İçeriğe Yönlendir

Hız Kurallarının Önemi


H.Cenk Bayrakçı

Recommended Posts

Yiğitcan Coşar
Yiğitcan, ne demişim. Hatalı sollama da hatadır, emniyet kemeri takmamak ta hatadır, yanlış lastik basıncıyla gitmek te, farsız girmek te. Bunların hepsi hatadır. Aşırı hız bu hatalardan biridir. Trafik kazalarının büyük bir kısmı ( bu bir veri) alkol, aşırı hız ve hatalı sollamalardan kaynaklanıyor. Ölümle sonuçlanması ise genelde emniyet kemeri takmama ile ilgili. Bu durumda bunların hepsini uyarırım. Daha neyini savunuyorsun?

Aaa banada hep ters cevap veriyosun abiii :(:D :D :D

Benim anlatmak istediğim sadece otoban kavramına uyan bi hız ayarlanmalı. Otobandaki kaza olasılığı zaten düşük bende 160-170 olsun demiyorum ama en azından 140 olmalı gibi geliyor bana.

hem 180 yapsalar sen 180 le mi gitçeksin yada 180 le giden hız sınırı var diye otobanda yavaş mı gidiyor?

Yorum bağlantısı
Serdar Yeniçeri

aslında hep aklıma takılır dünyadaki hız sınırları aşağı yukarı belli iken neden daha yüksek süratli gitmesi için araç üretilir... :)

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
(düzenlendi)

Aslında doğru muayene süreçleri işletilemedikçe hız sınırlarını yükseltmek çok tehlikeli. Özellikle, ehliyet sahibi olan herkesin kişisel haklarıın başkalarınkinden daha önce geldiğine inanan bunca insana varken. Bir taraftan çok iyi araçların üretildiği ve şoförlerinin de hız sınırlarını az ya da çok zaten ihlal ettikleri bir gerçek. Şehir içinde 50 km'yi geçmeyen kaç kişi var? Bunun için kaç kişi ceza yedi? Meskul mahal sebebiyle toplanan 70 km. cezalarıda sadece bir genelge ile yapılan toplu kontrollerle oluyor. Kanımca da bütçe açığına yönelik ihtiyaçlar tetikliyor. Bence sehir dışı 100 km. bazı duble yollar için çok değil. Otobanların belirli bölgeleri içinde böyle bir artış olabilir. Sonuçta geniş görüş açısı varsa ve yol virajsızsa, güvenli pilotaj bakımlara ve dikkatinize endeksleniyor.

Yukarda tartışılan ama tam vurgulanmamış bir konu da siz sol şeritten bir aracı sollarken, aynı aracın öndeki aracı sollamaya karar vermesi ve sellektör atmanıza rağmen önüneze çıkması durumu da var. Bence en tehlikeli durum bu. Bencillik yüzünden oluyor sanırım. Kendisi yavaşlamak istemedeği için sol şeride çıkarak arkadan geleni engelleyebiliyor. Arkadan gelen 180 km. hız yapması gerekmez. 150 -160 km. hızla gidenlerde aramızda vardır ama 120'de de karşılaşılabilecek bir durum. Özellikle yoğun trafik olan güzargahlar için bu daha da tehlikeli. İzmit-İstanbul için pazar geceleri bu gerçekleşirse arka arkaya zincirleme bir frenleme olabiliyor. Bir anlık dalgınlık çok pahalı olabiliyor.

Ben arkadan gelen bir araç varsa, hele sellektör atmışsa 200 km ya da 120 km ile yaklaşması farketmez sollamam, yolu engellemem. Çıkmamında en çok bana zararı olabilecektir.

tarihinde Hasan Aks tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
(düzenlendi)

Zaten sollamanın ilk kuralıdır.Arkadan geleni kontrol etmek.Sizden önce sollama yapmak için çıkan var mı diye kontrol etmeniz gerekiyor.Bizim bahsettiğimiz o değil.K.hamam'dan Ankara gişelere kadar zaten yoğun trafik oluyor.Bu durumda benim hiç en sol şerite geçmeye hakkım yok.Orta şeritte giden kamyonlarla yolu bitirmeliyim.Adam, gişelere 1 km.yazıyor.Ogs-Kgs şeridindeyim.Bana selektör yapıyor.Ne yapmam gerek?Arabam o kadar gitmiyor diye nakit gişesinden mi geçeyim?Hız sınırları normal.Üstü Allah korusun ölüme bir adım daha yaklaşmak demek.Sürat felakettir.Bırakın araçların güvenlik özelliklerini insanın algılaması kayboluyor aşırı süratlerde.

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Serdar bey,biliyorsunuz sollamanın hız sınırı olmaz.Ne yapabiliyorsanız yaparsınız kimse bir şey demez. :)

Yorum bağlantısı
Serdar Yeniçeri
Serdar bey,biliyorsunuz sollamanın hız sınırı olmaz.Ne yapabiliyorsanız yaparsınız kimse bir şey demez. :rolleyes:

yanlış anlamayın çok sık uzun yola gidip gelirim hız sınırının belirli yerlerde düşük olduğu doğru.

ama yine de bazen insan mantığı sorguluyor yola tabela koymussun 90 sınır belli kategori araçlar 240-280 ibreli sollarken kullanmıcak ya bı hızı ...

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
Ben arkadan gelen bir araç varsa, hele sellektör atmışsa 200 km ya da 120 km ile yaklaşması farketmez sollamam, yolu engellemem. Çıkmamında en çok bana zararı olabilecektir.

Aynen katılıyorum... Otobanda yavaş seyrediyorsam sol şeride çıkmadan önce kimsenin hızını kesmeyecek bir boşluk denk getirip çıkarım, gerekirse kendim yavaşlarım.

Yorum bağlantısı
Serdar Yeniçeri
Bakın nasıl güzel orta yollar ve kurallarda yazılı olmayan kurallar bulunuyor.

serkan beyin sunroof olmadığı için mehmet abiyi kızdırırken verdiği örnek geldi aklıma :p

kırmızı ışıkta sunrooftan bakmaya gerek yok nasılsa sarı yanarken arkadan korna sesleri gelmeye başlıyor bakmaya bile gerek yok :p

buda yeni oluşum bir kural:)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Tamam sınır 90 km/saat.Kamyon 70 ile gidiyor,malum sınırı 80.Ben de onu sollayacağım.90 ı geçmeden nasıl sollayabilirim.Ne kadar sürede sollayabilirim.Kazara 100 yapsak doğru çalışma kampı,öylemi? :p

Yorum bağlantısı
Amaç Keskin

tren yollarına yıllarca çivi çakmadılar, toplu taşıma zaruri olmadıkça trafik terörü bitmez

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Bizim ülkemizde trafiğe bu kadar kurban verilmesinin tek sebebi cehalet ya da hız mı? Yeterli alt yapıyı hazırlamayan devletin hiç mi suçu yok. Her yolun -ister şehiriçi oldun ister şehirdışı- kaldırabileceği araç sayısı bellidir, bunun üstünde araç çıkarsa kaza kaçınılmaz olur...

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Ben topladığı kar yığınını sol şeritte bırakan greyder gördüm otoyolda.Hem viraj çıkışında.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

5 olmaz 10 sn.lazımBen anlamam.Sizin kurallar çok sert. :p Sollama işi sabır ister.Müsait yer konusunda karayolları gerçekten süper.Ben daha hatalı levha görmedim sollama ile ilgili.Ama kurallara göre koyuyorlar işareti.Yani gerçekten müsaitse.Uyarsan sorun yok.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
İhsan Yargıcı

istanbul havaalanı sapağı ne kadar şehir içidir ve bu yolda 3 şeritte de 50 ile gidilse olabilecekleri düşünmek istemiyorum insanları suça teşvik ediyolar o yolda radara yakalanmış biri olarak 73 km ile bu fikir geldi alcan iki arkadaş daha 50 ile 3 şeriti kapa .. ama o zamanda can güvenliği tehlikeye girer :)

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
istanbul havaalanı sapağı ne kadar şehir içidir ve bu yolda 3 şeritte de 50 ile gidilse olabilecekleri düşünmek istemiyorum insanları suça teşvik ediyolar o yolda radara yakalanmış biri olarak 73 km ile bu fikir geldi alcan iki arkadaş daha 50 ile 3 şeriti kapa .. ama o zamanda can güvenliği tehlikeye girer :D

Aynı yolda 87km/h ile ceza yemişti bir arkadaşım. Bende genel olarak hız sınırını doğru bulanlardanım ama o yolda gerçekten bir yanlışlık var..

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Yeşilköy tarafının acemisiyken, taksici işaret edip yavaşlatmıştı beni... Ben de yanımdan geçenleri uyarırım hep...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ersin Karaca
Bence rakamlar kağıt üzerinde ve bu kağıt üzerindeki rakamlar makul düzeye gelmeli.Kimsenin 30 yazan yerde 30 km hızla gittigi yok ve gidiilmez derecede bencede bu manada o zaman o kağıt üzerindeki değerler sadece ceza yazmaya yarıyor.

Kısacası artık bi miktar rakamlar yukarı çekilmeli diye düşünüyorum.

+1905

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

50 ile gidilen yerde haklısın kimse 50 ile gitmiyor bunu tüm ceza yazanlar ve bu yasayı çıkartanlarda biliyor. 50 ile gidilmesi gereken yerlerde 150 ile zaten kimse gitmez bence. 150 ile gidilecek yerlerede kimse 50 diye yazmaz. Bu durum sadece o ay ceza yazdırmak isteyen emniyet amirlerinin işine yarıyor bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
yalnız şunu kabul edelim her 120 ile giden kaza yapacak diye birşey yok. aksi halde ismi kaza değil, kasıt olurdu öyle değil mi.

benim de demek istediğim zaten o 90 km ile seyirederken gözünüzden kacacak birşey, 120km den daha az zarar vermez mi?

değil.

mv2 hesabına bakarsan biri 8.1 ise diğeri 14.4 miktarında enerji farkı yapar. yani neredeyse iki kat.

Trafik kurallarına uymamız isteniyorsa tek yapılacak şey ikaz etmeden ceza kesmekir. istisnasız hem de.

bu arada hız sınırı biraz yükselebilir. Ama sadece şehir dışında. şehiriçi 50 iyidir. bölünmüş şehiriçi yollarda ise 70 iyidir. 75 yapana ceza kesmek şartıyla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

evet aynı şeyi söylemişiz. Cümlem düşük oldu.

Hız, felakettir... Bu kadar... 5 km/h hız bile çok şey farkettirir... Kurallar da kafaya göre takılarak ortaya çıkmamıştır...

+

Bu forumda kural dışı hız ve davranışları dile getirmek yasaktır... Konuyu tartışırken lütfen buna dikkat gösterin... :D

Kurallar malesef kafaya göre çıkmıyor ama kafaya göre "yerleştiriliyor". kamyonetin kasasından eline 30 km mi gelir 50 mi gelir hangisi gelirse vidalıyor kenara. maksat "anlasın işte vatandaş yavaş gitsin".

Kurallar Tanrı yapısı değil. biz kuralları koyarız. biz de insanız ülkenin sahibiyiz.

"devlet büyüklerim uygun görmüştür" gibi bir düşüncem de yok.

saygılarımı sunarım.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Pazar günü Elmadağdan iniş ve Ankaraya giriş aşamasındayız .Yazmak zorundayım hızım *** km ve arkamdan sürekli sellektör yiyorum bir baktım koca tır benden yol istiyor zaten bu hıza çıkmamın sebebide o aslında bir aracı geçerken oda hızla arkama doğru yönelince hızımı artırmak zorunda kaldım.Araç Fed x kargo şirketinin aracı ve çift kasa takılı bu hızı yapıyordu .Eşime döndüm ve gerçekten tüm dünyada fed x en hızlısı sanırım. :D dedim.

tarihinde I??l Tahan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

90 la da, 110 la da gitseniz ve herhangi bir araçla düz bir duvara çarpsanız ölürsünüz zaten...Hızlı gidilirse konvoylar azalır...Gidilecek yere daha erken gidilir...Yol daha az süreyle işgal edilmiş olur...Dolayısıyla kaza riski matematiksel olarak azalır.Ama ölüm riski artar...Boş bir yolda sırf yasak diye 90 la gitmenin bir anlamı yok... :D

Bu arada yasa taslağındaki hızın dublelerde 110km/h olması bence makul...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hız sınırları yükseltildi bilginize. Mesela yeni yasa ile 50 ler 70 yapıldı, tabelalar ne hızla değişiyor onu bilemem. Bu arada 90km/h hız ile kaza yapan araç ile 110 km/h hızla kaza yapan araçlardaki hasar fazlalığını gözünüzle görseniz bile inanamassınız. Uzun yıllar hem profesyonel iş hayatımda hem de hobi olarak hasarlı araçlarla iç içe yaşadım. Şu an sektörde olsam, ilk gezi yapılacak yer kazalı araç otoparkı olurdu.

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

bu kadar çok angutun olduğu bir trafik ortamında , hızı limitsiz bile yapsalar 90 ı geçmem , kimse kusura bakmasın ,

ha arkama tır yaklaşıyomuş , bilmemneymiş , bana ne tırdan yavaşlasın p...k , benim 90 la gitiiğim yerde onun daha hızlı gitmesinin anlamı ne . ha geçebiliyosa geçer gider artık nereye kadar yolu var onu kendi bilir .

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)
bu kadar çok angutun olduğu bir trafik ortamında , hızı limitsiz bile yapsalar 90 ı geçmem , kimse kusura bakmasın ,

ha arkama tır yaklaşıyomuş , bilmemneymiş , bana ne tırdan yavaşlasın p...k , benim 90 la gitiiğim yerde onun daha hızlı gitmesinin anlamı ne . ha geçebiliyosa geçer gider artık nereye kadar yolu var onu kendi bilir .

Okyay Bey dediklerinize sonuna kadar katılıyorum. Tır olayına gelince:sol şeritte 3,4 aracı seri halde sollarken (90 km ninde altında idiler) bu amcam hışımla arkamda bitti ve sellektör yağmuruna başladı rampa aşağı falan olsa belki freni ısındı yada az tutuyor diyicem ,ama yol düzdü. hızımı artırdım ve dikiz aynasından adamı gözledim .ve anlayacağı bir dille ibremi ve hızımızı el hareketleri ile anlatmaya çalıştım .Biraz yavaşlar gibi oldu ve birkaç dakika sonra olanca hızıyla bir sürüngen gibi kıvrıla kıvrıla gözden kayboldu.

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...