İçeriğe Yönlendir

Hız Kurallarının Önemi


H.Cenk Bayrakçı

Recommended Posts

H.Cenk Bayrakçı

HIZ KURALLARI

Sürücüler hızlarını,hava,görüş,yol,yük durumuna ,kullandıkları aracın cinsine ve trafik durumunun

gerektirdiği diğer işaret levhaları ve şartlara uydurmak zorundadırlar.

Karayolları Trafik kanununda ve Yönetmeliğinde yazılı kayıt ve şartlar dışında ve aksine bir işaret

bulunmadıkça yerleşim yeri dışındaki devlet ve il yollarında 90 km/s,otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek kayıt ve şartları ile şehir içi ve şehirlerarası römorksuz taşıt cinsleri için saatteki en çok hız sınırları aşağıda gösterilmiştir.

ARAÇ CİNSİ, YERLEŞİM YERİ İÇİNDE, YERLEŞİM YERİ DIŞINDA, OTOYOLDA

Otomobillerde 50 90 120

Otobüs 50 80 100

Minibüs,kamyon ve kamyonetlerde 50 80 90

Arazi taşıtlarında ve motosikletler de 50 70 80

Tehlikeli madde taşıyan araçlar ve Özel yük taşıma izin belgesi veya Özel izin belgesi il karayoluna çıkan Araçlarda (Belgelerinde aksine bir Hüküm yoksa) 30 50 60

Motorlu ve motorsuz bisikletlerde 30 50 -

Lastik tekerlekli traktörler,arızalı bir

Aracı çeken araçlar ve iş makinalarında 20 20 -

Zorunlu haller dışında şehirlerarası karayolunu kullanan motorlu araçlarda ,araç cinsi

gözetilmeksizin asgari hız sınırı 15 km/s' tir.

Tehlikeli madde taşımaya mahsus olup,boş olarak trafiğe çıkan araçlar yukarıda belirtilen,kendi

sınıfına giren araçlara ait hızla sürülebilirler

Römorklu veya yarı römorklu araçlarda (Römork takmış LTT hariç)en çok hız sınırı aynı cins

römorksuz araçlara ait en çok hız sınırından saatte 10 km. daha düşüktür.

Servis freni bozuk araçları çeken araçlar saatte 15 km nin üstünde bir hızla sürülemez.

İçişleri Bakanlığı,Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'nın uygun görüşünü alarak otoyollarda otomobiller

için hız sınırını 20 km/s artırmaya yetkilidir.

Geçme sırasında geçme kuralının mecbur kıldığı şartlar dolayısıyla aynı cins taşıtlar için

tayin ettiği hız sınırları aşılabilir.

Hız kurallarının ihlal sebebiyle ceza yazılan sürücülerden suçun işlendiği tarihten geriye

doğru (1) yıl içinde aynı kuralı (5)defa ihlal ettiği tespit edilenlerin sürücü belgeleri (1) yıl süreyle geri

alınır. Süresi sonunda psiko -teknik değerlendirmeden ve psikiyatri uzmanının muayenesinden

geçirilerek sürücü belgesi almasına mani hali olmadığı anlaşılanların belgeleri iade edilir.

Hız sınırlarını ölçen cihazların yerini tespit veya sürücüleri ikaz edici her türlü cihazın imal ve

İthali ile araçlarda bulundurulması yasaktır

Hız sınırı ile ilgili bir video ekliyorum.

Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Boran Koca

artık radarlarında sabit olmasına yanında geçerek ölçmesine gerek yok sivil bir araç arkanda giderken veya sabit ancak metrelerce ileriden senin hızını ölçebiliyor.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Cihan Tiftik

Konu yeniden gümdeme gelmişken; daha önce bu tartışmaları uzuunca bi süre yaptığım bi arkadaşım 2 ay kadar önce babasının aracıyla İstanbul'dan dönerken,otoyolda iki yolu birbirinden ayıran orta banketteki çalışmalardan yola saçılan toprak ve mıcırı farkedemeyerek refüjleri biribrine yapıştırmış,ancak aydınlatma direğine yan taraftan çarparak durabilmiş.. Geçmiş olsundan sonra ilk söylediğim ya sol taraf olsaydı oldu...

Gönderilen Resim

Türkiyem otoyollarında hız limiti 120'dir ve bu ebediyen böyle kalacaktır...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Oktay Demirağ

Hız limitlerinin hafif ticari araçlar için vs tekrar ayarlanması gerek. Zira aydın otobanınında 100 ile giderken aşırı hız dan ceza yedim. :seytan:.

Yorum bağlantısı
Osman Bala

Hız kötüdür arkadaşlar. Altınızdaki arabalarınız ani durumlarda durmaz, durduramazsınız. Bu kadar kazanın olduğu bir ülkede hız sınırı kesinlikle artırılmamalıdır. Hız yapan insan kendi riskini kendi almalı, karşı tarafa vereceği vicdani sorumluluğu kendisi hisstemelidir.

Komik bir uygulama Ankara-Sivrihisar arasında yaşanmaktadır. Yine hatırlatıyorum bu kadar kazanın olduğu bir ülkede o yolda kimi yerlerde hız sınırı 100'e çıkarılmıştır. Neden 10 km/saatlik bir artışa gidilmiştir kesinlikle anlayamam. Kardeşim orası Devlet Yolu, Devlet yolu hız sınırı otomobil için 90 km/saat'tir, bunu sen her yerde böyle öğretiyorsun, kitaplara böyle yazıyorsun, orda hızı 100 yapmak neyin nesi, sen niye tabelana 100 yazıp devlet eliyle bu işi meşrulaştırıyorsun. Tamam yol kaliteli en iyi devlet yollarından biri madem hızı 100 yapacaksın e o zaman gizli yap bari, bizim genel hız sınırı kurallarımızı çiğneme ama cezayı 100'ün üstüne kes. Her geçtiğimde kızarım anlayamam bir türlü.

Yorum bağlantısı
Osman Bala

Hakan ben pek memnun değilim açıkçası. Islakta iyi değil hele ilk yağmur yağdığında anlık da olsa direksiyon boşa çıkıyor tekerin yerle teması kesiliyor. Tam bir yaz lastiği sessiz olmasının sebebi de o zaten. Ben ikinci defa almam.

Konuyu rezil etmeyelim nerden geldi aklına.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
(düzenlendi)

Komik bir uygulama Ankara-Sivrihisar arasında yaşanmaktadır. Yine hatırlatıyorum bu kadar kazanın olduğu bir ülkede o yolda kimi yerlerde hız sınırı 100'e çıkarılmıştır. Neden 10 km/saatlik bir artışa gidilmiştir kesinlikle anlayamam. Kardeşim orası Devlet Yolu, Devlet yolu hız sınırı otomobil için 90 km/saat'tir, bunu sen her yerde böyle öğretiyorsun, kitaplara böyle yazıyorsun, orda hızı 100 yapmak neyin nesi, sen niye tabelana 100 yazıp devlet eliyle bu işi meşrulaştırıyorsun. Tamam yol kaliteli en iyi devlet yollarından biri madem hızı 100 yapacaksın e o zaman gizli yap bari, bizim genel hız sınırı kurallarımızı çiğneme ama cezayı 100'ün üstüne kes. Her geçtiğimde kızarım anlayamam bir türlü.

Hız sınırlamasının gelişmiş araçlar ve yollar göz önüne alınarak yükseltilmesi teklif edilmişti diye hatırlıyorum. Sonrasında test amaçlı yükseltildiğini duymuştum.

Ben Ankara-Eskişehir güzargahını 2-3 ayda bir kullanır ve cruise controlüm keşke olsaydı derim. Kontrollerde diğer bölgelere göre daha sıkı bu yolda ve 100 km ile bile yolculuk etmek çok sıkıcı oluyor. 90 km; yolun genişliği, düzlüğü, geniş görüş açısıyla ve araç teknolojileri düşünüldüğünde katlanılmaz bir durum yaratıyor. Bu yolun kalitesi bu kadar arttırılmadan önce (14 yıldan beri) gençliğinde etkisi ile çok daha hızlı yolculuklar yapmıştım. Şimdi 105 km'yi geçtiğim çok nadirdir. Burda sık kontrollerin etkiside küçümsenemez tabi.

Kişisel görüşüm gerekli yol şartlarının yanında, doğru araç muyene şartları ve sıkı kontroller ile gerekli standart yakalanabilirse hız sınırlaması belirli bölgelerde arttırılabilir.

Tabi aslında bence, sence, onca gibi yaklaşımların yerine bilimsel ölçeklerde bu tür konuların kararlaştırılması doğru olan.

tarihinde Hasan Aks tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ömer Yüce
Bana göre sırf sivil otoban polisleri olsa..bu polisler değişik araçlar ile mesela ankara-istanbul arasında gidip gelseler.Yolda gördükleri hatalara ( o kadar çokki görmemek mümkün değil) ceza kesseler (sebebinide belirterek) ve bu işi yoğun olarak uygulasalar sizce bu kadar kaza olur mu ?

Zorlama yapmadan mümkün değil yavaşlamıyor kimse.Hadi hızdanda değil ama mesela güvenli sürüşmesafesi bırakmaya kalkarsanız hemen arayı doldurmak için hatalar başlıyor olmaz ki !!!

Yani ya yavaş gidip kamyonların arasında ecel terleri dökeceksiniz (hele izmit viyadüklerinde) yada hızlı gideceksiniz...

Dikkat ettiniz mi eğer yavaş giderseniz 140-160 la giden tır ve kamyonların arasında kalıyorsunuz.Ve çok ciddi sıkıntılar yaşıyorsunuz.

Hızlı giderseniz daha az sıkıntı oluyor ama Allah(c.c.) korusun olursa sorunda büyük oluyor...

Ancak yavaş giderken daha çok kaza atlatılıyor kamyonlar yüzünden...

Adamların yavaş sürenlere tahammülleri yok...

Önce bi otobanlarımızda yamasız asfalta dönebilsek. Kendi paramızla rezil olmasak (geceleri ışıklandırmasız bi sürü yol) Kamyonetlerin sol şerite girmemeleri için büyük cezalar koymak ve en önemlisi Motosikletlerin daha ayrıntılı takip edilmesini sağladığımızda otobanda ne telike kalır ne de başka bişe. Ama bu dediklerimi 20 seme uğraşsalar yapamazlar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1- araç cezaları yediğim tarihte bi arkadaşın üzerineydi. sonra devrini aldık. sattık. devri hala bizde. iki gün sonra devrini verirken bu cezalar karşıma çıktığında.. bunlar önceki sahibine ait desem? devrini yapabilir miyim?

2- ceza en fazla ikiye katlanıp sabitleniyor değil mi?

3- eski sahibine icra falan gelir mi acaba Mehmet abinin tahminindeki gibi? yoksa adamın o araçla ilgili bi devir işlemi de kalmadığından senelerce öööööyle durur mu? hatta affa falan uğrar mı?

4- amacım cezamı başkasına ödetmek değil. ilkinde gerçekten ihlalim vardı. ama ikinciyi komşum yazdı bea :) yazmamıştı önce... beni gördükten sonra yazdı.. zira yanına gittiğimde sadece plakayı yazabilmişti daha... sonuçta ödeycem bunları da... bu ay olmas :) hem kalırsa da kalsın üç beş sene.. belki develüasyon falan olur (Allah korusun) :( belki af çıkar... olmadı öderiz be! Allah kaza bela vermesin.

4. madde hariç diğerlerine net cevap verirseniz teşekkür ederim. yoksa etmem :p

sadece Hakan ABİ değil... onun mübarek şahsında tüm foruma yöneltilmiş bir sorudur...

1- Yapabilirsin.. Noter satış sözleşmesindeki tarih muteberdir..

2- Galiba öyle

3- Af işini bilemeyiz.. Ama resmen borçlu o adam.. İcra takibi de olabilir.. mal beyanına dayalı hapis kararıda çıkabilir.. çünkü kimse mal beyanında bulunmuyor..

4- Bu maddeye yorum yapacak bişey yok.. Yani soru yok..

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

90-100 ile gerçekten hem kamyonlar hem de otobüsler sellektör yapıp sıkıştırıyor. Mutlaka bir süre 110-120 gidip arayı açıp ondan sonra sürat düşürmek gerekiyor. Yahu bu adamlara takometre takar sonra da yolda durdurup kontrol ederlerdi, noldu şimdi bu cihazlara? Hele ki kamyon boşsa 120-140 Allah ne verdiyse gidiyor.

Bir de Emniyetin bir sloganı vardı eskiden: "90 ile 100 km arasındaki fark yaşam ile ölüm arasındaki fark kadardır". Güzel slogandı :)

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
ben de bazen baktım eleman çok yaklaşıyor, hemen bi sol ayak manevrasıyla fren lambalarını yakıyorum bi müddet.

Kamyonlara yapmak beni aşar sanırım ama yol almak için tampon tampona sıkıştıranlara yaptığım oluyor.

O takometreler var hala ama,ben hiç normalin üstünü yazan duymadım.Onlar süs olarak kullanılıyor bir nevi dijital süs eşyası otobüsler için.Adam ibreyi sona dayamış takometrede hız 89 gösteriyor.

Bildiğim kadarıyla artık takometreler otobüs terminallerindeki güvenlik noktalarında kontrol ediliyor. Hatta digital modelleri kuruluyor ve daha öncekiler gibi sisteme müdahil olmayı bile engelliyor. Hız bilgisinin taşındığı kablonun sökülmesi/oynanması ya da kutunun açılması mümkün değilmiş. Ancak artık trafik polislerine digital bir yaklaşım gerekiyor sanırım.

Satış konusuna aklım takıldı. Noter satış öncesinde uzunca bir süredir temiz kağıdı istiyor sanıyordum?

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Tuncay Arslan
Türkiye'de, otobanda hız sınırı aşıldığında ceza kesiliyor, hatta gece bile radara yakalanabiliyorsunuz.

evet ceza kesilebiliyor. hız sınırları da binek arabalar için 130 km. connect ve sınıfındaki arabalar için 110 km. komşumdan biliyorum doblo ile otobanda 1 ay içinde 3 defa ceza yedi. 235 ytl. bu sınıf araçlar hız sınırını aşınca ayrı, sınıfından ayrı ceza kesiliyor.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Bir yanlışlıkmı var :)

Adana-Antep otoyolunda hız sınırı 130 km,%10 toleransı kullanarak 140 km ile çok rahat yasal olarak gidebiliyorsunuz,Ankara-Temelli karayolunda ise hız sınırı 100 km olarak belirlenmiş.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Bazende otobanda 90-100 ile sollama yapan dikkatsiz ama kurallara uyan abilerimiz yüzünden kaza oluyor...

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Tamam orası öylede sen 3. şeridi kapatmış gidiyorsun adamda 90-100 le 3. seride sollamaya çıkıyor haşırt. noldu aşırı hız mı ? Tabiki değil hatalı sollama yada dikkatsizlik. Hız kurallarına uyuyor ama sollama kurallarına uymuyor. Ne anladım ben bu işten??

Otobanda giden arabaların %50 si hız sınırının zaten üzerinde gidiyor. Tamam normal yollardakiler arttırılmamalı ama otobandaki hız sınır bence gayet düşük.

Karşılaştırma yaptığımızda aşırı hızlar genelde otobanda yapılırken , kazaların nerdeyse tamamına yakını normal yollarda oluyor.

Ben kaza yaptığımda benim üzerime geldiniz aşırı hız falan davasına ama benden sonra kısa bir zaman içinde orda 3 ciddi kaza daha oldu(benim duyduğum) ve bunların 2 si ölümle sonuçlandı. Tamam sürücülerin bizlerin hatası illaki vardır ama o yolu belirli şartlara göre yapmak senin vazifendir bu hata kabullenemez...

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Abi ben kesinlikle sollama dışında sol şeridi kullanmam eğer yol boşsa 120-130 la gidiyorsam bile orta şeridi yada yol düzgünse en sağ şeridi kullabilirim.

Senin verdiğin örnekte herkes 150 ile gidorsa adamda 90 la orta şeritten gidiyosa belki bu bi suç olmaya bilir ama tehlikedir. Öyle bi durumda gerçek bir sürücü en sağ şeridi seçer bence.

Benim demek istediğim kazaları sadece aşırı hıza bağlamak yanlıştır. Özelliklede otobanda yapılan hızlara bağlamak.

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan

Otoyollarda belirtilen veya belirlenen limitler bazı bilimsel çalışmaların verileridir..

Orta şeritte 90 ile giden vatandaş sol şerit rahat etsin diye sağ ve orta arasında mekik dokuyacak diye bir kaide yok, Zaten sağ şerit genelde kamyonlara kalıyor..

Almanyada otobanların bazı kesimlerinde hız sınırı yok, İsteyen istediği hızda gidiyor..Ama dikkatlilik,Trafik saygısı ve bilinç var,Yol var..

Öncelikle ülkemizde trafik kültürünün oturması gerekiyor..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

En sevmediğim şeylerin başında bu sol şerit tutkunları var.Otoyolda geliyorum.Hızım örnek olarak 110 km/s.Orta şeritteyim.Bir aracı sollamam gerekiyor.sola çıkıyorum.Arkadan epey hızlı gelen hız tutkunu 1 km.öteden selektör yapıyor.10 sn.içinde arkama geliyor ve benim arabam gidiyor çekil önümden diyor.Sağ tarafta solladığım adam var.Gidecek yerim yok ama ısrarla selektör yapıyor.Şimdi kim haklı kim haksız sizce?bu otoyola bende para verdim ve her şeridini kullanırım.Tamam sürekli sol şeriti kullanmam ama gerekirse kullanırım.Bu benim olduğu gibi herkesin hakkı.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
En sevmediğim şeylerin başında bu sol şerit tutkunları var.Otoyolda geliyorum.Hızım örnek olarak 110 km/s.Orta şeritteyim.Bir aracı sollamam gerekiyor.sola çıkıyorum.Arkadan epey hızlı gelen hız tutkunu 1 km.öteden selektör yapıyor.10 sn.içinde arkama geliyor ve benim arabam gidiyor çekil önümden diyor.Sağ tarafta solladığım adam var.Gidecek yerim yok ama ısrarla selektör yapıyor.Şimdi kim haklı kim haksız sizce?bu otoyola bende para verdim ve her şeridini kullanırım.Tamam sürekli sol şeriti kullanmam ama gerekirse kullanırım.Bu benim olduğu gibi herkesin hakkı.

Onlar benim başımada geliyor ona bişey diyemem o tamamen araçlarını göstermek kendilerini kanıtlamak için yapılmış şeyler. Burda sizin en ufak bi suçunuz yok.

Bi gün istanbuldan geliyorum orta şeritte hızım yaklaşık 120 km orta şeritte kamyonlar var birbirlerini solluyorlar aynaya baktım baya uzakta beyaz bir ışık hızımı kesmeden o gelene kadar solliyim dedim hızımı arttırdım 140-150 civarına kadar çıktıysamda bayz ışık arka tamponuma yaslandı sellektör üstüne sellektör sağ tarafta kamyonlar var bu arada hız 150-160 oldu ama tampon tampona devam neyseki sağ taraf boşaldı sağa geçmemle yanımdan uzaması bir oldu. Siyah bir Porsche 911 Turbo... Şimdi tamam hızlı gidersin( benm olsa bende giderim ) altında yüzlerce beygirlik araban var ama biraz saygılı olman gerekiyor...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ankara'ya gittim geldim...

Yol bölünmüş yol... Ancak sağ şerit genelde kamyonlar tarafından katledilmiş durumda...

Otobüslerin hepsi sol şeritten gidiyor..

Bir kilometre geriden selektör yapmaya başlıyorum ancak sağa çekiliyorlar..

Ama bir tanesi çok *** küfür *** çıktı...

Herif sol şeritte, dibine girdim selektör yapıyorum.. Sol sinyali yaktı ve sağdan geç ben yerimden kıpramayacağım dedi bana..

Mecburen sağından geçtim.. :)

Yorum bağlantısı
Özgür Ahkem Gökce
En sevmediğim şeylerin başında bu sol şerit tutkunları var.Otoyolda geliyorum.Hızım örnek olarak 110 km/s.Orta şeritteyim.Bir aracı sollamam gerekiyor.sola çıkıyorum.Arkadan epey hızlı gelen hız tutkunu 1 km.öteden selektör yapıyor.10 sn.içinde arkama geliyor ve benim arabam gidiyor çekil önümden diyor.Sağ tarafta solladığım adam var.Gidecek yerim yok ama ısrarla selektör yapıyor.Şimdi kim haklı kim haksız sizce?bu otoyola bende para verdim ve her şeridini kullanırım.Tamam sürekli sol şeriti kullanmam ama gerekirse kullanırım.Bu benim olduğu gibi herkesin hakkı.

Serkan bey kesinlikle haklısınız,

birgün, babam amcam ben antep tarafından dönüyoruz,orta şeritte 90-95 km hızla seyrediyordum, önüme bir tır geldi bende hızımı arttırıp sollamaya başladım tır'ın orta kısmına yaklaştığım sırada arkada beliren bir honda accord sellektör yapıp duruyor,önce uyarmak maksatlı 4lüleri yaktım, adam ısrarla sellektör yapıyor, dayanamayıp verdiğim tepki ayağımı gazdan çekip aracı yavaşlatmayacak şekilde(sadece ışıkları yakacak kadar) frene dokunmak oldu, ondan sonra benim sollamamım tamamlanmasını bekledi o zatı muhterem vatandaş.

Biraz saygı diyoruz, fazla birşey istemiyoruz,

hele hele ş.içinde (50yi geçmem) , 90-100 yapanlar bile oluyor, onlardan artık saygı beklemiyorum, onları allah ıslah etsin diyorum,olurda birgün bir yakınının canı yanar bu hız yüzünden belki ozaman akıllanırlar.

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
Sorun bu baslik degil, ne zaman bir basliga cevap yazsam, altinda Hakan beyin, soyledigimin yanlis oldugunu veya aksine oldugunu belirten bir yazisini bulmaktan biktim. Eger derdimiz bir sey yaristirmaksa, ben sizden daha uzaga yapamiyorum kusura bakmayin deme noktasina geldim artik, yeter....

Sizin Mondeo onunkinden iyi ya kıskanıyordur.. :D

Muhlis bey, Hakan beyin kasten bir tutum içinde olduğunu sanmıyorum. Bazen hepimiz bunu yaşayabiliyoruz bence sizin diyaloğunuz tesadüf olmuş.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Muhlis Bey, Hakan'ı tanırım.. tanımasam haklısınız diycem belki bu mesajdan dolayı banada kızacaksınız ama yanlış düşünüyorsunuz..

Hakan sizden önce bir çok kez olumsuz mesaj yazmış..

O doğru bildiğini yazsın sizde doğru bildiğinizi yazın.. Burası forum.. Burda kimse üste çıkmak için mesaj yazmaz... Zaten yazsada çıkamaz.. İllaki bir anti tez ses gelir.. Adı üstü forum.. (Tartışma ortamı)

Yorum bağlantısı
Talip İnal

Bizim yollarımızdaki sürücülerin çoğu malesef saygısız ve tehlikeli. Otobanda sol şeritlerin geçiş için olduğu hepimizin malumu. Ancak, sürücülerin çoğu şerit kullanımından bihaber. Bu da kurala dikkat edecek olanı bile bazen zor durumda bırakabiliyor. 3 şeritli yolda şeritlerin genişliğinden istifade edip, "camideymişcesine" safları sıkıştırma, 3 şeritli yolu 5 şeritli kullanma, bizim ülkemizde sık görülen bir durum. Bunun sebebinin sürücülerin "önce ben" fikrine sahip olmaları diye düşünüyorum.

Hız sınırına yönelik uygulamalar da aslında yeterli diye düşünüyorum. Otoyollarda 120 km sınırı, özellikle, bizim otoyollar için fazla bile sayılabilir. Çünkü, yollar bozuk, yola her an insan ya da hayvan çıkabilir, lastik tamir eden bir sürücünün bıraktığı taşlar olabilir vs. Yola güvenip süratlenmenin gereği yok bence.

Eskiden, ben de trafikte çok sinirlenir, bana yapılan yanlış bir davranışa cevap vermeye çalışırdım. Son yıllarda ise "tipik türk sürücüsü" davranışlarını olduğu gibi kabullenip ne kendi canımı sıkıyorum, ne de gereksiz tehlikeye atılıyorum. Örneğin, tamponuma kadar dayanmış selektör yapan adama hiç tepki vermiyorum. Arkamda durup beni tehlikeye atacağına nereye, nasıl giderse gitsin düşüncesiyle ilk fırsatta yol veriyorum.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
Ankara'ya gittim geldim...

Yol bölünmüş yol... Ancak sağ şerit genelde kamyonlar tarafından katledilmiş durumda...

Otobüslerin hepsi sol şeritten gidiyor..

Bir kilometre geriden selektör yapmaya başlıyorum ancak sağa çekiliyorlar..

Ama bir tanesi çok *** küfür *** çıktı...

Herif sol şeritte, dibine girdim selektör yapıyorum.. Sol sinyali yaktı ve sağdan geç ben yerimden kıpramayacağım dedi bana..

Mecburen sağından geçtim.. :blink:

Önüne geçtikten sonra hızını ufak ufak 80'e doğru düşürmeye başlayacaksın, ya hızından olacak ya sol şeritten...

Sonra da basıp gideceksin...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...