İçeriğe Yönlendir

Hız Kurallarının Önemi


H.Cenk Bayrakçı

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Hocam doğru söylüyorsunuz. Ancak 121 km/s hız hiç te az değil. Bizden çok daha iyi yollara sahip avrupa ülkelerinde böyle bir hız limiti yok. 120 km hızla giderken fren mesafeniz en az 70-80 metredir,tepki mesafenizi de hesaplarsanız 100-120 m yapar. :rolleyes:

Ama bölünmüş yoldayız...

Bölünmüş yolun 120'si, bölünmemiş, tek gidiş-tek geliş yolun 90'ından daha güvenli bence...

Esas tehlike bölünmemiş yollarda..

Bizim köyün yolu bile 90 km..

5 metrelik yoldan, 16 metrelik yola çıkıyorum hız yine 90.. Saçmalık bu...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Özellikle arkadan çarpmalar çok artacak sanırım, 50-60 km/s hızla giden kamyonlara 120 ile arkadan çarpmalar ölümcül olur. 120 km ile giden bir doğan slx yada, broadway düşünüyorum, çok tehlikeli. Bir de denetimsiz LPG ler, :bambam3:

Ama bölünmüş yoldayız...

Bölünmüş yolun 120'si, bölünmemiş, tek gidiş-tek geliş yolun 90'ından daha güvenli bence...

Esas tehlike bölünmemiş yollarda..

Bizim köyün yolu bile 90 km..

5 metrelik yoldan, 16 metrelik yola çıkıyorum hız yine 90.. Saçmalık bu...

Azami hız 99 km. Yol şartlarına göre sürücü yavaşlamalıdır zaten.( Yağmur, viraj, kavşak, vs)

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Ama bölünmüş yoldayız...

Bölünmüş yolun 120'si, bölünmemiş, tek gidiş-tek geliş yolun 90'ından daha güvenli bence...

Esas tehlike bölünmemiş yollarda..

Bizim köyün yolu bile 90 km..

5 metrelik yoldan, 16 metrelik yola çıkıyorum hız yine 90.. Saçmalık bu...

+1

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
(düzenlendi)

Sorun hız limitlerinde değil.Sorun bilinçli olmayan sürücülerde.

50-60 km (gerçi en yavaşı 120 ile gidiyor) ile giden yurdum kamyon sürücüsü,2. veya en sol şeritte giderse,90 ile de gitseniz arkadan çarparsınız.

Ayrıca ,en az 2 şerit olan bölünmüş yolda,en sol şeritte giden ağır vasıtalara,aracın kontrolünü herhagi bir nedenden dolayı kaybetmesseniz,nasıl çarparsınız?Bunun hız ile ne alakası var?

Şöyle bir şey algılanıyor galiba.Yola çıktık 120 ye sabitledik hep öyle basacağız.Yol,hava ve görüş şaratlarına göre 120 ye de çıkacağız,gerekiyorsa konvoy halinde 40 ile de gideceğiz.

Elmadağ-Kırıkkale yolu çalışma yüzünden 3 şeritten tek şeride düşmüştü,5 km mesafeyi 20 ile gittik.Kimse konvoydan çıkıp birbirini sollamadı.Olay bu.

tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)
Sorun hız limitlerinde değil.Sorun bilinçli olmayan sürücülerde.

50-60 km (gerçi en yavaşı 120 ile gidiyor) ile giden yurdum kamyon sürücüsü,2. veya en sol şeritte giderse,90 ile de gitseniz arkadan çarparsınız.

Ayrıca ,en az 2 şerit olan bölünmüş yolda,en sol şeritte giden ağır vasıtalara,aracın kontrolünü herhagi bir nedenden dolayı kaybetmesseniz,nasıl çarparsınız?Bunun hız ile ne alakası var?

Şöyle bir şey algılanıyor galiba.Yola çıktık 120 ye sabitledik hep öyle basacağız.Yol,hava ve görüş şaratlarına göre 120 ye de çıkacağız,gerekiyorsa konvoy halinde 40 ile de gideceğiz.

Elmadağ-Kırıkkale yolu çalışma yüzünden 3 şeritten tek şeride düşmüştü,5 km mesafeyi 20 ile gittik.Kimse konvoydan çıkıp birbirini sollamadı.Olay bu.

Sorunda burada zaten , hız ile ilgisi olmaz mı? Hız yüzünden çok daha kolay kontrol kaybedilir. Gelişmiş ülkeler böyle hız limitlerini arttırmaya cesaret edemiyorken, biz kaza şampiyonu olarak nasıl bunu nasıl yapıyoruz?

Country In built-up areas

In built-up areas Outside built-up areas

Outside built-up areas Motorways

Motorways

Austria Austria 50 100 130

Belgium Belgium 50 90 or 120 120

Cyprus Cyprus 50 80 100

Czech Republic Czech Republic 50 90 130

Germany Germany 50 100 130 (*)

Denmark Denmark 50 80 110

Spain Spain 50 90 or 100 120

Estonia Estonia 50 90 or 100 -

France France 50 90 or 110 130

Finland Finland 50 80 or 100 120

United Kingdom United Kingdom 48

(30 miles) 96 or 112

(60 or 70 miles) 112

(70 miles)

Greece Greece 50 90 or 110 120

Hungary Hungary 50 90 or 110 130

Italy Italy 50 90 or 110 130

Ireland Ireland (**) 50 80/100 120

Luxembourg Luxembourg 50 90 130

Lithuania Lithuania 50 90 or 100 -

Latvia Latvia 50 90 or 100 110 or 130

Malta Malta 50 80 -

The Netherlands The Netherlands 50 80 or 100 120

Poland Poland 60 90 130

Portugal Portugal 50 90 or 100 120

Sweden Sweden 50 70 110

Slovakia Slovakia 60 90 130

Slovenia Slovenia 50 90 or 100 130

(*) In Germany 130 km/h is a recommended maximum.

(**) The measurement of speed limits on Irish roads changed to kilometres per hour from miles per hour in January 2005.

tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Vural Sarı
(düzenlendi)
Sorunda burada zaten , hız ile ilgisi olmaz mı? Hız yüzünden çok daha kolay kontrol kaybedilir. Gelişmiş ülkeler böyle hız limitlerini arttırmaya cesaret edemiyorken, biz kaza şampiyonu olarak nasıl bunu nasıl yapıyoruz?

Country In built-up areas

In built-up areas Outside built-up areas

Outside built-up areas Motorways

Motorways

Austria Austria 50 100 130

Belgium Belgium 50 90 or 120 120

Cyprus Cyprus 50 80 100

Czech Republic Czech Republic 50 90 130

Germany Germany 50 100 130 (*)

Denmark Denmark 50 80 110

Spain Spain 50 90 or 100 120

Estonia Estonia 50 90 or 100 -

France France 50 90 or 110 130

Finland Finland 50 80 or 100 120

United Kingdom United Kingdom 48

(30 miles) 96 or 112

(60 or 70 miles) 112

(70 miles)

Greece Greece 50 90 or 110 120

Hungary Hungary 50 90 or 110 130

Italy Italy 50 90 or 110 130

Ireland Ireland (**) 50 80/100 120

Luxembourg Luxembourg 50 90 130

Lithuania Lithuania 50 90 or 100 -

Latvia Latvia 50 90 or 100 110 or 130

Malta Malta 50 80 -

The Netherlands The Netherlands 50 80 or 100 120

Poland Poland 60 90 130

Portugal Portugal 50 90 or 100 120

Sweden Sweden 50 70 110

Slovakia Slovakia 60 90 130

Slovenia Slovenia 50 90 or 100 130

(*) In Germany 130 km/h is a recommended maximum.

(**) The measurement of speed limits on Irish roads changed to kilometres per hour from miles per hour in January 2005.

Kaza şampiyonu olarak şöyle yapıyoruz.Aracımızı muayeneden muayeneye(2 yılda bir) veya arıza yapınca bakıma götürüyoruz.Kabak ve uygun olmayan hava basılmış lastiklerle yola çıkıyoruz.Fren balatalarımız metal metale sürtünce çıkan sesten bittiğini anlıyoruz.Uykusuz ve alkollü araç kullanıyoruz.Bir elimiz cep telefonunda olduğu için,vites değiştirmek istediğimizde direksiyonu bırakıyoruz veya vites küçültmüyoruz.Doğal olarak bir elimiz meşgulken,şerit değiştirmek için sinyal vermiyoruz.Kırmızı yanarken durmuyoruz.Yeşilden sonra sarı yandığında Kırmızı yanmadan geçmek için hızımızı arttırıyoruz.Gece ayarsız farlarla ve sis lambalarını yakarak seyahat ediyoruz.En önemlisi "Frenim boşaldı abi" bunu hiç anlamam zaten ne zaman bir kamyon kazası duysam,sürücü bunu der.TRAFİKTE BİZDEN BAŞKALARININ DA OLABİLECE

tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Okyay Pay

evren bey , aracınızı bir gün 1.6 motorlu bir araçla değiştirdiğiniz zaman , bu fikriniz de değişir :hahahoho:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Kaza şampiyonu olarak şöyle yapıyoruz.Aracımızı muayeneden muayeneye(2 yılda bir) veya arıza yapınca bakıma götürüyoruz.Kabak ve uygun olmayan hava basılmış lastiklerle yola çıkıyoruz.Fren balatalarımız metal metale sürtünce çıkan sesten bittiğini anlıyoruz.Uykusuz ve alkollü araç kullanıyoruz.Bir elimiz cep telefonunda olduğu için,vites değiştirmek istediğimizde direksiyonu bırakıyoruz veya vites küçültmüyoruz.Doğal olarak bir elimiz meşgulken,şerit değiştirmek için sinyal vermiyoruz.Kırmızı yanarken durmuyoruz.Yeşilden sonra sarı yandığında Kırmızı yanmadan geçmek için hızımızı arttırıyoruz.Gece ayarsız farlarla ve sis lambalarını yakarak seyahat ediyoruz.En önemlisi "Frenim boşaldı abi" bunu hiç anlamam zaten ne zaman bir kamyon kazası duysam,sürücü bunu der.TRAFİKTE BİZDEN BAŞKALARININ DA OLABİLECE
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
evren bey , aracınızı bir gün 1.6 motorlu bir araçla değiştirdiğiniz zaman , bu fikriniz de değişir :lol2:

Toplumsal bir olaydan bahsediyoruz, şahsi bir olay değil. Kullanmasını bildikten sonra 1.6 bir çok aracı da geçersiniz fiestayla. :hahahoho:

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Results from increasing speed limits:[n 3] Country↓ Speed limit increase↓ Reported change↓

Australia 100 km/h to 110 km/h Injury crashes increased by 25%

Australia (Victoria) 5–20 km/h increases Crashes increased overall by 8% 35% decline in zones raised from 60–80 km/h

USA 89 km/h to 105 km/h Fatal crashes increased by 21%

USA 89 km/h to 105 km/h Fatal crashes increased by 22%

Speeding increased by 48%

USA (40 states) 89 km/h to 105 km/h Fatalities increased by 15%

Decrease or no effect in 12 States

USA (Michigan) 89 km/h to 105 km/h Fatal and injury crashes increased significantly on rural freeways

USA (Ohio) 89 km/h to 105 km/h Injury and property damage increased but not fatalities after the increase in 1987.

[25]

USA (Indiana) 105 km/h to 110 km/h "the increased speed limit (in 2005[26] )did not affect the probability of suffering a severe injury in an accident"

[27]

USA (Utah) 125 km/h to 130 km/h "accidents and illegal speeding haven't increased"

[28]

USA (40 states) 89 km/h to 105 km/h Statewide fatality rates decreased 3-5% (Significant in 14 of 40 states)

USA (Montana) 105 km/h to Reasonable and Prudent Statewide fatality rates decreased 10%

USA (Montana) Unlimited to 120 km/h Statewide fatality rates doubled

Results from increasing speed limits:[n 3] Country↓ Speed limit increase↓ Reported change↓

Australia 100 km/h to 110 km/h Injury crashes increased by 25%

Australia (Victoria) 5–20 km/h increases Crashes increased overall by 8% 35% decline in zones raised from 60–80 km/h

USA 89 km/h to 105 km/h Fatal crashes increased by 21%

USA 89 km/h to 105 km/h Fatal crashes increased by 22%

Speeding increased by 48%

USA (40 states) 89 km/h to 105 km/h Fatalities increased by 15%

Decrease or no effect in 12 States

USA (Michigan) 89 km/h to 105 km/h Fatal and injury crashes increased significantly on rural freeways

USA (Ohio) 89 km/h to 105 km/h Injury and property damage increased but not fatalities after the increase in 1987.

[25]

USA (Indiana) 105 km/h to 110 km/h "the increased speed limit (in 2005[26] )did not affect the probability of suffering a severe injury in an accident"

[27]

USA (Utah) 125 km/h to 130 km/h "accidents and illegal speeding haven't increased"

[28]

USA (40 states) 89 km/h to 105 km/h Statewide fatality rates decreased 3-5% (Significant in 14 of 40 states)

USA (Montana) 105 km/h to Reasonable and Prudent Statewide fatality rates decreased 10%

USA (Montana) Unlimited to 120 km/h Statewide fatality rates doubled

Bizde de ölümlü kazaların artacağını göreceğiz, ne yazık ki :hahahoho:

Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya
(düzenlendi)
Kaza şampiyonu olarak şöyle yapıyoruz.Aracımızı muayeneden muayeneye(2 yılda bir) veya arıza yapınca bakıma götürüyoruz.Kabak ve uygun olmayan hava basılmış lastiklerle yola çıkıyoruz.Fren balatalarımız metal metale sürtünce çıkan sesten bittiğini anlıyoruz.Uykusuz ve alkollü araç kullanıyoruz.Bir elimiz cep telefonunda olduğu için,vites değiştirmek istediğimizde direksiyonu bırakıyoruz veya vites küçültmüyoruz.Doğal olarak bir elimiz meşgulken,şerit değiştirmek için sinyal vermiyoruz.Kırmızı yanarken durmuyoruz.Yeşilden sonra sarı yandığında Kırmızı yanmadan geçmek için hızımızı arttırıyoruz.Gece ayarsız farlarla ve sis lambalarını yakarak seyahat ediyoruz.En önemlisi "Frenim boşaldı abi" bunu hiç anlamam zaten ne zaman bir kamyon kazası duysam,sürücü bunu der.TRAFİKTE BİZDEN BAŞKALARININ DA OLABİLECE
tarihinde Okay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Bizde yaralamalı kazaların artışı diğer hız limitini arttıran ülkeler kadar yüksek olmayacaktır. Zira onlar kurallara zaten uydukları için değişikliğin etkisi daha büyük olur. Tatil nedeniyle özelikle son 1 aydır yaptığım yolculuklarım yine gösterdi ki, bizim hız sınırlamamız zaten 110. Duble yol şartıda çok geçerli değili. Herkes her yerde 105'le gidiyor.

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen

Hız limiti 110 km/h olunca neden arkadan çarpmalar artsın ki? Ya da bu hız öyle aman aman kontrol kaybedecek bir hız değil ki? Kazaları hız limitlerine bağlamak çok saçma bence... Sonuçta kimse size 110 km/h'nin altına düşmeden gideceksin demiyor ki ! Yol, hava, vb durumlara göre hızını sen ayarlayacaksın. Limitin 110 km/h oldugu yerde gerekirse 80 km/h ile gideceksin...

Hız yüzünden olan kazalar, kontrolden çıkan arabalar hiç merak etmeyin 120 ile giderken olmuyor... kaldı ki şu an herkes 90km/h limitine uyuyor mu? Bu kural değişirse sadece yazılan cezalarda bir düşüş olacak ve yolda giderken yok şu rampada yok bu virajda radar olabilir paranoyası ile gitmeyeceğiz...

Bir de şu var... Eğer 90 km/h limitini aşmış da gidiyorsam, ha 120 ha 130 ha 140 der o şekilde giderim. Ama limit 120 ise geçmeye değmez der ve o hız ile giderim...

İş azami hız limitinde değil; tamamen bakımlı arabada, uygun trafik levhalarında ve tecrubeli şoförlükte...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hız limiti 110 km/h olunca neden arkadan çarpmalar artsın ki? Ya da bu hız öyle aman aman kontrol kaybedecek bir hız değil ki? Kazaları hız limitlerine bağlamak çok saçma bence... Sonuçta kimse size 110 km/h'nin altına düşmeden gideceksin demiyor ki ! Yol, hava, vb durumlara göre hızını sen ayarlayacaksın. Limitin 110 km/h oldugu yerde gerekirse 80 km/h ile gideceksin...

Hız yüzünden olan kazalar, kontrolden çıkan arabalar hiç merak etmeyin 120 ile giderken olmuyor... kaldı ki şu an herkes 90km/h limitine uyuyor mu? Bu kural değişirse sadece yazılan cezalarda bir düşüş olacak ve yolda giderken yok şu rampada yok bu virajda radar olabilir paranoyası ile gitmeyeceğiz...

Bir de şu var... Eğer 90 km/h limitini aşmış da gidiyorsam, ha 120 ha 130 ha 140 der o şekilde giderim. Ama limit 120 ise geçmeye değmez der ve o hız ile giderim...

İş azami hız limitinde değil; tamamen bakımlı arabada, uygun trafik levhalarında ve tecrubeli şoförlükte...

İmza

Mehmet Özyürek

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

;)

Hız limiti 110 km/h olunca neden arkadan çarpmalar artsın ki? Ya da bu hız öyle aman aman kontrol kaybedecek bir hız değil ki? Kazaları hız limitlerine bağlamak çok saçma bence... Sonuçta kimse size 110 km/h'nin altına düşmeden gideceksin demiyor ki ! Yol, hava, vb durumlara göre hızını sen ayarlayacaksın. Limitin 110 km/h oldugu yerde gerekirse 80 km/h ile gideceksin...

Hız yüzünden olan kazalar, kontrolden çıkan arabalar hiç merak etmeyin 120 ile giderken olmuyor... kaldı ki şu an herkes 90km/h limitine uyuyor mu? Bu kural değişirse sadece yazılan cezalarda bir düşüş olacak ve yolda giderken yok şu rampada yok bu virajda radar olabilir paranoyası ile gitmeyeceğiz...

Bir de şu var... Eğer 90 km/h limitini aşmış da gidiyorsam, ha 120 ha 130 ha 140 der o şekilde giderim. Ama limit 120 ise geçmeye değmez der ve o hız ile giderim...

İş azami hız limitinde değil; tamamen bakımlı arabada, uygun trafik levhalarında ve tecrubeli şoförlükte...

:p

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Hız limiti 110 km/h olunca neden arkadan çarpmalar artsın ki? Ya da bu hız öyle aman aman kontrol kaybedecek bir hız değil ki? Kazaları hız limitlerine bağlamak çok saçma bence... Sonuçta kimse size 110 km/h'nin altına düşmeden gideceksin demiyor ki ! Yol, hava, vb durumlara göre hızını sen ayarlayacaksın. Limitin 110 km/h oldugu yerde gerekirse 80 km/h ile gideceksin...

Hız yüzünden olan kazalar, kontrolden çıkan arabalar hiç merak etmeyin 120 ile giderken olmuyor... kaldı ki şu an herkes 90km/h limitine uyuyor mu? Bu kural değişirse sadece yazılan cezalarda bir düşüş olacak ve yolda giderken yok şu rampada yok bu virajda radar olabilir paranoyası ile gitmeyeceğiz...

Bir de şu var... Eğer 90 km/h limitini aşmış da gidiyorsam, ha 120 ha 130 ha 140 der o şekilde giderim. Ama limit 120 ise geçmeye değmez der ve o hız ile giderim...

İş azami hız limitinde değil; tamamen bakımlı arabada, uygun trafik levhalarında ve tecrubeli şoförlükte...

Kazalarda ölen binlerce insan da bizler gibi, kendini çok tecrübeli ve yetenekli olduklarını düşünüyorlardır. ;)

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Kazalarda ölen binlerce insan da bizler gibi, kendini çok tecrübeli ve yetenekli olduklarını düşünüyorlardır. ;)

Siz kendinizi nasıl görüyorsunuz bilmiyorum ama ben hiçbir zaman çok yetenekliyim, kaza ile işim olmaz kapatır giderim demedim, demem de... Ben sakin sakin giderken de birisi uçarak gelip tepeme binebilir...

Yazdıklarımda kaza nedenlerinden bahsettim... Hız limiti değişiminin neyi değiştireceğinden bahsettim... Bence boşuna takmış durumdasınız ve inat ediyorsunuz... Eğer cidden araştırma istiyorsanız kazaları araştırın, nasıl olmuş, nasıl kazadan yırtılabilirmiş bunlara kafa yorun. Yolda seyahat ederken çevrenizdeki arabaların yolda nasıl gittiğini inceleyin... Benim söylediklerimdeki ciddilik payını göreceksiniz...

Yoksa evet, ben acemiyim diyen adam ben de görmedim zaten... Türk erkeği 2 şeyine laf söyletmez, birisi direksiyonu diğeri.... :p

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bunlar yıllardır zaten gelişmiş ülkelerde tartışılmaktadır , gelcekte de tartışılacaktır. Bakarsınız bir kaç sene sonra limitler yeniden düşürülür. Bir araştırmaya göre hız limitindeki her 1 km/s artış, kazaların yüzde 3 artmasına neden olmuştur. ;)

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Bunlar yıllardır zaten gelişmiş ülkelerde tartışılmaktadır , gelcekte de tartışılacaktır. Bakarsınız bir kaç sene sonra limitler yeniden düşürülür. Bir araştırmaya göre hız limitindeki her 1 km/s artış, kazaların yüzde 3 artmasına neden olmuştur. :)

Böyle bir oran yurtdışındaki gelişmiş ülkelerde geçerli olabilir. Diğer yerleri bilmiyorum ama Avrupa'nın birçok ülkesini gezmiş birisi olarak, eğer 70km/h tabelası varsa herkes çat diye hızını 70km/h'e düşürüyor... Yani kurallar harfiyen uygulanıyor. Ama bizde şehirlerarası bölünmüş yollarda kaç kişi zaten 90km/h sınırına uyuyor? Asıl demek istediğim bu...

Ben 90'dan hızlı giden bırakın otomobil, otobüs gördüm hem de ünlü firmalardan, hem de kaç kere... Ank.-İst. otoyolunda (otomobil için hız limiti 120km/h dir) 120'den daha hızlı giden KAMYON gördüm...

Dolayısı ile ben limitlerin arttırılmasının kaza oranlarında ciddi bir artışa neden olacağını düşünmüyorum... Ancak şu da var, gerek bizim ülkemizde, gerek diğer ülkelerde her geçen gün birileri ehliyet alıyor, yeni arabalar trafiğe çıkıyor. Yani trafik yoğunluğu artıyor... Ve ehliyet almak artık çok kolay. Ehliyeti olan arkadaşıma araba sürmesini öğrettim ben, ve direksiyona oturduğunda ilk sorduğu şey "hangisi debriyajdı" idi... Bence bu konuyu da araştırmalara dahil etmek de fayda var... Yoksa trafikteki kayıtlara bakarsak her sene daha fazla kaza oluyordur diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Çağrı Sağlam

Yolda yuruemeyen amcalar dedeler araba suruyor, yurume kabiliyeti son derece sinirli, konusma kabiliyeti ise ha ho husssden ibaret insan gorunumlu yaratiklar araba suruyor. Kirmizi daire icerisindeki 50 sayisi neyi ifade eder diye sorsaniz cevap alamayacagimiz adamlar araba suruyor. Bu ulkede kaza orani artmasin da nerede artsin?

Herkes bizim gibi guvenli surus konusunda arastirma yapsa, arabasini incelese, dinlese, kendine ve insanlara zarar vermekten kacinsa vs. hiz siniri 200 de olsa sorun olmaz; ama gordugum kadariyla ne yazik ki azinligiz...

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
Eğer cidden araştırma istiyorsanız kazaları araştırın, nasıl olmuş, nasıl kazadan yırtılabilirmiş bunlara kafa yorun. Yolda seyahat ederken çevrenizdeki arabaların yolda nasıl gittiğini inceleyin..

Yukarıda yazdığım gibi; Türkiye'de gerçekleştirilen hız sınırı artışının etkisinin diğer ülkeler gibi çok olmasını beklemesem de, kazadan yırtmak yerine kaza ihtimalini oluşturmamak esasdır.

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

polis amcalar şu hız tuzaklarıyla uğraşana kadar , salak salak araba kullanan denyoları tuzağa düşürmeye çalışsalar kaza oranı onda bir e düşer .

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
polis amcalar şu hız tuzaklarıyla uğraşana kadar , salak salak araba kullanan denyoları tuzağa düşürmeye çalışsalar kaza oranı onda bir e düşer .

+ 1940

Yorum bağlantısı
Vural Sarı

Ülkem yöneticileri,vatandaşı düşünüyorsa 1100 cc 60 Hp üstü araç girişini yasaklasın.Hatta ulaşımı Çin işi çekçek'lerle yapılacağına dair yasa çıkarsın.Kimse ölmesin.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
polis amcalar şu hız tuzaklarıyla uğraşana kadar , salak salak araba kullanan denyoları tuzağa düşürmeye çalışsalar kaza oranı onda bir e düşer .

:( Aynen bi tarafta pusuya yatmış polis amcam 2 şeritli gidiş-dönüş yolda 101 yapana ceza kesecek,öbür tarafta emniyet kemeri takmayan,ayağını camdan çıkaran dayım kafa kıyak gezecek.Yakın takip yapıpta ceza yiyen oldumu hiç?veya %kaç olmuştur?Emniyet kemeri takılı diye dalga geçen adamlar var ülkemizde.4'lüleri yakınca anayolda bile durulacağını sanan vatandaşlara ceza yok.Ohh ne güzel...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...