İçeriğe Yönlendir

Hız Kurallarının Önemi


H.Cenk Bayrakçı

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
sıcağı sıcağına amcam bugün (pazar) itibariyle connect ile 105km/h süratle ceza yedi.

ben de hızların artırıldığını söyledim de,

siz ne dersiniz herhangi bir itirazda bulunmalı mıyız yoksa resmiyet kazanmadı henüz, ders mi olsun?

eskiden connect için 80 + %10

focus için 90 + %10 idi diye biliyorum.

Amcana geçmiş olsun...

Hem kamyonetlerin hız artacak mı, henüz bilmiyoruz bunu..

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
Aman abi.. +10 değil

+ % 10

İlan edilen nettir.. Yani bölünmüş yollarda 110 +% 10 = 121 km maksimum hız serbest...

Anladım. :) Teşekkürler Sn.Özyürek.

Limit arttı diye sorun yapmayalım.Aracınızın bakımları tam,lastikleri iyi,sürücü uykusunu almış ve dinlenmiş şekilde yola çıkarsa (ruhunun derinliklerinde trafik canavarı taşımıyorsa) ve sollama yaparken bir eli cep telefonunda değilde sinyal kolundaysa,bölünmüş yolda bu hız makul bana göre.

:) 110 km ile gitmek zorunludur demiyor,yol şartları uygunsa bu hıza çıkabilirsin diyor.

Bakımları muyeneden muayeneye (2 yılda bir) yapılmış,kabak lastik,uykusuz,yorgun sürücünün kullandığı araç 50,60,70 km ,ile gitse kaza riski düşükmü olacak?

Ankara-İstanbul otoyolunda kaza istatistikleri nedir?Ağır vasıta kazaları hariç.Ağır vasıta sürücüleri ,her biri güzel ülkemin potansiyel Grand Prix pilotları.

Lastik patlaması,lastik yarılması,otoyolda süratle giderken üst geçitlerden camınıza taş gibi cisimler atılması,kalp krizi geçirmeniz,bileğinizdeki tespihin vites koluna takılması gibi ihtimallerde var.

Ülkemin trafik kazalarındaki ölüm istatistiğinin yüksek olması nedenleri arasında otomobil üreticilerinin avrupada standart olan güvenlik donanımlarını opsiyonel sunması.(3. dünya ülkesi muamelesi)Arka emniyet kemeri bile birkaç yıldır standart olsada ön kemerleri takmayan yurdum insanı arka kemeri takarmı.

Buda işin gerçeği;

AŞIRI HIZ SÜRÜŞ GÜVENLİ

Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin

Her zaman 110'la gideceksin diye bir kural yok. Yolun durumu neye uygunsa onunla gidilir. 110 olması kesinlikle güzel oldu.

Hız canavarları zaten hızlı gidiyor, onları fazla etkilemiş olamaz.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
110 bizim bölünmüş yollarımız için yeterli bir hız... 90 düşüktü...

90 ken 160 gittiğim yerden artık 200 le gidebilir miyim? :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Her zaman 110'la gideceksin diye bir kural yok. Yolun durumu neye uygunsa onunla gidilir. 110 olması kesinlikle güzel oldu.

Hız canavarları zaten hızlı gidiyor, onları fazla etkilemiş olamaz.

Aynen..

Biz 110'a sabitleriz.. Gösterge hatasıyla bu zaten 103-104'tür.. rampa aşağı yada düzgün bir yer denk gelir 125-130 oluruz... Bu da yine gösterge hatası ile 120-121 olur...

Kısacası iyi oldu.. ben pek bi sevindim...

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
(düzenlendi)

Direkt, hız artışı iyi oldu diye yazacaktım.Potansiyel trafik canavarı demeyin diye bir sayfa demogoji yaptım.Diğer arkadaşlar az ve öz kelimeyle duygularını ifade etmiş.

Ankara-Hopa arası 1000 km,90 ile gidemem,hemde duble yolda!

Ankara çıkışı Samsun yolunda park ettim.Yürürlüğe girene kadar bekliyeceğim.

tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Otoyolda 120 ile giden kaç araba var ? Ben hızdan ceza kesildiğini bir kaç kez gördüm, o da bayram dönüşlerinde... :nazar:

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
110 da düşük bence.

Otobanlarda gözden geçirilmeliydi ; duble yola 110 veriyorlarsa otobanıda arttırmalılardı.

+ :p

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
110 da düşük bence.

Otobanlarda gözden geçirilmeliydi ; duble yola 110 veriyorlarsa otobanıda arttırmalılardı.

Otobanlarda 120 az ama hız olarak 120 az değil. Zaten otobanda onada pek uyan yok, ortalama 140-150 ile gidiyorlar.

Otobanlar 130 +%10 =143 olabilir.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Oldu olacak otoyollardan hız sınırını kaldıralım. O kadar şahane yollarımız var ki.. 143 ne demek ya.

Yorum bağlantısı
Burak Bölükbaş

ticari araçlar için hız sınırı değişti mi acaba bilen var mı?

örneğin ford connect veya fiat doblolar için

Yorum bağlantısı
Cihan Toparlak
(düzenlendi)

bildiğim kadarı ile sadece kanun veya tasarı neyse o çıktı uygulama tebliği yayımlanmadan sakın ha denemeyin :stop: 110 sınırını denemeyin en garantisi 90 birde yolun 4 şerit olması yetmiyor ortada refuj denen şeyin olma şartı var eğer 2 geliş 2 gidişli birleşik bir yolsa ve ortada banket yada refuj yada herhangi bir keskin ayıraç yoksa yani sol tarafa hızlı bir şekilde girilebilen yollarda bu kural olmuyor gene 90 sınır diye biliyorum sakın kanmayalım polis zaten hazır bekliyordur noktalarda geçsede birisi öpsek diye :friends::keyifli::bravo:

tarihinde Cihan Toparlak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
(düzenlendi)

Çoğu kişi hızın tehlikeli olduğunu yazmış. Ama bence tam tersi bir durum da söz konusu. Evet, 150-160 km/h olsun demiyorum, tehlikeli hızlar bunlar ama 110-120 km/h den korkmak da bence anlamsız.

Ancak, hele de güneşin tepeden vurduğu, boş, bölünmüş ve kaliteli (nispeten) yolda 90 ile gitmek insanda direk uyku yapıyor. ister istemez konsantrasyon bozuluyor. Onun için bence, 90 km/h 110 km/h den daha tehlikeli bir hız. Bu şekilde olursa ideal olur...

tarihinde Aziz T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

121 km /s hız bence çok yüksek. Avrupa da çok daha iyi yollar olduğu halde neden onlarda hız sınırları düşük. Almanya da bazı otoyollarda hız sınırı yok. Otoyollarda hız sınırları biraz arttıralabiir. Ayrıca yüksek hız aynı zamanda yüksek tüketim olduğundan ülke ekonomisine de zarar. Ayrıca yollarımazda lehvalandırmalar başta yapılmalı , hiç bir risk olmayan yolda 30 km hız levhası var, hız limitinin kalktığını gösteren işarette yok. Levhaya uysan sabaha kadar 30 la gitmen lazım. :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Dün akşam yoldaki tüm radarlarda birşey dikkatimi çekti, tüm durdurulan arabalar kamyonetti.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Saygın Can Oğuz

Resmi gazetede yayınlanmış.

Bölünmüş yollardaki hız sınırının 110 olması Resmi Gazetede

13 Temmuz 2010 00:06

memurlar.net

--------------------------------------------------------------------------------

Karayolları Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun 13 Temmuz 2010 tarihli Resmi Gazetede yayımlandı. Kanunun 34. maddesinde, hız sınırlarını düzenleyen 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 50. maddesi de değiştirilmiştir. Eski ve yeni metinler aşağıda yer almaktadır. Yapılan düzenleme ise sadece bölünmüş yollardaki hız sınırı 110 olarak düzenlenmiştir. Şehirlerarası çift yönlü yollardaki hız 90, otoyollardaki hız sınırı ise 120 olarak uygulanmaya devam edilecektir. Kanun hükmü gereğince ayrıca yönetmelikte düzenleme yapılacaktır. Yapılan belirleme üst sınır olup, kesin uygulamanın ne olduğu konusunda yönetmelik hükmü beklenmelidir.

2918 sayılı Kanunun konuya ilişkin eski hükmü

Hız sınırları:

Madde 50 – (Değişik birinci fıkra: 17/10/1996 - 4199/21 md.) Şehirlerarası Karayollarında 90 km/s otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları yönetmelikle belirlenir.

2918 sayılı Kanunun konuya ilişkin yeni hükmü

“Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 km/s, bölünmüş yollarda 110 km/s, otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir.”

Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin

Hadi hayırlı olsun. Bugün yarın Aydın'a gidecektim biraz gaza yükleneyim o zaman. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Demek ki bir de yönetmelik bekleyeceğiz.. Muhtemelen de illerin trafik komisyonları yollara göre karar verecek...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...