Amaç Keskin 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 http://www.milliyet.com.tr/Yasam/HaberDeta...009&b=Duble yollarda hiz siniri 110 km. oluyor&ver=87 Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 böyle bir durumda araçlarımız daha fazla yakıt sarf edecek demek oluyor bence. şimdi otomobil üreticileri 90 km civarı olan arası olan en az yakıt harcama aralığını 110 km'ye göre ayarlmaları gerekmez mi. mesela ben 110 km hızla giderken araç 1- 1.5 ltre daha fazla yakıyor görünüyor yol bilgisayarında. bir de türkiyedeki arabalar bu hızlara uygun mu? çünkü %10 aşma payını da düşünürsek hız 120 km civarına yükseliyor. işin garibi serçenin de hız sınırı aynı 2.0tdci mondininde. bence altyapı bu hızlar için yetersiz. ya da kapsamlı bir hurda toplama kampanyasına girilmeli. bu hurda araçları devlet bizzat toplayım ederi kadar para vermeli 2. el araç alacak olanlara dahi. yani 80 model arabasını hurdaya çıkarıp yerine 2000 model focus vs alana da destek olmalıdır. trafik kazalarının da bir nebze önüne geçilemez mi bu şekilde. Yorum bağlantısı
Guest Yunus G 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Demişki hızla birlikte yoğunluk azalacak zaten kim uyuyor ki o kurallara yavaş gitmek imkansız istanbulda arkadan devamlı tacız edilıyosunuz basmak adına:S Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Ben uygun görmüyorum. Otoyolun olayı hem bölünmüş hem kontrollü olması, ve etrafının çevrilmesi. Yaya ve hayvan girişinin kısıtlanması. Tali yol bağlantılarının olmaması. Duble yollar geniş olsa da gene aynı statüde. Köpek çıkar, traktör çıkar, çıkar da çıkar. 110 dediğinizde +%10 koyun 121 olur ki bu kaza risklerini arttıracak bir değer. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Sınır 110 olsun... 120'ye kadar müsade edilsin biz 90'la gidelim Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 (düzenlendi) Olsun tabi. İlla sınırlarda gideceğiz diye bir kaide yok.İsteyen yine 90 la gitsin.En azından 101 le radara girmeyiz. 11 Ağustos 2009 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 böyle bir durumda araçlarımız daha fazla yakıt sarf edecek demek oluyor bence. şimdi otomobil üreticileri 90 km civarı olan arası olan en az yakıt harcama aralığını 110 km'ye göre ayarlmaları gerekmez mi. mesela ben 110 km hızla giderken araç 1- 1.5 ltre daha fazla yakıyor görünüyor yol bilgisayarında. Kısmen haklısınız, Ancak büyük motorlar bu kadar çok farketmiyor.. Bu da bizi gaza getiriyor.. Şahsen benim araba, 100 ile 150 arasında % 10-15 ancak farkediyor... Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 evet 1.4 ve 1.6 motorlarda daha fazla fark ediyor. çünkü araç daha fazla zorlanıyor ondandır sanırım. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 (düzenlendi) Zaten kim 90 km ile gidiyor ki,hemen hepimiz yolu bulunca hız sınırı üzerinde gidiyoruz. Şehiriçinde de kim 50 km ile gidiyor,bırakın 70 km yi 80-100 km ile gittiğimiz yollar var. 11 Ağustos 2009 tarihinde Tansel Yavuz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Necat Ertan 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Duble yollar için bence 90 km + %10 yeterliydi. Otobanlarda hız sınırını yükseltebilirlerdi diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 uzun yolda hız kurallarına uymanın en kolayı cc olması araçta olsada cc 90 la kitleyip gitsek Yorum bağlantısı
Serkan Çok 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Duble yollar için bence 90 km + %10 yeterliydi. Otobanlarda hız sınırını yükseltebilirlerdi diye düşünüyorum. otoban demek akıllı yol demek otoban demek yay yok demek otoban demek inek sürüsü burada olamaz demek otoban demek yaya hareketi olmayan yol demek bizdekiler paralıyol iddiasındayım bizdeki otobanlar geniş yol birazda köylerden uzakta olan yol demek bence ayrıca yolda okadar ceza yememe rağmen bu hız kurallarının artması bence daha fazla risk doğuracak bilen bilmeyen basacak ve bizdeki bölünmüş yolların durumuda malum amerikan asvaltı inşallah kötü sonuçlar doğurmaz. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Olsun,daha güzel olur. Nüfus planlamada sıkıntı yaşıyoduk zaten. O sabit kalsaydı da şehiriçi 70-80 olsaydı yerine göre? Ya da otoyollar 150 neyin olsa? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Hız limiti bence artmamalı. Hız limiti sadece güvenlik için değil karayollarında düzeni sağlamak için de yapılır. Üç gidiş üç geliş yolda hız limiti 70 km/saat de olabilir ,çünkü bu yola sağdan soldan çıkışlar olabilir, kavşaklar olabilir, bu tip bir yolda siz 100km ile giderseniz adam yola nasıl çıkacak rahatça , yada yaya nasıl geçecek karşıdan karşıya.( Örnek edremit - altınoluk yolu).Diğer bir önemli neden de ekonomi herkes yüzde 15 fazla yaksa neler olur. Bir de araçlar daha düşük devirde gittiklerinden ömürleri de artar. Yorum bağlantısı
Cemal Arslan 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 duble yollarda 120km bence uygun...isteyen 120 ile gitsin isteyen 90 ile... otobanda ise...120km bence çok az...140 hatta 160 olmasını isterim... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Bence kaldırsınlar otobanlardan hız limitlerini. Nasılsa Almanyaya rakip kalitede otoyollarımız var ya. 160 da ne ki? Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Bence kaldırsınlar otobanlardan hız limitlerini. Nasılsa Almanyaya rakip kalitede otoyollarımız var ya. 160 da ne ki? evet ya bu limitler kalksa hayat ne güzel olur değil mi? bas baba adana mersin arası 190. yolda yenilendi zaten.. aslında 5 dakka kazanacaz diye bir ömürden olmak da var. yakıtta o biçim. heralde bu hızda kontrol bi gitse. abs asr esp hiçbir şey tutamaz bizi. geriye tek güvencemiz asd sistemi kalıyor geriye.. o da kesin işler zaten. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 11 Ağustos 2009 Paylaş 11 Ağustos 2009 Bence yollar 2. planda kalıyor,yurdum insanını eğitmedikçe hız ne olursa olsun kazalar kaçınılmazdır.Daha 40 km ile giderken acil durumda frene basmaktan korkan aciz insanlar var. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Aralık 2009 Paylaş 13 Aralık 2009 http://www.youtube.com/watch?v=_B8M_FfNw3I 100 km saat hızla çarpışma testi. En güvenli araçta bile ölüm kaçınılmaz. Lütfen daha yavaş sürelim. Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 13 Aralık 2009 Paylaş 13 Aralık 2009 Çarpışma testlerini 100-120 km/h ile yapılıyor sananlar için iyi olmuş...Manken bile ölmüş valla... EK olarak şunu da söyleyeyim:Bu hızdan bir anda sıfıra düşüldüğünde zaten iç organlar yerinden çıkar...Darbe, sıkışma olmasa bile iç kanamadan... Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 13 Aralık 2009 Paylaş 13 Aralık 2009 Takla atmak enerji soğrulmasını sağlar.Ve ölüm oranı en düşük kaza türü olması gerekirdi aslında...Ama kemer alışkanlığı olmadığı için maalesef ölüm oranı artıyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Aralık 2009 Paylaş 14 Aralık 2009 (düzenlendi) Hız yüksek bile olsa araç gerçekten elinden geleni yapıyor, epey sağlam kalıyor. Buradaki zayıf nokta dikkat ederseniz 3 noktalı emniyet kemeri. Belki formula 1 araçlarında olduğu gibi 6 noktalı kemer olsa biraz kurtulma şansı olabilir. Günlük yaşamda ise bu tip kemer kullanmak mümkün değil. 14 Aralık 2009 tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest G 11 Ocak 2010 Paylaş 11 Ocak 2010 (düzenlendi) Arkadaşlar, Bu hız limitleri ile ilgili bir blogspot oluşturdum. http://hizlimitleri.blogspot.com/ Burada özellikle Van tipi araçlar ve yola göre hız konusu işlenmekle beraber bir sürü detay yer almakta, kendi görüş ve yorumlarınızla katkı verebileceğinizi düşünüyorum. Takip etmenizi öneririm. Saygılarımla 11 Ocak 2010 tarihinde G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 11 Ocak 2010 Paylaş 11 Ocak 2010 Araçların km göstergeleri hızı normalden biraz daha yüksek gösterdiği için 99km hızla gitsek bile sınır içersinde kalıyoruzdur. Yoksa affetmezler. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts