Mehmet Ozyurek 11 Ocak 2010 Paylaş 11 Ocak 2010 Araçların km göstergeleri hızı normalden biraz daha yüksek gösterdiği için 99km hızla gitsek bile sınır içersinde kalıyoruzdur. Yoksa affetmezler. Saygılarımla. +1 Benim incelediğim fordlar her hızda 6 km fazla gösteriyor... Yüzde olarak bir oran yok... Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent 12 Ocak 2010 Paylaş 12 Ocak 2010 +1Benim incelediğim fordlar her hızda 6 km fazla gösteriyor... Yüzde olarak bir oran yok... abi şimdi sen diyince aklıma geldi. benim navigasyon sürekli olarak kadrandan 5-6 km daha az gösteriyor, 90 la giderken navigasyon 84 - 85 gösteriyor, lastik ebatlarını değiştirdim. havaları balans vs herşeye çok dikkat ederim. kadrana güvenim tamdı. bende cehaletimle heralde navigasyon sinyali o kadar km git gel yaparken hesapta ufak hata oluyor demiştim navigasyonu dikkate alıyım bundan sonra. Yorum bağlantısı
Hakan Baha 12 Ocak 2010 Paylaş 12 Ocak 2010 Bugüne kadar hiç radara yakalanmadım. Uzun yolda hızım iyidir, otobanda da affetmem ama daima tepe üstlerine yaklaşırken, yerleşim yerlerine gelirken ve çıkışı görünmeyen virajlarda yavaşlarım çünkü radarlar hep bu bölgelerde oluyor. Geçen yaz duble yolda hem benimle hem de birbirleriyle yarış halinde olan bir Golf ve Mini Cooper ın beni geçtikten 30 saniye sonra hemen önümde çevirmeye yakalanması seyretmek oldukça ilginçti. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Ocak 2010 Paylaş 12 Ocak 2010 Otobanda gelirken bir noktada radar var ise karşı şeritten gelen şöförler beni uzun flaşlarla uyarıyor. Bu şekilde 1 kez pacayı sıyırdım. saate 120 km hızla şehir dışı süratle ilerlerken, ters istikametten gelen iki arac sırayla flaş yakıp uyarıyordu. Şöför kardeşiliği olsa gerek. Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 12 Ocak 2010 Paylaş 12 Ocak 2010 Bir kaç yıl önce bu karşıdan gelenlere sellektör yapan vatandaşa işgüzar bir polis ceza yazmış...Makbuza da ''karşıdan gelene radarı işaret ediyor'' diye de not yazmış...Adam itiraz edip böyle bir ceza maddesi olmadığından dolayı cezayı kaldırtmıştı...Forumların birindeydi bu olay belki de bu forumdaydı tam hatırlayamıyorum (malum yaşlılık)...Velhasıl böyle bir şeye ceza falan yazılamıyor; o yüzden karşıdan geleni uyarmaya devam... Yorum bağlantısı
Selçuk Çoban 1 Şubat 2010 Paylaş 1 Şubat 2010 Arkadaşlar geçen sene 3. Ayda erzurumun çıkışında erzincan trabzon yol ayrımında köprü üstünü fark etmedim hızım en son baktıgımda 140 km gibi birseydi ve yaklaşık 50 saatlik bi uykusuzlugum vardı. Arkadaşlar bir anlık dikkatsizlik,dalgınlık asırı hız ve cahillik, tamamen benim hatam viraja girdigimde aracın baryerlere dogru savruldugunu hissittim uyumamak için için elimde litrelik meyve suyu vardı onu yan koltuga fırlattım, direksiyonu bütün gücümle asılıp ilk önce viraj yönüne cevirip gaza yüklendim wagon araba yanlamaya başlayınca virajın aksi yönüne cevirdim viraj sonunda hızımın kesildigini hissetimki arac beni kemerim takılı oldugu halede direksiyonu tutamayacak kadar savurmaya başladı hakimiyeti tamamen kaybettikden ve araç ilk darbeyi sol burundan aldıkdan sonra bütün gücümle frene asılıp ellerimi direksiyondan cektim araç döne döne bariyerlere vurdu. Arkadaşlar allah kimsenin başına vermesin inanılmaz birsey kaza anındaki kırılma sesleri egilme sesleri bu sefer bittim dedim ruhunuzun bedeninizden ayrılıp bedeninizin saga sola savruldugunu resmen görüyorsunuz...sonuc olarak çok ucuz kurtardım motor kısmında hiç hasar yok sadece ön tampon ve arka bagaj kapagı yaşamayan bilemez arkadaşlar benim hatamı gördüm düzelttim artık ne kadar işim olursa olsun otobanda oluyum yada yarış pistinde 90 km/saati geçmiyorum ben sanslıyım ucuz kurtuldum aracım hala calışıyordu ve yürü durumdaydı. Sürekli yollardayım benim kadar sanslı olmayan o kadar çok insan gördümki lütfen dikkat.... Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 1 Şubat 2010 Paylaş 1 Şubat 2010 Hale hanım bizler youtube u açabiliyoruz.Bu arada 60 ile 100 arasında çok fark varmış kaza anında.... Açığa çıkan kinetik enerji ile ilgili bir durum. Kinetik enerji aracın ağırlığı ile hızın karesinin çarpımı ile hesaplanıyor. (çarpımın yarısı) Hızın karesi birim olduğu için, hız arttıkça risk (enerji) katlanarak artıyor. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 1 Şubat 2010 Paylaş 1 Şubat 2010 Yani herkes şehiriçindeki hız limitlerine uysa bile-ki 50km/h den bahsediyorum-kafa kafaya bi çarpışmada ölüm kaçınılmaz. Yok yok 50 az biz şehir içi hızı 120 ye çıkaralım. Nasılsa nüfus planlaması yapmaya kimse yanaşmıyor. Yorum bağlantısı
Selçuk Çoban 1 Şubat 2010 Paylaş 1 Şubat 2010 60 km sebebi fren yapabilme durumumuzla ilgili. Frene bastığımız varsayılarak 60 km testleri yapılıyor. Yoksa 60 km hızla gidin anlamında değil. 60 üstü gidersen ben karışmam diyor ncap. Aracın Fren Etkisi Unutulmamalı... Oldugu Yerde Küt Diye Durmuyor Ama Wagon Arabalar İçin Bagajdaki Bilgisayarın Vb Gibi Seyleri Kafanıza Fırlatmaya Yetiyor... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Şubat 2010 Paylaş 2 Şubat 2010 Yani herkes şehiriçindeki hız limitlerine uysa bile-ki 50km/h den bahsediyorum-kafa kafaya bi çarpışmada ölüm kaçınılmaz. Yok yok 50 az biz şehir içi hızı 120 ye çıkaralım. Nasılsa nüfus planlaması yapmaya kimse yanaşmıyor. Kemer takıldığında modern araçlarda belli bir hıza kadar koruyorlar. Çarpışma şekli çok önemli tabii. Küçük bir araçla ağır bir cip karşısında pek bir şansınız olmaz o da bir gerçek. Yorum bağlantısı
Guest Fehmi Bi 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'ndan geçen Karayolları Genel Müdürlüğü'nün Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun'da, karayollarının tanımlarına bölünmüş yollar da eklendi. Karayollarında hız limitleri değişti. Yasaya göre, "Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları şehirlerarası karayollarında 90 kilometre, bölünmüş yollarda 110 kilometre, otoyollarda 120 kilometre saat hızı geçmemek üzere yönetmelikle belirlenir" ifadesi kondu. AA Yorum bağlantısı
Eray Sireli 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 otoyol girişinden itibaren gaza basarsın, çıkış kapısına kadar ayağını kaldırmazsın, tbmm bilmyor bu işi Yorum bağlantısı
Guest Fehmi Bi 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 duble yol kısmı iyide yollar köstebek yuvasına dönmüş biran önce revizyondan geçirilmeli önüne gelen şirkete ihale edilmemeliydi. Yorum bağlantısı
Mehmet Turnacıoğlu 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'ndan geçen Karayolları Genel Müdürlüğü'nün Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun'da, karayollarının tanımlarına bölünmüş yollar da eklendi. Karayollarında hız limitleri değişti.Yasaya göre, "Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları şehirlerarası karayollarında 90 kilometre, bölünmüş yollarda 110 kilometre, otoyollarda 120 kilometre saat hızı geçmemek üzere yönetmelikle belirlenir" ifadesi kondu. AA bu yasa yürürlüğe girdimi? Resmi gazetede yayınlandımı? Yorum bağlantısı
Engin Özarı 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 Yürürlüğe girmiş olsa, TV lerde bangır bangır açık oturumlar yapılır herhalde. Gazeteler. Müjde haberi verirdi. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 Bu da isabet olmuş. Bugün xenonlarla birlikte sevindiğim ikinci haber. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 Bak bakalım nolmuş http://www.otoclubturkiye.com/forum/Xenon-Far-t192104.html Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 herkes hızlı gitmek istemiyor. Bazıları için 90 km hız çok iyi bir hız, ne çok ve az. Hız sınırı 90 olduğunda 90 ile gitmek isteyenler 90 ile gidiyor, hızlı gitmek isteyenlerde mecburen hız sınırına uyuyorlar. Şimdi 90 ile gitmek isteyenler 90 ile gidecekler, hızlı gitmek isteyenler 120 ile gidecekler ve bu çok tehlikeli bir durum. Trafikte diğer araclarla hız farkınız nekadar artarsa kaza riskiniz okadar artıyor. herkes bilincli olsa sorun yaşanmaz ama malesef kim hangi şeridi seviyorsa orda gidiyor. 90 ile gidenler sağdan gidip 120 ile gidenler soldan giderse akıcı olur ve bir yandan iyi olmuş olur. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 3 Nisan 2010 Paylaş 3 Nisan 2010 herkes hızlı gitmek istemiyor. Bazıları için 90 km hız çok iyi bir hız, ne çok ve az. Hız sınırı 90 olduğunda 90 ile gitmek isteyenler 90 ile gidiyor, hızlı gitmek isteyenlerde mecburen hız sınırına uyuyorlar. Şimdi 90 ile gitmek isteyenler 90 ile gidecekler, hızlı gitmek isteyenler 120 ile gidecekler ve bu çok tehlikeli bir durum. Trafikte diğer araclarla hız farkınız nekadar artarsa kaza riskiniz okadar artıyor. herkes bilincli olsa sorun yaşanmaz ama malesef kim hangi şeridi seviyorsa orda gidiyor. 90 ile gidenler sağdan gidip 120 ile gidenler soldan giderse akıcı olur ve bir yandan iyi olmuş olur. Şehirler arası yollarda bu yoğunluk olmaz zaten. Şehir içinde de bir değişiklik yok limitlerde. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 4 Nisan 2010 Paylaş 4 Nisan 2010 İki kere 101 le radara giren biri olarak bu işe en çok ben sevindim.Samsun Rize bölünmüş yol... 90 la gitmek gerçek bir eziyetti.Keza Samsun Ankara da öyle.Şimdi daha stressiz yolculuk edeceğim kesin. Ben yavaş gidenlerin daha riskli olduklarına inanırım. Bu yanlış anlaşılmasın ,hızlı gidenler için de üst sınırım 130 km... Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 5 Nisan 2010 Paylaş 5 Nisan 2010 (düzenlendi) Habertürkteki bir yazı. Araç sahipleri dikkat! Araç sahiplerine önemli uyarı. Ceza yemek istemiyorsanız mutlaka okuyun 05 Nisan 2010 Pazartesi, 11:16:13 Karayollarının tanımlarına bölünmüş yollar da eklendi. Hız limitleri değişti.TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'ndan geçen Karayolları Genel Müdürlüğü'nün Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun'da, karayollarının tanımlarına bölünmüş yollar da eklendi. Karayollarında hız limitleri değişti. Yasaya göre, "Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları şehirlerarası karayollarında 90 kilometre, bölünmüş yollarda 110 kilometre, otoyollarda 120 kilometre saat hızı geçmemek üzere yönetmelikle belirlenir" ifadesi kondu. Haber Linki 5 Nisan 2010 tarihinde Hakan Yava? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 5 Nisan 2010 Paylaş 5 Nisan 2010 Kanun değişikliği henüz TBMM de gündeme alınmayı bekliyor. Sakın 90 ı geçmeyin henüz )Yoksa cezanız 240 ı geçer : ))) Yorum bağlantısı
Recommended Posts