Övgü Gürşen 22 Eylül 2009 Paylaş 22 Eylül 2009 bunu CUB soracaktı kalmış öyle. CUUUUUUUUUUUUUUB hani araştırıyordun? Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu 26 Eylül 2009 Yazar Paylaş 26 Eylül 2009 :lol2: benim resmime göre de yazık olmuş o 4 milyara diyelim mi? şaka bir tarafa bende böyle duruyor. ghia ya da titaniumdaki gibi olmasının bir artısı olduğunu sanmıyorum. bence her iki düzen de aynı yol tutuşa sahip. aslında bunu söylemek için aynı yaşta ve lastiklere sahip araçları denemek lazım ki pratikte bulmak çok zor. bu resimdeki arac titanum deilmi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Eylül 2009 Paylaş 26 Eylül 2009 trend donanım ama konfor paketti sanırım ötv fordu onlar Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 27 Eylül 2009 Paylaş 27 Eylül 2009 bu resimdeki arac titanum deilmi değil, bildiğimiz trend trend donanım ama konfor paketti sanırım ötv fordu onlar hayır o ukraynalık 100 hp liklerden değil benimki. bildiğimiz 115hp lik yerli trendlerden mustafa. ucuz olması açısından ötv indiriminden aldım o ayrı konu bu arada dün servisteydim ve bir sürü titanium ve trend resmi çektim. hepsi de böyle. sadece makyajsız kasalarda farklıydı. servis farkı açıklayamadı. bizimkilere rotilli model diyorlarmış ve evet arıza durumunda biraz daha pahalıya maloluyormuş. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 8 Kasım 2009 Paylaş 8 Kasım 2009 Farkeden nedir peki bu iki çubuk arasında? Resimlerden gördüğüm kadarıyla ikiside vidalara bağlı olan aksamın dikey hareketlerini kontrol durumundalar. Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 9 Kasım 2009 Paylaş 9 Kasım 2009 Şimdi bende merak ettim bir ara bakacağım bakalım Sı-maz da nasıl... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Kasım 2009 Paylaş 9 Kasım 2009 Yani şimdi lafın özü vidaları yere paralel olan focuslarda bu çubuk yok mu?? Yorum bağlantısı
Serkan Öz 9 Kasım 2009 Paylaş 9 Kasım 2009 Aaa hem o kadar para verdik hem de çubuksuz araba mı sattılar şimdi bize Yorum bağlantısı
Okan Beloğlu 9 Kasım 2009 Paylaş 9 Kasım 2009 Bir de, ghia altı fotoğrafı olsa daha kesin konuşuruz. Ford bu, belli olmaz, vidaları yere paralel olanlara da koymuş olabilir. Ama ilk izlenimlerim, soruna evet diye cevap verdirtiyor. Benim açta kızrmızı çizgi ile işaretlediğiniz çubuk mevcut. Vidalar yere paralel bakıyor. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 9 Kasım 2009 Paylaş 9 Kasım 2009 Bu konuya son noktanın konulacağına pek ihtimal vermiyordum.Son noktayı koymuşsun. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 9 Kasım 2009 Paylaş 9 Kasım 2009 ama ben aynı kasada ghiada bazen dik bazen paralel gördüm hatta. bir iki trende de paralel gördüm sanki. bu arada o parça arka z-rot diyemi geçiyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Kasım 2009 Paylaş 9 Kasım 2009 bu arada o parça arka z-rot diyemi geçiyor Denge çubuğu diye geçer.. Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 9 Kasım 2009 Paylaş 9 Kasım 2009 (düzenlendi) ne yazık ki bir yetkili zırvası daha. neden olduğunu da madde madde açıklayayım. koşulsuz kabul etmek için ciddi tespitler lazım. sefayla konuşan servisteki fizik ve geometri özürlü arkadaşın da dersini daha iyi çalışması... 1. bir gün üşenmedik CUB ile servisteki araçların altına baktık ve fotoğraflar çektik. F2, F2.5, ghia, trend, titanium, tdci, benzinli, belki 20 den fazla araç inceledik. model yılı bile ayırt edici değil. her tip/model focusta, çubuk farklı tipte olabiliyor. yeni modellerde daha çok rotilli bağlantı var. benim trend ile yakuptaki titanium aynı ve ikisi de benzinli. servisteki bir kaç dizel ve benzinli de yine öyleydi. yalnız ukrayna focusunda rotilsiz var. 2. eğer ford böyle bir karar almış olsa bunu ya titanium ve trend modellerinde ayırırdı ya da belli bir model yılından sonra hepsini aynı yapardı. 3. konfor ve yol tutuş için ayrı modeller üretseydi bunun seçimini müşteriye bırakmaz mıydı? kimin ne aldığı belli değil; lotarya mı bu? 4. rotili inceledim. gözü ve fizik bilgisi olan herkes farkedebilir. o rotilin esneme payı dikeyde belki belki 3 milimetre. bağlantı tipini incelerseniz o rotilin yol tutuşla pek bir ilgisi olamayacak kadar az görevi olduğunu görürsünüz. etki edebilecek parça, ara demire iki noktadan ciddi bir açıyla bağlanmış makas tipi kollar. bunlar da fotoğrafta var. hem çok daha sağlam bir yapıya hem de ciddi tolerans değerlerine sahipler. rotil ise en iddialı görüşle yoldaki hafif rezonansı emebilecek yapıya sahip. 5. eğer ford gelen şikayeti değerlendirmek isteseydi, ayrı bir mühendislik çalışması yapmaz, sefanın fotoğrafındaki o beyaz demirin ikizini çıkartıverirdi. o demir sözde o işe yaramıyor mu ve şikayetler de bu demirin aracın yol tutuşunu arttırmak için aracı sertleştirmesi değil miydi? 6. arka bağlantıları biribirine sabitlemek yol tutuşa faydalı mıdır? pardon biz neden "bağımsız süspansiyona" geçtik yıllar önce? bunun sabiti değil bağımsızı makbül arkadaşlar. 7. peki asıl noktaya gelelim. serviste deneme şansınız var. daha doğrusu liftte inceleme şansınız var. "rotilli modelin dikeyin yanısıra yanal kuvvetlerde de hareket kabiliyeti var" ama rotilsiz sadece dikey harekete sahip. sizce hangisi yol tutuşa daha faydalı? benim tahminim de üretildiği ülkeye göre değişik parça kullanılması olabilir. o kadarına daha bakamadık. liftteki araçların üretildikleri ülkeye bakmak için indirmek lazım malum ama hangisi daha "iyidir"? çok basit arkadaşlar; kağıt üzerinde RS, ST ve titanium X, pratikte ise sahip olduğunuz 9 Kasım 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Akif Özkan 9 Kasım 2009 Paylaş 9 Kasım 2009 (düzenlendi) Bir önceki servis cevabının en güzel kısmı çıkarılan parça ile konfor kazanılırken kaybedilen yol tutuş yerine abs ebd ve hatta tcs gibi sistemlerle iyileştirilmesi.Ebd nere yol tutuş nere.Türkiye nere tcs li focus nere :lol2: 9 Kasım 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Kasım 2009 Paylaş 10 Kasım 2009 Denge çubuğu diye geçer.. uzun ve tek parça olan mı yoksa hani şu bazında yataymış bazısında dikey o parça mı denge çubuğu dediğimz hani şu lastiğide var zamanla deforme olur ses yapar o değil mi Yorum bağlantısı
Kaan Öztürk 12 Kasım 2009 Paylaş 12 Kasım 2009 trend-titanium farkı konusunda daha önce de tartışma olmuştu...ben aracı alırken "hocam trend alma yalıtım farkı bile var ikisi arasında paraya kıy titanium al" demişti Ford'daki arkadaş...bende şaşırmıştım farkı sadece donanımla sınırlı zannediyordum...sizin de dediğiniz gibi fark daha fazla demekki...bu aracın fiyatından da belli oluyor..arada o kadar fiyat farkı var farkın sadece donanımla sınırlı olması mantıksız Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 12 Kasım 2009 Paylaş 12 Kasım 2009 trend-titanium farkı konusunda daha önce de tartışma olmuştu...ben aracı alırken "hocam trend alma yalıtım farkı bile var ikisi arasında paraya kıy titanium al" demişti Ford'daki arkadaş...bende şaşırmıştım farkı sadece donanımla sınırlı zannediyordum...sizin de dediğiniz gibi fark daha fazla demekki...bu aracın fiyatından da belli oluyor..arada o kadar fiyat farkı var farkın sadece donanımla sınırlı olması mantıksız kaan hocam dediğinin mevcut durumla alakası yok. sanıyorum sadece ilk mesajları okumuşsun. ikisinde farklı sistemler yok. şu anda seninle benim aracımda bu sistemlerden aynısı bulunabilir. onu tartışıyoruz zaten. Yorum bağlantısı
Ali Fuat Alagöz 25 Kasım 2009 Paylaş 25 Kasım 2009 araçların versiyonlarında bu tip farklar yok. fark elektronik ve donanımdır. o şekil bir detay farkı olmuş olsaydı. basbas bağırır gözümüze gözümüze sokarlardı bunu. ayrıca ben satın alırken dikkatle inceledim yok böyle birşey. Ama baktığınız araçların birisi hatchback diğer sedansa bir fark vardır elbet. Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 30 Kasım 2009 Paylaş 30 Kasım 2009 sedan, hb farketmiyor çürütüldü o daha önce. iş arkadaşımın aldığı hb bununla aynı. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 konuyu hortlatayım dedim c-max trend de o çubuklar yere dik.c-max e bakan başka kimse oldumu? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 Peki bir soru da benden bu parçanın dik olanlarının focus I le ortak olma olasılığı var mı Yorum bağlantısı
Sait Volkan Çubuk 21 Ocak 2010 Paylaş 21 Ocak 2010 Arkadaşlar bugün servise gidip bu olayı sordum ve çok güvendiğim servis sorumlusu abimiz bunun sadece denge kolunun bağlantı farklılığından kaynaklandığını işlevsel anlamda bir farkı olmadığını ve aynı denge kolunun ön tarafta da olduğunu ve arkayla farkının bağlantı çubuğu olduğunu söyleyip lifte asılı bir ghia da gösterdi. Fark sadece bağlantı şekliymiş yani (muhtemelen parçaların marka farklılıklarından kaynaklanıyor), işlevsel olarak bir fark yok muş... Saygılar Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 21 Ocak 2010 Paylaş 21 Ocak 2010 Ben fiziki acidan bir farklilik goremiyorum ikiside ayni isi yapiyor. Asiri derecede hissedilir bir fark kesinlikle yoktur. Ben denge cubuksuz kullaniyorum focusumu hic bir zararini gormedim hala guzel yol tutuyor. Hatta burada cikan 2004 sonrasi focuslar da ondeki denge cubugu yok. Bu cubuksuz uretiliyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts