İçeriğe Yönlendir

Seamaster 320 ve Suzuki 6 Hp Kısa şaft


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Yaz sezonunda forumdan biraz uzak kalma sebebim olan bu ikiliyi tanıtmak istedim :)

Uzunca süren araştırmalar sonucu (deniz malzemeleri konusunda internette ve satıcılarda o kadar az bilgi var ki) 3.20 mt. Şişme bot ve 6 hp suzuki motorumu aldım. Öncelikle botun boyuna karar verlimesi sonrasında motor seçimi gündeme geliyor (tabi tersine de bakmak şart).

Suzuki 6 Hp nin birçok ilginç özelliği var, aslında bu yüzden 3.20 botta karar kılmıştım. Kendi içinde deposu olan en yüksek beygiri Suzuki üretiyor. 4 zamanlı tek silindirli bir motoru kullanmak heyecan verici, zira her çevrimde stop eden bir fiziksel özelliği, kesintisiz ve nispeten sessiz, sarsıntısız imal etmeleri başarılı bir özellik. Bu yaz fiyatları ile 2600-2700TL arasında alınabiliyor. Servisleri pahalı, 0.7 litre motor yağı + kuyruk yağı + subap ayarı + 1 buji = 100 TL.

Tüketimi: tam gazda 1 saatte 1.2-1.5lt yakmakta (genelde 9.9 motorlar 1 saatte 3-5 lt yakmakta), yarım gazda sakin kullanımda 3 saatte 1,2 lt civarı kurşunsuz benzin yakmakta.

3.20 Seamater bot fiyat /performans olarak başarılı, bu yaz fiyatları ile 1500-1700TL arası bulunmakta. Bu motorla tek kişi, 17knots sürat yapıyor, yarım gazda 12knots.

5 kişiyi gezdirebiliyor.

5-6 rüzgara kadar sorunsuz kullanılıyor, 1 metre dalga boyuna kadar (denizden anlayan için sorun yok).

Ama ideali 3.80 bot + 8 HP motor gibi duruyor, yani 2-3 kişi tam gazla dalgalara dalmak istiyorsanız, tabii o zaman ödenecek meblağ tam 2 misline çıkıyor :p

Video dosyası:

http://img190.imageshack.us/i/seamastervesuzuki.mp4/

1006985.jpg

Fotoğraftaki aynı zamanda da üyemiz olan Semih, onun sayesinde 100 kg tonozu denize atmak ve tüm ayak işleri gibi aksiyonlar kolayca gerçekleşti :)

1006773.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İstanbul gibi bir yerde bile deniz sektörü çökmüş onu anladım, Ankara da bile daha çok firma var gibi :) , satıcılardaki teknik bilgi nerede ise sıfır, sanırım yüzme bile bilmezler. Tüketicinin işi bu sektörde çok zormuş onu anladım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çağlar, oynayacak motorlu bir şey bulmuşsun yine... Carbon clear yaptırdın mı :lol2:

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
Evet Kumburgaz civarı.

Güzelce-Kumburgaz arası yol kenarındaki evlerin önüne benziyor :lol2:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sıfır motoru kutusundan çıkarıp serviste bakım yaptıran ilk müşteri benmişim öyle dediler :lol2: . Deniz motoru işi zor iş, her an-saniye güvenlik açığına karşı dikkatli olmak gerkiyor, poyrazda stop etmiş bir motor ile açıklarda olmak da pek keyifli olmamalı.

Suya inmeden önce motor iç aksamını sprey ile kapladım, faydasını da gördük tabii. 50 saat kullanım sonrası bile tuzlu su işlemedi.

Bot için 1 ayda harcadığım bakım ürünü, benzinden daha fazla ama nokta yosun bile tutmadı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Zaten marine konusunda derli toplu yazı hazırlayacağım, bununla beraber fiber teknelere uzun şaft olmak şartı ile bu 6 hp takılabilir. 3 metre ve tek çeperli olması kafi, ama 3.5 metreden sonrasında keyif almak zor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kendinden benzin depolu en yüksek beygiri şu anda zaten sadece Suzuki üretiyor. Kısa şaft takılabilen fiber teknenin markası nedir acaba?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sanırım artık kısa şafta uygun fiber üretilmiyor, teknenizin kıymetini bilin.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Sanırım artık kısa şafta uygun fiber üretilmiyor, teknenizin kıymetini bilin.

Biz yıllar önce 2 hp 4 zamanlı kısa şaft honda almıştık fiber teknede kullanıyoruz tekneyi motora uygun hale getirmişlerdi motor takılan yeri 1 karış kadar kesmişlerdi ama nasıl yapıldı hatırlamıyorum çok küçüktüm :D

Şimdi tekneyi satıp bot almak istiyorum bizim yazlıkta epey bi zor hale geldi tekneyi barındırmak..

Motorda bunun aynısı :good1:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fiber yerine şişme botu tavsiye ederim, kaya gibi sert zeminde oturmuyorsunuz, suya indirmesi-çıkarması 5 dakika, boşuna benzin yakmadan yeterli hıza ulaşmak için ufak motor kafi geliyor.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Fiber yerine şişme botu tavsiye ederim, kaya gibi sert zeminde oturmuyorsunuz, suya indirmesi-çıkarması 5 dakika, boşuna benzin yakmadan yeterli hıza ulaşmak için ufak motor kafi geliyor.

Bende aynı düşüncedeyim Çağlar abi, yıllardır boşuna taşıdım o tekneyi sahilden eve.. Sonradanda bıktım bıraktım kaç senedir kullanmıyorum, sadece senede 2 kez falan motoru 5 dakika çalıştırıyorum o kadar..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

çağlar bey, güle güle kullanın. zaten böyle bir zevki o hızı ve rüzgarı yerken adrenalinden gülmemek elde değil :lol2:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İstanbulda sadece Erenköy Bauhaus ta bulabildim. Yachticon marka ürünler.

1.Bot şampuanı (genel temzilik)

2.Midye-yosun-pas giderici (sudan çıkınca uygulanıyor)

3.Bot cilası (tabaka oluşturup kayganlık artırıyor, yosunu engelliyor)

4.Bot bakım sütü (her temizlikten sonra güneş yağı gibi yediriliyor, malzemeyi besliyor, kırılgan hale getirmiyor, UV ışınlarından koruma ve kışlama öncesi bakım sağlıyor)

Her biri 9.90 TL, benim tarzımda, cilanın her kutusu 1 sezonda bitiyor, diğerleri 2 sezonluk.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor içine ben Würth ün silikon spreyini kullandım, elektriksel eleman içlerine de Wd-40 sıktım. Serviste başka bir ürün sıkıyorlar ama markasını okuyamadım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...