İçeriğe Yönlendir

Focus II TDCi enjekt&#246r sorunu


İsmail Yazıcı

Recommended Posts

İsmail Yazıcı

162,500km de enjektörlerden 1'i daha fazla dayanamadı,servisde ki arkadaşlar enjektörlerin ömrünün max. 100.000km olduğunu değiştirmek gerektiğini ısrarla savundular,anca arıza yapanı değiştirdim.Sizlere soruyorum,100 bin de değişmesi gereklimi???

Birde arızalı denen enjektörü mü nerede test ettirebilirim.

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Azami 100.000km diye birşey yok.Bozuksa pompa enjektör revizyonu yapan dizel pompacılarından test ettirebilirsiniz.Enjektörün arızalanma sebebi kötü yakıt kaynaklıdır.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Enjektör ömrü 100.000 diyen bilmediğinden yada başka amaçlar güderek söylemiştir.. bir parça ömrü şudur-budur demek imkansızdır.. kullanıma, yakıta, bakım durumuna göre değişkenlik gösterir.. enjektör pahalı bir parçadır.. revize ettirmek daha mantıklı (tabi eğer revize edilebilecek durumda ise).. eğer 1500-2000 liralık enjektör setinin ömrü 100.000 ise bu motorları söküp atalım en güzeli..

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Benim usta da benzer birşey söylemişti, eğer bakımlarını düzgün yaptırmazsan ve iyi yakıt almaya dikkat etmezsen, 100.000 km geçemezsin değişir demişti.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Bu ultrasonic temizlik ne kadar tutuyor acaba ortalama ? 4 adet için tabiki

1000 lira civarında para isteyebilirler, pazarlıkla 700-800 gibi bir rakama temizlik ve ayarlanması yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
1000 lira civarında para isteyebilirler, pazarlıkla 700-800 gibi bir rakama temizlik ve ayarlanması yapılabilir.

Serkan hocam okadar para istemiyorlar bildiğim kadarıyla.. bosch serviste (bursa - coşkun pompa) 200-300 arası fiyat vermişlerdi bi ara bana..

Yorum bağlantısı
İsmail Yazıcı

Arkadaşlar,genelde yorumlar kötü yakıt üzerine,lakin bu km'ye kadar sürekli eurodiesel harici,ve shell istasyonları dışında hemen hemen hiç başka yerden yakıt koymadım,arızalanan enjektörün yerine çıkma tek enjektörle hallettim.Lakin servis kafamı bulandırdı,tamamını değiştirmezsem yakın zamanda aynı sorunla karşılaşabilirmişim.Enjektör değişimi üzerinden 1500km oldu,şimdilik bi sorun yok.Uzun yola çıkmaya tereddüt ediyorum.Şu an yurt dışından araştırıyorum,daha uygun fiyatlara ayarlayabilirsem,dördünüde değişeceğim.Yağını filtrelerini bilem 10000km gelmeden değişen birisiyim.Dikkatli ve düzenli bakımlarla 300-400bin gider denen bu motorlar için bence bu rakamlar biraz abartı gibi..

Yorum bağlantısı
Ahmet Büyüktopçu

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Benzinli Focus II ve Dizel Focus II arasında ilk alırken 4500 TL fiyat farkı var. Buna bir de bahsi geçen enjektör arızası eklenirse bu fark 7500 TL' ye çıkıyor.

Bu durumda dizel Focus yerine Benzinli Focus almak daha avantajlı görünüyor.

Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum.

Ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Benzinli Focus II ve Dizel Focus II arasında ilk alırken 4500 TL fiyat farkı var. Buna bir de bahsi geçen enjektör arızası eklenirse bu fark 7500 TL' ye çıkıyor.

Bu durumda dizel Focus yerine Benzinli Focus almak daha avantajlı görünüyor.

Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum.

Ne dersiniz?

Bence yanlış düşünüyorsunuz çünkü bunun en az iki yıl garantisi var. Enjektör kesin bozulacak diye birşey yok, genelde yakıttan kaynaklanır. Arabayı satarken ilk başta verdiğiniz fazladan 4500 liranın en az üçte birini geri alma şansınız var. Benzinli arabalarda sütten çıkmış ak kaşık değildir hani, lpg derdi en başta geleni...

Yorum bağlantısı
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Benzinli Focus II ve Dizel Focus II arasında ilk alırken 4500 TL fiyat farkı var. Buna bir de bahsi geçen enjektör arızası eklenirse bu fark 7500 TL' ye çıkıyor.

Bu durumda dizel Focus yerine Benzinli Focus almak daha avantajlı görünüyor.

Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum.

Ne dersiniz?

Katılmıyorum. Her focus II enjektör arızası verecek diye bir kural yok. Yaptığınız genelleme yanlış. Dizel için rutin bakımları yetkili serviste yapıldıktan, amacına uygun kullandıktan(kapatırken 30sn bekleme, ilk çalıştırmadan sonra ısınana kadar sıkıştırmadan kullanma vb)hiç bir sorun yaratacağını sanmıyorum. Aradaki fark'a bence değer satarken de bakımlı temiz dizel benzinliye nazaran yine 1-2 bin pahalı gidecektir çünkü bıktım 8-10lt gibi rakamları görmekten benzine para vermekten LPG den uzağım ki onda bile rolanti sorunu başta olmak üzere sağlam montaj olmadıktan sonra envai çeşit sorun çıkıyor. Amacım ekonomi olduktan sonra neden dizel olmasın ki ? Zira yeni dizeller öyle abartıldığı kadar kötü değiller. Ekonomi ve gerektiğinde performans denildiğinde bir de Tork olayı için dizele çok sıcak bakıyorum.

Yorum bağlantısı
Ahmet Büyüktopçu

Merhaba,

Benim amacım dizeli kötülemek falan değil. Sadece benzine göre dezavantajlarını irdeliyorum.

İlk iki yıl garantisi var. Ama peki bu garanti süresi dolduktan sonra mazot aldığınızda mazot kötüyse o zaman ne olacak. Kastettiğim nokta burası işte. Yani o zaman bir anda masraf çıkar. Ama benzinlide böyle bir durum olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Merhaba,

Benim amacım dizeli kötülemek falan değil. Sadece benzine göre dezavantajlarını irdeliyorum.

İlk iki yıl garantisi var. Ama peki bu garanti süresi dolduktan sonra mazot aldığınızda mazot kötüyse o zaman ne olacak. Kastettiğim nokta burası işte. Yani o zaman bir anda masraf çıkar. Ama benzinlide böyle bir durum olmaz.

Dizelin dezavantajı kullanana göre değişiyor bence dizelden anlamıyolar benzinli gibi kullanıyolar üstüne birde kötü yakıt hatta kırsal motorin alıyorlar sonra dizel kötü yok böyle bişey. Ahmet bey sözüm size değil genel olarak konuşuyorum. Dizel alırsam 300-500 daha verip + garanti alıcam 4 yıl süre zarfından sonra da ne olursa olsun çok problem değil. Genel şartlarda benzinlide bakım masrafı hararet yapıp conta yaktığında yada triger koptuğunda ne olacak peki? sadece kötü mazotla alakalı değil dediğim gibi şartını yerine getirdikten sonra hiç bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Siz yanlış düşünüyosunuz yine dizel arıza yapar garantiden sonra çok sorun çıkartır anlamına getiriryorsunuz ama allah yapısı değil kul yapısı olacak oldukjtan sonra dizel benzinli ayrımı olmaz elinizde kalabilir. Arkadaşımda dizel focus var trend 2005 filo dan çıkmış bir araçtı 2007de 150 binde almıştı şu an 250 binde hiç bir sıkıntısı yok tüm bakımları yetkili serviste yaptırıyor. Şimdi bu araç problemli mi ? Dizele bu kadar ön yargınız varsa almayın. Ben ekonomi gerektiğinde performans kaldı ki şu an dizeller eskisine nazaran çok daha atak ve performaslı benzinliyi de çok aratmıyor. 50 binde enjektör bozan dizel var ama 250 binde motoruna anahtar deymemiş dizel var burda suç ford'un mu? Lütfen ön yargıları bırakıp Objektif olalım. :flowers:

Yorum bağlantısı
Erkan Özel

2008 0km connect aldım beraberinde opet ygs kartı verdiler bugüne kadar opet harici hiç bir yerden yakıt almadım daha 1yıl geçti 28000km yaptım enjektörler yakıttan dolayı gitti güya en temiz ve güvenilir yakıt opet enjektörler tamir gördü(içindeki orlingler) 980tl kdv dahil fatura çıktı opet karşıladı ama bazı araçlarda en küçük bir problem görmedim ve duymadım yakıta çok dikkat etmek gerekli neredn alınırsa alınsın

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

20.000 km lerde bir carbon clean yapılırsa, enjektör gibi parçaların bozulma olasılığı azalır, belirli bir değişim periyodu yoktur.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
2008 0km connect aldım beraberinde opet ygs kartı verdiler bugüne kadar opet harici hiç bir yerden yakıt almadım daha 1yıl geçti 28000km yaptım enjektörler yakıttan dolayı gitti güya en temiz ve güvenilir yakıt opet enjektörler tamir gördü(içindeki orlingler) 980tl kdv dahil fatura çıktı opet karşıladı ama bazı araçlarda en küçük bir problem görmedim ve duymadım yakıta çok dikkat etmek gerekli neredn alınırsa alınsın

Opet en temiz ve güvenilir olduğundan değil de ticari durumlardan dolayı öneriliyor ford tarafından.. zira opet en berbat mazot diyebilecek kadar ileri gitmeyi uygun görüyorum.. opetten shell e geçtiğimde traktörden inip uzay aracına biniyormuşum hissine kapılmıştım.. kaçbin kilometre opet kazığı yemişim.. vay beee...

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Alper İleri

Benim aracım 155.000 km'de ve enjektör temizliğini geçen ay yaptırdım. Herhangi bir sorunu yok. Türkiyede her 30.000 km'de bir enjektör temizliği (carbon clean) yaptırdıgınızda sorun çıkmaz ve motor, performansını da korur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...