İçeriğe Yönlendir

Yüksek devir


Mehmet Varankaya

Recommended Posts

Mehmet Varankaya

sana katılıyorum hakan abi.maliyet mevzuu yani.

adamlara gidecen yav kardeşim bu araba 220 basmıyo sen bu kadranı niye koydun desen hiç bi şey diyemez valla. mahkemeye versen kazanırsın.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

1.4 tdci fiesta için katalogta 164 yazıyor ama ben klima açık 180 gördüm.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
sayın abicim 220 ile bi yere gideceğim yokta. bu araç bu hıza çıkamayacaksa anlamadığım nokta niye koymuşlar acaba.

Act tuning kısmına bakarsanız orada da bahsetmiştim benim aracın kadranı 240 ve 220 de hız limitörü var yani basacağı vardıysa da engelenmiş.

Tabii normal şartlarda göstermesini beklemek lazım. Küçükken kadranlara bakıp ufff 180yapıyormuş dediğimiz zamanları hatırlayınca (onlar kadranı tersine de çevirirdi ama neyse) :)

Yorum bağlantısı
Yanlış.

Turbo öyle açılıp kapanan bişey değildir. Sürekli çalışır. ciddi de faydası vardır. inanmıyorsanız söküp öyle kullanın. deneme babında. yüksek devirde sadece siz aracı daha farklı hissedersiniz. klasik dizel kullanmadığınız için muhtemelen turbodizel ile klasik dizel arası farkı hissedemediniz. fark vardır düşük devirde de.

Mehmet bey tam anlatmak istediğimi anlatamadım. Sanırım beni yanlış anladınız. Ben turbo faydasızdır hiç bir işe yaramaz demiyorum. Ama her devirde turbo yok gibi geldi bana kullandığım dizel focusda 1750 3500 arasında çok ataktı. Sonrasında araçta nedense yığılma benzeri bi olay ve gaza bastığımda bir etki tepki olmaması şaşırtıcıydı. Turbo sürekli çalışıyorsa neden her devirde güç sağlamıyor o zaman bunu anlamış değilim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
turbo basıncı belirli devirlerede iş görüyor diye biliyorum

yanlış biliyorsunuz.

4000 devirlere gelindiğinde bir dizel motorun sonuna gelmiş oluyorsunuz, turbo değil motor artık yemiyor. turbo tam hzında devam.

Yorum bağlantısı
turbo basıncı belirli devirlerede iş görüyor diye biliyorum

Bende öyle anladım turbo her zaman açık olabilir ama her zaman güç vermediği gün gibi aşikar. 7/24 turbo devrede olsa mükemmel olurdu. ;)

Yine de son zamlardan sonra her ne kadar benzinli sevsem de dizel tercih edicem. Zamanla kullanmayı da öğreniriz :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Varankaya

[attachment=9496:Ford_Tra...er_14_1_.jpg

Bende öyle anladım turbo her zaman açık olabilir ama her zaman güç vermediği gün gibi aşikar. 7/24 turbo devrede olsa mükemmel olurdu. :good1:

Yine de son zamlardan sonra her ne kadar benzinli sevsem de dizel tercih edicem. Zamanla kullanmayı da öğreniriz :)

işte gerçek kadran

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler
pekiiii 2500 devirde vites değişdirdik den sonra devir hemen 1500 lere kadar düşüyor buna ne diyeceksiniz.

arkadaş 220 kadrana fazla takılma demişte.o zaman kadranı 120 de bitirsinler arkadaş.

+ :good1:

Yorum bağlantısı
Mehmet Varankaya
nerde o eski ford forumu dedirteceksiniz ha. :)

türkiyedeki araçlardada böyle olsa keşke 140 km geçemeyiz ne kadar güzel olur.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
turbo basıncı belirli devirlerede iş görüyor diye biliyorum

Turbo, egsoz gazı basıncıyla dönüyor. Yani motor devirlendikce egsozdan çıkan hava arttıkca turbo hızlanır. Turboyu çeviren egsozdaki hava akışıdır. Düşük devirde egsozdan çıkan hava az olduğu için turbo devirlenemez ve basınc oluşturmaz, dolayısıyla düşük devirde performans yok. Turbo hava basmadığı için gaza bastığımızda gönderilen yakıt sağlıklı yanamıyor ve yanmadan atılıyor. Kurum oluşuyor vs vs. Turbo dizel aracı turbonun etkin olduğu 1800 üstü devirlerde kullanmak gerekir.

Kırmızı taraftan egsoz gazı geçiyor ve pervaneyi ceviriyor. Milin öbür tarafındaki pervanede dönmüş oluyor ve o pervanede atmosferden motora hava basıyor. O pervanenin dönebilmesi için egsoz gazı akışı yüksek olmalı. Bazı araclarda değişken geometrili turbo bulunmaktadır ve düşük devirde yavaş dönen turbonun pervane kanat açıları değişerek düşük devirdede motora fazla hava basmakta ve düşük devirdede motoru güçlendirmektedir.

turbo.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Varankaya
türkiyedeki araçlardada böyle olsa keşke 140 km geçemeyiz ne kadar güzel olur.

bazı kendini bilmezlerin aşırı hız yapması sonucu bi çok kişinin canı yanıyo.bende onun için dedim keşke ibreler 120 de son bulsa

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

Trafik polislerimiz araçları içinde oturup sohbet etmeseler,asli görevleri yalnızca yanlış park yasağı yapan araçlara ceza yazmaktan öteye gitmeyen polislerimiz.

avrupada ve amerikada otoyol polisleri vardır,aşırı sürat yapan araçları kameralarla tespit edip anında ceza kesmektedir,55 mil geçtinizmi başınız büyük dertte demektir.

herşey hız demek değil,türkiye yolları malüm,hatalı eğimli yollar,mıcırlı yollar,aniden önünüze çıkan yol çalışma ikaz levhaları.

eğitim şart ;)

rampada sollamak,virajda sollamak,gereğinden düşük hızla seyretmek.

trafik işaretlerini bilmeyen milyonlarca sürücü var ülkemizde.

araç kullanmak zeka ve el becerisi isteyen iş , tarlada traktör kullanmaya benzemez,fizik kurallarını hiçe saymak ,arabınızda bulunan bilumum elektronik sürüş güvenlik sistemleri hiç bir fizik kuralının üstünde değildir.

her şey hız değil..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Kendini bilmez ne yaparsan yap kendini bilmez. Ister hızı sınırlar ister bölünmüş yol yap. Bilmez işte. İki araba önüne geçeceğim diye sagından dalar utanmadan önüne atlar. sanki biz gitmiyoruz. sanki yarıştayız.

şeytan diyor al çifteyi patlat tamponuna.. başka türlü anlamaz bu kendini bilmezler. trafik kurallarına uymama nedenleri kendini bilmez polis teşkilatının kuralları uygulamaması ve uygulanamayacak kurallar da koymasıdır.

Yol hakkı kendisinde olmadığı halde ve benim arkam bomboş olduğu halde selektör yapıp yola dalanlara da ayrıca sinir olurum. ne selektörü? Bekle işte, 9 ay nasıl durdun derler adama..

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Kendini bilmez ne yaparsan yap kendini bilmez. Ister hızı sınırlar ister bölünmüş yol yap. Bilmez işte. İki araba önüne geçeceğim diye sagından dalar utanmadan önüne atlar. sanki biz gitmiyoruz. sanki yarıştayız.

şeytan diyor al çifteyi patlat tamponuna.. başka türlü anlamaz bu kendini bilmezler. trafik kurallarına uymama nedenleri kendini bilmez polis teşkilatının kuralları uygulamaması ve uygulanamayacak kurallar da koymasıdır.

Yol hakkı kendisinde olmadığı halde ve benim arkam bomboş olduğu halde selektör yapıp yola dalanlara da ayrıca sinir olurum. ne selektörü? Bekle işte, 9 ay nasıl durdun derler adama..

otoyola geçiş yaparken sağında duran tabelayı okumazki ,okusada anlamazki.sinyal verir geçiş üstünlüğünün kendinde olduğunu sanır soluna bakıp kim geliyor kaç km hızla geliyor yapamazki.

çevirip durdursan sinyal verdikya ,görmüyormusun diye seni azarlar,biraz seni sinmiş görürse iner birde döver :)

bazen derimki otoyol polisi olsam çok can yakarım ,hemen beni trafiğin olmadığı yere sürgüne gönderirler ;)

türkiyede trafik böyle bir şey işte

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Ben de imrenirim otoyol polisi olmaya ama hem kolay iş değil hem bizde ona uygun özel motorlu şanzumanlı polis aracı yok.

İlerde olur diye hayal ediyoruz işte, Türkiyem...

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sefa Bostan
o zaman niye 220 kadran koymuşlar arkadaşş.

mehmet abi alemsin yaaa :D:D valla hakkatten nie 220 koymuslar

bazı kendini bilmezlerin aşırı hız yapması sonucu bi çok kişinin canı yanıyo.bende onun için dedim keşke ibreler 120 de son bulsa

mehmet abi haklısın gideceginiz yere 10 dk sonra gidin ama yavaş gidin kovalayan yokki hıza ne gerek var

Yorum bağlantısı
Sefa Bostan
turbo basıncı belirli devirlerede iş görüyor diye biliyorum

yanlıs biliosunuz turbo her devirde devrede dir mesela deneyin turbosuz bi araçta vitesi 1 e takın ve hiç gaza basmadan rampa yukarı cıkmaya çalışın ve araç stop edecektir ........ ancak bide connect te deneyin turbonun nasıl devrede oldugunu anlarsınız araçınızı rampada hiç gaza basmadan bırakın biraz por por etmeye baslayınca turbo devreye giriyor deneyin ve görün ............... saygılar

Yorum bağlantısı
Gökhan Ayan
+1

Benimde aklıma ilk gelen buydu. Aşırı zararlı olsa devir kesiciyi 5000 yerine 4000 devirlere indirirlerdi.

Arac kitapcığında rodajdan sonra istediğiniz devirde kullanabilirsiniz yazıyor.

Çok düşük devir dizeli öldürür. Atıyorum max tork 1750 devirdedir, her vites değiştirildiğinde devir 1750 devirin üzerinde kalmalı. Turbo dizel biraz seri kullanılmalı ama dip gaz değil. Bu şekilde kullanılan motorlar daha sağlıklı daha performansı daha canlı olur.

hocam çok doğru, motoru sağır alıştırmamak lazımnasıl başlarsan öğle gidiyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...