Evren Erakçora 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Bir kere Dikili yolunda bir kaza gördüm, tır motosikletliyi altına almış parçalamış. İçim kaldırmadı bakamadım. Çok tehlikeli. Bir yerde otomobillerden 16 kat tehlikeli diye okumuştum. Hele İstanbul trafiğinde intihar gibi. Yorum bağlantısı
Çağrı Sağlam 4 Eylül 2010 Paylaş 4 Eylül 2010 Birkeresinde bakırköy-taksim dolmuşuna bindim, sarı transit, aman Allahım o nasıl sürüş. Ben bunca yıl öyle bir sürüş görmedim. Son ana kadar dip gaz hızlanma, sağ sol heryerden geçiş, kazık fren. Dolmuşta hepimiz korkudan umufak olduk. Ben de İstanbula sık gelmem, adettendir deyip büzülmüş vaziyette ses çıkarmıyorum. En sonunda birisi, 50'lerde bir bayan dayanamadı, diyalog şöyle:bayan: şoför bey çok hızlı gidiyorsunuz ama.. şoför: merak etme abla bişey olmaz, benim stilim böyle Carsamba gunu arkadasimla gunubirlik Istanbul'a gidip geldik, giderken, ozellikle Izmit'ten itibaren 120'den asagi gitmek cok tehlikeli, sol seritten saga gectiginiz an ortalama 100 ile giden kamyonlarin arasinda kaliyorsunuz, neyse sehre girdiniz, kimsenin kimseye saygisi yok, onune kiran, yola atlayan makasa giren vs. Isin garip tarafi Istanbullular bu duruma alismis, ne bir korna, ne sellektor hicbir sey yapmiyorlar. Tam bir doga durumu... Allah dusurmesin Yorum bağlantısı
Okyay Pay 4 Eylül 2010 Paylaş 4 Eylül 2010 Trafikte büyük küçüğe yol verir... istanbul trafiği paso çoluk çocuk demekki . Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 4 Eylül 2010 Paylaş 4 Eylül 2010 Yok büyüklük derken... Kamyon minibüse, minibüs otomobile, otomobil motosiklete, sonra hepsi kamyona... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Eylül 2010 Paylaş 5 Eylül 2010 Yok büyüklük derken...Kamyon minibüse, minibüs otomobile, otomobil motosiklete, sonra hepsi kamyona... Cem Yılmaz geldi aklıma. Yorum bağlantısı
Vural Sarı 22 Eylül 2010 Paylaş 22 Eylül 2010 (düzenlendi) Bayramda kaza sayısını ikiye katlarız artık. Dünya genelindede birinci sıraya otururuz. Hayırlı olsun.Ben 90km / 5 vites / 2000 devir şaşmam. "Hem Ekononik Hem Güvenli" Bayramda kaza sayısını ikiye katladıkmı? Hız limitleri arttırıldıktan sonra kaza durumu nedir? 13 kişiyi katleden minübüs şoförü,hızlı olduğu içinmi kırmızıda durmadı,yoksa öküz olduğu için mi?Yavaş gitseydi kırmızıda dururmuydu? Sevgili maliyemiz,yıl sonuna gelindiği için bütçe açığına katkı olsun diye trafik cezalarını sıkı tutmaya başladı. Daha öncede düşüncemi burada belirtmiştim.Kırmızıda geçene,sürüş sırasında elde cep telefonu ile konuşana,dönüş kurallarına uymayanlara,yolcu almak veya indirmek için sağa yanaşmayıp orta şeritte zınk diye duran sürücü kılıklı odunlara ve şehir içi,yerleşim yerleri içinde hız kurallarına uymayanlara verilen ceza helali hoş olsun. Lakin ,bayramın 1. günü Ankara-İstanbul otoyolunda plakama yazılan radar cezasını helal etmiyorum.Otoyol bu mahalle yolu değil. .Sen orda avlanmaya çıkmış gibi 2 saat sotaya yat,iki saatte oradan geçene bas cezayı.Radar aracı gidince hız yapanların ne ayrıcalığı var?Neyse rahatladım.Yarın gidip ödeyeyim bari bu cezayı. 22 Eylül 2010 tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Orhan Emre 22 Eylül 2010 Paylaş 22 Eylül 2010 Bayramda kaza sayısını ikiye katladıkmı?Hız limitleri arttırıldıktan sonra kaza durumu nedir? 13 kişiyi katleden minübüs şoförü,hızlı olduğu içinmi kırmızıda durmadı,yoksa öküz olduğu için mi?Yavaş gitseydi kırmızıda dururmuydu? Sevgili maliyemiz,yıl sonuna gelindiği için bütçe açığına katkı olsun diye trafik cezalarını sıkı tutmaya başladı. Daha öncede düşüncemi burada belirtmiştim.Kırmızıda geçene,sürüş sırasında elde cep telefonu ile konuşana,dönüş kurallarına uymayanlara,yolcu almak veya indirmek için sağa yanaşmayıp orta şeritte zınk diye duran sürücü kılıklı odunlara ve şehir içi,yerleşim yerleri içinde hız kurallarına uymayanlara verilen ceza helali hoş olsun. Lakin ,bayramın 1. günü Ankara-İstanbul otoyolunda plakama yazılan radar cezasını helal etmiyorum.Otoyol bu mahalle yolu değil. .Sen orda avlanmaya çıkmış gibi 2 saat sotaya yat,iki saatte oradan geçene bas cezayı.Radar aracı gidince hız yapanların ne ayrıcalığı var?Neyse rahatladım.Yarın gidip ödeyeyim bari bu cezayı. vural abi kesinlikle haklısın, ayrıca sehir içinde olmadıkyerlere takılan fotograflı radar cihazlarıda cok ciddi sıkıntılara sebep oluyor. örn: adam sevgilisi ile dolasmaya cıkmıs flas patlıyor paparazi gibi sonra fotografı mail veya posta yoluyla eve gönderiyorlarmış. bekar için pek problem değil ama evli olalında yanındaki herzaman arkadaşgibi degil Yorum bağlantısı
Serkan Toker 22 Eylül 2010 Paylaş 22 Eylül 2010 Flaş patlama yok, infrared ışıkla plakayı parlatma var...Gece rahat olabilirsiniz, gündüz her makine güzel çekim yapar... Yorum bağlantısı
Vural Sarı 22 Eylül 2010 Paylaş 22 Eylül 2010 vural abi kesinlikle haklısın, ayrıca sehir içinde olmadıkyerlere takılan fotograflı radar cihazlarıda cok ciddi sıkıntılara sebep oluyor. örn: adam sevgilisi ile dolasmaya cıkmıs flas patlıyor paparazi gibi sonra fotografı mail veya posta yoluyla eve gönderiyorlarmış. bekar için pek problem değil ama evli olalında yanındaki herzaman arkadaşgibi degil Senin derdin başka! Şehir içinde sürate karşıyım. Yanında sevgilisi olan sevgilisyle ilgilenmekten zaten hız yapmaz.Ancak bizim gibi 20 yıllık evli olan, gidilecek yere bir an önce varıp,yolculuk bir an önce bitsin diye sürat yapar.Radar aile fotoğrafını eve postalar. Flaş patlama yok, infrared ışıkla plakayı parlatma var...Gece rahat olabilirsiniz, gündüz her makine güzel çekim yapar... Plaka net.Focusum yamuk çıkmış.Hyundai Getz gibi görünüyor.İtiraz edebilirmiyim bu araba bana ait değil diye. Yorum bağlantısı
Orhan Emre 22 Eylül 2010 Paylaş 22 Eylül 2010 Senin derdin başka! Şehir içinde sürate karşıyım.Yanında sevgilisi olan sevgilisyle ilgilenmekten zaten hız yapmaz.Ancak bizim gibi 20 yıllık evli olan, gidilecek yere bir an önce varıp,yolculuk bir an önce bitsin diye sürat yapar.Radar aile fotoğrafını eve postalar. Plaka net.Focusum yamuk çıkmış.Hyundai Getz gibi görünüyor.İtiraz edebilirmiyim bu araba bana ait değil diye. yokbe abi ne işim olur bizlerde bekar insanlar değiliz, ayrıca trafik kuralları konusunda nekadar hassas olduğumu anlasam inanmazsın. bide işten gücten vakit bulup carsı pazar gezemiyoruz, benim amacım sizi biraz sakinleştirmekti, yoksa anlattıklarım yaptıklarım değil sadece duyduklarımdan ibaret.. saygılarımla... Yorum bağlantısı
Vural Sarı 22 Eylül 2010 Paylaş 22 Eylül 2010 Gece mi gündüz mü abi ? Gündüz 12.38 yazıyor. Öğlen saatinde yemeğe gitmişlerdir,radar olmaz demiştim. Aslında köprüyü görünce alttında sotaya yatmış olabilir diye düşündüm.O arada eşim hızlı gidiyorsun demeye kalmadı onunla konuşurken köprüye yaklaştım.Frene asıldım anca o kadar yavaşlayabildim. yokbe abi ne işim olur bizlerde bekar insanlar değiliz, ayrıca trafik kuralları konusunda nekadar hassas olduğumu anlasam inanmazsın. bide işten gücten vakit bulup carsı pazar gezemiyoruz, benim amacım sizi biraz sakinleştirmekti, yoksa anlattıklarım yaptıklarım değil sadece duyduklarımdan ibaret.. saygılarımla... Teşekkür ederim. Yurdum insanı gibi,yasaya uymadık gelen cezaya kılıf bulmaya çalışıyorum ,kıvırtmaca yani benimki. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Eylül 2010 Paylaş 22 Eylül 2010 Her şeyin başı hız denetimi.. Hız denetimi olmayan yerlerde hiç kimse kimseyi tutamıyor zaten.. Bu arada.. Ankara'ya giderken radarı geçtim.. Çevirme noktasında durdum.. Polise sordum.. Kaç km'nin üstüne işlem yapıyorsunuz dedim.. 120 dedi.. 110+ % 10 mu dedim.. Hayır dedi.. 110+10 dedi.. Teşekkür ettim.. 119'a sabitledim devam ettim. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 23 Eylül 2010 Paylaş 23 Eylül 2010 Bende dün Konya dan Ankara ya gelirken radarın önünden 112 km civarı geçtim,herkes radarı görünce 99 a sabitledi,ben hepsinin yanından geçtim gittim. Yorum bağlantısı
Vural Sarı 23 Eylül 2010 Paylaş 23 Eylül 2010 Her şeyin başı hız denetimi.. Hız denetimi olmayan yerlerde hiç kimse kimseyi tutamıyor zaten.. Bu arada.. Ankara'ya giderken radarı geçtim.. Çevirme noktasında durdum.. Polise sordum.. Kaç km'nin üstüne işlem yapıyorsunuz dedim.. 120 dedi.. 110+ % 10 mu dedim.. Hayır dedi.. 110+10 dedi.. Teşekkür ettim.. 119'a sabitledim devam ettim. Okulda % 10'nu öğrenemeyen resmi görevli vatandaş maddeyi 110+10 diye yorumlar.121 km ile gidene cezayı keser.(3-5 Km fazla ile ceza yiyenler çok) İnce hesap yapan uyanık yöneticiler otoyollarda hız limitini 135 km.ye çıkartmadılar.Nedeni basit.135+%10 =143.5 km. olacaktı.Vatandaş çoğunlukla 180 km ile gitse hız sınırını % 30 aşmamış olacaktı. %30 aşamayan sürücülere 130 TL. ceza indirimli olarak 97.5 TL. olarak tahsil edilecekti. Benim gibilerden 270 TL.Tahsil edemiyeceklerdi.(Kanunda belirtilen hız suçunu işledim,cezamı da ödeyeceğim,itirazım yok).İtirazım,kümesteki kaz yerine konmak. 2 şeritli duble yolda 110 Km.ye çıkaran zihniyet,4 şeritli otoyolda 120 Km.de ısrar etmesini böyle yorumluyorum. Ayrıca,şehir içinde üst geçitlerdeki kamerayı bilen yurdum insanı,geçitlere yaklaşırken yavaşlıyor,geçtikten sonra aynı tas aynı hamam.Radar uygulamasının trafik çözümüne zerre kadar katkısı yok. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Eylül 2010 Paylaş 24 Eylül 2010 Ankara'dan çıkış olmak üzere Samsun Sivas, Kayseri, Konya, Zonguldak'la beraber daha saymadığım birkaç il ve ilçeye giderken, sabah 4:30 -5:00 civarında seyehata başlayıp en geç 8:30-9:00 civarında gideceğim yere varmış olurum. Yaklaşık 2 aydan beri bu güzergahlarda sabah hiç radar görmedim desem yeridir. Samsun'dan dönüşte ise bir rampada 110 ile radara girdim ancak çevrilmedim. Navigasyondan takip ettiğim kadarı ile Albea hız kadranı 130 gösterirken 121km gerçek hız oluyor. Zaten bu hız çoğu araca fazla bile. Eskiden korku ile 120'ye çıkılıp radar ihtimali var diye 90'a düşüldüğünde araç gitmiyor gibi oluyordu. Şimdi radar var diye 120'ye düşünce bile gayet süratli. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Vural Sarı 25 Eylül 2010 Paylaş 25 Eylül 2010 Değerli arkadaşlarım, 15 sayfaya yayılan bu konuda düşüncelerimi bölüm bölüm yazdığım için,sanırım hıza karşı olmadığım gibi bir anlam çıkıyor.Ben trafik kurallarını sonuna kadar savunuyorum.Kırmızıda geçme,dönüş kurallarına uymama,vs.İtirazım otoyolda (şehir içinde değil) radar kurup,parasal söğüşleme olayına karşıyım. Radar cezası kesiliyor,peşin ödersen sana indirim yapılıyor. Kısaca itirazım otoyolda tuzak radara.Saygılar. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Eylül 2010 Paylaş 25 Eylül 2010 Tuzak eskidenmiş Vural abi, şimdi 20-25 km. de bir radar tabelası var..O an için vardır yoktur bilemiyoruz..Ancak olabilir diye uyarıyı veriyorlar....Sorumluluk bundan sonra bizde... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Eylül 2010 Paylaş 25 Eylül 2010 Kuralsız hıza karşıyım.. Bu sebeple, hız limitlerinin artırılmasını hep destekledim.. Bence her yolda her an radar olsun.. hız yapamayım.. Ama limitler yeterli olsun.. Yorum bağlantısı
Vural Sarı 25 Eylül 2010 Paylaş 25 Eylül 2010 Tuzak eskidenmiş Vural abi, şimdi 20-25 km. de bir radar tabelası var..O an için vardır yoktur bilemiyoruz..Ancak olabilir diye uyarıyı veriyorlar....Sorumluluk bundan sonra bizde... ok.Bu konu kapansın.Trafikte kurallara uyalım. Yorum bağlantısı
Bünyamin Mehan 5 Ekim 2010 Paylaş 5 Ekim 2010 Yapılan bu uygulamanın yerinde ve uygun bir karar olduğunu düşünüyorum. nedeni; 1-Araç güvenlik sevilerinin bu kadar artması oranında hız limitlerinin 90km ( otomobil ) da kalması işleyiş bakımından yanlış olurdu. 2- uzun yolda yolculuk yapan şofor ler bilirki 90km ile 1200 km lık ( şu ankı aracımla 1 yılda 44000km (kırkdörtbin) yapan biri olarak ) yolu bitirmek neredeyse imkansızdır. Bu yüzden gece yola çıkılır ki yollar hem boş olur hemde radar uygulamasına yakalanmayız. 3- Bu nedenle sürücü hep gergin olur ve yolculuk daha yorucu hale gelir ve hata yapma riski artar. 4- 110 km lık hız limiti bütün bu olumsuzlukları kaldırdığı gibi bu hız la yolculuk daha keyifli ve emniyetli ( arac özelliklerine göre ) olur diye düşünüyorum. Bu süratle ilerleyen dikkatli bir sürücü her türlü tehlikeden kendini koruyabilir. Diğer yandan soylemek istediğim diğer bir şey ise 110 km den daha hızlı gitmeye çalışan söforler için hız cezasının 2 katına çıkarılması gereklidir. Bayram dönüşü Rize'den İstanbula dönüşte insanların neredeyse tümünün hız sınırına uyduğunu ve daha dikkatlı araç kullandıklarına bizzat şahit oldum. Samsun termeden itibaren çorumu geçene kadar 8 tane radar geçmemize rağmen bir tanesi hariç hiçbir aracın radara yakalandığına şahit olmadım. Buda insanların bu hız limitlerine riayet ettiklerini gösterir. Bana göre hız limitinin 110km ye çıkmasından sonra yapılması gereken şey ehliyet kurslarında direksiyon eğitim süresinin uzatılması ve nihayetinde sürücülere emniyetli ve bilinçli sürüş yeteneği kazandırılmalıdır. Saygılar... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ekim 2010 Paylaş 25 Ekim 2010 Yolda 80km/h hızla giderken bile çoğumuz sıkılırız, Linkteki sayfadaki en altta video var, tıklayın. Çarpışma hızları 56km/h. görüntü çok hoş Anlatılan konu, 5 yıldızlı 2 farklı otomobil çarpışıyor, ancak yükseklikleri farklı (fiesta - 308) vesile ile, alçaktan giden şasenin koruması oldukça azalmış demektir. http://www.adac.de/infotestrat/adac-im-ein...urcePageId=5928 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Ekim 2010 Paylaş 25 Ekim 2010 Doğrudur, yinede fiesta daha sağlammış, şase yüksekliğinde çokta fark yok gibi, başka videolarda izlemiştim, o çarpmalardada kabin sağlam ve kapı çok rahat açılıyordu, demeki Ford sağlam araçmış. Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 25 Ekim 2010 Paylaş 25 Ekim 2010 Fiesta'nın sürücü kapısı üstündeki profil sağlam ama pejo pek iç açıcı değil gibi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts