçları avrupada da bu şekildemi satıyor çok merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben; karter muhafazasıyla uğraşmazdım şahsen... Ama kaput keçesini taktırırdım.. Motor kapağı da bence sadece estetik...

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r

Motora giren minicik bir çakıl taşı yüzünden arıza çıktığını biliyorum.Ha karter muhafazası o küçük taşın girmesini engellermiydi orasını bilemem.Belki genede girerdi.Motor keçesini boşverin değmez o paraya bence.Hafif motor sesi benim hoşuma gitmiyor değil.Ama karter muhafazasını bende düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Motora giren minicik bir çakıl taşı yüzünden arıza çıktığını biliyorum.Ha karter muhafazası o küçük taşın girmesini engellermiydi orasını bilemem.Belki genede girerdi.Motor keçesini boşverin değmez o paraya bence.Hafif motor sesi benim hoşuma gitmiyor değil.Ama karter muhafazasını bende düşünüyorum.

Mehmet Bey en başından beri istikrarlı biçimde karter muhafazasına sıcak yaklaşmıyor :) Benim için karter muhafazası gerekli diye düşünüyorum.Eğer gerekli olmaaydı Ford ta dizellere takmazdı. Karter muhafazasının olmamasının tek sebebi öyle motor düşünce engellemesin düşüncesi falan değil,maliyetten kısmak. Aynen manuel yükseklik ayarlı sürücü koltuğu ve yükseklik ayarı iptal edilmiş yolcu koltuğunda olduğu gibi. Dikkat edin,Ford internet sitesinde araç özellikleri içinde sayılmayan tüm özellikleri çaktırmadan kaldırıyor. Yakında güneş gözlüğü saklama kabı ile makyaj aynalarındaki ışıklandırmaları ve arkadaki aydınlatma lambasını Titanyumlardan kaldırırsa hiç şaşırmayın. Ford ta yakında Renault a dönecek bu gidişle. :D

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi

muhafazayı takarsak araba hiç yürümez olur. Bora bey.. arğırlığı sevmediği için arabdan motor kapağını alt korumayı falan da sökmüşler. ince teker koymuşlar falan filan.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bence bunlar tamamen Otosan'ın marifeti, fabrika ne isterseniz onu üretir maliyetine ekler ve parasını alır. Siparişi veren donanım seviyesini belirler diye düşünüyorum. Benim arabamda karter muhafaza yok ve hiç taş giripte trigeri koparmadı, koparamazda zaten trigerin önünde demir kapar var. Diğer kayışa, alternatöre gelecek taşıda muhafaza engelleyemez kanımca. Karter muhafaz ancak iri bir taşın üstünden geçerseniz işe yarar belki. Gerçi öyle bir taş plastik koruma kapağınıda zorlanmadan parça parça edecektir. Motor üst kapağıda olsaydı kaput çubuğu elinizi yakardı, çünkü motor odasının sıcak olması kaçınılmazdır. İzolasyon keçesi gerekli evet, kaputun boyası için iyi olurdu bence...

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bence bunlar tamamen Otosan'ın marifeti, fabrika ne isterseniz onu üretir maliyetine ekler ve parasını alır. Siparişi veren donanım seviyesini belirler diye düşünüyorum. Benim arabamda karter muhafaza yok ve hiç taş giripte trigeri koparmadı, koparamazda zaten trigerin önünde demir kapar var. Diğer kayışa, alternatöre gelecek taşıda muhafaza engelleyemez kanımca. Karter muhafaz ancak iri bir taşın üstünden geçerseniz işe yarar belki. Gerçi öyle bir taş plastik koruma kapağınıda zorlanmadan parça parça edecektir. Motor üst kapağıda olsaydı kaput çubuğu elinizi yakardı, çünkü motor odasının sıcak olması kaçınılmazdır. İzolasyon keçesi gerekli evet, kaputun boyası için iyi olurdu bence...

Peki tekerden yada başka bir yerden sıçrayan taş radyadör pervanesine gelirse (baktınızmı radyatör fan pervanesine) ne olacak? Keçe şart bencede .Kaput öyle ısınıyorki kaputun boyası bi kaç sene sonra direkt matlaşır ve zarar görür.İleriyi düşünmek lazım.

Yorum bağlantısı
Engin Oynak
Mehmet Bey en başından beri istikrarlı biçimde karter muhafazasına sıcak yaklaşmıyor :) Benim için karter muhafazası gerekli diye düşünüyorum.Eğer gerekli olmaaydı Ford ta dizellere takmazdı. Karter muhafazasının olmamasının tek sebebi öyle motor düşünce engellemesin düşüncesi falan değil,maliyetten kısmak. Aynen manuel yükseklik ayarlı sürücü koltuğu ve yükseklik ayarı iptal edilmiş yolcu koltuğunda olduğu gibi. Dikkat edin,Ford internet sitesinde araç özellikleri içinde sayılmayan tüm özellikleri çaktırmadan kaldırıyor. Yakında güneş gözlüğü saklama kabı ile makyaj aynalarındaki ışıklandırmaları ve arkadaki aydınlatma lambasını Titanyumlardan kaldırırsa hiç şaşırmayın. Ford ta yakında Renault a dönecek bu gidişle. :)

Bora bey dizellerde karter koruma olduğundan eminmisiniz daha öncede bunun tartışması oldu ve olmadığı konusu yaygındı...

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Peki tekerden yada başka bir yerden sıçrayan taş radyadör pervanesine gelirse (baktınızmı radyatör fan pervanesine) ne olacak? Keçe şart bencede .Kaput öyle ısınıyorki kaputun boyası bi kaç sene sonra direkt matlaşır ve zarar görür.İleriyi düşünmek lazım.

Radyatör pervanesinden önce zaten ızgara var, arka tarafında radyatör var, onlarıda geçtim jet motorunun fanı değilki bu bir taş çarpması ile parçalansın. Hiç birşey olmaz bana göre, benim arabanın pervaneye kimbilir neler çarpmıştır bugüne kadar. Ayrıca pervane esnek plastik bildiğim kadarı ile, arabanın yaptığı süratle oraya çarpacak taş o pervaneye hiçbirşey yapamaz. Ayrıca pervanenin önü arkası açık olacak ki hava dolaşımı sağlansın, sizce de öyle değilmi? :)

Bora bey dizellerde karter koruma olduğundan eminmisiniz daha öncede bunun tartışması oldu ve olmadığı konusu yaygındı...

C-max dizellerde var, ancak plastik...İşe yarayıp yaramadığı tartışılır.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bora bey dizellerde karter koruma olduğundan eminmisiniz daha öncede bunun tartışması oldu ve olmadığı konusu yaygındı...

Var tabii,eminim,daha geçen gün serviste gözümün önünde söktüler.Gerçi plastik bişey ama en azından taşın falan girmesini engeller.Pervanenin motor taafına bakan kısmında benim arabanın ne ızgara var ne de koruma.Yoksa otosan onuda mı söktürtmüş???!!! Benim emektar clio symbolde döküm karter muhafaza vardı Ve onun sayesinde ne badireler atlattım bilemezsiniz. Türkiye yollarında bir mıcıra girme ihtimaliniz ne kadarsa arabanızın motoruna taş veya sert cisim girmesi ihtimali de o kadardır. Hatta dün servisten gelirken kurtuluş kavşağında yolu delmişler farketmeden geçtim üzerinden,sonra eve gelip motor kaputunu açtım bişey var mı diye (kafaya taktığımdan bu olayı ) e bir baktım motorun sağ alıtına bir tel takılmış. Kör gözüne parmak hesabı,korktuğum başıma gelmesin diye benim endişem.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Karter muhafaza mutlaka takılmalıdır eger motorun yag deposu görevini yapan karter zarar görürse ve bir sebeple delinirse motor yağsız kalacagından çok büyük masraf açar fabrika koymasada biz taktırmalıyız yollarda çukurlar var eger sert bir şekilde girersek ve motorun altını yani karteri vurusak ne olacak, :):)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
eger sert bir şekilde girersek ve motorun altını yani karteri vurusak ne olacak, :):)

Anında yağ lambası yanacak ve sizde sağda durup şöyle bir arabanın altına bakcaksınız... :unknw:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler
Anında yağ lambası yanacak ve sizde sağda durup şöyle bir arabanın altına bakcaksınız... :)

Tabi yag ışıgını yandıgını görürsek ya görmessek küçük bir delik açılırsa diyelim 10 dakika sonra yag lambası yanarsa ve fark etmessek, bu tip sorulara ve arızalara son vermek için karter muhafaza takmak şart. :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Mehmet bey yanlış anlamayın lütfen ama yağ lambası artık yağlama yetersiz anlamında yanar. Eğer arabayı çalıştırırken dikkat edip çalışıp çalışmadığını kontrol edersek bu bahsettiğiniz sorunla karşılaşmayız. Ancak geçenlerde bir arkadaşımın araba yağsız kalmış ve yağ lambası yanmamış. Araç Peugeot Partner, yağ kaçağı değil yağ pompasının çalışmaması imiş problem. Bu durumda yağ lambası yanmaz demiş servisi ne kadar doğru bilemiyorum. Yani motoru yemek için yağ karterini delmek tek yol değil. Çalışmayan pompa ve bununla birlikte bunu algılayamayan yağ müşürü ve sonuç yanmış bir motor... :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Anında yağ lambası yanacak ve sizde sağda durup şöyle bir arabanın altına bakcaksınız... :)

Sonra telefonu eline alıp acenteni arayacaksın... Anlatacaksın olayı.. O'da "bir tespit yaptır ben çekici yönlendiriyorum sana" diyecek..

Geçmiş olsun..

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Pompa çalışmadığı zaman yağ lambası yanıyor; bir arkadaşım bu yüzden motoru indirdi :)

yolda giderken yağ lambası yanıyor , sağa çekip duruyor bakıyor seviye normal herhalde müşirde arıza var diyor o sırada geçen taksicide bir bakıyor yok birşey sen devam et elektrik arızası diyor, arkadaşta biniyor arabaya 2-3 dakika sonra motordan gelen takırtılar son noktayı koymuş :lol2:

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Karter delinipte aracınızı 1 km dahi sürerek devam ederseniz kasko aracınızdaki hasarı karşılamıyor diye duymuştum. Peki karter muhafazasının zararı var mı? Gereksiz deseniz de zararlı da diyebilir misniz?Sonuçta motor kaza anında aşağı düşerken o plastik karter muhafazasınıda kırıp yine alta katlanır her halükarda. Dizellerde olan bir parçayı (Dizeller daha pahalı diye çalma gereksinimi duymamışlar) benzinli daha ucuz olsun diye koymayıpta bizi bu tartışmaya sokan otosanın gözü kör olsun emi. :D İnternet sitesinde var olan özelliklerden sayılmayan ne varsa yavaş yavaş çıkartılıyor arabadan.Yakında bir direksiyon verip işte arabanız derlerse teslim alırken şaşırmayın :):)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dikkat ederseniz yürüyün demiyoruz.. çarpınca durup sağa çekip acenteyi arıyoruz. :D

Zararlı demiyoruz ayrıca.. işe yaramayacağını söylüyoruz..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Şöyle zararı var, ben geçen gün C-maxın farı değiştirirken tornavidanın ucunu düşürdüm, geri alamadım. Şimdi muhafazayı kim sökecek dedim. Mutlaka ilk 3 km. içinde yola düştü ama gitti artık canım bosch marka tornavida ucu... :D:)

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Şöyle zararı var, ben geçen gün C-maxın farı değiştirirken tornavidanın ucunu düşürdüm, geri alamadım. Şimdi muhafazayı kim sökecek dedim. Mutlaka ilk 3 km. içinde yola düştü ama gitti artık canım bosch marka tornavida ucu... :D:)

:) Eheheee.Yani bir tornavidaya mal oldu size ha. Bosh marka uçta bayağı pahalıdır tabii ama bir karter kadar diildir canım.

Mehmet bey,bende bu konuya dikkat çekmek için aracı lamba yanar yanmaz durdurmak gerekir diye yazdım,yani karteri bir deldiripte devam ederseniz yandınız. Kasko hasarı karşılamıyormuş sanırsam.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...